Ja, als atheïst kan je ook onder de categorie vegetariër vallen, wat zelfs het geval is, geloof ik, maar dan heeft de Bijbel het nog niet over atheïsten. Het gaat dan over ongelovigen, mensen die, zoals je al zegt, niet in Jezus of het jodendom geloven.quote:Op dinsdag 26 april 2005 19:59 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er staat anders genoeg over mensen die niet geloofden wat de joden geloofden en mensen die niet geloven wat Jezus gelooft. Als atheïst val ik onder beide categorieën.
Omdat ik een intellectuele interesse heb in religie in het algemeen en omdat ik gelovig ben geweest.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:02 schreef TheMassive het volgende:
Mag ik vragen waarom jij als atheïst de bijbel zo goed kent?
Een atheïst kan natuurlijk net zo goed de Bijbel lezen als een christen.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:02 schreef TheMassive het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom jij als atheïst de bijbel zo goed kent?
Waar wil je nou heen? Ik geloof niet wat Jezus zegt en ik geloof niet wat de Bijbel beweert en dus gaan de uitspraken over de goddelozen/onrechtvaardigen (ook) over mij.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:02 schreef Monidique het volgende:
Ja, als atheïst kan je ook onder de categorie vegetariër vallen, wat zelfs het geval is, geloof ik, maar dan heeft de Bijbel het nog niet over atheïsten. Het gaat dan over ongelovigen, mensen die, zoals je al zegt, niet in Jezus of het jodendom geloven.
Ja, hoi, die gaan dan over jou, maar jij bracht het alsof de Bijbel het over atheïsten heeft, terwijl atheïsme natuurlijk toendertijd een onbekend fenomeen was.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Waar wil je nou heen? Ik geloof niet wat Jezus zegt en ik geloof niet wat de Bijbel beweert en dus gaan de uitspraken over de goddelozen/onrechtvaardigen (ook) over mij.
Je bent dus gelovig geweest. Je kan dus begrijpen waar de "oprecht christen" die de klacht in heeft gediend vandaan komt neem ik aan. Waarom heb zou je geen respect kunnen hebben voor iemand die zoiets aankaart? En met respect hebben bedoel ik dan niet van "dope, respect man, cool, je hebt gelijk", maar gewoon alsin, het is zijn mening?quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Omdat ik een intellectuele interesse heb in religie in het algemeen en omdat ik gelovig ben geweest.
Daarmee doe ik niks ergers dan de christenen die beweren dat de Bijbel homoseksualiteit veroordeelt.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:07 schreef Monidique het volgende:
Ja, hoi, die gaan dan over jou, maar jij bracht het alsof de Bijbel het over atheïsten heeft, terwijl atheïsme natuurlijk toendertijd een onbekend fenomeen was.
Nee, want ik heb er nooit voor gekozen om mij door het minste of geringste beledigd te voelen. Ik vind namelijk dat mensen vrij moeten zijn om alles te zeggen wat ze willen en daar valt ook het belachelijk maken van mijn levensovertuiging onder.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:07 schreef TheMassive het volgende:
Je bent dus gelovig geweest. Je kan dus begrijpen waar de "oprecht christen" die de klacht in heeft gediend vandaan komt neem ik aan.
Kom op nou. Deze meneer geeft blijk van een totaal gebrek aan humor (komt veel voor bij gelovigen) en een totaal gebrek aan relativeringsvermogen. Bovendien heeft hij zelf blijkbaar geen respect voor andermans vrijheid van meningsuiting, want hij wil graag dat er censuur wordt toegepast.quote:Waarom heb zou je geen respect kunnen hebben voor iemand die zoiets aankaart? En met respect hebben bedoel ik dan niet van "dope, respect man, cool, je hebt gelijk", maar gewoon alsin, het is zijn mening?
En dat vrij zijn van wat mensen mogen zeggen is een groot goed van jou. Zoals je aangeeft, de man vraagt in jouw ogen om censuur, iets wat jou tegen het borst stuit.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:11 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Nee, want ik heb er nooit voor gekozen om mij door het minste of geringste beledigd te voelen. Ik vind namelijk dat mensen vrij moeten zijn om alles te zeggen wat ze willen en daar valt ook het belachelijk maken van mijn levensovertuiging onder.
Kom op nou. Deze meneer geeft blijk van een totaal gebrek aan humor (komt veel voor bij gelovigen) en een totaal gebrek aan relativeringsvermogen. Bovendien heeft hij zelf blijkbaar geen respect voor andermans vrijheid van meningsuiting, want hij wil graag dat er censuur wordt toegepast.
Net als jij leeft hij ook in deze maatschappij. Iedereen heeft het recht om aan te geven dat iets in deze maatschappij hem niet aanstaat. Het is aan de reclame code commissie om te bepalen of hij in dit geval gelijk heeft of niet. Wat dat betreft doet de man het goed, hij kaart het netjes aan bij de RCC, en staat niet met een spandoek en een kruis voor het pand van versatel.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hij mag trouwens zeggen wat hij wil, hoor, zijn mening respecteer ik wel. Het feit dat hij wil dat anderen zich aanpassen aan zijn overtuiging is echter iets waar ik geen respect voor heb.
Nogmaals, die man mag vinden wat hij wil. Ik verbied hem op geen enkele manier te denken zoals hij doet. Ik kan niet zeggen dat ik respect koester ten opzichte van zijn mening, maar ik zie niet wat daar mis mee is. Ik val hem er namelijk niet mee lastig. Ik heb geen respect voor het feit dat hij zijn mening aan anderen wil opdringen, aangezien ik van mening ben dat niemand daar het recht toe heeft. Ik niet, maar hij ook niet. Hij wil de vrijheid van anderen beperken, ik niet. Ik lach die man uit, maar ik lach wel vaker mensen uit omdat ik hun ideeën belachelijk vind. Nou, wat erg. Je hoeft niet overal respect voor te voelen, dat is onzin. Ik heb ook geen respect voor de meningen van neo-nazi's, maar ze mogen die meningen gerust hebben van mij.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:17 schreef TheMassive het volgende:
En dat vrij zijn van wat mensen mogen zeggen is een groot goed van jou. Zoals je aangeeft, de man vraagt in jouw ogen om censuur, iets wat jou tegen het borst stuit.
Dus nu doet de man iets wat jij niet o.k. vindt, en vindt de man dat er iets gebeurd wat hij niet o.k. vind. Wie ben jij om te bepalen dat de man ongelijk heeft? Omdat de man gelooft en jij vindt dat de man geen humor en relativeringsvermogen heeft? Man, sterk jij je mening vaker op zo'n manier? Blijkbaar schort het atheisten serieus aan respect voor andermans normen en waarden alsik jou zo hoor.
Gelukkig heeft hij idd geen macht, maar hij behoort tot de groep die, als ze de macht zòu hebben, andere mensen zou dwingen om volgens hun normen en waarden te leven. En daar heb ik een verschrikkelijke hekel aan. Leven en laten leven.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:19 schreef TheMassive het volgende:
Net als jij leeft hij ook in deze maatschappij. Iedereen heeft het recht om aan te geven dat iets in deze maatschappij hem niet aanstaat. Het is aan de reclame code commissie om te bepalen of hij in dit geval gelijk heeft of niet. Wat dat betreft doet de man het goed, hij kaart het netjes aan bij de RCC, en staat niet met een spandoek en een kruis voor het pand van versatel.
Misschien moet God gewoon met zijn hand het hoofdkantoor omver gooien.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik bid tot God dat Versatel failliet mag gaan. Of overgenomen wordt door een christelijk bedrijf als straf voor hun zonden.
Tegenwoordig permitteert iedereen zich de vrijheid van beledigen.
quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik lach die man uit, maar ik lach wel vaker mensen uit omdat ik hun ideeën belachelijk vind. Nou, wat erg. Je hoeft niet overal respect voor te voelen, dat is onzin..
Daar ben ik het op zich mee eens, het zou voor de meeste mensen goed zijn om eens humor te ervaren.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Gelukkig heeft hij idd geen macht, maar hij behoort tot de groep die, als ze de macht zòu hebben, andere mensen zou dwingen om volgens hun normen en waarden te leven. En daar heb ik een verschrikkelijke hekel aan. Leven en laten leven.
Pssst!quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:27 schreef TheMassive het volgende:
[..]
![]()
Heeft het lang geduurt om zover te komen? Je klinkt als een oude vriend van me die niet van de drugs af kon blijven, die ging aan het eind redenen bedenken waarom het goed was drugs te nemen.
Heel apart om zo je eigen gelijk aan te tonen, "het is onzin om overal respect voor te hebben". Man, laat me niet lachen zeg.
Ik denk dat je niet helemaal goed begrijpt wat ik probeer duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:27 schreef TheMassive het volgende:
![]()
Heeft het lang geduurt om zover te komen? Je klinkt als een oude vriend van me die niet van de drugs af kon blijven, die ging aan het eind redenen bedenken waarom het goed was drugs te nemen.
Heel apart om zo je eigen gelijk aan te tonen, "het is onzin om overal respect voor te hebben". Man, laat me niet lachen zeg.
Humor is zo relatief, dat hoef ik jou toch niet uit te leggen, wel? Wat jij humor vindt, vindt een ander nog geen humor. En andersom.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:30 schreef Alicey het volgende:
[..]
Daar ben ik het op zich mee eens, het zou voor de meeste mensen goed zijn om eens humor te ervaren.
Misschien is 'gebrek aan relativeringsvermogen' ook een betere verwoording dan 'gebrek aan humor'. Want waar gaat het nou helemaal over? Een reclame die overduidelijk als grapje bedoeld is en waar de hand van God een rol in speelt. Hallo! Die man zal een zwaar leven hebben, want er worden veel ergere dingen over God en het geloof gezegd. En gelukkig mag dat allemaal, net zoals een gelovige mag roepen dat ik naar de hel ga en eeuwig zal moeten branden. Als ik me daar druk over zou gaan maken, zou ik mezelf belachelijk maken en dat doet die meneer m.i. nu ook.quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:35 schreef TheMassive het volgende:
Humor is zo relatief, dat hoef ik jou toch niet uit te leggen, wel? Wat jij humor vindt, vindt een ander nog geen humor. En andersom.
Ik vind het heel vreemd dat wanneer iemand vanuit een geloofsovertuiging aangeeft zich ergens aan te stoort meteen door anderen als humorloos wordt bestempeld. Dat geeft toch gewoonweg aan dat je de mening van een ander niet respecteert? Je hoeft het niet met de man eens te zijn, maar zoals jernau lacherig over de man doen en roepen dat de man geen humor heeft vind ik bijzonder slap.
Euhh, ik reageerde een paar reacties geleden op jernau, en vroeg me in die reactie af waarom hij in zijn openingspost zo lacherig doet over de persoon. Vervolgens reageerde jij op mij...quote:Op dinsdag 26 april 2005 20:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende: Meningen mogen aangevallen worden, mensen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |