abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26366614
Volgens mij was hier nog geen topic over. Misschien omdat de cd pas morgen uitkomt. Maar ik heb al een maandje kunnen luisteren (promo-versie) en ik moet zeggen, hij is weer ! Mark heeft weer een puik stukje werk afgeleverd. Dit keer niet alleen trouwens, ik geloof dat Simone ook de helft van de teksten heeft geschreven.

Wie gaat hem morgen halen? Ik vind vooral "The Last Crusade" erg goed (shit, wat een lekker drumritme in dat refrein) en "Consign to Oblivion" is ook een topnummer (lekkere grunts!). Nahjah, jullie moeten morgen zelf maar luisteren. Ik vind niet dat er een slecht nummer op staat, ze zijn allemaal dik in orde.

Hier de link naar de website: Epica
Dat je niet paranoide bent wil nog niet zeggen dat ze je niet achtervolgen
Pain heals, chicks dig scars, glory lasts forever.
Pain is only temporary, quitting lasts forever.
pi_26366620
Nog maar even een linkje met een review dan:

review
  woensdag 20 april 2005 @ 06:18:36 #3
26467 raphidae
...antichrist...
pi_26366646
Ik heb een kopietje gekregen voordat de promo's geperst werden.

Persoonlijk vind ik 'The Last Crusade' heel erg op After forever lijken. Net als 'Another Me' overgens. Natuurlijk niet onlogisch.

Ik vind vooral de intro lekker, beetje LOTR achtig. Ik krijg er helicoptershots van een groen berggebied bij in m'n hoofd

Quietus is een lekker vrolijk nummer, heel jammer dat ze op een gegeven moment de melodie breken.

Het lekkerste nummer vind ik Dance of Fate, lekkere strakke en overheersende drums ala Seif al Din.

Over het algemeen vind ik het album matig, ik had gehoopt dat ze verder van After Forever zouden gaan qua stijl, en het omgekeerde is het geval.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_26366673
quote:
Op woensdag 20 april 2005 06:18 schreef raphidae het volgende:
Persoonlijk vind ik 'The Last Crusade' heel erg op After forever lijken. Net als 'Another Me' overgens. Natuurlijk niet onlogisch.
Het blijft natuurlijk Mark he?:)
quote:
Over het algemeen vind ik het album matig, ik had gehoopt dat ze verder van After Forever zouden gaan qua stijl, en het omgekeerde is het geval.
Ik vind het nog wel veel "bombastischer" dan AF. Me like! Bovendien vond ik de laatste cd van AF nou niet over om naar huis te schrijven, dus heb ik er niet zoveel problemen mee als Epica in dat "gat" springt.

[oph-topique]
Maar de nieuwe cd van AF komt er ook aan, dus ik ben benieuwd!
[/oph-topique]
  woensdag 20 april 2005 @ 07:30:45 #5
26467 raphidae
...antichrist...
pi_26366842
Ik vind dat AF en Epica (en Within Temptation) het 'bombastische' verkeerd uitvoeren. Wat dat betreft vind ik dat bijv. Nightwish het vele malen beter doet. En bands als Tristania krijgen het hardere er beter uit.
GENERATION 9: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and add 1 to the generation. Social experiment.
محمّد هو خنزي | "All that we are is the result of what we have thought." [Buddha] | http://ra.phid.ae/
pi_26367046
quote:
Op woensdag 20 april 2005 07:30 schreef raphidae het volgende:
Wat dat betreft vind ik dat bijv. Nightwish het vele malen beter doet.
Jij hebt helemaal gelijk! Neemt niet weg dat Epica bij mij op een mooie tweede plaats komt.
pi_26371630
Ik vind het een geweldig album. Ik ben sowieso erg fan van filmmuziek en dat is mooi gecombineerd. Consign To Oblivion is trouwens een geweldige afsluiter! Geweldig hoe dat nummer naar een climax toe werkt.

Andere favorieten zijn The Last Crusade en Mother Of Light. Volgende week ga ik ze trouwens een live bekijken, gaaf.
Old school thrash attack: www.violent-assault.tk
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 20 april 2005 @ 16:03:02 #8
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_26377605
quote:
Op woensdag 20 april 2005 05:40 schreef De Wouzeraar het volgende:
Nog maar even een linkje met een review dan:

review
niet echt een objectieve review, aangezien de schrijfster het hoofd van de fanclub is dacht ik zo.

goed, ik zal niet zeggen dat mijnes dat altijd zijn, maar toch...
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:01:07 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_26435499
Wat een kutcd... ik had er hoge verwachtingen van na the phantom agony, maar dit klinkt nergens naar. Miss dat ik mijn bestelling wel ga retourneren... Had de cd al een tijdje geleden ge-*********
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 22 april 2005 @ 17:03:16 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_26435548
quote:
Op woensdag 20 april 2005 16:03 schreef Tokus het volgende:

[..]

niet echt een objectieve review, aangezien de schrijfster het hoofd van de fanclub is dacht ik zo.

