Dat was jij ja... en dit was de link. Nu staat de teller op 80 tegen 97 in het voordeel van de PS2, maar let op! Games die alleen in Japan gereleased zijn worden niet meegenomen in deze lijst. Als die worden meegeteld, dan heeft de PS2 véél meer exclusives.quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:08 schreef kepler het volgende:
dat was ik
en het was iets van 69 tegen 74 in het voordeel van de PS2
Ja... en treinsimulators en hengelspellen en vliegenmep-spelletjes en andere onzin... daarom worden ze ook niet buiten Japan verkocht. Maar Japan is èrg belangrijk voor de gaming-industrie, dus als je het hebt over exclusives moet je Japan ook meerekenen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:41 schreef twi het volgende:
Ja, maar daar zitten ook spelletjes a la Raptor bij, een topside vliegtuigspelletje met graphics uit 1992.
Als ik mag kiezen tussen tussen Ikaruga of Border down en Splinter cell 3 dan is het een van de eerste 2.quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:41 schreef twi het volgende:
Ja, maar daar zitten ook spelletjes a la Raptor bij, een topside vliegtuigspelletje met graphics uit 1992.
Ach... wat boeit het ook eigenlijk hoeveel exclusives het zijn? Zolang het maar goéie exclusives zijn!quote:Op dinsdag 26 april 2005 01:58 schreef Heintje het volgende:
Net ff naar die exclusieve gekeken. Maar daar staan ook sommige spellen dubbel bij. Alleen dan de platinum of classic uitvoering.
Verder viel het me ook op dat de GTA reeks bij de PS2 staat. Die toch niet echt exclusief voor de PS2. Alleen wel een half jaar eerder. En zo staan er nog wel meer van dat soort titels bij. Ook bij de Xbox lijst trouwens.
WMV 9 bevat leuke compressietechnieken die net aangenomen zijn door diverse filmmaatschappijen... Leek mij dus gewoon logisch...quote:Op dinsdag 26 april 2005 00:58 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niet waarschijnlijk.Zeer ònwaarschijnlijk zelfs!
En jij gaat mij vertellen dat Splinter cell geen gameplay heeft? Grapjasquote:Op dinsdag 26 april 2005 01:51 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Als ik mag kiezen tussen tussen Ikaruga of Border down en Splinter cell 3 dan is het een van de eerste 2.
Beetje tekenend voor de gemiddelde xbox bezitter dat het per se mooie graphics moeten zijn, vooral bij zo'n spel gaat het puur om de gameplay.
quote:Xbox 360 Graphics Chip Patent?
Today we bring you a new patent that was was approved on March 29th by the United States Patent and Trademark Office, in which ATI, Microsoft's graphics chip partner for the Xbox 360, is patenting a “method and apparatus for supporting anti-aliasing oversampling in a video graphics system that utilizes a custom memory for storage of the frame buffer.” In layman terms, that is embedded video RAM for the GPU to use it as a frame buffer.
In a world exclusive, TeamXbox was the first publication to reveal the existence of the embedded video RAM back in February, 2004. What a track record, eh? First we revealed the IBM-Microsoft deal, then this
The patent, filed in August 2, 2000, exposes a custom memory used by the graphic chip for storage of the frame buffer.
This custom memory has been created mostly to perform anti-aliasing operations and help overcometoday's biggest problem in graphics chips: memory bandwidth.
Generally, the present invention provides method and apparatus for supporting anti-aliasing oversampling in a video graphics system that utilizes a custom memory for storage of the frame buffer. The custom memory includes a memory array that stores the frame buffer as well as a data path that performs at least a portion of the blending operations associated with pixel fragments generated by a graphics procesor. The fragments produced by a graphics procesor are oversampled fragments such that each fragment may include a plurality of samples. If the sample set for a particular pixel location can be compressed, the compressed sample set is stored within the frame buffer of the custom memory circuit. However, if such compression is not possible, pointer information is stored within the frame buffer on the custom memory, and a sample memory controller included on the graphics procesor maintains a complete sample set for the pixel location within a sample memory. When the sample memory controller maintains a complete sample set for a pixel location, the frame buffer stores a pointer corresponding to the location of the sample set.
The invention can be better understood when viewing the following image:
The figure illustrates a block diagram of a “graphics processing system” that supports oversampling anti-aliasing. The system includes a graphics processor (GPU), a sample memory (the standard memory on today's video cards) and a custom memory module (the embedded RAM). The graphics processor, the sample memory, and the custom memory may each be individual integrated circuits.
