abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:57:42 #1
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_26344117
quote:
De Nederlandse Spoorwegen (NS) overwegen voorlopig geen Ajax-fans te vervoeren na de rellen tussen Ajax- en Feyenoord-aanhangers zondag. Dat zegt NS-woordvoerder Michiel Jonker dinsdag. "Als wij inderdaad besluiten geen Ajax-supporters meer te vervoeren, zou het wel gaan om een tijdelijke maatregel." De schade die Ajax-fans zondag aan enkele treinen aanrichtten loopt 'in de tonnen, zo niet miljoenen', zegt Jonker.

De NS sprak in 2002 met gemeenten en de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond af geen fans te vervoeren die zich misdragen. Voetbalvandalen krijgen van de NS een gele kaart. Volgen daarop nieuwe vernielingen, dan wordt een rode kaart uitgedeeld. "Misschien geven wij de Ajax-aanhang nu direct een rode kaart, want de vernielingen van het aflopen weekend waren zeer extreem", zegt Jonker.
Zoals het er nu naar uitziet gaat de NS proberen om de geleden schade te verhalen op de fans van Ajax. Een goede zaak als je het mij vraagt, de ravage was echt enorm dit keer. Dat dit nog niet eerder geprobeert is mag je gerust schandelijk noemen, het is immers de gewone reiziger die uiteindelijk op mag draaien voor de geleden schade.

De discussie over het wel en wee van het supportersgeweld zal vast weer oplaaien. Er zullen weer KEIHARDE MAATREGELEN worden afgekondigt, zoals men elk jaar doet. Een aantal commissies zal het hele gebeuren natuurlijk gaan onderzoeken. De rapporten zullen niet wezenlijk verschillen van de rapporten die door diezelfde commissies een jaar eerder gefabriceerd zijn, maar daar maalt men niet om.

Kaalplukken van de Ajax-aanhangers is wmb het enige juiste wat men hier kan doen. De namen en adressen van de fans zijn bekend, stel ze allemaal maar hoofdelijk verantwoordelijk voor de schade. Dat zal ze leren, dat stel achterlijke Ajax-liefhebbers.

Gelukkig hebben we het weer gehad dit seizoen en kunnen we nu rustig toeleven naar de rellen van volgend jaar.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_26344537
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:57 schreef robh het volgende:

[..]

Zoals het er nu naar uitziet gaat de NS proberen om de geleden schade te verhalen op de fans van Ajax. Een goede zaak als je het mij vraagt, de ravage was echt enorm dit keer. Dat dit nog niet eerder geprobeert is mag je gerust schandelijk noemen, het is immers de gewone reiziger die uiteindelijk op mag draaien voor de geleden schade.

De discussie over het wel en wee van het supportersgeweld zal vast weer oplaaien. Er zullen weer KEIHARDE MAATREGELEN worden afgekondigt, zoals men elk jaar doet. Een aantal commissies zal het hele gebeuren natuurlijk gaan onderzoeken. De rapporten zullen niet wezenlijk verschillen van de rapporten die door diezelfde commissies een jaar eerder gefabriceerd zijn, maar daar maalt men niet om.

Kaalplukken van de Ajax-aanhangers is wmb het enige juiste wat men hier kan doen. De namen en adressen van de fans zijn bekend, stel ze allemaal maar hoofdelijk verantwoordelijk voor de schade. Dat zal ze leren, dat stel achterlijke Ajax-liefhebbers.

Gelukkig hebben we het weer gehad dit seizoen en kunnen we nu rustig toeleven naar de rellen van volgend jaar.
Er moet een algemene regelgeving komen die zich niet alleen toespitst op zichzelf Ajax-fans noemenden.

Ik ben benieuwd hoeveel er door de werkelijke daders vergoed gaat worden, ik gok een schijntje..
Yeah baby Yeah!
pi_26344633
Als het alleen de Ajax-fans waren geweest, was ik voor.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_26344688
Wat ze moeten doen is gewoon die supporten van beide clubs laten dokken voor de dure grap. Want ik als belastingbetaler moet elke keer opdraaien voor de ernstig bekrompe geesten die zichzelf supporter noemen. Kom nou toch op man supporter ga toch weg! ze kunnen niet eens fatsoenlijk doen.

Supporters moeten gewoon zelf vervoer regelen, zelf beveiliging en zelf voor bijkomende kosten opdraaien. En de NS neemt een verstandig besluit om geen treinen meer in te zetten.

Nederland is gewoon veel te mild voor dit tuig...kijk naar andere landen hoe ze er daar mee omgaan. Engeland?...vechten? gewoon een week de bak in hoppa! Spanje..met de guardia civiel, die schieten gewoon met scherp en granaten (rook/gas) dat werkt temminste, Italië?? Canabinerie? nou dat zijn geen lieverdjes hoor die rammen er rustig op los, niks medelijden met arme zielen die supporter zijn...moet je maar niet gaan rellen
  FOK!fotograaf dinsdag 19 april 2005 @ 12:32:52 #5
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_26344933
Ach ja, geloof dat de eerste schade aan de treinen veroorzaakt werd door stenengooiende Feynooiters

edit: wat de ajaxcieden niet het recht geeft de rest te slopen.
pi_26345212
quote:
Ajax-fans klagen Rotterdam aan

Een groep Ajax-supporters gaat een klacht indienen tegen de gemeente Rotterdam. De fans zijn van mening dat de gemeente in alle opzichten te kort is geschoten tijdens de rellen van afgelopen zondag. Volgens hen werden de Ajax-supporters bij het Feyenoord-stadion aan hun lot overgelaten, waardoor gevaarlijke situaties ontstonden.

De Onafhankelijke Fanclub Ajax stelt op haar site dat de gemeente ten onrechte een trein met daarin honderden Ajax-supporters vlak voor De Kuip stil liet staan. In eerste instantie werd aan de treinreizigers gemeld dat er een wissel verkeerd stond. Uiteindelijk zaten de supporters urenlang vast in de trein, omdat de Nederlandse Spoorwegen weigerde hen terug te vervoeren naar Amsterdam vanwege vernielingen. De laatste supporters werden na acht uur met bussen uiteindelijk teruggebracht.

De vlam zou in de pan geslagen zijn toen een Feyenoord-trein bij de Amsterdamse trein stopte. De fans uit Rotterdam mochten wel uitstappen en begonnen de Ajax-trein te bekogelen
bron

Waar 2 vechten hebben ook 2 schuld?
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  dinsdag 19 april 2005 @ 12:44:13 #7
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_26345274
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:23 schreef Flyingdutchman het volgende:

Supporters moeten gewoon zelf vervoer regelen, zelf beveiliging en zelf voor bijkomende kosten opdraaien. En de NS neemt een verstandig besluit om geen treinen meer in te zetten.
Zodat de goede onder de kwade lijden he..
OJAAJOH?
pi_26345377
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:44 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Zodat de goede onder de kwade lijden he..
Is nu toch ook al met die combi-regeling, het overmatig fouilleren en het niet schenken van alcohol bij bepaalde wedstrijden?
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 19 april 2005 @ 12:49:52 #9
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_26345452
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:47 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Is nu toch ook al met die combi-regeling, het overmatig fouilleren en het niet schenken van alcohol bij bepaalde wedstrijden?
Dus mag het nog erger worden voor de goede voetbal supporters?

Het supporters beleid dat de overheid voert is gewoon slecht, men pakt de voetbalsupporter in z'n algemeenheid aan terwijl 99% gewoon een goede supporter is, ze moeten zich meer op de kern rotzooitrappers gaan richten.
OJAAJOH?
pi_26345900
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:49 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Het supporters beleid dat de overheid voert is gewoon slecht, men pakt de voetbalsupporter in z'n algemeenheid aan terwijl 99% gewoon een goede supporter is, ze moeten zich meer op de kern rotzooitrappers gaan richten.
Nou die 99% in de trein had die 1% relschoppers dan helemaal lens moeten trappen, maar dat hebben ze ook niet gedaan.

Ik vind dat bij de vernieling van suppoprtstreinen de gehele groep voor de schade mag gaan opdraaien, dat daardoor dus de mensen elkaar in de gaten zouden moeten gaan houden en elkaar op wangedrag moeten gaan aanspreken.
pi_26345913
Om even in te springen op de voorgaande reacties. De overheid is wel erg hypocriet bezig. Ze doen net alsof het allemaal de schuld is van de "supporters". Natuurlijk is vandalisme en geweld niet goed te praten, maar de gebeurtenissen worden in mijn ogen wel een beetje verdraaid. Was het namelijk niet de NS die de trein van de Ajax supporters liet stoppen naast deze van de Feyenoord aanhang. En uit verhalen heb ik begrepen dat de trein niet stopte vanwege de vernielingen. Die werden pas aangericht nadat deze was gestopt en werd bekogeld. En hoe dom kun je zijn om de supporters van de grootste rivaal in een buffer vlak bij de uitgang van het stadion te plaatsen. Je hoeft geen Einstein te zijn om te bedenken dat dit wel eens fout af zou kunnen lopen. In mijn ogen heeft de gemeente gefaald, zowel op logistiek als organisatorisch gebied en proberen nu de schuld af te schuiven op de supporters van Ajax én Feyenoord.

Een algeheel treinverbod zal de situatie alleen maar erger maken.

Maar goed, het zullen we weer loze woorden zijn. Dat zijn we inmiddels
wel gewend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semiphonic op 19-04-2005 13:17:30 ]
pi_26345951
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:49 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

Ik schaar mezelf onder de 'goede'voetbalsupporters en ik heb me erbij neergelegd dat als ik wedstrijen van PSV wil bezoeken de hiervoor genoemde consequenties part of the job zijn. Ouderwets een kaartje kopen en het stadion in wandelen zit er anno 2005 niet meer in en dat zal ook noooit meer komen.
Wel vind ik het volstrekt intolerabel dat beroepsrellers, zoals we sommige aanhangers toch wel mogen bestempelen, iedere week ongestoord hun frustratie kunnen botvieren en hier een hoop mensen last mee bezorgen.
Als zij alleen aangepakt kunnen worden middels een paardenmiddel dan moeten we dat gewoon proberen, ik vind dat de maat al 10 jaar meer dan vol is en met dit soort plannen geldt ook: nooit geschoten is altijd mis.
Als het geen of nauwelijks effect heeft kun je de situatie weer terugdraaien naar wat we nu kennen, maar er moet gewoon iets veranderen en om een Feyenoord slogan aan te halen:
GEEN WOORDEN MAAR DADEN..
Yeah baby Yeah!
pi_26345996
Kunnen die lui niet gewoon in veewagens vervoerd worden? Ten eerste kunnen ze dan minsder slopen, ten tweede zitten ze veilig wanneer ze bekogeld worden en ten derde kunnen ze zelf niet terug gooien.

Alleen jammer dat dan de goeden onder de kwaden moeten lijden.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:12:03 #14
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26346016
Wat een aanstellerij van de NS. Die supporters worden al in afgeschreven oude treinen vervoerd waar de NS er nog zat van hebben staan.

Daarbij.....in de jaren '80 werden er wekelijks treinen vakkundig gesloopt en hoorde je er niemand over. En nu wordt er ineens moord en brand geschreeuwd?!

En dan nog. Maar 2x per jaar vervoert de NS Ajax supporters (naar Rotterdam en naar Eindhoven). Verder is dat helemaal niet aan de orde. Dus wat een gezeur om niets.
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:17:18 #15
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_26346183
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou die 99% in de trein had die 1% relschoppers dan helemaal lens moeten trappen, maar dat hebben ze ook niet gedaan.

Ik vind dat bij de vernieling van suppoprtstreinen de gehele groep voor de schade mag gaan opdraaien, dat daardoor dus de mensen elkaar in de gaten zouden moeten gaan houden en elkaar op wangedrag moeten gaan aanspreken.
99% over alle voetbal supporters.. hoe groter de club hoe meer rotzooi trappers er rond lopen..

Als jij tegenover een stel hooligans staat, dan was je er ook niet tegen in gegaan omdat je weet dat jezelf dan ook waarschijnlijk kapot word geslagen..
OJAAJOH?
pi_26347279
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:17 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

99% over alle voetbal supporters.. hoe groter de club hoe meer rotzooi trappers er rond lopen..

Als jij tegenover een stel hooligans staat, dan was je er ook niet tegen in gegaan omdat je weet dat jezelf dan ook waarschijnlijk kapot word geslagen..
Ik zorg er wel voor dat ik niet tegenover een stel van die leeghoofden terecht kom.

Maar als het 99% blijft betreffen dan maakt het natuurlijk niet uit, dan blijft het hetzelffde dat er tegenover 1 rotzooitrapper 99 good guys staan. Nou en als je niet eens met zijn 99 en een enkele rotzooitrapper aankan dat zal dan toch wel heel triest zijn.
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:58:07 #17
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_26347335
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:12 schreef PLAE@ het volgende:

Wat een aanstellerij van de NS. Die supporters worden al in afgeschreven oude treinen vervoerd waar de NS er nog zat van hebben staan.

Daarbij.....in de jaren '80 werden er wekelijks treinen vakkundig gesloopt en hoorde je er niemand over. En nu wordt er ineens moord en brand geschreeuwd?!

En dan nog. Maar 2x per jaar vervoert de NS Ajax supporters (naar Rotterdam en naar Eindhoven). Verder is dat helemaal niet aan de orde. Dus wat een gezeur om niets.
Ik vind het maar kulredenaties hoor.

In Groningen had men zelfs last van de vertragingen die onstonden door die grapjassen. Dus aanstelleritus durf ik het niet te noemen.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:59:01 #18
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26347363
Om te denken dat de grote meerderheid zo'n groep gaat aanpakken is best wereldvreemd.
Dat gebeurt van ze lang zal je leven niet
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:02:21 #19
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26347461
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:58 schreef robh het volgende:

[..]

In Groningen had men zelfs last van de vertragingen die onstonden door die grapjassen. Dus aanstelleritus durf ik het niet te noemen.
Er rijdt vanuit Groningen helemaal geen trein richting Rotterdam dus wat een onzin. De intercity Groningen - Dvd/A'dam centraal had hier geen vertraging door.

Ik hoef dat gedoe van zondag trouwens niet goed te praten. Er is gewoon flink geblunderd van meerder kanten en bepaalde groepen hebben zich misdragen. Maar om nou te beginnen over het niet meer vervoeren ervan vind ik onzin aangezien er vrijwel nooit incidenten zijn met het supportersvervoer per trein (dit was voor het eerst sinds jaren, als je bekijkt wat er in de jaren '80 zoal gebeurde is dit niks meer).
pi_26347549
Er gaat wel een trein vanuit groningen naar Rotterdam hoor.

Wordt gekoppeld in Utrecht of in Amersfoort. Deel gaat naar den haag deel naar rotterdam.
pi_26347635
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:58 schreef robh het volgende:

[..]

En of het nu eens in de twee jaar plaatsvindt of 50 keer per jaar doet niet ter zake.
Mijn zusje kwam vanaf Rotterdam met de trein naar Eindhoven en heeft daar 5!!! uur overgedaan, werkelijk belachelijk.
Stroomstoringen kunnen voorkomen, maar je kunt aan de treinpassagiers onmogelijk uitleggen dat ze drie keer zo'n lange reistijd hebben, omdat wat uit de kluiten gewassen pubers zich in Rotterdam niet in kunnen houden.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:09:08 #22
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26347657
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:05 schreef Chadi het volgende:
Er gaat wel een trein vanuit groningen naar Rotterdam hoor.

Wordt gekoppeld in Utrecht of in Amersfoort. Deel gaat naar den haag deel naar rotterdam.
Dat is mijn fout dan. Ik dacht alleen de intercity naar dvd/a'dam centraal waarvoor je dan moet overstappen op amersfoort.

Ik zie nu dat er maar 1x per dag een rechtstreekse is. Voor de rest moet je altijd wel overstappen op zwolle of amersfoort .
maar goed laten we terug on-topic gaan.
pi_26347717
Belachelijk als dit zou gebeuren.

Maar ik ga deze discussie niet nog een keer voeren, lees de FP maar.
pi_26347760
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:08 schreef Elgigante het volgende:

[..]

En of het nu eens in de twee jaar plaatsvindt of 50 keer per jaar doet niet ter zake.
Mijn zusje kwam vanaf Rotterdam met de trein naar Eindhoven en heeft daar 5!!! uur overgedaan, werkelijk belachelijk.
Stroomstoringen kunnen voorkomen, maar je kunt aan de treinpassagiers onmogelijk uitleggen dat ze drie keer zo'n lange reistijd hebben, omdat wat uit de kluiten gewassen pubers zich in Rotterdam niet in kunnen houden.
Dat was gewoon de schuld van de NS, die die trein lange tijd stil laat staan en er nog een fnoord trein naast zet ook... Kom op zeg. 'Gewone' passagiers waren na zo'n tijd ook buiten gaan kijken wat er aan de hand was.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:30:25 #25
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26348234
onze TS heeft een ban te pakken dus einde discussie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')