goed, ik zal niet zeggen dat mijnes dat altijd zijn, maar toch...
ze hebben op hun website ook reviews zijn van verschillende metalsites, maar die zijn door dezelfde personen geschreven en letterlijke vertalingen van elkaar.
Niet meer actief op Fok!
pi_26448337
Ik ga hem binnenkort maar even kopen, maar ik heb geen idee wanneer de releasedate in Japan is. Heb ik waarschijnlijk wel mooi een cd met bonustrack!
pi_26453240
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:01 schreef Viking84 het volgende:
Wat een kutcd... ik had er hoge verwachtingen van na the phantom agony, maar dit klinkt nergens naar. Miss dat ik mijn bestelling wel ga retourneren... Had de cd al een tijdje geleden ge-*********
En waarom is hij zo kut?
It's log, log. It's big, it's heavy, it's wood. It's log, log. It's better than bad, it's good!
  zaterdag 23 april 2005 @ 16:41:30 #13
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_26455825
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 17:01 schreef Viking84 het volgende:
Dat is wel heel erg hard, ik hoor alleen maar positieve reviews over die cd en dat hij aardig in het verlengde ligt van zijn voorganger. Ben je misschien niet op de band uitgekeken?
  zaterdag 23 april 2005 @ 16:56:45 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_26456056
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 16:41 schreef Djaser het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg hard, ik hoor alleen maar positieve reviews over die cd en dat hij aardig in het verlengde ligt van zijn voorganger. Ben je misschien niet op de band uitgekeken?
nee, dat niet. Naar TPA luister ik nog steeds regelmatig. Maar ik vind dit gewoon niets aan Ik mis de grunts, vind Simone's stem te poppy, vind de muziek niet sophisticated en het is allemaal teveel van hetzelfde....
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 23 april 2005 @ 16:58:27 #15
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_26456081
Zijn de grunts compleet uit de nummers verdwenen?
  zaterdag 23 april 2005 @ 17:09:05 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_26456231
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 16:58 schreef Djaser het volgende:
Zijn de grunts compleet uit de nummers verdwenen?
nee dat niet, maar wel veel minder dan op TPA
Niet meer actief op Fok!
pi_26543716
Ik mis ook de grunts. Ik vroeg het na en kreeg te horen dat en Simone (zangeres) en Transmission (record label) liever minder grunts hadden. Quietus was eerst met grunts opgenomen bijvoorbeeld maar die zijn er later uitgehaald. Erg zonde

Maar verder geen slechte cd.. staan hele goede nummers op maar ook wat mindere (dat duet met Roy Khan doet me niets bijvoorbeeld)
pi_26581572
Zonde dat zo'n platenmaatschappij zich met de nummers gaat bemoeien. Flikker toch op!
pi_26586140
Jammer dat er minder grunts op zitten.. voor de rest is het een zeer aardige cd. Maar mijn voorkeur gaat idd uit naar The phantom agony... Ik heb vandaag eindelijk goed naar de cd kunnen lusiteren.. en ik vind het toch steeds een beetje beter klinken ( eindelijk op een goede instalatie afgespeelt in plaats van die simpele boxjes van mijn pc ).

Ik vind deze cd wel een ruim voldoende waard, maar idd, Epica kan wel beter.
pi_26594631
Vanavond ga ik ze live zien.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:54:45 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_26714265
quote:
Op donderdag 28 april 2005 21:48 schreef Cataclysm_Child het volgende:
Zonde dat zo'n platenmaatschappij zich met de nummers gaat bemoeien. Flikker toch op!
waarom niet? Zo'n platenmaatschappij heeft een bepaalde invloed. Zij weten wat verkoopt en aangezien grunts waarschijnlijk door slechts een selecte groep gewaardeerd worden, zijn ze er uit gemieterd...
Niet meer actief op Fok!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 4 mei 2005 @ 06:17:34 #22
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_26717912
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

waarom niet? Zo'n platenmaatschappij heeft een bepaalde invloed. Zij weten wat verkoopt en aangezien grunts waarschijnlijk door slechts een selecte groep gewaardeerd worden, zijn ze er uit gemieterd...
grunts passen echter juist wel precies bij dit soort muziek, anders gaat het hele beauty & the beast concept verloren, waar heel de gothic metal juist ook grotendeels op drijft.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_26721189
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 23:54 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat de platenmaatschappij geen invloed moet hebben op de songwriting van de band zelf. Dat ze kiezen welke singles er uit worden gebracht kan ik nog wel begrijpen. Maar ze moeten geen zaken als grunts gaan weghalen in nummers. Vorige week zag ik Epica live (geweldig btw) en speelden ze Quietus, inclusief grunts. Dat was zoveel gaver dan de album versie, en aangezien ze live wel de grunts erbij doen zal de band dat zelf ook wel gevonden hebben.
pi_26721728
Grunts eruit is voor mij een reden om maar weer te gaan luisteren, ik hou niet van geschreeuw en gebrom door muziek heen. Wat dat betreft verschilt het ook niet veel van hiphop ook.

pi_26722322
Nightwish is dan toch een stuk beter vind ik.. en live is epica nou ook niet echt alles (6x gezien)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')