Embedded DRAM is expensive, because it’s very similar to microprocessors cache memory, so that is why the patent explains that in order to keep costs low, the amount of additional logic included on this custom memory may be minimized. Therefore, although some of the circuitry always found within the video graphics system has been moved onto this new custom memory invention, some functions still remain within the graphics processor in order to keep the production costs low for the custom memory.
So what does all this mumbo jumbo mean? It means we’ll get games running at 720p HDTV resolution, that is 1280x720, with full screen anti-aliasing and almost no impact on framerate. Imagine Project Gotham Racing 3 or those badass Unreal Engine 3-powered games running at some 60 FPS, with full screen anti-aliasing and anisotropic filtering taken to the max!
It's a hardcore gamer’s dream come true!
quote:While the source of this image is questionable there are a number of factors contributing to its legitimacy. The image corroborates the design ideas we've heard about, with the system looking more like a PC or a TiVo than a gaming console. The system is rumored to have a single button and be able to be placed on its side like the PS2. Previously leaked information states that the system will be a metallic-silver color.
As we've been told the face shows two memory units slots, no controller ports, and a concave profile. Instead of the multiple green swirls shown in previous Microsoft ads, a large green circle appears on the right-hand side. A round-edged sliding disc tray appears above the memory units.
Niks logisch aan. De "xbox 360" gaat dit jaar nog in de winkels komen en Sony en Toshiba gaan nèt rond de tafel zitten om HD-DVD en Blu-Ray samen te laten smelten tot 1 formaat. Dat is natuurlijk nooit optijd klaar om nog in de "xbox 360" te implementeren.quote:Op dinsdag 26 april 2005 08:19 schreef Skull-splitter het volgende:
WMV 9 bevat leuke compressietechnieken die net aangenomen zijn door diverse filmmaatschappijen... Leek mij dus gewoon logisch...
Daar ga ik ook vanuit.quote:Op dinsdag 26 april 2005 10:51 schreef Ruis het volgende:
ik neem toch aan dat de XBOX360, PS3 en Ninty Rev allemaal een HDMI aansluiting zullen hebben.
Dus zó lost MS de bw-compatibility kwestie op!quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:21 schreef Heintje het volgende:
Hopelijk past de bolling van de Xbox 1 percies in de holling van nummer 360. Dan zouden ze netjes op elkaar kunnen staan.
Er zijn al schijfjes met WMV 9 HD-DVD filmsquote:Op dinsdag 26 april 2005 13:44 schreef P-Style het volgende:
[..]
Niks logisch aan. De "xbox 360" gaat dit jaar nog in de winkels komen en Sony en Toshiba gaan nèt rond de tafel zitten om HD-DVD en Blu-Ray samen te laten smelten tot 1 formaat. Dat is natuurlijk nooit optijd klaar om nog in de "xbox 360" te implementeren.
[..]
Daar ga ik ook vanuit.Dat, náást de ouwe custom AV-aansluiting voor alle niet-HDTV's.
[..]
Dus zó lost MS de bw-compatibility kwestie op!Slim.
Prototypes ja! En dat WMV 9 één van de videocompressies gaat worden die geïmplementeerd kan worden bij HD-DVD is allang bekend. Maar nogmaals... het formaat is nog niet rond en binnenkort kunnen we een samensmelting verwachten van HD-DVD en Blu-Ray, dus dan duurt het nog wat langer. Dàt plus de vele bronnen die al lang hebben aangegeven dat de "xbox 360" gewoon dvd's gaat gebruiken. HD-DVD in de "xbox 360" kun je dus vergeten.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:53 schreef Skull-splitter het volgende:
Er zijn al schijfjes met WMV 9 HD-DVD films
Je weet dat er 2 versies moeten komen, toch?quote:Op dinsdag 26 april 2005 15:50 schreef Roi het volgende:
http://img70.echo.cx/my.php?image=xbox3603kv.jpg
Goed, jij mag van mij gewoon even Terminator 2: Ultimate Edition halen, is gewoon te koop, zit een extra schijfje met die compressie bij. Commerciele prototypes volgens jou dus. Magoed, die standaard ligt in het midden nu, met een simpele ingreep kan het aangepast worden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 13:57 schreef P-Style het volgende:
[..]
