abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 3 augustus 2006 @ 10:34:06 #201
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_40442823
overigens, als het ook over tv gaat, er is ook nog Superman: The Animated Series, wat ongeveer van 1996 tot 2000 liep.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Admin donderdag 3 augustus 2006 @ 10:47:17 #202
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_40443149
Klopt. Heb ik ook alleen maar zijdelings genoemd.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 11:14:28 #203
982 Cairon
More than meets the Eye
pi_40443961
Mensen die de strips niet hebben gelezen en niet de moeite nemen om research te doen naar het personage en de mythos rondom Superman zouden geen artikelen mogen schrijven over de "Geschiedenis van Superman".

Mijn God al je research bestaat uit het nalezen van een Wikipedia-pagina, en zelfs dan sla je het verdomde punt van Superman over, zijn symboliek is je blijkbaar totaal ontgaan.

Ik lees niet eens Superman, ik haat het personage, maar zelfs ik zou nog een dieper artikel over de in en in brave padvinder kunnen schrijven dan wat er uiteindelijk is geschreven en gepubliceerd.

Het is niet een detail dat je over het oog ziet maar Superman is geschreven en bedacht door twee Joden, twee immigranten, en de hele mythe rondom Superman is door die achtergrond gruwelijk hard beinvloed. De film maakt van Superman een Jesus figuur... een grove fout, want voor Joden is Jezus niemand, nee oorspronkelijk had Superman als icoon meer weg van Mozes, de figuur die de Joden uit Egypte heeft geleid en hen dichter bij God bracht.

Maar Superman staat ook symbool voor de eeuwige immigrant.

Het is de reviewer en schrijver van het artikel blijkbaar totaal ontgaan dat er achter het plaatje van Superman een veel rijkere geschiednis ligt.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!
pi_40449648
Ik vind deze film tof.

En Breuls: Smallville is niet matig Tevens is het al zeker 3 seizoenen niet meer een meteorfreak-of-the-week show, er zit veel meer een rode draad doorheen. Kijk je het uberhaupt wel?
lekker faxen heel de dag echt genot
  Admin donderdag 3 augustus 2006 @ 14:38:45 #205
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_40450727
Er is niks matigs aan Smallville. Heerlijke serie.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_40450925
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 14:38 schreef Breuls het volgende:
Er is niks matigs aan Smallville. Heerlijke serie.
Hmm Ik zie nu dat Jelle die opmerking over matige series maakte en niet jij.

Excuus

Jelle Smallville is niet matig. Etc.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_40468717
Vanavond naar Superman Returns in Emmen geweest. Produktioneel zag het er erg goed uit, maar dat is eigenlijk ook het enige goeie. Het draaide enkel om superman en Clark kwam er erg bekaaid vanaf. Superman redde de ene na de andere en het eindigt dan met het eindgevecht tegen Lex Luthor. Het einde is ook nog eens erg afgezaagd. Het is een erg oppervlakkige film geworden als ik dat bijvoorbeeld vergelijk met Smallville. Karakters kregen amper een introductie, er was totaal geen chemie tussen deze Superman en Lois. Het acteerwerk van kate Bosworth was ronduit beroerd. Ik vond Lois Lane ook wel erg jong als je nagaat dat Superman 5 jaar is weggeweest. Dat had een dertiger moeten zijn en niet zo'n jong meisje. Echt spannend werd het ook al niet en de film duurde ook te lang.
Kevin Spacy kon zichtbaar weinig met z'n rol. Hij was gigantisch aan het overacteren en daardoor is deze Lex haast een parodie geworden.

Nee, voor een bryan Singer film is ie me erg tegengevallen. Ik was blij toen de aftiteling inviel.
Ik geef het een 5 puur om de goede produktionele maatstaven
pi_40469232
Net gezien en ik vond hem best leuk, maar ik geniet dan ook al snel van de mooie beelden. Maar het werd idd nooit spannend, dat komt natuurlijk ook omdat Superman niet echt een goede tegenstander had, die Lex Luthor is dan wel z'n aartsvijand ofzo, maar die is gewoon totaal niet gevaarlijk. Superman is zo ontiegelijk sterk, dat het gewoon niet echt interessant is dat een 'gewone mens' een plannetje bedenkt tegen hem. Daarom hoop ik dat, mocht er een deel 2 (6) komen dat er gewoon een super-villain komt die ook supersterk is. Dat zie ik veel liever dan dat hij wat zware dingen op gaat tillen.

7/10
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:41:07 #209
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_40469384
Ik heb hem ook gezien, vond hem wel aardig.
Maar ik verbaasde me er wel over dat superman kon vliegen terwijl die een paar ton kryptoniet vast hield.
Ik had meer van deze film verwacht.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  Redactie Frontpage vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:54:32 #210
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_40469840
In Superman 2 ha die nog tegenstanders met dezelfde superkrachten en in deel 3 was hij zijn eigen tegenstander. Veel boeiender.
pi_40470798
Heb hem in 3d gezien. En daar zat meteen het leuke van het verhaal. Als er geen 3D in zou zitten, zou ik de film tegen vinden vallen
pi_40471953
Gister gezien in pathe arena

Had gereserveerd voor Imax maar die was stuk
Moest hem dus in zo'n kleine klote zaal kijken Film was nieeens zo slecht trouwens
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_40507833
Ben het met de meesten toch compleet oneens. In mijn recensie schrijf ik:

"Het kloppend hart van de film is natuurlijk Superman zelf en nieuweling Brandon Routh geeft op magistrale wijze invulling aan De Man van Staal. Niet alleen zijn door superkrachten gevoede onoverwinnelijkheid is overtuigend, maar ook zijn menselijker emoties; zijn angst, verwarring, charme en vertedering zijn geloofwaardig, en dat is een zeldzame combinatie. Regisseur Bryan Singer (bekend van The Usual Suspects en na een conflict met 20th Century Fox opgestapt bij de X-men-serie om aan een nieuwe Superheldenavontuur bij Warner Brothers te beginnen) weet gedurende de film exact de juiste toon aan te slaan waardoor het ridicule (bijvoorbeeld Lex Luthors plan) en emotionele (Superman's taak als wereldredder én zijn relatie met Lois) prima hand in hand gaan.

Even geslaagd en schijnbaar moeiteloos springt Singer heen en weer tussen groots actiespektakel en kleine subtiliteiten. Wanneer een spaceshuttle niet goed loskoppelt van haar moedervliegtuig en getweeën door de atmosfeer dreigt te schieten levert dit één van de meest vermakelijke en spectaculaire actiescènes van de afgelopen tijd op. Maar tussen de afbrekende vleugels en rondbungelende zuurstofmaskers door is het de blik van Lois Lane die de scène hart en ziel geeft wanneer ze, wanneer de nood letterlijk niet hoger kán, een blauwrode flits voorbij ziet schieten; na vijf jaar terug van weggeweest. Je moet wel een hele cynische zuurpruim zijn om dan géén sprongetje in je bioscoopstoel te maken. Tel hier de schitterende muziek rond het opnieuw georkestreerde 'oude' Supermanthema van John Williams en de haast schilderachtige cinematografie van Singers vaste cameraman Newton Thomas Sigel bij op en je hebt met recht een Superfilm."

Op zichzelf vind ik de film dus erg goed. Of het de stripboeken recht doet e.d. weet ik niet, ben geen comic-lezer...
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 13:00:42 #214
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_40508570
@Fonsbasalt: dat conflict tussen Singer en 20th Century Fox is volgens mij pas ontstaan nadat hij had aangegeven Superman te willen regisseren. 20thCF had geen zin om daarop te wachten. Zoiets toch?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  zondag 6 augustus 2006 @ 14:03:06 #215
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_40539643
Ik heb hem gisteren gezien, en ik vind die kate bosworth echt best op angela schijf lijken...

Kate:

Angela:

Of niet?
There's no point in living if you can't feel alive
  Admin zondag 6 augustus 2006 @ 14:03:41 #216
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_40539661
Ja, dat had ik ook constant.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
pi_40539877
Recensie van een 7 jarig mannetje dat alles over Superman heeft gezien/gelezen/verzameld (x 100):

-Superman was vet cool, man! Hij leek best op de oude.
-Lois Lane is heul anders. (veul mooier)
-Lex Luthor was veel te druk, man.

[ Bericht 1% gewijzigd door shmoopy op 06-08-2006 14:22:40 ]
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:40:27 #218
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_40569101
IMAX is tijdelijk weer in 2D
Ben blij dat ik woensdag ben geweest
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  Moderator maandag 7 augustus 2006 @ 12:43:33 #219
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_40569182
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 14:10 schreef shmoopy het volgende:
Recensie van een 7 jarig mannetje dat alles over Superman heeft gezien/gelezen/verzameld (x 100):

-Superman was vet cool, man! Hij leek best op de oude.
-Lois Lane is heul anders. (veul mooier)
-Lex Luthor was veel te druk, man.
En wat vond je er zelf van, shmoopy?
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_40613586
Ik ben niet meegeweest, Mike,
dit zijn zo ontzettend geen films voor mij.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_40625360
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 06:50 schreef linebear het volgende:
Heb hem in 3d gezien. En daar zat meteen het leuke van het verhaal. Als er geen 3D in zou zitten, zou ik de film tegen vinden vallen
Volgens mij ben je helemaal terug!

Wb Linebear!
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:57:17 #222
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_40625746
Gisteren gezien.. De eerste helft was erg goed. 2e helft was matig en veel te langdradig.

De constante "haalt het vliegtuige/helicopter/superman het of raken ze het water" momenten waren boring as hell. Ook de extreme John Kerry houding van de film was om te kotsen (roken zorgt ontploffende pijpleidingen, GLOOOOBAL flooding!!! & superman die sterk word door zonneenergie.. Weeeeh. En dan constant de main theme aanhoren als superman begint te vliegen...

Al met al een leuke film 6.5 of ***/*****
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_40645346
IMAX 3D was tof

Hopelijk komt dati n de toekomst vaker
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  woensdag 9 augustus 2006 @ 21:24:12 #224
122987 japzooi
Whining Pirate of Tortuga
pi_40658898
Ondanks dat ik denk dat ik nu wel weer eens een superheldenfilm wil zien met een superheld die gewoon...nou...superheldenshit doet doet (en zich niet als de meest emotioneel getregde man in het universum gedraagd), vond ik het een verassend goeie film. Dit kwam, voor mij althans, vooral door Routh, die Superman / Clark verbazend sterk neerzette en ipv een imitatie een goeie voortzetting deed van wat Christopher Reeve begonnen was.

Bosworth als Lois Lane vond ik helaas wel een teleurstelling. Ik kon er maar geen medeleven voor opwekken en kwam me uiteindelijk enkel irritant over.

Spacey als Luthor was idd compleet over the top. Precies zoals een goeie slechterik hoort te zijn. Mijn enige klacht is dat er niet genoeg Luthor scenes in zaten. Oh, en Parker Posey als whatsherface was een beetje zonde van Parker Posey. Als je dan toch iemand als Posey in je film zet: geef d'r dan verdomme wat te doen Singer!!

Actie was top-notch zoals we dat van een Singer met X-men ervaring mogen verwachten.

En de drama...tja...het was niet storend en op sommige momenten zelfs erg goed, maar het gekwelde superhelden syndroom heb ik na Spiderman 2 en Hulk (Ja, ik ben die ene persoon die Hulk goed vond, ja. Gefeliciteerd: je hebt hem gevonden.) wel een beetje gehad.

Waar ik vooral erg over te spreken was waren alle throwbacks naar de eerste twee Superman films. Vooral van muziek kreeg ik elke keer weer kippevel, zeker in combinatie met die begintitels!!

Al met al was ik dik tevreden en kan ik met een gerust hart uitkijken naar de sequel.

[ Bericht 4% gewijzigd door japzooi op 09-08-2006 21:30:27 ]
"God is a kid with an antfarm..."
"King Kong ain't got shit on me!!"
pi_41316977
Het was goed! Zeer leuke film. Go Superman...
"Do or do not, there is no try!"
Kick my ass!
Xblog360
[url=http:/gesignaleerd.blogspot.com]Blog[/url]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')