abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juni 2006 @ 21:36:17 #126
3767 Herald
Come get some
pi_39091509
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:04 schreef Tokus het volgende:
o ja je hebt gelijk. naja, dan zijn ze dus niet "opeens" hier, maar is het al van altijd
Maar je hebt natuurlijk wel gelijk dat Blade en X-men een ommekeer heeft betekend. Marvel heeft voornamelijk videovoer gemaakt voor die twee films. En misschien maar goed dat ze de rechten voor Spider-Man niet hadden voor 2001. En toen Marvel niks durfde te produceren heeft DC films gemaakt, in de jaren 80 Superman en de jaren 90 Batman. En tussendoor zijn er verfilmingen als The Shadow, The Phantom en Spawn geweest.

Dus tja, zo recent zijn superheldenfilms niet. Alleen nu durft men er een flink budget tegenaan te gooien en worden ze iets serieuzer behandeld. X-men, Spider-man en Batman Begins kenmerken zich ook nog doordat de film niet echt eindigt en je dus geen afgeraffeld verhaaltje krijgt. Iets wat ik zonde vond bij Daredevil, dat het Kingpin plot erg snel werd afgewerkt op het eind.
Bovengenoemde films zijn denk ik ook de franchises die het genre dragen. De meeste andere Marvelproducties zijn geen klappers. Films als Elektra, Punisher, en ik gok ook Ghostrider (nouja gokken, er is een reden waarom die in februari uitkomt en niet in de zomer) melken het genre eerder uit dan dat ze iets toevoegen. Vraag me eigenlijk ook af op wiens initatief al die films worden gemaakt, wil Marvel ze graag verfilmen of zijn er toch scheppen productiemaatschappijen die graag de licentie van Marvel willen.
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_39100027
Punisher was kut.. Elektra was daarintegen erg cool erg toffe baddies
  vrijdag 30 juni 2006 @ 14:54:36 #128
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_39392638
Las dit net op een ander forum, gepost door iemand die in Amerika woont:
quote:
STANDING OVATIONS THRU-OUT SHOWINGS. EVERY THEATRE!
damn... nog 12 dagen wachten. Ben echt zo benieuwd
  vrijdag 30 juni 2006 @ 15:39:01 #129
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_39393787
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:33 schreef Wepeel2 het volgende:

[..]

Nee. Maar als je comic naar echte film vertaalt dan is het soms wel verstandig om dat te doen. Zie bijvoorbeeld x-men. Ik zeg niet dat ze het hele pak moeten veranderen, maar het mag van mij nog iets minder 'comicachtig' zijn.
Maar misschien is dat inderdaad wel karaktermoord. Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar de film.
Bij X-men is het niet helemaal zo. De Evolution serie van de X-men tekenfilm heeft veel weg van de films. Ook daar zijn meerdere karakters jong en hebben ze ongeveer dezelfde pakken aan als dat ze in de films hebben.

Het moet idd niet te comicachtig worden. Ik heb het idee dat Superman te comic wordt. Ik vond superman ook nooit echt een leuk karakter. Het is een beetje te cliché. Tandpastadude, alle bovennatuurlijke krachten die er zo ongeveer zijn, onzeker mannetje in het dagelijkse leven. Ik vind het maar een zwak idee.

Maar ja, ik zal de film toch wel gaan zien aangezien ik te nieuwsgierig ben om zoiets over te slaan
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 30 juni 2006 @ 16:27:55 #130
38571 BMH
Brute Force 360!!
pi_39395244
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 14:54 schreef Timo20 het volgende:
Las dit net op een ander forum, gepost door iemand die in Amerika woont:
[..]

damn... nog 12 dagen wachten. Ben echt zo benieuwd
Maar dat zijn dan Amerikanen.. DIe hebben sowieso een super hero fetish
Gamertag: BMHLive
PSN: BMHLive
pi_39466935
Ik ook hoor Morgen is de grote dag! Na jaren uitgekeken te hebben naar een nieuwe Superman film is het dan eindelijk zo ver!!
  maandag 3 juli 2006 @ 11:22:29 #132
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_39468866
In zijn openingsweekend haalde Superman Returns 52 miljoen dollar binnen. Dat is geen flop, hij staat daarmee 5de bij de films van dit jaar, maar een daverend succes is het ook niet, hij haalt maar de helft van X-Men: The Last Stand. Ik denk dat er meer werd verwacht.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 juli 2006 @ 11:25:19 #133
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39468950
Gelukkig is de opbrengst niet evenredig aan de kwaliteit van de film.

Ik weet niet helemaal wat ik er van moet verwachten. Aan de ene kant kijk ik er naar uit, aan de andere kant weer niet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 3 juli 2006 @ 11:27:52 #134
67640 SaintOfKillers
pi_39469022
quote:
Op maandag 3 juli 2006 11:25 schreef Tokus het volgende:
Gelukkig is de opbrengst niet evenredig aan de kwaliteit van de film.
De haalbaarheid van een nieuwe franchise wel. Hij doet het iets beter dan Batman Begins, maar hij komt niet in de buurt van de 2 populaire Marvel-reeksen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 juli 2006 @ 11:37:13 #135
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39469323
overigens is er momenteel op CNN een interview van Larry King met Supes.
oh en zometeen ook met Lex.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 juli 2006 @ 11:57:17 #136
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39469936
wat ik me nu bij het zien van deze beelden bij die interviews afvraag he
(ik heb vrij bewust amper de interviews gelezen en trailers enzo gekeken)

Superman is weggeweest, maar was Clark Kent ook weg? Zo ja, dan valt het toch erg op als beide rond dezelfde tijd terugkomen....
  maandag 3 juli 2006 @ 21:52:07 #137
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_39487262
quote:
Op maandag 3 juli 2006 09:48 schreef Retarded het volgende:
Ik ook hoor Morgen is de grote dag! Na jaren uitgekeken te hebben naar een nieuwe Superman film is het dan eindelijk zo ver!!
laat weten hoe is ok?
pi_39512210
net terug!!!! Mijn review (geen spoilers!)

Vanmorgen een klein ritje naar Antwerpen gemaakt! Reden? Superman Returns! De eerste vertoning op de zogenaamde Wilkinson American Movie Day (WAMD) begon vanochtend om 11.00 uur. Natuurlijk wilde ik daar als Superman-fan bij aanwezig zijn, en al helemaal aangezien de film van 3 augustus in ons landje te zien is!

Zo gezegd, zo gedaan! Rond 10 uur arriveerden we na een rit van 1,5 uur. Daar aangekomen kregen we kaarten in handen en mochten we plaatsnemen in zaal 8 van het geweldig grote complex! Hoe dichterbij de klok van 11, hoe groter de spanning werd. Na jarenlang wachten werd ik (en vele andere) eindelijk beloond met een nieuwe Superman-film!

De film zelf begint meteen goed! De nostalgie knalt van het scherm af als de credits voorbij vliegen in de ruimte. Al snel ben je opnieuw geintroduceerd aan oude bekende als Lex Luthor (geweldige rol van Kevin Spacey!), moeder Martha Kent en fotograaf Jimmy Olsen. Even later in de film wordt je opnieuw voorgesteld aan Lois Lane, ditmaal vertolkt door Kate Bosworth. De nog onbekende actrice doet erg goed haar best, maar kan het niveau van Margot Kidder (Lois Lane in de Christopher Reeve-films) niet halen. Bosworth oogt te mooi, en heeft niet het botte karakter wat Kidder wel neerzette. Desondanks zet Bosworth een geloofwaardige rol neer, die naar mijn mening iets te weinig screentijd kreeg.

Zoals eerder vermeldt werd de show vaak gestolen door Kevin Spacey. De man zei meteen ja tegen het project toen hij hoorde dat Bryan Singer de film ging regisseerde. Spacey heeft eerder onder hem gewerkt bij The Usual Suspects. Spacey neemt de toorts over van Gene Hackman, en doet dit met al te veel plezier. Je ziet duidelijk dat hij plezier had op de zet, en die fun weet hij goed te gebruiken in het karakter van aartsvijand Lex Luthor.

Superman zelf, en natuurlijk zijn alias Clark Kent, wordt ook door een relatieve nieuwkomer gespeelt. Brandon Routh werd mede gekozen door zijn overtuigende rol van zowel Clark als Superman. Maar ook zijn gelijkenis met Christopher Reeve was zeker een issue! Brandon weet erg goed te overtuigen in de rol van Superman, en vaak was het alsof ik naar Reeve zat te kijken. Zijn Clark Kent was wat mij betreft toch net niet klungelig genoeg.

De film zelf.....Tja, is het genoeg als ik zeg dat ik de volledige 2,5 uur met een big smile op mijn gezicht zat te genieten? De film heeft geen minuut verveeld! Vanaf de eerste spectaculaire reddingsscène tot het wegvliegen van onze held in outer space heb ik genoten van de acteerprestaties en de geweldige effecten! Nog nooit heb ik zo geloofd in CGI! Oh, en mensen, als je denkt dat je veel grote aktiescenes gezien hebt in Batman, X-men of Spiderman, dan staat je nog wat te wachten! Ik zat met tranen in mijn ogen te genieten toen Superman een neerstortend vliegtuig probeerde te redden!

Dus luister allen: GAAT DIT ZIEN!!!!

9/10 (zelfde score als Batman Begins en ik ben altijd objectief en streng!)
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 juli 2006 @ 17:44:33 #139
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39512499
hmmm het is verleidelijk om de film van hafl 11 te gaan bezoeken in Metropolis (vast geen toeval dat hij daar vandaag draait).
  dinsdag 4 juli 2006 @ 19:56:39 #140
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_39516361
Zoals ik zei op dvd.nl: klinkt goed, nog 8 daagjes wachten
  woensdag 5 juli 2006 @ 21:52:30 #141
32402 s0k
..............................
pi_39554301
Deze film wist mij tot 2x toe kippenvel te bezorgen, wat niet vaak voorkomt. Het is een best goede film, zeker bovengemiddeld met de meeste stripboek-verfilmingen. Dit is toch wel mede te danken aan de hoofdrolspeler Brandon Routh, die naar mijn inziens verreweg beter is dat Dean Caine
Ook Kevin Spacey als Lex Luthor steelt de show, maar of hij het wint van Rosenbaum uit Smallville.. Die is ook wel erg overtuigend.
Wie ik wel erg slecht gecast vind, is die vent die Perry White speelt. Dat heb ik beter gezien. Zelfs die vent uit L&C was beter. Best bedroevend.

En aan 1 plotwending ergerde ik me ook:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder een zeer leuke film.
..................................................................................................................................................
  donderdag 6 juli 2006 @ 00:40:00 #142
93800 7eVeNL
IAM Prof?
pi_39560620
Ben erg benieuwd, had niet zo hele hoge verwachting van deze man, maar goed met Bryan singer als regisseur kan het gewoon niet slecht zjin, en verder vind ik de soundtrack ook echt schitterend, dus ik denk dat ik deze volgende week maar eens ga kijken in IMAX
pi_39593092
quote:
Op maandag 3 juli 2006 11:57 schreef Tokus het volgende:
wat ik me nu bij het zien van deze beelden bij die interviews afvraag he
(ik heb vrij bewust amper de interviews gelezen en trailers enzo gekeken)

Superman is weggeweest, maar was Clark Kent ook weg? Zo ja, dan valt het toch erg op als beide rond dezelfde tijd terugkomen....
Idd en als ik een bril op doe en als een dork ga zwaaien dan herkent niemand me meer

Anywayz leuke film wel hadden ze het orkest iets minder vaak laten optreden en iets modernere muziek met een flinke beat had ook wel gemogen.

Kind: "You're Bold"
  dinsdag 11 juli 2006 @ 14:46:56 #144
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_39723528
http://www.thatvideosite.com/view/2833.html

Hoe Marlon Brando in de film kwam
Calm down, please!
  vrijdag 14 juli 2006 @ 18:22:39 #145
67640 SaintOfKillers
pi_39828212
Net gezien en wel okay bevonden, maar uiteindelijk had ik er meer van verwacht. Het acteerwerk zit wel goed, niemand is echt opvallend goed maar er is ook niemand zwak. Routh doet het degelijk en ik ga hem niet vergelijken met Reeve (die ik sowieso een stijve hark zonder uitstraling vond).

De film begint goed en beloftevol en de scene met het vliegtuig is gewoon enorm stoer. Maar het hele Lex Luthor plot is extreem voorspelbaar, lijkt wel een verkapte herhaling van vorige films.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De acteurs en de regisseurs hebben uiteindelijk nog het beste gemaakt van iets wat ik alleen maar kan omschrijven als een erg matig script. Ik had gehoopt dat Singer hier even de kont van X-Men 3 ging schoppen, maar uiteindelijk hebben de films erg gelijkaardige plus- en minpunten.

Een subtopper in het superheldenfilmwereldje, ver voor het Fantastic Four/Daredevil/... gedoe maar toch ook achter de Batman Begins/Spiderman/... kopgroep.
pi_40019336
kick
Nothing to see here, carry on
  donderdag 20 juli 2006 @ 19:31:57 #147
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_40021660
Ik ga zo de docu van Bryan Singer over Superman kijken
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
  donderdag 20 juli 2006 @ 20:50:35 #148
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_40023756
Ik heb deze film 2 weken geleden in de bioscoop gezien, en ik moet zeggen dat ik het echt een verschrikkelijke film vind. Ik houd zowiezo al niet van dit soort films, maar om hier 3uur lang naar te kijken vond ik toch aardig saai.

I prefer Stormbreaker
Zodra die in de Nederlandse bioscoop verschijnt moet je die zeker kijken!

Vanavond ga ik Garfield2 kijken
World Wrestling Entertainment
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:34:31 #149
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_40040605
Ik heb 'm vorige week in China gezien (Beijing). In een zaal vol met Chinezen zat ik uiteraard naast twee... Hollanders. Ik vond de film erg grappig. Heerlijk over de top, zichzelf niet al te serieus nemend, en met leuke kleine grapjes ('it's a bird, it's a plane, no, it's...'). Lekkere zomerfilm. Niet veel meer overigens, maar dat is al genoeg. Puur vermaak. Ook goed dat hij was opgedragen aan Christopher, maar hoe kon het ook anders!
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
  vrijdag 21 juli 2006 @ 10:38:39 #150
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_40040719
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 20:50 schreef MeneerMuis het volgende:
[..]

Vanavond ga ik Garfield2 kijken
Toen stopte ik meteen met lezen.

Dat het tevens de laatste zin van die post was, is slechts een bijkomstigheid
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(