Prototypes ja! En dat WMV 9 één van de videocompressies gaat worden die geïmplementeerd kan worden bij HD-DVD is allang bekend. Maar nogmaals... het formaat is nog niet rond en binnenkort kunnen we een samensmelting verwachten van HD-DVD en Blu-Ray, dus dan duurt het nog wat langer. Dàt plus de vele bronnen die al lang hebben aangegeven dat de "xbox 360" gewoon dvd's gaat gebruiken. HD-DVD in de "xbox 360" kun je dus vergeten.
Neequote:Op dinsdag 26 april 2005 16:16 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je weet dat er 2 versies moeten komen, toch?
Dat klopt en die staat niet op een HD-DVD (die zijn immers nog niet verkrijgbaar), maar op een gewone DVD. Niks simpele ingreep. Het ontwerp van de "xbox 360" staat al vast. Maar als jij nog steeds denkt dat er HD-DVD in de "xbox 360" gaat komen, dan denk je dat toch... 12 mei kom je erachter dat het toch niet zo is.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:20 schreef Skull-splitter het volgende:
Goed, jij mag van mij gewoon even Terminator 2: Ultimate Edition halen, is gewoon te koop, zit een extra schijfje met die compressie bij. Commerciele prototypes volgens jou dus. Magoed, die standaard ligt in het midden nu, met een simpele ingreep kan het aangepast worden.
Leuk hè? Wat nog grappiger is, is dat ik het tweede deel in deze topic-reeks heb geopend!quote:Magoed, leuk icoontje voor een Xbox topic denk ik dan...
Iets minder vijandig nmag ook wel hoor, opgefokte fanboy.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:43 schreef P-Style het volgende:
[..]
Dat klopt en die staat niet op een HD-DVD (die zijn immers nog niet verkrijgbaar), maar op een gewone DVD. Niks simpele ingreep. Het ontwerp van de "xbox 360" staat al vast. Maar als jij nog steeds denkt dat er HD-DVD in de "xbox 360" gaat komen, dan denk je dat toch... 12 mei kom je erachter dat het toch niet zo is.
[..]
Leuk hè? Wat nog grappiger is, is dat ik het tweede deel in deze topic-reeks heb geopend!
Is je leuter nou zo lang of sta je gewoon laag bij de grond?quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:43 schreef P-Style het volgende:
Dat klopt en die staat niet op een HD-DVD (die zijn immers nog niet verkrijgbaar), maar op een gewone DVD. Niks simpele ingreep. Het ontwerp van de "xbox 360" staat al vast. Maar als jij nog steeds denkt dat er HD-DVD in de "xbox 360" gaat komen, dan denk je dat toch... 12 mei kom je erachter dat het toch niet zo is.
Het eerste.quote:Op dinsdag 26 april 2005 16:48 schreef Skull-splitter het volgende:
Is je leuter nou zo lang of sta je gewoon laag bij de grond?
Ik heb onze discussie nog even herlezen en je hebt het toch iedere keer weer over HD-DVD hoor.quote:Ik HAD het niet eens over HD-DVD als standaard, maar ik had het over de kwaliteit. Ik weet dat er een gewone laser in de nieuwe kruisdoos zit, maar ook daarop kun je WMV zetten, zoals die editie al heeft. En slechts DAT was mijn discussiepunt, wat door een misvatting compleet uit zijn voegen gerukt wordt.
hmmm het patent is al in 2000 aangevraagd. Betekent dit dat ze dus al 5 jaar bezig zijn met de Xbox 2?quote:
kheb zo'n idee dat dit plaatje niet klopt. De DVD-drive van de Xbox 2 lijkt mij veel te groot nu (in verhouding). Volgens mij wordt de Xbox2 redelijk klein. Iig kleiner dan de Xbox en het plaatje van nuquote:
Nee, dit betekent dat ATI al sinds 2000 bezig is met deze techniek. Ik denk niet dat MS in 2000 al van plan was ATI's hulp in te schakelen voor hun tweede console, aangezien ze toen nog met Nvidia bezig waren.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:21 schreef kepler het volgende:
hmmm het patent is al in 2000 aangevraagd. Betekent dit dat ze dus al 5 jaar bezig zijn met de Xbox 2?
Ik heb sowieso al m'n twijfels bij dat zogenaamde "concept plaatje" en deze afmetingen lijken me al helemaal verzonnen. Verder kun je er wel vanuit gaan dat de 360 kleiner wordt dan de xbox nu is.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:23 schreef kepler het volgende:
kheb zo'n idee dat dit plaatje niet klopt. De DVD-drive van de Xbox 2 lijkt mij veel te groot nu (in verhouding). Volgens mij wordt de Xbox2 redelijk klein. Iig kleiner dan de Xbox en het plaatje van nu
ahaquote:Op dinsdag 26 april 2005 18:30 schreef P-Style het volgende:
[..]
Nee, dit betekent dat ATI al sinds 2000 bezig is met deze techniek. Ik denk niet dat MS in 2000 al van plan was ATI's hulp in te schakelen voor hun tweede console, aangezien ze toen nog met Nvidia bezig waren.
[..]
en die aan en uitknop is helemaal vreemd. Maar verder vind ik hem er wel prima uit zienquote:Ik heb sowieso al m'n twijfels bij dat zogenaamde "concept plaatje" en deze afmetingen lijken me al helemaal verzonnen. Verder kun je er wel vanuit gaan dat de 360 kleiner wordt dan de xbox nu is.
http://www.tweakers.net/nieuws/37090?t=1114538245quote:NEC gaat een chip met embedded DRAM (eDRAM) aan Microsoft leveren, die gebruikt zal worden in de nieuwe Xbox-console. Het wordt onderdeel van de grafische chipset in de Xbox 360, de verwachte naam van het apparaat. De chip zal gebruikt worden door de grafische processor in de console, waarvoor ATi verantwoordelijk is. De hoge snelheid van het geheugen maakt het geschikt als frame buffer voor de gpu. Hoeveel geheugen de chips van NEC in de Xbox 360 zullen bevatten is niet bekendgemaakt. In eerdere mogelijk uitgelekte specificaties was sprake van een 10MB-module waarbinnen anti-aliasing en alpha-blending werden afgehandeld.
Meer nieuws is er te melden over de titels die tijdens de introductie van de nieuwe Xbox beschikbaar zullen zijn. Volgens The Inquirer gaat het om een totaal van twintig spellen, waaronder Burnout Revenge, Project Gotham Racing 2 en Need For Speed Underground 3. Binnen een maand na lancering zou dit aantal moeten zijn verdubbeld tot veertig. De harde schijf in de console zou een capaciteit van 40GB krijgen, in ieder geval voor de versie waarin een harde schijf een standaard onderdeel is. Een opgewaardeerde versie van Halo 2 zou dan voorgeïnstalleerd zijn op het systeem.
Ik denk haast dat dit betekent dat de min of meer (maar nog niet officiëel) aangekondige 256MB of 512MB RAM dan weer dezelfde rol gaat spelen als in de ouwe xbox. Dat dit dus gebruikt gaat worden voor zowel het systeem zelf als de voor de graphics, maar dat de GPU zelf dus ook nog die (waarschijnlijk) 10MB embedded RAM gaat gebuiken als framebuffer.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:02 schreef Skull-splitter het volgende:
http://www.tweakers.net/nieuws/37090?t=1114538245
En DAT is de kracht van den Xbox
Microsoft zal zeker geen winst maken op z'n consoles. In ieder geval niet in de eerste paar maanden (jaren?) na de release. Hetzelfde geldt voor Sony en Nintendo. Het verkopen van consoles onder de kostprijs gebeurt al jaren en alle fabrikanten doen dit. Een manier om de kosten te drukken is dus door een afgeslankte versie van je console (zonder hdd bijvoorbeeld) op de markt te brengen, wat waarschijnlijk dus ook gaat gebeuren bij de "xbox 360".quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:13 schreef DinoPK het volgende:
Ik moet het allemaal nog maar zien. Zoals er op het moment technische verwachtingen zijn van de nieuwste consoles, kan het niet anders dat mensen heel erg teleurgesteld gaan zijn. Allemaal leuk en aardig hoor 3 processoren, vet snel geheugen, wifi, rf joypads (en de communicator dan?), maar het lijkt wel alsof niemand naar het kosten plaatje kijkt.
Ik neem aan dat MS dit keer wel winst wil maken op het verkopen van hun console, en om al die technologie zometeen voor een nieuwprijs van 500 euro te kunnen kopen? Ik zie het nog niet gebeuren. Overigens heb ik ook mijn twijfels over het succes van de console qua verkoopscijfers. De mogelijkheid tot het ombouwen van de xbox heeft denk ik een grotere impact gehad op de verkopen dan overal te lezen is.
Kijk, het nadeel wat Microsoft heeft (en Nintendo ook in zekere mate), waar Sony véél minder last van heeft, is dat Microsoft geen hardwareproducent is. Oké het onwerpt van de xbox en de xbox 360 zijn natuurlijk van Microsoft zelf, maar ze moeten alle hardware uitbesteden aan andere fabrikanten. Hier heeft Sony een gróót voordeel, omdat Sony (bijna) alles zelf ontwerpt èn produceert! Het overgrote deel van de chips die in de PS3 gaan komen, worden geproduceert in fabrieken van Sony. Bijna alle hardware die erin gaat is ontworpen door Sony zelf, welliswaar met steeds meer hulp van andere bedrijven zoals Toshiba, IBM en Nvidia, maar Sony blijft er een grote rol in spelen en zet zelf de fabrieken op waarin alles geproduceerd gaat worden. En met de Cell hebben ze het helemaal slim aangepakt, want die gaat in ieder geval vele toepassingen krijgen (HDTV's en Homeservers zijn al officiëel aangekondigd).quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:43 schreef twi het volgende:
Ik zie echter een harde schijf van 40 gig niet voor de grootste kosten zorgen in dit ding, wat dus ook zeg maar 't punt van DinoPK is, lijkt me. Het lijkt mij nou niet technologie die in de komende 2 jaar voor een aantrekkelijke prijs te koop zou zijn. Bovendien is dat op de langere termijn ook nog niet zo zeker, waar de Cell processor (als 'ie daadwerkelijk zo aanslaat en gebruikt gaat worden als ervan wordt verwacht) natuurlijk op gigantische schaal geproduceerd zal gaan worden. Bevat de PS3 eigenlijk een harddisk?
eRAM gaf de gamecube in elk spel zijn stabiele framerate van 60, dus dat betreft...quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:56 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk haast dat dit betekent dat de min of meer (maar nog niet officiëel) aangekondige 256MB of 512MB RAM dan weer dezelfde rol gaat spelen als in de ouwe xbox. Dat dit dus gebruikt gaat worden voor zowel het systeem zelf als de voor de graphics, maar dat de GPU zelf dus ook nog die (waarschijnlijk) 10MB embedded RAM gaat gebuiken als framebuffer.
Wat typisch is aan dit hele gebeuren is dat de PS2 met z'n 4MB VRAM eingenlijk rond ditzelfde princiepe ontworpen was! Niet dat de PS2 GPU anti-aliasing en alpha-blending kan uitvoeren, maar wel dat z'n 4MB VRAM als framebuffer gebruikt wordt en dat de rest (textures en dergelijke) uit het gewone RAM kan komen (waar de ene developper beter gebruik van wist te maken dan de andere).
Ik wil dat patent van ATI wel eens wat beter omscheven zien staan, want het lijkt alsof het steeds makkelijker wordt om patenten aan te vragen.Neemt niet weg dat het een veelbelovende techniek is van ATI. Ik ben benieuwd!
ATI maakt dus wel meer gebruik van eRAM. Wat ik me afvraag of dat patent zich nou uit in het gebruik van eRAM, of het gebruik van eRAM voor het afhandelen van anti-aliasing en alpha-blending. Ik denk het laatste. Zou wel een vreemd patent zijn, aan de andere kant zal het wel voor het eerst zijn dat deze specifieke toepassing voor eRAM is geïmplementeerd en dat dáár het patent op rust. Maar ik geloof dat het in Amerika sowieso gemakkelijk is om patenten aan te vragen èn te krijgen!quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:26 schreef Skull-splitter het volgende:
eRAM gaf de gamecube in elk spel zijn stabiele framerate van 60, dus dat betreft...
Volgens mij was Microsoft de eerste die dit deed met de Xbox.quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:00 schreef P-Style het volgende:
Microsoft zal zeker geen winst maken op z'n consoles. In ieder geval niet in de eerste paar maanden (jaren?) na de release. Hetzelfde geldt voor Sony en Nintendo. Het verkopen van consoles onder de kostprijs gebeurt al jaren en alle fabrikanten doen dit.
Nou goed... ik wéét in ieder geval dat Sony de PS2 ook onder de kostprijs verkocht toen 'ie net gelanceerd was en dat nog een hele tijd deed en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat de GameCube vlak na z'n release meteen winstgevend was.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:50 schreef chibibo het volgende:
Volgens mij was Microsoft de eerste die dit deed met de Xbox.
Gamecube had iets van 4 MB, puur en allee voor de buffer geloof ik, echter kan de rest nu gebruikt zijn voor AA en AF (alphablending zit er immers al sinds jaar voodoo-blok inquote:Op dinsdag 26 april 2005 22:39 schreef P-Style het volgende:
[..]
ATI maakt dus wel meer gebruik van eRAM. Wat ik me afvraag of dat patent zich nou uit in het gebruik van eRAM, of het gebruik van eRAM voor het afhandelen van anti-aliasing en alpha-blending. Ik denk het laatste. Zou wel een vreemd patent zijn, aan de andere kant zal het wel voor het eerst zijn dat deze specifieke toepassing voor eRAM is geïmplementeerd en dat dáár het patent op rust. Maar ik geloof dat het in Amerika sowieso gemakkelijk is om patenten aan te vragen èn te krijgen!
Think again, absoluut niet waar. Microsoft maakt alleen meer verlies dan bv Nintendo omdat M'soft veel meer investeert in hun console.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:50 schreef chibibo het volgende:
[..]
Volgens mij was Microsoft de eerste die dit deed met de Xbox.
Elke ontwikkelaar heeft kosten tot en met, en het is maar de vraag of zich dat terugbetaald puur en alleen op hardware. Bij MS hebben ze echter de prijs zo laag gedrukt dat ze wel meer units verkochten, onder het mom van klantenbinding.quote:Op dinsdag 26 april 2005 22:50 schreef chibibo het volgende:
[..]
Volgens mij was Microsoft de eerste die dit deed met de Xbox.
Ik zeg niet dat Microsoft de enige is, maar wel dat ze de eerste waren. Bij de introductie van de Xbox was het namelijk 'hot news' dat deze met verlies verkocht zou worden. De marges zullen altijd wel laag of zelfs nihil zijn geweest, maar volgens mij werd op de oudere consoles (8-, 16-, 32- en 64-bit) echt geen verlies geleden.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:13 schreef piet_pelle het volgende:
Think again, absoluut niet waar. Microsoft maakt alleen meer verlies dan bv Nintendo omdat M'soft veel meer investeert in hun console.
Ze zijn toch pas een tijdje geleden winst gaan maken (op jaar basis dan) volgens mij is de Xbox in zijn geheel nog steeds niet winstgevend hoor. En als ik dit zo allemaal lees zal hij dat verlopig ook nog niet zijn ook.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:13 schreef piet_pelle het volgende:
[..]
Think again, absoluut niet waar. Microsoft maakt alleen meer verlies dan bv Nintendo omdat M'soft veel meer investeert in hun console.
Wat veel mensen niet weten is dat M'soft de console industrie inging met het plan om halverwege de xbox 2 winst te gaan maken.
Inmiddels heeft M'soft hun break even point al bereikt enkele maanden geleden, het gaat dus beter dan verwacht.
Ja... maar zoals ik al zei, was de PS2 dus de eerste console die flink onder de kostprijs werd verkocht. Hoe het zat met de oudere consoles weet ik echter niet. Maar ik denk dat het toen wel meeviel.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:29 schreef chibibo het volgende:
Ik zeg niet dat Microsoft de enige is, maar wel dat ze de eerste waren. Bij de introductie van de Xbox was het namelijk 'hot news' dat deze met verlies verkocht zou worden. De marges zullen altijd wel laag of zelfs nihil zijn geweest, maar volgens mij werd op de oudere consoles (8-, 16-, 32- en 64-bit) echt geen verlies geleden.
Hmm... gebeurde dit niet pas nadat de Xbox te koop was, omdat deze werd gelanceerd tegen een veel lagere prijs dan die van de PS2?quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:38 schreef P-Style het volgende:
Ja... maar zoals ik al zei, was de PS2 dus de eerste console die flink onder de kostprijs werd verkocht.
Nee, de xbox werd namelijk voor dezelfde prijs gelanceerd. En de PSX, Saturn en N-64 werden ook al onder kostprijs verkocht.quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:55 schreef chibibo het volgende:
[..]
Hmm... gebeurde dit niet pas nadat de Xbox te koop was, omdat deze werd gelanceerd tegen een veel lagere prijs dan die van de PS2?
Ik gok dat de Europese prijs van de 360 hooguit ¤499,- en op z'n minst ¤399,- zal zijn. In de VS zal 'ie misschien maar $399,- Hier in Europa betalen we sowieso idioot veel meer dan aan de overkant van de oceaan als het neerkomt op consoles of games (of eigenlijk alle electronica).quote:Op woensdag 27 april 2005 00:02 schreef twi het volgende:
De PS2 werd gelanceerd voor 1149 gulden, de Xbox voor 479 euro. Da's dus niet zo gek veel minder voor een op zich minder geavanceerde console (immers zijn 't aangepaste PC componenten).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |