Ik heb zelf tetracycline geslikt. Ben hier mee gestart eind oktober / begin november. Ik begon met 4 capsules per dag, dit heb ik week of 3 gedaan, gevolgd door 2 weken 2 capsules.
Het resultaat was erg verbluffend! Rond nieuwjaar was ik helemaal pukkelvrij, dat was echt een verademing. Maar mijn capsules waren op dus ik terug naar de huisarts (ik ging altijd de dinsdag dan was er altijd een vervanger) en die zei me nu nog 2 maandjes a 1 capsule per dag en dan moet je er helemaal van af zijn. Vanaf toen ging het fout, mijn pukkels kwamen gedeeltelijk weer terug op mijn kin, op mijn voorhoofd,slapen en wangen bleven ze weg. Dus na die 2 maanden ik weer terug was mijn eigen huisarts er weer en die zei dat die 1 capsule per dag te weinig was dus ik weer over op 2 en dan weer een maand lang. Alleen bleek de bacterie zich nu resistent hebben gemaakt tegen het antibiotica waardoor ik puistjes bleef houden.
Nadat ik gestopt was met mijn kuur (dit is een week of 4 terug) trok heel mijn gezicht bij de dagen erna, maar na die dagen kwam alles weer terug net zoals ik er voor mijn tetra kuur last van had.
Dus vanaf nu zit ik aan de Roaccutane (10de dag), dit moet voor goed mijn puisten weg zien te krijgen!!!! Mijn tip is dan ook als je tetra gebruik zorg ervoor dat je langere tijd een hogere dosis slikt, dan kan het echt een oplossing zijn, ,en problemen met de zon heb ik nooit gehad want ik ging nog onder de zonnebank ook regelmatig en ik dronk bier bij het leven, geen enkel probleem mee gehad.