Zegt niks. Gisteren op Animal Planet een docu gezien over een gevangenmis in Amerika waar de gevangenen honden trainen om nette honden te worden. De leider daarvan was een aardig uitziende, heel gewone man. Maar hij zat wel levenslang voor moord. Als je hem zo zag zou je hem zo inhuren om op je kinderen te passen. En zo liepen er meer rond. Een kidnapper die 55 jaar had gekregen en eruitzag als iemands vriendelijke oom.quote:Op vrijdag 22 april 2005 23:12 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[afbeelding]
Niet echt een figuur waarvoor je in het donker een blokje om loopt.
quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:55 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee, de pliesie niet, maar de verdediging wel.
Met drie druppels bloed bewijs je niks, want dat kan net zo goed van iets anders komen, en daaraan hoef je niet doodgegaan te zijn.
Is er in de wijk ook al wat bekend over die vriendin?quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:00 schreef Pippi het volgende:
Waarschijnlijk (dat verhaal gaat nu in die wijk) heeft hij hen in hun slaap van het leven beroofd met een mes.
Welke vriendin bedoel je Sanne?quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:01 schreef Sanne het volgende:
[..]
Is er in de wijk ook al wat bekend over die vriendin?
Kwam die inderdaad van Schoolbank?
Inderdaad. Maar ik denk dat ze hem daarvoor wel onomstotelijk bewijs voor zijn neus hebben gegooid. Ik denk niet dat het zo is gegaan:quote:
quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:07 schreef Toeps het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar ik denk dat ze hem daarvoor wel onomstotelijk bewijs voor zijn neus hebben gegooid. Ik denk niet dat het zo is gegaan:
"Beste meneer Harteveld, we hebben 3 spetters bloed in uw bed gevonden."
-"Oké, ik beken."
Ik denk eerder dat ze plassen bloed hebben gevonden, waarna de onschuld uithangen toch een beetje moeilijk werd voor meneer. Hij liep immers al bijna twee weken toneel te spelen, twee spetters bloed laten hem niet zomaar bekennen.
Nee, natuurlijk laat hij geen plassen bloed liggen. Maar ken je luminol?quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:10 schreef TheMassive het volgende:
[..]Plassen bloed. Kom op man, denk je echt dat een man die een week na het vermoorden van zijn vrouw plassen met bloed laat liggen? Kom op, denk na.
Als er bloed is gevonden in het huis, voor het huis en in de auto, hoe klein dan ook, en het is bloed van de vrouw en de kinderen, en de kinderen en vrouw zijn 'verdwenen', is dat genoeg om te kunnen concluderen dat er een misdrijf heeft plaatsgevonden. Echt, daar zijn geen 'plassen' bloed voor nodig.
Ja en als zo iemand achteraf toch niet zo genezen bleek als men dacht is er gek genoeg niemand verantwoordelijk.quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:54 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Maar wacht, behandelen betekent toch iemand genezen? Als je zo iemand kunt genezen, en dan bedoel ik dus ook dat iemand 100% zeker niet zoiets meer flikt, dan is levenslang toch niet nodig?
Ja, en daar is maar weinig bloed voor nodig. Als er zoals jij zegt plassen bloed liggen, heb je luminol niet eens nodig.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk laat hij geen plassen bloed liggen. Maar ken je luminol?
Ik heb er linkjes naar de bedoelde posts bijgezet.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:18 schreef Pippi het volgende:
Sanne, ik ben druk aan het teruglezen maar kan het niet vinden.
Ik weet niet, ik denk niet dat ik dat zo kan bepalen, ik weet (net als jij) de reden en motief en gedachtengang van deze persoon niet. Lijkt me dat je daar uitstekend achter kunt komen, en als er dan een reden voor deze actie blijkt te zijn, en je dat kunt behandelen, dan is er kans op 'genezing'.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:16 schreef NorthernStar het volgende:
Als het een koelbloedige moord is hoeven ze wmb geen behandeling. Een geweten kun je er toch niet in therapiën.
Kijk, dat bedoel ik nou: die kinderen die bij Marieke in de klas hebben gezeten hebben al heel veel meegemaakt. Behalve de tragedie van die moeder die haar eigen kids had vermoord en daarna zelf voor de trein is gesprongen is pas ook de directeur van de school onverwachts overleden. Wat een ellendequote:Op zaterdag 23 april 2005 10:14 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik hoorde op het radio journaal dat die oudste dochter bij een meisje in de klas heeft gezeten die ook dit jaar door haar moeder om het leven is gebracht voordat deze voor de trein sprong.
Wat een horror voor al die kleine kinderen die nu weer opgevangen moeten worden!
Die vertrouwen straks hun eigen ouders niet meer!
Ook plassen bloed kun je opruimen, en dan is luminol toch verrekte handig. Zoals ik al zei, spettertjes bloed bewijzen zo moeilijk iets. Hij kan toch makkelijk zeggen dat zijn dochtertjes gevallen waren en een schaafwond hadden?quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:20 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Ja, en daar is maar weinig bloed voor nodig. Als er zoals jij zegt plassen bloed liggen, heb je luminol niet eens nodig.
De pliesie tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Sinds CSI heeft iedereen opeens luminol in huis ofzo?
Tja, het geeft mensen wel tips over hoe de recherche op TV te werk gaat en hoe men dat werk dus een beetje kan frustreren.quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:
Sinds CSI heeft iedereen opeens luminol in huis ofzo?
Behandelen is in mijn optiek niet gelijk aan genezen... En daarbij komt dat niemand je een 100% garantie kan geven dat iemand 'genezen' is... Zou jij het risico willen nemen?quote:Op zaterdag 23 april 2005 09:54 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Maar wacht, behandelen betekent toch iemand genezen? Als je zo iemand kunt genezen, en dan bedoel ik dus ook dat iemand 100% zeker niet zoiets meer flikt, dan is levenslang toch niet nodig?
Ja, je zou toch ook gewoon kunnen scheiden...quote:Op zaterdag 23 april 2005 10:29 schreef Pippi het volgende:
Sanne, thanks voor je linkjes. Ik heb ze net gelezen maar hier wordt (nog) niet over gerept in de buurt. Als dit het motief is voor zijn daden: alsof je een vent wil die het pad voor een nieuwe relatie vereffend door af te rekenen met vrouw en kids![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |