abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26409181
Ik ben hard op zoek naar een kamer en heb gister mijn eerste kijkavond bezocht, maar ben helaas afgewezen :'(

Iemand tips wat je het beste tijdens zo'n avond kunt doen, welke vragen handig zijn om te stellen, waar je zelf op moet letten, waar degene van wie de kamer is op let, enzovoort?

Heb volgende week weer 2 kijkavonden, dus hoop dat ik wat aan jullie tips heb
pi_26409209
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:11 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben hard op zoek naar een kamer en heb gister mijn eerste kijkavond bezocht, maar ben helaas afgewezen

Iemand tips wat je het beste tijdens zo'n avond kunt doen, welke vragen handig zijn om te stellen, waar je zelf op moet letten, waar degene van wie de kamer is op let, enzovoort?

Heb volgende week weer 2 kijkavonden, dus hoop dat ik wat aan jullie tips heb
Succes. Het lijkt me een verschrikkelijke bezigheid.
pi_26409244
Die tips kan ik ook wel gebruiken! Ik ben ook hard op zoek maar ben nog niet eens ergens voor uitgenodigd dus bij mij schiet het nóg minder op.
Jammer dat je afgewezen was, volgende keer hopelijk beter! Hoe ging het bij jou, en hoe vond je het?
  donderdag 21 april 2005 @ 18:15:37 #4
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_26409270
Zeg in iedergeval niet dat je er komt wonen voor de gezelligheid. Zeg gewoon dat je woonruimte nodig hebt. Niet kan koken en gek bent op shaorma !
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_26409305
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:14 schreef M1RR1E het volgende:
Die tips kan ik ook wel gebruiken! Ik ben ook hard op zoek maar ben nog niet eens ergens voor uitgenodigd dus bij mij schiet het nóg minder op.
Jammer dat je afgewezen was, volgende keer hopelijk beter! Hoe ging het bij jou, en hoe vond je het?
Ik vond het best wel spannend, had geen idee hoe lang ik erover deed naar dat adres, dus stond een half uur te vroeg op de stoep En ik had verwacht dat er een paar mensen zouden komen kijken, maar we waren met 20 kijkers

Van iedereen werd de naam, leeftijd, woonplaats, studie, plaats van de studie, hobbies en motivatie opgeschreven, daarna kregen we een rondleiding en op het eind konden we nog vragen stellen en daarna moesten we weer weg en gingen de bewoners in " conclaaf" en daarna belden ze iedereen op om te zeggen of diegene het geworden was of niet en ik was het dus niet
pi_26409310
het komt er toch grotendeels op neer dat het klikt met de huidige bewoners ( neem aan dat je n studentenhuis bedoelt) dus daar heb ik geen tips voor.

en voor de rest kun je eventueel vragen naar een contract waarin je kunt lezen wat er van de verhuurder en van jou verwacht wordt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_26409374
Tja gewoon jezelf zijn, vriendelijk en geïnteresseerd doen naar de huidige bewoners. Probeer een beetje relaxed over te komen de meeste mensen hebben een hekel aan van die strebers/ fanatiekelingen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_26409396
Kruisje aan de muur? Doe heilig enzo.
Zeg dat je een lekkere zus hebt
pi_26409767
Tja, dat verschilt weer per huis. Bij ons worden bv vegetariers niet toegelaten (geeft zo'n gedoe met eten koken). Ik zal je 1 hint geven. Je moet gezellig overkomen, je moet van zuipen houden (dat doet het altijd goed) en goed kunnen koken is ook wel een pre.
pi_26409842
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:39 schreef Ultrawuft het volgende:
Tja, dat verschilt weer per huis. Bij ons worden bv vegetariers niet toegelaten (geeft zo'n gedoe met eten koken). Ik zal je 1 hint geven. Je moet gezellig overkomen, je moet van zuipen houden (dat doet het altijd goed) en goed kunnen koken is ook wel een pre.
Bij de meeste studentenhuizen die ik ken word er amper gezamenlijk gegeten, dus dan maakt het niet veel uit als je slecht kunt koken, dan ben je toch de enige die het eet Maar ik ga in de meivakantie kijken of ik een beetje kan koken, dus nog tijd zat om dat te leren, want wil per 1 juli pas het huis uit

En van zuipen hou ik wel
  donderdag 21 april 2005 @ 18:44:03 #11
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_26409851
Okay, mijn tips. Ik ben geloof ik 6 keer afgewezen, dus misschien zijn het niet de allerbeste.

-Geef een goede reden waarom ze jou moeten kiezen.
-Ken je eigen minpunten (hier vraagt men wel eens naar)
-Zorg dat je opvalt met een leuke (niet gemaakt) grapje ofzoiets. Anders ben je gewoon de zoveelste die langs komt en blijf je echt niet hangen.
-Probeer je zo neutraal mogelijk te kleden, zodat men je niet meteen in een hokje gaat stampen.
-Relax, gespannen zenuwachtige mensen zit niemand op te wachten.

Oh en wen aan de afwijzing, ik weet niet waar je zoekt, maar het is gewoon kut.
En ik weet dat die afwijzing rot aanvoelt, want het is simpelweg heel persoonlijk
pi_26409857
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:39 schreef Ultrawuft het volgende:
maar om nou als motivatie op te schrijven dat je geen vegeatierer bent is ook zowat:P

die van de gezeligheid en het feesten klinkt al een stuk beter ( hoewel de meesten dat wel zullen deon denk ik )
  donderdag 21 april 2005 @ 18:46:02 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26409900
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:44 schreef Fliepke het volgende:

-Relax, gespannen zenuwachtige mensen zit niemand op te wachten.
Relax, of je krijgt geen kamer .
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_26410023
waar ben je op zoek dan?
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_26410080
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:50 schreef xelnaga het volgende:
waar ben je op zoek dan?
Het liefst Zwolle, maar das erg moeilijk, dus ben vooral in Deventer aan het kijken Das 20 minuutjes met de trein vanaf Zwolle, dus wel te doen
pi_26410104
Tvp, moet binnenkort op kamerjacht in Utrecht [14.gif]
Jupiler is goed
pi_26410197
lol ik heb binnenkort kamer over tijdenlijk hehe maar niet in Utrecht of zwolle
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_26410216
Blijf gewoon jezelf. Vinden ze je niets, dan heb je pech. het betekent niet dat je een eikel bent, het betekent dat ze iemand anders geschikter vinden. Of jou niet geschikt. In het laatste geval is het wel zo prettig dat je niet samenwoont met mensen die je niet leuk vinden.

gewoon blijven proberen. In mijn studentenhuis hebben we destijds mensen "aangenomen" die 17 of meer kijkavonden achter de rug hadden. maar ook personen die hun eerste kijkavond hadden. Je mag iemand of ook gewoon niet. En dat wist ik vaak al als de deur open ging.

Blijf jezelf, stel vragen aangaande dingen die jij belangrijk vind. Sta je op een goed onderhouden keuken bijvoorbeeld, vraag daar naar. Interesseert het je helemaal geen hol of de keuken gepoetst wordt, vraag er dan ook niet naar. Vind je veel zuipen, met je huisgenoten, feesten en dergelijke belangrijk. Vraag er dan naar. Blijf jezelf. Da's het enige zinnige dat ik kan zeggen.
pi_26410268
Ik zou in elk geval niets zeggen over dit topic
pi_26410586
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:52 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Het liefst Zwolle, maar das erg moeilijk, dus ben vooral in Deventer aan het kijken Das 20 minuutjes met de trein vanaf Zwolle, dus wel te doen
hey, ik binnenkort ook
slim om nu al te beginnen ( moet nog examen doen namelijk) ?
pi_26411583
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:12 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

hey, ik binnenkort ook
slim om nu al te beginnen ( moet nog examen doen namelijk) ?
Ik hoef geen examen meer te doen , ik studeer al, maar het kan nooit kwaad om je op tijd in te schrijven natuurlijk
pi_26411802
Het is trouwens anders als je al een kamer hebt; als ik zou gaan hospiteren zou ik net zo goed de bewoners keuren. Denk dat je dan al meer jezelf bent.
Maar goed, als je niets hebt is het wel kut.
  vrijdag 22 april 2005 @ 03:34:13 #23
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_26422889
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:52 schreef Sylvana het volgende:

[..]

In zwolle en Deventer wonen geen studenten, maar scholieren
pi_26423573
quote:
Op donderdag 21 april 2005 19:57 schreef TYP het volgende:
Het is trouwens anders als je al een kamer hebt; als ik zou gaan hospiteren zou ik net zo goed de bewoners keuren. Denk dat je dan al meer jezelf bent.
Maar goed, als je niets hebt is het wel kut.
Tuurlijk let ik er ook wel op dat het met de bewoners klikt en dat de bewoners aan mijn "eisen" voldoen, want ik zal toch met ze moeten samenwonen.

En iedereen zegt dat je jezelf moet blijven, maar iemand die zei dat je je zo neutraal mogelijk moet kleden zodat ze je niet in een hokje stoppen, maar ik draag altijd bandshirts, heb geen andere kleding want dan voel ik me niet prettig, voel ik me mezelf niet meer, dus dan maar gewoon me eigen kleding aantrekken, of toch nieuwe kleding kopen?
  vrijdag 22 april 2005 @ 09:45:07 #25
15726 wouswous
Smile, tomorow will be worse
pi_26424946
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 08:03 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Tuurlijk let ik er ook wel op dat het met de bewoners klikt en dat de bewoners aan mijn "eisen" voldoen, want ik zal toch met ze moeten samenwonen.

En iedereen zegt dat je jezelf moet blijven, maar iemand die zei dat je je zo neutraal mogelijk moet kleden zodat ze je niet in een hokje stoppen, maar ik draag altijd bandshirts, heb geen andere kleding want dan voel ik me niet prettig, voel ik me mezelf niet meer, dus dan maar gewoon me eigen kleding aantrekken, of toch nieuwe kleding kopen?
Ik heb er geen ervaring mee.. maar ik denk niet dat je zelf nieuwe kleding moet gaan kopen!
Dan zou je je voor één avond gaan aanpassen en jezelf niet zijn: lijkt mij niet de moeite waard. Tenzij je zelf vind dat je dat de moeite waard vind dus..
suc6
ik droomde vanacht dat ik een spekje van 1 KG at,
vanochtend toen ik wakker werd, was mijn kussen opeens weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')