De EO praatprogramma´s zitten vol met mensen die beweren dat god wat voor hun heeft gedaan, hun heeft geholpen junk af te zijn, etc etc.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Haha.. je hebt gelijk. Maar anders was het wel Hem geweest en niet hem. Ik formuleerde niet helemaal soepel. Ik verwees terug naar het onderwerp van het topic en niet van de voorgaande zin.
Er wordt volgens mij ook niets kwetsends gezegd. Het is toch een compliment als mensen geloven dat God dit soort dingen 'regelt'.
Dat compliment zie ik niet echt en daarnaast kan het ook een belediging zijn. Waarom zou Hij zich bezig houden met zoiets onbenulligs als een doelpunt voor Kalou als hij in dezelfde tijd iemand van kanker af kan helpen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Er wordt volgens mij ook niets kwetsends gezegd. Het is toch een compliment als mensen geloven dat God dit soort dingen 'regelt'.
Heb je ook antwoorden en alternatieven dan? Of ontken je alleen wat anderen geloven?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
OMG
Ben ik ff blij dat ik atheïst ben (en enige realiteitszin heb)
Wou jij beweren dat ie niet allebei kan?quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:38 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Dat compliment zie ik niet echt en daarnaast kan het ook een belediging zijn. Waarom zou Hij zich bezig houden met zoiets onbenulligs als een doelpunt voor Kalou als hij in dezelfde tijd iemand van kanker af kan helpen.
Nu heb je net zulke lange tenen als die gast. Het is niet aan ons om God te beoordelen hoewel wij in Nederland met onze doorgeslagen zelfoverschatting daar niet voor terugdeinzen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:38 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Dat compliment zie ik niet echt en daarnaast kan het ook een belediging zijn. Waarom zou Hij zich bezig houden met zoiets onbenulligs als een doelpunt voor Kalou als hij in dezelfde tijd iemand van kanker af kan helpen.
En God schiep de mens naar zijn beeld, naar het beeld van God schiep Hij hem, manlijk en vrouwelijk schiep Hij hen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Kanker, kindermisbruik en oorlogen.. De laatste twee doen we ons zelf aan, omdat we altijd meer willen. Is het niet macht, dan toch wel geld of bevrediging.
De eerste ook door onze verwijdering van de natuur. We vreten ongezond en te veel. We liggen onder kunstmatige zonnen en te lang in de echte zon. We smeren ons gek met allerlei cremepies en zalfjes. Enzovoort enzovoort. En natuurlijk roken we ons een schoorsteen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Kanker, kindermisbruik en oorlogen.. De laatste twee doen we ons zelf aan, omdat we altijd meer willen. Is het niet macht, dan toch wel geld of bevrediging.
Ik zeg niet dat ik zelf achter de stelling sta van 'waarom wel voetbal en geen kanker' maar ik probeerde inzicht te kweken in het feit dat het gezien kan worden als compliment maar ook als belediging.quote:Op woensdag 11 mei 2005 12:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nu heb je net zulke lange tenen als die gast. Het is niet aan ons om God te beoordelen hoewel wij in Nederland met onze doorgeslagen zelfoverschatting daar niet voor terugdeinzen.
Jammer dat er geen politieke code commissie is...quote:Op woensdag 11 mei 2005 15:04 schreef -DailaLama- het volgende:
De ChristenUnie is precies hetzelfde als Versatel. Zij vinden ook dat ze politiek "scoren" dankzij de hand van God. Met één verschil, de ChristenUnie bedoelt het serieus.
Nobody expects the FuifDuif inquisition!quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:02 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat spot met het geloof goed wordt aangepakt. We moeten die ongelovigen eens goed aanpakken, de smerige rukhonden.
Nee, een ongeleide kruisvaarder das nog veel erger.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:26 schreef FuifDuif het volgende:
Ik ben geen reltrol idioten!
We zijn het alleen niet eens over wat nu exact Godslastering is en waarom het laster is en waarom dat niet onder vrijheid van .... uitting zou mogen vallen..quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:31 schreef FuifDuif het volgende:
Hou eens op, ik snap de aanklacht gewoon goed. Het is gewoon belachelijk dat Versatel moet vervallen in godslastering om iets te bereiken... hoe zielig!!!!!
Jij bent geen christen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:02 schreef FuifDuif het volgende:
de smerige rukhonden.
Das wel jong inderdaad, maar je zult de beelden ongetwijfeld eens gezien hebben.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:45 schreef FuifDuif het volgende:
Jij bepaalt niet of ik wel of geen christen ben.
Elgigante, ik was toen net 5 jaar.
Waarom mogen wij niet bepalen of jij een christen bent?quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:45 schreef FuifDuif het volgende:
Elgigante, ik was toen net 5 jaar.
Christenen vergelijken hun medemens liever niet met welk masturberend huisdier dan ook.quote:Op woensdag 11 mei 2005 16:45 schreef FuifDuif het volgende:
Heel nobel en menslievend van de christenen.quote:Op woensdag 11 mei 2005 21:19 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Christenen vergelijken hun medemens liever niet met welk masturberend huisdier dan ook.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |