abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 24 april 2005 @ 16:22:33 #176
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_26476475
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:40 schreef fokje het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik vind dat de politie in dit geval geblundert heeft.... ik denk juist het tegendeel.
Het hád veel erger gekund maar schitterende prestatie kan ik het toch niet noemen. Bij zo'n plotselinge spoorloze verdwijning verwacht ik toch wel dat ze wat beter uit hun ogen kijken en het verhaal van de man meteen goed bekijken.
Tenslotte waren ze allang * weg * toen die man aangifte deed van de zgn vermissing dan moet er toch meteen een belletje gaan rinkelen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 24 april 2005 @ 16:28:42 #177
111260 Charmian
a little joy
pi_26476620
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:18 schreef milagro het volgende:

[..]

wie doet er eigenlijk een huiszoeking (een oppervlakkige zoals bij Richard H in eerste instantie gedaan is) , is dat een speciaal team, is dat gewoon de geuniformeerde politie, of rechercheurs?
ik denk de technische recherche
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_26476721
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:18 schreef milagro het volgende:

wie doet er eigenlijk een huiszoeking (een oppervlakkige zoals bij Richard H in eerste instantie gedaan is) , is dat een speciaal team, is dat gewoon de geuniformeerde politie, of rechercheurs?
Eén geuniformde politieagent om de bewoner(s) in de gaten te houden. Die loopt dan braaf achter je aan als je een kopje thee voor jezelf gaat zetten. Dit zal bij Richard H waarschijnlijk niet het geval zijn geweest.
Eén persoon die het juridische aspect in de gaten houdt (kijkt alleen toe of alles correct verloopt).
De zoekende ploeg bestond uit rechercheurs (waaronder technische recherche naar in aanneem). Dat waren er bij mij 4. Alles is keurig gedaan en ze hebben geen troep gemaakt/achtergelaten oid. Ze waren trouwens erg slecht in zoeken, ik heb ze nog gevraagd om mijn verdwenen fototoestel op te speuren. Konden ze niet vinden, maar ik heb het ding zelf later wel gevonden. Ze wilden trouwens ook niet in mijn kelderbox kijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26476872
hoezo bij Richard H. niet het geval, die blauwe stalker?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_26476875
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:22 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het hád veel erger gekund maar schitterende prestatie kan ik het toch niet noemen. Bij zo'n plotselinge spoorloze verdwijning verwacht ik toch wel dat ze wat beter uit hun ogen kijken en het verhaal van de man meteen goed bekijken.
Tenslotte waren ze allang * weg * toen die man aangifte deed van de zgn vermissing dan moet er toch meteen een belletje gaan rinkelen
Het geblunder in het verleden van de recherche was vooral te wijten aan de tunnelvisies; er was een bepaald vermoeden en men ging net zolang zoeken om dat vermoeden bevestigd te zien krijgen.
Dat een gedegen onderzoek, waar allerlei opties worden open gehouden, langer duurt is dan gewoon gerechtvaardigt.
pi_26476963
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:40 schreef milagro het volgende:
hoezo bij Richard H. niet het geval, die blauwe stalker?
Ze zochten toch aanvankelijk naar sporen over de verdwijning, er was toen nog geen sprake van een moordzaak of de echtgenoot als verdachte. Dan is zo'n blauwe stalker toch overbodig?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26476984
Ik heb ook het idee dat forensisch onderzoek hier geen prioriteit heeft.
Je zou denken dat bij een verdwijning van moeder en kids, die bij navraag al sinds donderdag ervoor ziek gemeld bleken, je meteen een wat meer dan oppervlakkige huiszoeking doet?

Is er niet ooit eens iets over gezegd ook door een (ex?) hoofdagent? dat forensisch onderzoek niet de eerste aanpak is? of dat men ook wat achterloopt, wat kennis dan wel mogelijkheden (apparatuur geld) op dat vlak, maar men wel met een inhaalslag bezig is, ik meen me zoiets te herinneren namelijk....
pi_26477014
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ze zochten toch aanvankelijk naar sporen over de verdwijning, er was toen nog geen sprake van een moordzaak of de echtgenoot als verdachte. Dan is zo'n blauwe stalker toch overbodig?
oh zo, ik dacht dat zo'n man standaard aanwezig was, en dan al dan niet achter iemand aanwaggelt
pi_26477031
Ik denk dat je als rechercheur toch wel leert dat als er sprake is van een verdwijning er altijd sprake kan zijn van een misdrijf. En bij elk misdrijf moet je rekening houden dat er grote kans is dat de dader iemand in de nabije omgeving is. Ook de partner is dan verdacht en ook al is het dan een formaliteit, je moet dat mijns inziens toch onderzoeken.
  zondag 24 april 2005 @ 16:50:26 #185
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_26477112
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:40 schreef fokje het volgende:

[..]

Het geblunder in het verleden van de recherche was vooral te wijten aan de tunnelvisies; er was een bepaald vermoeden en men ging net zolang zoeken om dat vermoeden bevestigd te zien krijgen.
Dat een gedegen onderzoek, waar allerlei opties worden open gehouden, langer duurt is dan gewoon gerechtvaardigt.
Langer duren is één ding maar dat moet dan toch niet langer dan een week zijn dat is absurt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 24 april 2005 @ 16:58:11 #186
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26477313
quote:
Op zondag 24 april 2005 15:40 schreef Isabeau het volgende:
Och, daar kan ik nog wel over meepraten Er wordt bij mij (=vriendin van hoofdverdachte) thuis een huiszoeking gedaan en 3 (drie) dagen later bij de hoofdverdachte die in de tussentijd alles netjes heeft weggewerkt. Niet te begrijpen.
Wat was er (in grote lijnen) aan de hand dan met jouw vrint?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26477473
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat je als rechercheur toch wel leert dat als er sprake is van een verdwijning er altijd sprake kan zijn van een misdrijf. En bij elk misdrijf moet je rekening houden dat er grote kans is dat de dader iemand in de nabije omgeving is. Ook de partner is dan verdacht en ook al is het dan een formaliteit, je moet dat mijns inziens toch onderzoeken.
Precies, en dat kun je ook doen zonder meteen de indruk te wekken dat de partner de hoofdverdachte is, je kunt bv hem de optie aandragen van een 'ontvoering' door een buitenstaander, dat ze ms een bekende heeft binnengelaten en zich er toen iets plaats gevonden heeft in huis wat uitmondde in een weglopen dan wel meenemen onder dwang.
pi_26477509
quote:
Op zondag 24 april 2005 16:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat was er (in grote lijnen) aan de hand dan met jouw vrint?
Dat is op zich off-topic, maar ze werd beschuldigd van de moord op haar broer. Ik haalde het aan omdat de recherche daar ook blunder op blunder maakte, waaronder eerst mijn huis doorzoeken (wat an sich al ridicuul was) en daarna (dagen later) pas haar huis. Ze loopt dan ook nog steeds op vrije voeten wegens gebrek aan bewijs.
  zondag 24 april 2005 @ 20:09:05 #189
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26481870
Nou niet echt off-topic, want als het bijvoorbeeld om een drugszaak ging, hoefde dat niet per se dezelfde soort huiszoeking te zijn als in een moordzaak natuurlijk \
En ik ben natuurlijk supernieuwsgierig, maar dat had je ook al door waarschijnlijk
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_26481909
Het is nu wel een grappig verhaal, maar er was toen niets grappigs aan toen ze mijn (zeeeeer persoonlijke) dagboeken en pc's meenamen.
  zondag 24 april 2005 @ 20:12:06 #191
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_26481934
Kan me voorstellen, zou ik ook niet bepaald om staan te juichen als zoiets zou gebeuren...
  zondag 24 april 2005 @ 20:21:00 #192
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_26482147
quote:
Op zondag 24 april 2005 14:28 schreef milagro het volgende:

[..]

Op schoolbank repte hij wél over zijn kinderen, er staat ook een prachtige foto van hen bij
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje eng dat je al die dingen op zoekt. Dat soort tafereln bezorgen mij een macaber gevoel, laat het rusten Milagro, echt, dat meen ik

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_26482270
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:10 schreef Isabeau het volgende:
Het is nu wel een grappig verhaal, maar er was toen niets grappigs aan toen ze mijn (zeeeeer persoonlijke) dagboeken en pc's meenamen.
jemig dat is idd niet niks..

maar eh.. ze loopt nog steeds vrij rond ivm gebrek aan bewijs..
wil je daarmee zeggen dat ze het ook gedaan heeft?
  zondag 24 april 2005 @ 20:26:00 #194
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_26482274
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje eng dat je al die dingen op zoekt. Dat soort tafereln bezorgen mij een macaber gevoel, laat het rusten Milagro, echt, dat meen ik

Inderdaad, hoe mensen hier ook hele scenario's en bijbehorende gesprekken uit hun mouw schudden...Waarom niet gewoon nieuwe nieuwsfeiten afwachten?
pi_26482360
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:25 schreef cpcpb het volgende:
maar eh.. ze loopt nog steeds vrij rond ivm gebrek aan bewijs..
wil je daarmee zeggen dat ze het ook gedaan heeft?
Ik weet niets zeker, maar ik denk dat er geen enkele rechercheur, advocaat, vriendin of rechter ooit in haar onschuld heeft geloofd. Maar tsja, dan moet je dat in Nederland ook nog bewijzen.

Deze man heeft gelukkig zijn schuld al bekend. Nu wil ik nog heel graag weten wat die man bezielt heeft. Ik vind het beeld van een normaal en gelukkig gezinnetje gewoon te eng om te accepteren. Er moet toch iéts aan de hand zijn geweest. Toch?
  † In Memoriam † zondag 24 april 2005 @ 20:31:36 #196
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_26482394
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:26 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Inderdaad, hoe mensen hier ook hele scenario's en bijbehorende gesprekken uit hun mouw schudden...Waarom niet gewoon nieuwe nieuwsfeiten afwachten?
Ja dat mag hier, daar zijn deze topics voor.

En anders kun je hier terecht -> Klaagbaak

zondag 24 april 2005 @ 20:45:34 #197
13462 BansheeBoy
pi_26482723
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:31 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

En anders kun je hier terecht -> Klaagbaak

Het is niet zozeer een klacht of wat dan ook, het is meer het oproepen van macabere gevoelens dat ik hekel, en ik vind het eerlijk gezegd best spooky dat er mensen zijn die van 10:31 's morgens tot heden googelen op de naam van de eventuele dader

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_26482753
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:21 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

en dat heb je natuurlijk alleen met mij

die schoolbank info staat op andere nieuwssites, clowntje
  zondag 24 april 2005 @ 20:54:30 #199
13462 BansheeBoy
pi_26482972
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:46 schreef milagro het volgende:

[..]

en dat heb je natuurlijk alleen met mij
Ik ben blij dat je het positief oppakt, alleen snap ik onderstaande quote van je niet
quote:
die schoolbank info staat op andere nieuwssites, clowntje
pi_26483094
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:26 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

ach mensen laten hun fantasie de vrije loop, soms is het echt gezever, maar ja mensen vermaken zich er mee, ook een beetje sensatie natuurlijk
en ook compensatie omdat je gewoon niet alle feiten weet.
it's better than yours
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')