Ik woon maar 4 haltes van het station vandaan (ze liggen echter wel ver uit elkaar). Normaal gesproken komt er bij 'mijn' bushalte iets voor heel en iets voor half verschillende bussen.
Al een paar keer heb ik er gestaan en vervolgens kun je dan een kwartier of 20 minuten wachten omdat er gewoon van de 4 verschillende bussen die er zouden MOETEN komen geeneen komt opdagen, terwijl ik er dan ruim van tevoren stond.
![]()
Verder zat ik eergisteren in de bus, op weg naar het station. Ik was een boek aan het lezen en had niet bewust in de gaten dat de bus al een tijdje stil stond. Opeens trok de bus ' aarzelend' op en op dat moment keek ik naar buiten. Daar lag een man op de grond, op zijn zij. Mensen fietsen voorbij, wandelaars gingen hem voorbij, niemand hielp de man. (Hij zag eruit als een zwerver, dat wel, maar dat is nog geen reden om iemand te laten liggen). Toen ik naar voren liep met de bedoeling om uit te stappen, reed de bus gewoon verder. Ik vroeg of hij kon stoppen zodat hij eruit kon. ' Er is geen halte' was zijn commentaar. Ik legde uit dat er iemand op de grond had gelegen en dat ik EHBO had en wilde kijken of ik iets kon doen. De chauffeur reed gewoon stug door! Ondertussen hadden meerdere mensen de man zien liggen en 2 meisjes belden met hun GSM 112 of de ambulancedienst (Hulde aan deze 2 dames, want de rest deed NIETS!). De chauffeur vertikte het om te stoppen. Toen we bij de volgende halte aankwamen, zag ik dat er net een ambulance aan kwam gereden, die richting de man ging, ik zag mensen in zijn richting wijzen. Dus ik ging uiteindelijk niet de bus uit, maar ik vond het heel erg dat hij weigerde mij de man te helpen, want op datzelfde stuk staan ze ook wel eens stil om met elkaar te praten, de bus van de ene richting en vanuit de andere richting.
Oog eruit is erger!Le métro ferme a une heure du matLe metro ouvre a six h du matMonoprix ouvre a 10hMonoprix ferme a 20hLes enfants partent a 8hLes enfants reviennent a 16hLe repas commence a 20hOn débarrasse a 20h30Un Téléphone à midi seize