Een blunder-in-the-making, mag dat ook?
Nick wil z'n electrische treinbaan opbouwen vanmiddag. Geen goed plan vond ik. Die mega-berg speelgoed moet hoognodig uitgezocht en opgeruimd worden, puilt aan alle kanten uit laden, kisten en kasten. Dus ik pedagoochel er vrolijk op los:
"Vanmiddag gaan we aaaaal jouw speelgoed op een grote hoop hier midden in de kamer leggen en uitzoeken. Dan doen we de autootjes weer bij elkaar in de kist, en de treinspullen weer bij elkaar in een andere kist, en het speelgoed wat kapot is doen we weg en het speelgoed dat je niet leuk meer vind om mee te spelen geven we aan andere kindjes,
okee?"
Niet okee dus...
"Neeeeeejjjj!!! Ik wil met àlles nog spelen, en d'r is niks kapot, en en en en.... NEEEEEJJJ!!!"
*zucht*
"Maar er zit vast wel speelgoed bij waarvan je niet meer wist dat je het had, en dat je leuk vond toen je nog kleiner was maar nu niet meer. Dan kunnen we dat toch beter aan kindjes geven die niet zoveel speelgoed hebben?"
Nick gaat staan, zet z'n handen in z'n zij:"Nee, want als Sinterklaas komt en de kerstman dan krijgen zo ook heel veel speelgoed!" <<--- Met dank aan de Opa's en Oma's die nog net niet met een vrachtwagen voor komen rijden als één van die roodgeklede makkers weer op bezoek is....
Afijn, we zitten aan de middagboterham, en ik mijd het onderwerp maar Nick is het niet vergeten!! Me and my big mouth... Moest zonodig weer 't kind er op voorbereiden.... Grmbl....Wordt nog wat.... Wish me luck voor zometeen!!!!