Mensen die de strips niet hebben gelezen en niet de moeite nemen om research te doen naar het personage en de mythos rondom Superman zouden geen artikelen mogen schrijven over de "Geschiedenis van Superman".
Mijn God al je research bestaat uit het nalezen van een Wikipedia-pagina, en zelfs dan sla je het verdomde punt van Superman over, zijn symboliek is je blijkbaar totaal ontgaan.
Ik lees niet eens Superman, ik haat het personage, maar zelfs ik zou nog een dieper artikel over de in en in brave padvinder kunnen schrijven dan wat er uiteindelijk is geschreven en gepubliceerd.
Het is niet een detail dat je over het oog ziet maar Superman is geschreven en bedacht door twee Joden, twee immigranten, en de hele mythe rondom Superman is door die achtergrond gruwelijk hard beinvloed. De film maakt van Superman een Jesus figuur... een grove fout, want voor Joden is Jezus niemand, nee oorspronkelijk had Superman als icoon meer weg van Mozes, de figuur die de Joden uit Egypte heeft geleid en hen dichter bij God bracht.
Maar Superman staat ook symbool voor de eeuwige immigrant.
Het is de reviewer en schrijver van het artikel blijkbaar totaal ontgaan dat er achter het plaatje van Superman een veel rijkere geschiednis ligt.
Hunger I want it so bad I can taste it.
it drives me mad to see it wasted,
when I need it so bad that it's burning me.
I'm hungry!