abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26439968
Van de Frontpage:
quote:
In Zweden zijn spanningen ontstaan bij de moslimgemeenschap, nadat de evangelistische predikant Runar Sogaard de profeet Mohammed een pedofiel noemde. Vooraanstaande moslimgeestelijken roepen Zweedse moslims nu op om niet het recht in eigen hand te nemen.

Tijdens een preek sprak Sogaard over de Mohammed. "Hij was geen god. Hij was een verwarde pedofiel, omdat hij een negenjarig meisje als vrouw had." Soortgelijke uitspraken van een Britse columnist (dat Mohammed op 53-jarige leeftijd Aisha uithuwelijkte) stuitten op protesten van de moslimgemeenschap aldaar.

De politie in Stockholm wil niet zeggen of de predikant om bescherming heeft gevraagd. Een vooraanstaande islamitische geestelijke, Hassan Moussa, riep op om het geweld te schuwen. "Hoewel dit soort uitspraken miljoenen moslims kwetsen, moet het niet leiden tot geweld zoals de moord op Theo van Gogh", zo sprak hij.

De geestelijke zegt te bidden voor Sogaard, die uit naam van de islam is bedreigd. Moussa hoopt dat de Zweedse wet zal leiden tot een veroordeling van de bedreigers. Hij benadrukte nogmaals dat het recht niet in eigen handen moet worden genomen.
In het laatste heb ik uiteraard mijn twijfels. Gezien het zuiderlijke temperament van die walgelijke muzelmannen.

Die man heeft mijn volledige steun. Ik zal zondag in de kerk aan hem denken.
pi_26440047
Ik niet. Hell, ik ga niet eens naar de kerk.
Ik doe mn best in mn leven en als ik de pijp uit ga en er blijkt onverhoopt toch een hemel te bestaan dan zou het toch wel erg gek zijn dat Petrus mij niet binnen laat, maar een moordenaar of verkrachter ofzo die op het laatste moment zijn zonden opbiecht wel.

Mocht dat het geval zijn dan vind ik het prima, dan wil ik er niet eens naar binnen als het zo moet. Godverdomme
pi_26440169
... bedreigd.... met een "d".....
Winnaar Jort Kelder Award 2004
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:25:00 #4
46511 Linz
held der helden
pi_26440256
Wat wil die predikant nou bereiken met z'n uitspraken?
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_26440305
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:22 schreef weet_ik_veel het volgende:
... bedreigd.... met een "d".....
De zpelling-nazi's zijn er ook weer.
pi_26440325
Runar Sogaard

Het spreken over de waarheid is blijkbaar niet geoorloofd binnen een geloof waarin geweld en intolerantie de basis vormen.

Aangezien die basisprincipes tegen de basisprincipes in gaan van het Christendom is het logisch dat de islam voor enorm veel problemen zorgt. Nu en in de toekomst.
pi_26440459
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Van de Frontpage:
[..]

In het laatste heb ik uiteraard mijn twijfels. Gezien het zuiderlijke temperament van die walgelijke muzelmannen.

Denk je dan ook aan die 6 miljoen joden?
Jesus saves but death prevails.
pi_26440557
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:32 schreef Shivo het volgende:

[..]

Denk je dan ook aan die 6 miljoen joden?
Que?
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:38:00 #9
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_26440606
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:14 schreef DrWolffenstein het volgende:
Van de Frontpage:
[..]
Heb je twijfels aan de moslimgeestelijke die voor de predikant bidt? Ik vind het een mooi gebaar.
quote:
Neem een voorbeeld aan paus JP2 (zoals de predikant ook had kunnen doen). Hij bad samen met andersgelovigen. Steun beiden.
iedereen is uniek behalve ik
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:38:40 #10
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_26440625
@ shivo: I dig you!

@ DrWolfenstein: Ach dat over pedofilie, die predikant moet maar een dichterbij huis zoeken. De priesters en predikanten van het christenlijke geloof doen het nogsteeds.
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:38:45 #11
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_26440626
In een moskee zal ook vast vaak genoeg geroepen worden dat 'God een alcoholistische bouwvakker en hoerenloper was', en dan roert de Christelijke gemeenschap zich ook niet hoor...
pi_26440804
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:38 schreef GoeRoe86 het volgende:
@ shivo: I dig you!

@ DrWolfenstein: Ach dat over pedofilie, die predikant moet maar een dichterbij huis zoeken. De priesters en predikanten van het christenlijke geloof doen het nogsteeds.
Maar die mensen worden veroordeeld. Bovendien zijn dat geen grondleggers van het Christendom.
Mohammed is de grondlegger van de islam. Dat zegt dus genoeg over dat geloof.
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:48:59 #13
39631 GoeRoe86
Libera eas de ore leonis!
pi_26440898
@MrX1982: We vergeten wel eens een aantal dingen. Er zijn dingen die vroeger als heel normaal werden gezien maar tegenwoordig niet en andersom.
pi_26440977
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:48 schreef GoeRoe86 het volgende:
@MrX1982: We vergeten wel eens een aantal dingen. Er zijn dingen die vroeger als heel normaal werden gezien maar tegenwoordig niet en andersom.
Ah ok.
Waarom zouden wij als Westerse wereld ons schuldig moeten voelen over de slavernij?
Dat was tenslotte in die tijd niet strafbaar en ook niet illegaal.
pi_26441013
Hoe zit het nu eigenlijk met die negenjarige Aïsha. Volgens mij zijn daar tegenstrijdige verklaringen over. In een ander artikel over die kwestie in Zweden lees ik het volgende:
quote:
Dr. Muzammil H. Siddiqi, former President of the Islamic Society of North America (ISNA) and Director of the Islamic Society of Orange County, Garden Grove, California, that the age of `Aisha when she married Prophet Muhammad (PBUH) was far from being confirmed.

“Historically, it is not confirmed that she was nine years old when she came in the household of the Prophet. There are various reports from age nine to age 24. Her maturity, knowledge, intelligence, and contributions during the life of the Prophet and afterwards all indicate that she was either an exceptional nine-year-old or must have been older than that.”

http://www.islam-online.n(...)4/22/article06.shtml
  vrijdag 22 april 2005 @ 20:55:04 #16
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_26441077
Nee
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')