Warmquote:Op donderdag 21 april 2005 17:03 schreef Bolkonsky het volgende:
Misschien is het George Hincapie, die heeft wel eens meegedaan aan de 'Iron Man'.
dag pyl tot straksquote:Op donderdag 21 april 2005 17:03 schreef pyl het volgende:
Helaas, schone vrouwe pos (Tong, jij bent ook lief, hoor, maar toch anders...): de plicht roept.
Edit: hoi Bolkonsky.
Tot later.![]()
Op de valreep: Lance Armstrong????quote:Op donderdag 21 april 2005 17:04 schreef tong80 het volgende:
Dag pyl je zal verbaasd zijn als dit plaatje is geraden.
idd enorm veelquote:
niet te hard hoorquote:Op donderdag 21 april 2005 20:57 schreef tong80 het volgende:
Ik wist het. GVD
'Op Tongs hoofd slaat.'
pfff..sex natuurlijkquote:Op donderdag 21 april 2005 21:04 schreef tong80 het volgende:
Pos wat wil je een film muziek literatuur of sex plaatje ?
Die naam kom je hier op Fok! overal tegen. Daarbuiten had ik nog nooit van 'm gehoord.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:09 schreef Treinhomo het volgende:
Ron Jeremy.
Ja was lang zoekenquote:
Tssss....jij kunt ook maar aan één ding denken, hè?quote:Op donderdag 21 april 2005 21:15 schreef tong80 het volgende:
West Armeense prostituë die geen klante n meer heeft ?
Okay pos, beroep goed, land nog verkeerd. Alvast een zoen van de meesterquote:Op donderdag 21 april 2005 21:17 schreef pos het volgende:
een journaliste uit israel?
Die bij gebrek aan een touwe klom op het bordes? Die?quote:Op donderdag 21 april 2005 21:16 schreef Scrutinizer het volgende:
Jan Jansen zijn vrouw? (die koorddanseres?)
ja maar pyl je denkt toch niet dat ik haar naam ken he?quote:Op donderdag 21 april 2005 21:18 schreef pyl het volgende:
[..]
Okay pos, beroep goed, land nog verkeerd. Alvast een zoen van de meesteren nu die tien nog!
Ze was een half uur geleden nog op tv.
Ikke niet; 'k was bezig met m'n schoonheidsslaapje...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:20 schreef pyl het volgende:
Kijkt hier niemand naar het Journaal....?
vanavond toevallig niet, keek een dvdquote:Op donderdag 21 april 2005 21:20 schreef pyl het volgende:
Mmmm....nee daar zit wat in. Aan de andere kant: ik heb haar naam wel onthouden...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:19 schreef pos het volgende:
ja maar pyl je denkt toch niet dat ik haar naam ken he?
als jij de krant had gelezen had je 20 minuten terug een punt kunnen scoren in MUZ-triviaquote:Op donderdag 21 april 2005 21:20 schreef pyl het volgende:
Jij rookte waarschijnlijk vroeger niet veel pyltjesquote:Op donderdag 21 april 2005 21:23 schreef pyl het volgende:
[..]
Mmmm....nee daar zit wat in. Aan de andere kant: ik heb haar naam wel onthouden...
(...)
Pos praat ook al over vroegerquote:Op donderdag 21 april 2005 21:25 schreef pos het volgende:
[..]
Jij rookte waarschijnlijk vroeger niet veel pyltjes
Jawel; maar nu is er wel weer een ideaalbeeld aan diggelen...quote:
Bij mij is dat ideaalbeeld van pos helemaal niet aan diggelen, hoor.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:32 schreef Treinhomo het volgende:
Jawel; maar nu is er wel weer een ideaalbeeld aan diggelen...
O ja? Dat blijkt...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:33 schreef Bolkonsky het volgende:
Het is een heel bekend model.
oow vandaarquote:Op donderdag 21 april 2005 21:32 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Eerst Scrutinizer, en nu jij ook al....
Je had liever gehad dat ik een kratje bier per week wegtikte?quote:Op donderdag 21 april 2005 21:32 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Eerst Scrutinizer, en nu jij ook al....
Wist ik hoorquote:Op donderdag 21 april 2005 21:34 schreef pyl het volgende:
[..]
Bij mij is dat ideaalbeeld van pos helemaal niet aan diggelen, hoor.![]()
'k ken dat nieuwerwetse huppeltje ook niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:35 schreef pyl het volgende:
O ja? Dat blijkt...
