Het hád veel erger gekund maar schitterende prestatie kan ik het toch niet noemen. Bij zo'n plotselinge spoorloze verdwijning verwacht ik toch wel dat ze wat beter uit hun ogen kijken en het verhaal van de man meteen goed bekijken.quote:Op zondag 24 april 2005 15:40 schreef fokje het volgende:
Ik kan niet zeggen dat ik vind dat de politie in dit geval geblundert heeft.... ik denk juist het tegendeel.
ik denk de technische recherchequote:Op zondag 24 april 2005 16:18 schreef milagro het volgende:
[..]
wie doet er eigenlijk een huiszoeking (een oppervlakkige zoals bij Richard H in eerste instantie gedaan is) , is dat een speciaal team, is dat gewoon de geuniformeerde politie, of rechercheurs?
Eén geuniformde politieagent om de bewoner(s) in de gaten te houden. Die loopt dan braaf achter je aan als je een kopje thee voor jezelf gaat zetten. Dit zal bij Richard H waarschijnlijk niet het geval zijn geweest.quote:Op zondag 24 april 2005 16:18 schreef milagro het volgende:
wie doet er eigenlijk een huiszoeking (een oppervlakkige zoals bij Richard H in eerste instantie gedaan is) , is dat een speciaal team, is dat gewoon de geuniformeerde politie, of rechercheurs?
Het geblunder in het verleden van de recherche was vooral te wijten aan de tunnelvisies; er was een bepaald vermoeden en men ging net zolang zoeken om dat vermoeden bevestigd te zien krijgen.quote:Op zondag 24 april 2005 16:22 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Het hád veel erger gekund maar schitterende prestatie kan ik het toch niet noemen. Bij zo'n plotselinge spoorloze verdwijning verwacht ik toch wel dat ze wat beter uit hun ogen kijken en het verhaal van de man meteen goed bekijken.
Tenslotte waren ze allang * weg * toen die man aangifte deed van de zgn vermissing dan moet er toch meteen een belletje gaan rinkelen![]()
Ze zochten toch aanvankelijk naar sporen over de verdwijning, er was toen nog geen sprake van een moordzaak of de echtgenoot als verdachte. Dan is zo'n blauwe stalker toch overbodig?quote:Op zondag 24 april 2005 16:40 schreef milagro het volgende:
hoezo bij Richard H. niet het geval, die blauwe stalker?
oh zo, ik dacht dat zo'n man standaard aanwezig was, en dan al dan niet achter iemand aanwaggeltquote:Op zondag 24 april 2005 16:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ze zochten toch aanvankelijk naar sporen over de verdwijning, er was toen nog geen sprake van een moordzaak of de echtgenoot als verdachte. Dan is zo'n blauwe stalker toch overbodig?
Langer duren is één ding maar dat moet dan toch niet langer dan een week zijn dat is absurt.quote:Op zondag 24 april 2005 16:40 schreef fokje het volgende:
[..]
Het geblunder in het verleden van de recherche was vooral te wijten aan de tunnelvisies; er was een bepaald vermoeden en men ging net zolang zoeken om dat vermoeden bevestigd te zien krijgen.
Dat een gedegen onderzoek, waar allerlei opties worden open gehouden, langer duurt is dan gewoon gerechtvaardigt.
Wat was er (in grote lijnen) aan de hand dan met jouw vrint?quote:Op zondag 24 april 2005 15:40 schreef Isabeau het volgende:
Och, daar kan ik nog wel over meepratenEr wordt bij mij (=vriendin van hoofdverdachte) thuis een huiszoeking gedaan en 3 (drie) dagen later bij de hoofdverdachte die in de tussentijd alles netjes heeft weggewerkt. Niet te begrijpen.
Precies, en dat kun je ook doen zonder meteen de indruk te wekken dat de partner de hoofdverdachte is, je kunt bv hem de optie aandragen van een 'ontvoering' door een buitenstaander, dat ze ms een bekende heeft binnengelaten en zich er toen iets plaats gevonden heeft in huis wat uitmondde in een weglopen dan wel meenemen onder dwang.quote:Op zondag 24 april 2005 16:47 schreef Isabeau het volgende:
Ik denk dat je als rechercheur toch wel leert dat als er sprake is van een verdwijning er altijd sprake kan zijn van een misdrijf. En bij elk misdrijf moet je rekening houden dat er grote kans is dat de dader iemand in de nabije omgeving is. Ook de partner is dan verdacht en ook al is het dan een formaliteit, je moet dat mijns inziens toch onderzoeken.
Dat is op zich off-topic, maar ze werd beschuldigd van de moord op haar broer. Ik haalde het aan omdat de recherche daar ook blunder op blunder maakte, waaronder eerst mijn huis doorzoeken (wat an sich al ridicuul was) en daarna (dagen later) pas haar huis. Ze loopt dan ook nog steeds op vrije voeten wegens gebrek aan bewijs.quote:Op zondag 24 april 2005 16:58 schreef BBQ-kip het volgende:
Wat was er (in grote lijnen) aan de hand dan met jouw vrint?
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje eng dat je al die dingen op zoekt. Dat soort tafereln bezorgen mij een macaber gevoel, laat het rusten Milagro, echt, dat meen ikquote:Op zondag 24 april 2005 14:28 schreef milagro het volgende:
[..]
Op schoolbank repte hij wél over zijn kinderen, er staat ook een prachtige foto van hen bij
jemig dat is idd niet niks..quote:Op zondag 24 april 2005 20:10 schreef Isabeau het volgende:
Het is nu wel een grappig verhaal, maar er was toen niets grappigs aan toen ze mijn (zeeeeer persoonlijke) dagboeken en pc's meenamen.
Inderdaad, hoe mensen hier ook hele scenario's en bijbehorende gesprekken uit hun mouw schudden...Waarom niet gewoon nieuwe nieuwsfeiten afwachten?quote:Op zondag 24 april 2005 20:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje eng dat je al die dingen op zoekt. Dat soort tafereln bezorgen mij een macaber gevoel, laat het rusten Milagro, echt, dat meen ik
Ik weet niets zeker, maar ik denk dat er geen enkele rechercheur, advocaat, vriendin of rechter ooit in haar onschuld heeft geloofd. Maar tsja, dan moet je dat in Nederland ook nog bewijzen.quote:Op zondag 24 april 2005 20:25 schreef cpcpb het volgende:
maar eh.. ze loopt nog steeds vrij rond ivm gebrek aan bewijs..
wil je daarmee zeggen dat ze het ook gedaan heeft?
Ja dat mag hier, daar zijn deze topics voor.quote:Op zondag 24 april 2005 20:26 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe mensen hier ook hele scenario's en bijbehorende gesprekken uit hun mouw schudden...Waarom niet gewoon nieuwe nieuwsfeiten afwachten?
Het is niet zozeer een klacht of wat dan ook, het is meer het oproepen van macabere gevoelens dat ik hekel, en ik vind het eerlijk gezegd best spooky dat er mensen zijn die van 10:31 's morgens tot heden googelen op de naam van de eventuele daderquote:Op zondag 24 april 2005 20:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
En anders kun je hier terecht -> Klaagbaak
en dat heb je natuurlijk alleen met mijquote:Op zondag 24 april 2005 20:21 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje eng dat je al die dingen op zoekt. Dat soort tafereln bezorgen mij een macaber gevoel, laat het rusten Milagro, echt, dat meen ik
Ik ben blij dat je het positief oppakt, alleen snap ik onderstaande quote van je nietquote:Op zondag 24 april 2005 20:46 schreef milagro het volgende:
[..]
en dat heb je natuurlijk alleen met mij
quote:die schoolbank info staat op andere nieuwssites, clowntje
ach mensen laten hun fantasie de vrije loop, soms is het echt gezever, maar ja mensen vermaken zich er mee, ook een beetje sensatie natuurlijkquote:Op zondag 24 april 2005 20:26 schreef _Boo_ het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe mensen hier ook hele scenario's en bijbehorende gesprekken uit hun mouw schudden...Waarom niet gewoon nieuwe nieuwsfeiten afwachten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |