abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 mei 2005 @ 11:28:54 #51
42679 krazz
Ars Longa Vita Brevis
pi_26970560
Woeshie gefeliciteerd!
Het klink toch allemaal best eng hoor, ik bedoel, hoe kan je nou rustig op die bank blijven liggen als je dat apparaat op je oog af ziet komen!? Of was je zodanig gedrogeerd dat je dat toch niet zo bewust hebt meegemaakt?

Wat voor sterkte had je voor het laseren?
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:17:21 #52
76339 woeshie
Let your mind go
pi_26980529
Ik vond de behandeling eerlijk gezegd ook best eng !
(maar ik vind vele dingen snel eng hehe )
En ik heb veeeeel moeite gehad om daar 'rustig' te blijven liggen, 'k heb mijn arts enkele keren horen vloeken omdat ik iets té gespannen was
Maar langs de andere kant .. het gaat ook heel snel voorbij, en pijn doet het niet (behalve dus die klemmen die bij mij toch lichtjes pijn deden en het ongemakkelijk gevoel natuurlijk)
Het eerste oog vond ik dus het meest enge .. want toen wist ik nog niet wat er mij te wachten stond. Als ze aan het tweede oog begonnen was ik al veel meer op mijn gemak
En nu .. achteraf bekeken, ben ik ongelofelijk blij dat ik er toch mee doorgegaan ben, het is het dus zeker waard (en ik zeg dit niet zomaar, want ik ben echt geen held in zo'n dingen )

Ik had -4
  vrijdag 13 mei 2005 @ 16:36:41 #53
42679 krazz
Ars Longa Vita Brevis
pi_26981285
ik ga komende woensdag voor een quickscan, waarbij ze bepalen of mijn ogen geschikt zijn, ik hoop het wel want ik wil het heel graag!
pi_26987603
quote:
Op vrijdag 13 mei 2005 11:14 schreef woeshie het volgende:

Nu heb ik dus nachtje geslapen, bij het opstaan zag ik wel eventjes wazig, net alsof ik snachts met lenzen ingeslapen heb. Maar na een paar druppeltjes gaat dit ook weer over.
hier ben ik erg geinteresseerd naar: dit klinkt als droge ogen? nu kan ik me de 1e week voorstellen dat je misschien af en toe moet druppelen, maar ik wil de ontwikkelingen graag horen

of je over zeg een maand echt totaal perfecte, NIET droge ogen hebt, dat hoor ik nl vaker als nadeel van laseren dat mensen droge ogen krijgen

en dat heb ik NU al supererg........en dat druppelen is juist 1 vd redenen waarom ik mn lenzen echt zat aan het worden ben!

alleen ben ik dus extreem blind (-8) en heb ik me laten vertellen dat laseren dan sowieso niet meer gaat werken......wordt een lensimplantaat waarschijnlijk.....zijn er mensen die hier ervaring mee hebben (een groot voordeel hiervan is dat het omkeerbaar is)
  zaterdag 14 mei 2005 @ 20:26:05 #55
36965 Marjan1985
Blablablablabla
pi_27010760
Zoals ik beetje heb gehoord is je oog licht verdoofd. Zorg dit er dan voor dat je je oog niet kan bewegen?
Zit helemaal met het idee dat als ze dan met het snijmachine komen dat je ineens je oog wegdraait of iets dergelijks
Your lips keep on moving... but all i hear is " Blah Blah Blah "
  zondag 15 mei 2005 @ 14:34:49 #56
120394 Astredoo
busy like a bee
pi_27025757
Ik heb alweer 1.5 jaar terug mijn oogjes laten laseren in belgie. stukken goedkoper al heb ik de laatste tijd het idee dat het zo goedkoop wordt dat je het ook in NL kunt laten doen.
Ik heb toen voor beide ogen geloof ik 2800 euro betaald en heb nu nog -0.5. Zou het zo weer doen als mijn ogen achteruit zouden gaan.
Je moet het allemaal over je heen laten komen en dan komt het helemaal goed. Kan het zeker aanraden!
pi_27029611
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 20:26 schreef Marjan1985 het volgende:
Zoals ik beetje heb gehoord is je oog licht verdoofd. Zorg dit er dan voor dat je je oog niet kan bewegen?
Zit helemaal met het idee dat als ze dan met het snijmachine komen dat je ineens je oog wegdraait of iets dergelijks
Dat je oog verdoofd is betekent niet dat je het niet meer kan bewegen. Geen idee hoe ze dat doen met het snijden, maar ik neem aan dat je naar een bepaald punt moet blijven kijken...? Maar misschien kan iemand die de ingreep heeft ondergaan dat beter vertellen.
Fake it till you make it...
  zondag 15 mei 2005 @ 17:27:04 #58
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_27030443
quote:
Op zondag 15 mei 2005 14:34 schreef Astredoo het volgende:
Ik heb alweer 1.5 jaar terug mijn oogjes laten laseren in belgie. stukken goedkoper al heb ik de laatste tijd het idee dat het zo goedkoop wordt dat je het ook in NL kunt laten doen.
Ik heb toen voor beide ogen geloof ik 2800 euro betaald en heb nu nog -0.5. Zou het zo weer doen als mijn ogen achteruit zouden gaan.
Je moet het allemaal over je heen laten komen en dan komt het helemaal goed. Kan het zeker aanraden!
Kan je het nog een keer doen nadat je ogen al gelaserd zijn? Om welke methode gaat het dan en welke sterkte had je voordat je ging laseren?
The Internets, I needs it..
pi_27030714
Als je 0,5 hebt, moet je dan nog een bril?
pi_27030785
De TT.. 'Laser Ogen' Ik dacht meteen aan een soort nieuwe 'Bond-gadget'

Ik noem dit meer 'Ogen Laseren' eigenlijk ipv 'Laser Ogen'
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_27031047
quote:
Op zondag 15 mei 2005 14:34 schreef Astredoo het volgende:
het ligt misschien aan mij, maar dan noem ik de operatie al niet geslaagd als je nu nog -0,5 hebt....

als ik ga laseren wil ik dus 100% weer zien, en zonder rode of droge ogen of wat dan ook

die garantie is er nog steeds niet, daarom blijf ik maar wachten...
  maandag 16 mei 2005 @ 12:13:00 #62
16715 Mylene
*schatje*
pi_27049731
Goed punt Kluupkluup, gelijk even verbeterd.

Artikel uit de Telegraaf:
quote:
Effecten op lange termijn nog onbekend!

LASEREN het walhalla?

Niet iedereen met bril of lenzen komt in aanmerking voor behandeling

'Een paar minuten achterover in de behandelstoel en u bent voorgoed van uw bril of contactlenzen af. Zonder een centje pijn.' Dat is de teneur van de advertenties van veel ooglaserklinieken.

Vorig jaar werd ik gebeld door mijn neef Mike. Hij is begin twintig, semi-profvoetballer en had lenzen. Als voetballer was dat lastig. Bijna een doelpunt, en verdorie, je lens schiet scheef…
Hij vertelde mij dat hij erover dacht om naar Istanboel te gaan voor een laserbehandeling. Inmiddels is hij daar inderdaad behandeld en is dolgelukkig.

Tarievenoorlog
De laatste tijd komen laserbehandelingen steeds meer in het nieuws. Er is een ware tarievenoorlog losgebarsten. Het lijkt erop dat een dergelijke behandeling steeds meer de oplossing is voor mensen met lenzen of een bril. Toch is de werkelijkheid niet altijd zo rooskleurig.

De resultaten zijn meestal goed, maar erg afhankelijk van een aantal factoren. Niet iedereen is geschikt voor een laserbehandeling. Bovendien heeft niet elke oogarts voldoende ervaring met deze techniek en niet iedere kliniek beschikt over moderne laserapparatuur. Ook hebben veel mensen te hoge verwachtingen.
Laseren is een optie voor alle mensen tussen 18 en 60 jaar die een bril of contactlenzen dragen en geen oogziekte hebben. Afwijkingen van min 10 dioptrieën (bijziend) tot plus 6 dioptrieën (verziend) zijn met een laserbehandeling te corrigeren. Ook cilindrische afwijkingen tot 6 dioptrieën kunnen worden gecorrigeerd.
Een leesbril is echter nog niet door een laserbehandeling te vervangen. Dit probleem wordt namelijk veroorzaakt door een ouder wordende lens en dat kan niet worden verholpen door een ingreep aan het hoornvlies.
Als u zich bij een laserkliniek aanmeldt, wordt eerst gekeken of deze techniek geschikt is voor u. Het is niet mogelijk als u suikerziekte heeft, bij afweerstoornissen, bij bindweefselziekten, bij een verhoogde oogdruk (glaucoom), bij oogontstekingen, bij staar, tijdens zwangerschap en bij borstvoeding.
Met behulp van een laser is het mogelijk om het hoornvlies 'bij te schaven'. Elke laserpuls kan heel precies 0,25 ìm hoornvliesdikte verdampen. Een computer berekent hoeveel pulsen er nodig zijn om uw afwijking te corrigeren.
Er bestaan drie technieken. Bij PRK wordt eerst het meest oppervlakkige laagje van het hoornvlies verwijderd (dit groeit in enkele dagen weer aan). Daarna worden de oppervlakkige lagen van het hoornvlies met laserpulsen bijgeschaafd. In minder dan 5% van de gevallen treedt echter een gestoorde wondgenezing op, waardoor het hoornvlies wat troebeler kan worden.
Bij Lasek wordt dit meest oppervlakkige laagje van het hoornvlies behouden en opzij geschoven. Daarna worden de oppervlakkige lagen van het hoornvlies net als bij PRK bijgeschaafd. Na afloop wordt het flapje weer teruggeklapt.
Het voordeel is dat het flapje als een pleister werkt, zodat de wond beter geneest, met minder kans op vertroebelingen van het hoornvlies.
Bij Lasik wordt eerst een heel dun flapje (van ±0,15 ìm) van het hoornvlies met een 'minikaasschaaf' losgesneden en omgeklapt. Daarna worden de diepere lagen van het hoornvlies bijgeschaafd. Vervolgens wordt het flapje weer als een pleister teruggeklapt.
Met Lasik kunnen ook sterkere oogafwijkingen worden behandeld en treedt minder littekenvorming op. In 1-4% van de gevallen treden er complicaties op, vooral door problemen met de flap op het wondbed, terwijl mensen hebben vaker last van droge ogen hebben.
Voor bijzienden zijn al deze methoden relatief veilig en effectief, die met weinig complicaties gepaard gaan. Een goede selectie van kandidaten is essentieel en patiënten moeten van tevoren goed worden voorgelicht over de resultaten en de mogelijke complicaties. Bij bijziendheid zijn de resultaten beter dan bij verziendheid.
U zult na de behandeling een aantal dagen tot weken een zonnebril moeten dragen. In hoeverre de ingreep is geslaagd, is pas na een aantal maanden duidelijk. De meeste mensen (90-95%) zijn tevreden. Toch moet u bedenken dat de effecten over 20 jaar niet bekend zijn, omdat deze techniek pas zo'n 15 jaar wordt toegepast.
Soms blijft er een restafwijking over tussen min 1 en plus 1D. U heeft dan vaak alsnog een bril nodig, zij het met zwakkere glazen. Soms is een tweede behandeling mogelijk (vaak inbegrepen bij de prijs).
Na een laserbehandeling kunt u ook gedurende kortere of langere tijd last krijgen van droge ogen, soms moet u zelfs permanent kunsttranen gebruiken. Zo'n 10- 30% houdt last van beeldvervormingen in de schemering. Dit komt omdat we in het donker een wijdere pupil hebben en we dan deels door en deels langs de nieuwe 'lens' kijken.

Keurmerk
Momenteel bestaan er circa zestig klinieken in Nederland die ooglaserbehandelingen kunnen uitvoeren. De selectie wisselt nogal eens per kliniek en ook is niet goed na te gaan hoe de apparatuur wordt gecontroleerd. Er wordt trouwens hard gewerkt aan een soort keurmerk.
Momenteel bestaan er circa zestig klinieken in Nederland die ooglaserbehandelingen kunnen uitvoeren. De selectie wisselt nogal eens per kliniek en ook is niet goed na te gaan hoe de apparatuur wordt gecontroleerd. Er wordt trouwens hard gewerkt aan een soort keurmerk.
De prijzen voor een laserbehandeling (voor beide ogen) variëren in Nederland van ¤1990 tot ¤4000. In Istanboel kost deze ingreep ¤1850 (inclusief drie nachten in een viersterrenhotel). Deze kosten worden niet door de verzekeraars vergoed, maar soms kunt u ze van de belasting aftrekken als buitengewone lasten.

Websites

ooglasertrefpunt. nl: een heel informatieve site met onder meer een keuzelijst met klinieken, vergelijkingen door de Consumentenbond, literatuur, nieuwsberichten en links.

oogheelkunde. org: de site van het Nederlands Oogheelkundig Gezelschap met de formele adviezen en aanbevelingen van de werkgroep refractiechirurgie.

igz.nl: de site van de Inspectie voor Volksgezondheid met zeer interessante (en zorgwekkende) vergelijkingen tussen de diverse particuliere klinieken.

omc-amsterdam. nl: een website met fraaie foto's over de diverse laserbehandelingen, maar ook met een duidelijke waarschuwing voor mogelijke bijwerkingen.

Onderzoeken
De Consumentenbond heeft in 2003 een groot vergelijkend onderzoek gedaan, in te zien op www.ooglasertrefpunt. nl. Er was een aantal prima klinieken bij, maar meer dan de helft scoorde een dikke onvoldoende. Recent heeft ook de Inspectie voor Volksgezondheid de diverse particuliere klinieken beoordeeld (igz.nl).
pi_27054112
Hmm.. De concurrentie kan ten koste gaan van de kwaliteit.
Het lijkt mij niet geheel onmogelijk dat het voorkomt dat mensen behandeld worden die er eigenlijk ongeschikt voor zijn.
Ik lees dat er hard gewerkt wordt aan een keurmerk, dat is opzich goed. Maar dat zie ik liever Europees gebeuren. Je ziet nu al de trend dat mensen zich in het buitenland laten behandelen.
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
pi_27056067
quote:
Op maandag 16 mei 2005 15:15 schreef Kluupkluup het volgende:
Hmm.. De concurrentie kan ten koste gaan van de kwaliteit.
Het lijkt mij niet geheel onmogelijk dat het voorkomt dat mensen behandeld worden die er eigenlijk ongeschikt voor zijn.
Ik lees dat er hard gewerkt wordt aan een keurmerk, dat is opzich goed. Maar dat zie ik liever Europees gebeuren. Je ziet nu al de trend dat mensen zich in het buitenland laten behandelen.
Er zijn natuurlijk klinieken die niet erg zuiver op de graat zijn. Maar dat is niet hetgeen wat me ervan weerhoudt om m'n ogen te laten laseren (-4 & -2). Allereerst is er natuurlijk het geld, ik zou alles op eigenzak moeten betalen. Maar ook de risico's en mogelijke nadelen bij 1-4% slaagt de operatie niet, de foutmarge is nog alijd 2 dioptriën alles binnen -1 tot +1 is een geslaagde operatie (al krijg je dan vaak een 2e behandeling cadeau). Maar ook de kans dat je je leven lang aan kunsttranen moet zint me niet echt. Ik houdt het voorlopig wel bij mijn brilletje.
pi_27058277
idd vooral die droge ogen en misschien wel je hele leven kunsttranen, dan word je toch echt gek!

ik heb nu met mn lenzen al verschrikkelijk droge ogen soms, en als ik ga laseren doe ik dit juist om daar vanaf te komen

laat dat laseren dus maar zitten voor mij voorlopig, ik ga wel opzoek naar meer info over lens implantaten......zo vreemd dat daar zo weinig over te vinden is want mijn oogarts was daar zeer te spreken over, hij zei als je kan kiezen implantaten of laseren zeker implantaten nemen:

wat er ook gebeurt, die dingen kunnen er weer uitgehaald worden en je ogen zijn weer als 'voorheen'.....
  dinsdag 17 mei 2005 @ 13:45:19 #66
76339 woeshie
Let your mind go
pi_27081847
Tis nu 5 dagen geleden dat m'n ogen 'gelaserd' zijn
En ik heb weinig last van droge ogen. Normaal zou je enkele weken af en toe moeten druppelen.
Ik doe nu wel nog druppeltjes in m'n ogen, maar niet omdat deze droog aanvoelen, gewoon omdat ik toch het zekere voor het onzekere wil nemen (als de dokter zegt dat ik moet druppelen, ga ik dit dan ook wel doen )
Voor de rest zie ik perfect, ook geen last van nachtblindheid ofzo

Btw: ivm dat verdoven vd ogen & bewegen die dan of niet.
Je ogen worden dus verdoofd met druppeltjes. Je voelt dan geen pijn, maar je VOELT wel nog.
Daarmee bedoel ik, als de dokter bvb aan je ook komt voel je dit wel, dus ik voelde ook dat snij-apparaat. Dat vond ik wel een beetje eng. Natuurlijk voelde ik geen pijn (gelukkig maar )
En ja .. je kan je oog nog bewegen. Maar dat snij-apparaatje wordt op je ogen 'gezogen'. Dus ook al zou je een beetje bewegen.. het apparaatje beweegt mee.
pi_27106100
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 13:45 schreef woeshie het volgende:
Tis nu 5 dagen geleden dat m'n ogen 'gelaserd' zijn
En ik heb weinig last van droge ogen. Normaal zou je enkele weken af en toe moeten druppelen.
Ik doe nu wel nog druppeltjes in m'n ogen, maar niet omdat deze droog aanvoelen, gewoon omdat ik toch het zekere voor het onzekere wil nemen (als de dokter zegt dat ik moet druppelen, ga ik dit dan ook wel doen )
Voor de rest zie ik perfect, ook geen last van nachtblindheid ofzo

Btw: ivm dat verdoven vd ogen & bewegen die dan of niet.
Je ogen worden dus verdoofd met druppeltjes. Je voelt dan geen pijn, maar je VOELT wel nog.
Daarmee bedoel ik, als de dokter bvb aan je ook komt voel je dit wel, dus ik voelde ook dat snij-apparaat. Dat vond ik wel een beetje eng. Natuurlijk voelde ik geen pijn (gelukkig maar )
En ja .. je kan je oog nog bewegen. Maar dat snij-apparaatje wordt op je ogen 'gezogen'. Dus ook al zou je een beetje bewegen.. het apparaatje beweegt mee.
hoe sterke afwijking had jij?? en zie je nu weer de volle 100%? of iig als de genezing voorbij is?
  woensdag 18 mei 2005 @ 18:41:42 #68
76339 woeshie
Let your mind go
pi_27124263
m'n afwijking was - 4
En van de tweede dag zag ik al 100%
Heel soms zie ik een klein klein beetje wazig, bvb als ik al heel lang wakker ben (dees weekend eens goed uitgeweest ). Dan zie ik dus eventjes wazig, maar na een paar seconden is dit terug weg. (Als ik wat regelmatiger druppel heb ik dit minder)
En nu moet ik wel eerlijk zeggen dat ik een beetje last heb van droge ogen :
Vandaag is mijn eerste dag terug op mijn werk. Zit een hele dag achter een beeldscherm + ze hebben hier klote-airco .. En m'n ogen 'voelen' beetje raar aan. Het gevoel kan ik wat vergelijken met vroeger met mijn lenzen > als ik deze iets te lang inhield, had ik ook zo'n raar gevoel. Ik denk dus dat dat het 'droge-ogen-gevoel' is
Da's dus iets minder aangenaam (maar niet om te zeggen dat dit echt stoort hoor).
Dus druppel ik vandaag nog een beetje extra en hoop ik dat dit in de loop van de weken zal verminderen. (Ik hou je op de hoogte )
  woensdag 18 mei 2005 @ 22:30:06 #69
42679 krazz
Ars Longa Vita Brevis
pi_27132671
ik was vandaag voor quicktest bij VisionClinics in Bussum. Hoornvlies is goed dus volgende week heb ik het vooronderzoek.

Wat betreft die droge ogen, werd mij verteld dat dit voornamelijk een probleem is bij LASIK-behandelingen, doordat het snijden in het hoornvlies consequenties heeft voor je oogvocht.
BIj LASEK is dit vrijwel niet het geval.
pi_27159998
Mijn moeder heeft het ook laten doen, In Antwerpen ( omdat het hier goedkoper is dan in Nederland ) en ze is er heel tevreden mee, ze heeft geen last van haar ogen en kan alles zonder bril of lenzen zien.
Ik zou het doen !

Grtz, Thijs
pi_33114265
Is er al wat meer informatie hierover bekend?
Complicaties?
Zijn de prijzen gedaald?
Heb ook interesse.
pi_33114379
Nu maar duizend euro per oog, koopje!!
  donderdag 15 december 2005 @ 22:04:40 #73
125545 DR878
I dont give a shit.
pi_33115998
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:44 schreef SEMTEX het volgende:
Ik zag laatst in e.o.a. krantje een paginagrote advertentie voor goedkoper laseren in NL. Het leek betrouwbaar en kostte nog maar 900 euro per oog. Ben alleen vergeten hoe het bedrijf heette
Care Vision

www.care-vision.nl
Life is a sexually transmitted disease with a mortality rate of 100%
pi_33120656
Er zijn toch 2 verschillende soorten operaties? En ik heb ook gehoord dat op lange termijn de contrast van je ogen afneemt.
  woensdag 9 mei 2007 @ 15:45:27 #75
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_49187816
even een enorme topickick.

Ik heb 25 mei een afspraak voor het vooronderzoek, om te kijken of ik in aanmerking kom voor ooglaseren.
Iemand ervaring hiermee, ik ga naar vision clinics in den bosch.

Ik heb -5.5 en -4.5 en hoop echt dat ik in aanmerking kom voor Lasik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')