Past wel beter bij 't beeld van de onbegrepen RJPVD-er...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:35 schreef Scrutinizer het volgende:
Je had liever gehad dat ik een kratje bier per week wegtikte?
Goeie smaak, TH.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:37 schreef Treinhomo het volgende:
'k ken dat nieuwerwetse huppeltje ook niet.
Kan toch niet tippen aan mijnSandra Bullock
![]()
Dat niet, maar je vergeet er zoveel van.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:35 schreef pos het volgende:
oow vandaar
ach je wordt er niet slecht van hoor
quote:Op donderdag 21 april 2005 21:39 schreef tong80 het volgende:
Neef vanj me is hier aan het schilderen. Heeft ADHD en nog meer die begint 's ochtends met een waterpijp en z'n psych heeft hem angeraden vooral niet te stoppen met blowen. Hij is al 20 jaar stoned. En schilderen dat ie kan.
quote:Op donderdag 21 april 2005 21:40 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat niet, maar je vergeet er zoveel van.
Was laatst op een concert. en een van de jongens die er bij was blowde ook stevig.
'k moest mee naar de bar om de bestelling te onthouden; kreeg-ie zelf níét voor mekaar...
Jij wordt dus hondsdol van dat spul...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:42 schreef tong80 het volgende:
Tong kan nioet tegen blowen. Was ooit op een camping. Tong ook blowen, ik zei dat ik niks merkte. Had ik wel inj die tijd al hunj bestek begraven.
Morgen komt ie weer, we hadden het erover vroeger had je geen ADHD dan was je gewoon een kutjongquote:
quote:Op donderdag 21 april 2005 21:42 schreef tong80 het volgende:
Tong kan nioet tegen blowen. Was ooit op een camping. Tong ook blowen, ik zei dat ik niks merkte. Had ik wel inj die tijd al hunj bestek begraven.
Treinhomo geef me een krat bier, en ik wijs je de weg naar Moskou. Geef me één hijs vanj die zooi en ik vraagy waaromk willem 2 altijd twee keer scoort.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:43 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Jij wordt dus hondsdol van dat spul...
ooow...had dr niet herkendquote:Op donderdag 21 april 2005 21:43 schreef Bolkonsky het volgende:
Eva Herzigova is het.
Alcohol breekt je hersencellen in hoog tempo afquote:Op donderdag 21 april 2005 21:38 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Past wel beter bij 't beeld van de onbegrepen RJPVD-er...
En dat, terwijl Willem II een concertzaal is...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:45 schreef tong80 het volgende:
Treinhomo geef me een krat bier, en ik wijs je de weg naar Moskou. Geef me één hijs vanj die zooi en ik vraagy waaromk willem 2 altijd twee keer scoort.
Van onbegrepen naar onbegrijpend, dus...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:46 schreef Scrutinizer het volgende:
Alcohol breekt je hersencellen in hoog tempo af
Vergat ik maar eens watquote:Op donderdag 21 april 2005 21:40 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Dat niet, maar je vergeet er zoveel van.
we blijven wel optimistisch hequote:Op donderdag 21 april 2005 21:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
... willem 2 altijd twee keer scoort.
Da's dan iets wat we gemeen hebben.quote:
Je moet een punt uitdelen voor Soft Machine... was ik maar wat eerder geweest...quote:
Wist je trouwens The great Dane with the neverending name ook?quote:Op donderdag 21 april 2005 21:49 schreef pyl het volgende:
[..]
Je moet een punt uitdelen voor Soft Machine... was ik maar wat eerder geweest...![]()
Ik weet het, heb vooral een sterk auditief geheugen. Kan me hele discussies jaren later nog letterlijk herinnerenquote:Op donderdag 21 april 2005 21:49 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Da's dan iets wat we gemeen hebben.
Jezelf nagenoeg álles kunnen herinneren is ook niet altijd even leuk...
Nee, ik sla de overlijdensberichten gewoontegetrouw over...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:52 schreef Scrutinizer het volgende:
Wist je trouwens The great Dane with the neverending name ook?
Ik denk dan weer veel meer in beelden. Plaatjes, zo u wilt...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik weet het, heb vooral een sterk auditief geheugen. Kan me hele discussies jaren later nog letterlijk herinneren
Wat niet weet, wat niet Deent...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:54 schreef pyl het volgende:
Nee, ik sla de overlijdensberichten gewoontegetrouw over...![]()
De kunstbijlage kennelijk ookquote:Op donderdag 21 april 2005 21:54 schreef pyl het volgende:
[..]
Nee, ik sla de overlijdensberichten gewoontegetrouw over...![]()
Dat heb ik al voor jullie gedaanquote:Op donderdag 21 april 2005 21:55 schreef Tokay het volgende:
Is het de bedoeling dat we dat 'filmpje' raden?
Vrouwen en voetbal.quote:Op donderdag 21 april 2005 21:48 schreef pos het volgende:
[..]
we blijven wel optimistisch he![]()
wat schreeuwde die maxwell he?
Ik begin een beetje achter te lopen met m'n werk door al dat geRJP...quote:Op donderdag 21 april 2005 21:56 schreef pos het volgende:
drukke dag gehad?
sooty... ik ben geen manquote:Op donderdag 21 april 2005 21:57 schreef sooty het volgende:
[..]
Vrouwen en voetbal.http://media.skoopy.com/vids/vid_00541.wmv
ik kan op het werk niet op fok komen dat is erger dan achter raken met je werkquote:Op donderdag 21 april 2005 21:58 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik begin een beetje achter te lopen met m'n werk door al dat geRJP...![]()
Klinkt dat voor iemand hier bekend?
quote:Op donderdag 21 april 2005 22:00 schreef pos het volgende:
ik kan op het werk niet op fok komen dat is erger dan achter raken met je werk
Neuh, ik ben uitermate gedisciplineerdquote:Op donderdag 21 april 2005 21:58 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik begin een beetje achter te lopen met m'n werk door al dat geRJP...![]()
Klinkt dat voor iemand hier bekend?
Doeiiiiquote:
Okee, bedankt voor het melden, ik zal 'm even veranderen.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:04 schreef Scrutinizer het volgende:
Tokay, je plaatje doet het niet.
quote:Op donderdag 21 april 2005 22:11 schreef pos het volgende:
actrice?
Uhm...ze is een keurige dame, zeker, en ze praat vast netjes. Maar niet in het Nederlands.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:14 schreef pos het volgende:
ik ken dr wel, ze praat heel netjes he pyl?
Zwitsers...quote:Op donderdag 21 april 2005 22:17 schreef pos het volgende:
ja ik weet het engels is ze toch?
Ja, hij was te makkelijk hè?quote:Op donderdag 21 april 2005 22:11 schreef Scrutinizer het volgende:
Die van Tokay is natuurlijk Don Johnson
Ja, ja, ik houd het graag eenvoudig.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:22 schreef Scrutinizer het volgende:
Daar is toch een speciaal woord voor?
ik ken dr echt hoor maar weet niet meer van welke film/seriequote:Op donderdag 21 april 2005 22:21 schreef pyl het volgende:
[..]
Zwitsers...![]()
Tegenwoordig acteert ze niet meer, maar is ze operaproducent (kom daar nog 's om...).
Ja, een intendant heet datquote:Op donderdag 21 april 2005 22:22 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Daar is toch een speciaal woord voor?
Snob.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:24 schreef Scrutinizer het volgende:
Ja, een intendant heet dat
Misschien La chartreuse de Parme?quote:Op donderdag 21 april 2005 22:23 schreef pos het volgende:
ik ken dr echt hoor maar weet niet meer van welke film/serie
Hey, je begrijpt 'm!quote:Op donderdag 21 april 2005 22:27 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Waarmee je wil aangeven dat jij ook een snob bent?
Uhh..nee ik geloof het niet. Affijn zal ik het dan maar zeggen? Marthe Keller.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:43 schreef pos het volgende:
ff denken...is ze daar lerares in?
Laat maar - 't schoot net bij het rondje-met-de-hond ineens door me heen: "misschien was ik te badinerend"..., maar kennelijk niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 22:43 schreef Scrutinizer het volgende:
Huh? Waarmee zou je mij beledigd hebben dan?![]()
Je lijkt beeer wel...quote:Op donderdag 21 april 2005 22:48 schreef pyl het volgende:
Ach, ik ben hopeloos uit vorm, vanavond...![]()
Welnee man, dat hoort toch ook een beetje bij RJPvD?quote:Op donderdag 21 april 2005 22:48 schreef pyl het volgende:
[..]
Laat maar - 't schoot net bij het rondje-met-de-hond ineens door me heen: "misschien was ik te badinerend"..., maar kennelijk niet.
Hopelijk alleen de vermoeidheidquote:Ach, ik ben hopeloos uit vorm, vanavond...![]()
Liever niet eigenlijk, tussen ons gezegd en gezwegen....quote:Op donderdag 21 april 2005 22:50 schreef Treinhomo het volgende:
Je lijkt beeer wel...
Oh, hebben WE gewonnen ?quote:Op donderdag 21 april 2005 22:52 schreef pyl het volgende:
En nou heeft Ajax ook al verloren, nog wel van Willem II...![]()
Ja, dat zei m'n andere ik ook, tijdens het rondje!quote:Op donderdag 21 april 2005 22:51 schreef Scrutinizer het volgende:
Welnee man, dat hoort toch ook een beetje bij RJPvD?
Ja, nu zeg ik natuurlijk niets meer.....quote:Op donderdag 21 april 2005 22:53 schreef Scrutinizer het volgende:
Niemand zal hem kennen maar het is zolangzamerhand een traditie om net overleden helden te plaatsen.
Vandaar:
[afbeelding]
Jaquote:Op donderdag 21 april 2005 22:56 schreef pyl het volgende:
Nou vooruit: is het Niels-Henning-Oersted-Pedersen (1946-2005)?
Mmmm...ik heb zijn necrologie nu voor me liggen; zal ik toch 'ns gaan lezen...quote:Op donderdag 21 april 2005 22:59 schreef Scrutinizer het volgende:
JaDe beste contrabassist die ik live heb mogen aanhoren (en dat zegt wat) en een handje heb gegeven.
Iemand die een onvoorstelbare vingervlugheid combineerde met een hele lyrische stijl en tegelijkertijd ook nog eens geweldig swingde. En dat voor een witmansquote:Op donderdag 21 april 2005 23:00 schreef pyl het volgende:
[..]
Mmmm...ik heb zijn necrologie nu voor me liggen; zal ik toch 'ns gaan lezen...![]()
Ik kon alleen maar dingen uit de Belgische pers vindenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:07 schreef pyl het volgende:
Heb je het stuk van Frans van Leeuwen (NRC) al, of moet ik het even voor je ophalen?
Ik hou me aanbevolen.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:12 schreef pyl het volgende:
Morgen waarschijnlijk wel.
Ach joh, op zulke momenten weet je dat je leeft...(wat een verschrikkelijk cliché, maar enfin, je begrijpt wat ik bedoel). Bovendien ben je de enige niet, die oud en week aan het worden is. Gisteren kreeg ik een brok in mijn keel bij het openen van een envelop met een borduurwerkje dat 'ons' Foster Parents kindje uit Guatemala voor ons had gemaakt - beetje schots en scheef geborduurd breigaren op een stuk van een jute zak...bloemetjes en haar naam...ik krijg het amper uit mijn toetsenbord...quote:Op donderdag 21 april 2005 23:15 schreef Scrutinizer het volgende:
heb vanmiddag met vochtige ogen naar z'n muziek geluisterd, wat een sentimentele zak ben ik toch
Ja, maar nu eentje die me geen moment weet te ontroerenquote:Op donderdag 21 april 2005 23:23 schreef pyl het volgende:
Die meneer van jou komt me overigens bekend voor....weer een musicus?
Nou niet gaan overdrijven, hè!quote:Op donderdag 21 april 2005 23:26 schreef Scrutinizer het volgende:
tja, zo'n borduurwerkje is héél wat waardevoller dan, pak 'm beet, een breedbeeldtelevisie of wat dan ook wat je met geld kan kopen
Ik zat aan Jean Michel Jarre te denken, maar waarom weet ik niet.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:26 schreef Scrutinizer het volgende:
Ja, maar nu eentje die me geen moment weet te ontroeren![]()
Goed gedachtquote:Op donderdag 21 april 2005 23:28 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik zat aan Jean Michel Jarre te denken, maar waarom weet ik niet.
Whoa, soms sta ik echt stomverbaasd van mezelf (en dat is niet snobistisch bedoeld...).quote:
En je Alfa Romeo dan? En je jazz-ceedees? (En je geld van de Nuon-rekening?)quote:Op donderdag 21 april 2005 23:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik hecht absoluut niet aan materie (maar dat is een lang verhaal)
Ben 'm liever kwijt dan rijk,quote:
Die muziek zit al lang in mijn hoofd. Ik geef regelmatig cd's weg aan gasten die het mooie cd's vindenquote:En je jazz-ceedees?
Dat is vooral de ergernis over het geklungel van Nuonquote:(En je geld van de Nuon-rekening?)![]()
Nee, haar dochter lijkt (zo nu en dan) wel op Pipiquote:Op vrijdag 22 april 2005 09:31 schreef mr_anonimous het volgende:
Pipi Langkous nu?
quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Nee, haar dochter lijkt (zo nu en dan) wel op Pipi
Ze is de moeder van één van de K3 meisjes?quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:42 schreef Scrutinizer het volgende:
Zowel uiterlijk als in haar onaangepaste gedrag
Hopeloos is het, deze week.quote:Niet je werk verwaarlozen hè Pyl?
quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:45 schreef pyl het volgende:
[..]
Ze is de moeder van één van de K3 meisjes?
Jij denkt dat Barbara kinderzieltjes zou schokken?quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:48 schreef mr_anonimous het volgende:
De vrouw van Frits Barend?
Beter aan haar moeder denken dan aan Heleen zelf lijkt me maar niet goed.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:53 schreef pyl het volgende:
Ik zat nog aan de moeder van Heleen van Royen te denken...
Neequote:Maar affijn, ander boeg dan maar: ze is Nederlandse?
Jawel, maar haar dochter is wel veel beroemderquote:En ze zou ook zonder haar dochter hier een plaatsje hebben gekregen?
Niet direct.quote:Op vrijdag 22 april 2005 09:50 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jij denkt dat Barbara kinderzieltjes zou schokken?
Heb ik ooit een film van haar gezien?quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:02 schreef Scrutinizer het volgende:
Moeder is actrice
Vind ik het wat?quote:dochter is zangeres
Natuurlijk, wie kent haar niet?quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:12 schreef pyl het volgende:
Wacht even, wij worden verondersteld de moeder van Nina Hagen te kennen?
quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:18 schreef Scrutinizer het volgende:
En? Vind je dat wat, Nina Hagen?
Yep, gisteren toevallig nog Rondom Tien gezien, pyl?quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:43 schreef pyl het volgende:
Goedemorgen, Bolkonsky; als dat onze filantroop de heer Boersma niet is.
Heb ik half meegekregen; pittig debatje, inderdaad. Geen enkele zinnige repliek op de woorden van die leerling van Tinbergen - althans, zo heb ik het ervaren.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:47 schreef Bolkonsky het volgende:
Yep, gisteren toevallig nog Rondom Tien gezien, pyl?
Geweldige discussie over de abnormale beloning van de bestuurders van Nuon en Essent.
Haha, mr_a, die film heb ik níet gezien, en toch weet ik dat-ie in een van de Rocky's meedoet.quote:
Hij doet niet in 1 Rockyfilm mee maar in 4.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:51 schreef pyl het volgende:
[..]
Haha, mr_a, die film heb ik níet gezien, en toch weet ik dat-ie in een van de Rocky's meedoet.![]()
Inderdaad, het was dan ook het beste argument van de avond: de topinkomens zijn totaal niet marktconform. Misschien is de volgende site wel wat voor Scrutinizer: www.ikbetaalniet.nlquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:50 schreef pyl het volgende:
[..]
Heb ik half meegekregen; pittig debatje, inderdaad. Geen enkele zinnige repliek op de woorden van die leerling van Tinbergen - althans, zo heb ik het ervaren.
quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:57 schreef mr_anonimous het volgende:
Weet niemand de echte naam van Apollo?
NRC, 21 april 2005quote:Gouden jazzbassist
Door Frans van Leeuwen
Niels-Henning Ørsted-Pedersen (1946-2005)
AMSTERDAM, 21 APRIL. De contrabassist Niels-Henning Ørsted Pedersen, die dinsdag in Kopenhagen op 58-jarige leeftijd na een hartaanval overleed, was beroemd om zijn virtuositeit. Terwijl veel collega's zich beperkten tot de eeltige binnenkant van één vinger, gebruikte NHØP, zoals hij gaandeweg werd genoemd, alle vingers van zijn rechterhand. Het stelde hem in staat net zo snel te fraseren als de pianisten met wie hij speelde, onder anderen Bud Powell, Oscar Peterson en George Shearing.
Tijdens een basweek in de Amsterdamse IJsbreker, op 3 april 1988, probeerde pianist Nico Bunink niet eens om hem in snelheid te evenaren. In een solo in I remember April speelde NHØP zulke sprankelende melodische lijnen dat bij iedereen de adem stokte, behalve bij de maker zelf, die het stuk besloot met een laconieke kwintencirkel-figuur.
Dit alles is extra interessant omdat Niels-Henning na jaren pianoles pas in zijn tienertijd aan de contrabas begon. Is het voor de meeste bespelers een jarenlang gevecht om dit prachtige maar logge instrument te `temmen', voor NHØP leek het kinderspel. Op zijn vijftiende speelde hij voor de Deense radio met de roemruchte saxofonist Albert Ayler in een session die later op LP zou verschijnen. Ook met pianist Bud Powell en saxofonist Ben Webster maakte hij al platen voor zijn twintigste. Vervolgens was hij de vaste keus van elke muzikant van naam die zich in Scandinavië liet horen, met name saxofonist Dexter Gordon. Een aanbod van de Count Basie band sloeg hij af omdat hij liever zijn studie voltooide. Wel maakte hij in 1960 een Europese toernee met de befaamde pianist Bill Evans.
Tussen 1970 en 1980 maakte hij deel uit van de het trio van pianist Oscar Peterson met wie hij vele platen maakte en herhaaldelijk optrad op het North Sea Jazz Festival. Vanaf 1975 begon hij ook als leider op te treden. Maar net als zijn oudere collega Ray Brown, die vóór hem bij Peterson speelde, gaf het publiek ook hem te verstaan dat een bassist een dienende rol heeft.
Was het uit nijd over dit soort reacties dat NHØP zich, soms ten koste van zijn toon, hevig vastbeet in een vorm van virtuositeit die hem op een basgitaar veel minder moeite zou hebben gekost? ,,This is very difficult to do on an upright'', merkte hij destijds in de IJsbreker op na een aan basgitarist Jaco Pastorius opgedragen stuk. Vond de superbegaafde NHØP het spannender tegen handicaps te strijden dan om te winnen met de wind in de rug? Een andere conclusie kun je bijna niet trekken.
Voor wie hem in zijn beste vorm wil horen is er veel te koop. Live at Montmartre van hemzelf bijvoorbeeld met gitarist Philip Catherine, maar ook Catalonian Fire op naam van pianist Tete Montoliu. De laatste is slechts een van de tientallen platen waarop hij een broodheer buitengewoon krachtig in de rug blaast en daarmee aanzet tot extra prestaties. Niels-Henning Ørsted Pedersen was geen zwetende worstelaar, maar een wonderkind met gouden handjes.
Foto-onderschrift: Ørsted-Pedersen (Foto AP)
Dáár ken ik haar dus van. Sorry, naam weet ik niet.quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:38 schreef mr_anonimous het volgende:
Ze was te zien in: een van mijn favo films allertijden Things to do in Denver when youre dead, Body snatchers, The three musketeers, The concierge en ze deed de tango met Al Pacino in Scent of a woman.
Weer eentje die ik ken, mr._a!quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:38 schreef mr_anonimous het volgende:
Scent of a woman.
De lijst wordt langer en langer.quote:
Tnx Pyl.quote:Op vrijdag 22 april 2005 11:24 schreef pyl het volgende:
Even tussendoor, met excuses (weet verder ook niet waar ik dit kan laten), voor Scrut:
[..]
NRC, 21 april 2005
quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:06 schreef mr_anonimous het volgende:
Jan Mans
quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:29 schreef pyl het volgende:
Tong, Simon Vestdijk heb je nota bene zelf vorige week nog geplaatst.....![]()
Is het de invloed van je schilderende neef, misschien?
Whoah!!!! In één keer goed.quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:44 schreef pos het volgende:
ik weet niet hoe ik er op kom maar ik denk hippokrates
nu kan ik me ook zeker wel bij de buren voegen he?quote:
Fluitje van een cent voor jou, pos. En anders ben ik ALTIJD bereid je te helpen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:46 schreef pos het volgende:
nu kan ik me ook zeker wel bij de buren voegen he?
Ach..hou op pylquote:Op vrijdag 22 april 2005 13:48 schreef pyl het volgende:
[..]
Fluitje van een cent voor jou, pos. En anders ben ik ALTIJD bereid je te helpen.![]()
Valt wel mee; 't is vooral een kwestie van goed googlen - en de hints doorzien, natuurlijk. Geheel andere discipline dan hier.quote:Op vrijdag 22 april 2005 13:53 schreef pos het volgende:
Ach..hou op pylIk lees wel eens mee daar en het is gewoon eng hoe knap ze daar zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |