Zoals het er nu naar uitziet gaat de NS proberen om de geleden schade te verhalen op de fans van Ajax. Een goede zaak als je het mij vraagt, de ravage was echt enorm dit keer. Dat dit nog niet eerder geprobeert is mag je gerust schandelijk noemen, het is immers de gewone reiziger die uiteindelijk op mag draaien voor de geleden schade.quote:De Nederlandse Spoorwegen (NS) overwegen voorlopig geen Ajax-fans te vervoeren na de rellen tussen Ajax- en Feyenoord-aanhangers zondag. Dat zegt NS-woordvoerder Michiel Jonker dinsdag. "Als wij inderdaad besluiten geen Ajax-supporters meer te vervoeren, zou het wel gaan om een tijdelijke maatregel." De schade die Ajax-fans zondag aan enkele treinen aanrichtten loopt 'in de tonnen, zo niet miljoenen', zegt Jonker.
De NS sprak in 2002 met gemeenten en de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond af geen fans te vervoeren die zich misdragen. Voetbalvandalen krijgen van de NS een gele kaart. Volgen daarop nieuwe vernielingen, dan wordt een rode kaart uitgedeeld. "Misschien geven wij de Ajax-aanhang nu direct een rode kaart, want de vernielingen van het aflopen weekend waren zeer extreem", zegt Jonker.
Er moet een algemene regelgeving komen die zich niet alleen toespitst op zichzelf Ajax-fans noemenden.quote:Op dinsdag 19 april 2005 11:57 schreef robh het volgende:
[..]
Zoals het er nu naar uitziet gaat de NS proberen om de geleden schade te verhalen op de fans van Ajax. Een goede zaak als je het mij vraagt, de ravage was echt enorm dit keer. Dat dit nog niet eerder geprobeert is mag je gerust schandelijk noemen, het is immers de gewone reiziger die uiteindelijk op mag draaien voor de geleden schade.
De discussie over het wel en wee van het supportersgeweld zal vast weer oplaaien. Er zullen weer KEIHARDE MAATREGELEN worden afgekondigt, zoals men elk jaar doet. Een aantal commissies zal het hele gebeuren natuurlijk gaan onderzoeken. De rapporten zullen niet wezenlijk verschillen van de rapporten die door diezelfde commissies een jaar eerder gefabriceerd zijn, maar daar maalt men niet om.
Kaalplukken van de Ajax-aanhangers is wmb het enige juiste wat men hier kan doen. De namen en adressen van de fans zijn bekend, stel ze allemaal maar hoofdelijk verantwoordelijk voor de schade. Dat zal ze leren, dat stel achterlijke Ajax-liefhebbers.
Gelukkig hebben we het weer gehad dit seizoen en kunnen we nu rustig toeleven naar de rellen van volgend jaar.
bronquote:Ajax-fans klagen Rotterdam aan
Een groep Ajax-supporters gaat een klacht indienen tegen de gemeente Rotterdam. De fans zijn van mening dat de gemeente in alle opzichten te kort is geschoten tijdens de rellen van afgelopen zondag. Volgens hen werden de Ajax-supporters bij het Feyenoord-stadion aan hun lot overgelaten, waardoor gevaarlijke situaties ontstonden.
De Onafhankelijke Fanclub Ajax stelt op haar site dat de gemeente ten onrechte een trein met daarin honderden Ajax-supporters vlak voor De Kuip stil liet staan. In eerste instantie werd aan de treinreizigers gemeld dat er een wissel verkeerd stond. Uiteindelijk zaten de supporters urenlang vast in de trein, omdat de Nederlandse Spoorwegen weigerde hen terug te vervoeren naar Amsterdam vanwege vernielingen. De laatste supporters werden na acht uur met bussen uiteindelijk teruggebracht.
De vlam zou in de pan geslagen zijn toen een Feyenoord-trein bij de Amsterdamse trein stopte. De fans uit Rotterdam mochten wel uitstappen en begonnen de Ajax-trein te bekogelen
Zodat de goede onder de kwade lijden he..quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:23 schreef Flyingdutchman het volgende:
Supporters moeten gewoon zelf vervoer regelen, zelf beveiliging en zelf voor bijkomende kosten opdraaien. En de NS neemt een verstandig besluit om geen treinen meer in te zetten.
Is nu toch ook al met die combi-regeling, het overmatig fouilleren en het niet schenken van alcohol bij bepaalde wedstrijden?quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:44 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Zodat de goede onder de kwade lijden he..
Dus mag het nog erger worden voor de goede voetbal supporters?quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:47 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Is nu toch ook al met die combi-regeling, het overmatig fouilleren en het niet schenken van alcohol bij bepaalde wedstrijden?
Nou die 99% in de trein had die 1% relschoppers dan helemaal lens moeten trappen, maar dat hebben ze ook niet gedaan.quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:49 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Dus mag het nog erger worden voor de goede voetbal supporters?
Het supporters beleid dat de overheid voert is gewoon slecht, men pakt de voetbalsupporter in z'n algemeenheid aan terwijl 99% gewoon een goede supporter is, ze moeten zich meer op de kern rotzooitrappers gaan richten.
Ik schaar mezelf onder de 'goede'voetbalsupporters en ik heb me erbij neergelegd dat als ik wedstrijen van PSV wil bezoeken de hiervoor genoemde consequenties part of the job zijn. Ouderwets een kaartje kopen en het stadion in wandelen zit er anno 2005 niet meer in en dat zal ook noooit meer komen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:49 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
Dus mag het nog erger worden voor de goede voetbal supporters?
Het supporters beleid dat de overheid voert is gewoon slecht, men pakt de voetbalsupporter in z'n algemeenheid aan terwijl 99% gewoon een goede supporter is, ze moeten zich meer op de kern rotzooitrappers gaan richten.
99% over alle voetbal supporters.. hoe groter de club hoe meer rotzooi trappers er rond lopen..quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou die 99% in de trein had die 1% relschoppers dan helemaal lens moeten trappen, maar dat hebben ze ook niet gedaan.
Ik vind dat bij de vernieling van suppoprtstreinen de gehele groep voor de schade mag gaan opdraaien, dat daardoor dus de mensen elkaar in de gaten zouden moeten gaan houden en elkaar op wangedrag moeten gaan aanspreken.
Ik zorg er wel voor dat ik niet tegenover een stel van die leeghoofden terecht kom.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:17 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
99% over alle voetbal supporters.. hoe groter de club hoe meer rotzooi trappers er rond lopen..
Als jij tegenover een stel hooligans staat, dan was je er ook niet tegen in gegaan omdat je weet dat jezelf dan ook waarschijnlijk kapot word geslagen..
Ik vind het maar kulredenaties hoor.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:12 schreef PLAE@ het volgende:
Wat een aanstellerij van de NS. Die supporters worden al in afgeschreven oude treinen vervoerd waar de NS er nog zat van hebben staan.
Daarbij.....in de jaren '80 werden er wekelijks treinen vakkundig gesloopt en hoorde je er niemand over. En nu wordt er ineens moord en brand geschreeuwd?!
En dan nog. Maar 2x per jaar vervoert de NS Ajax supporters (naar Rotterdam en naar Eindhoven). Verder is dat helemaal niet aan de orde. Dus wat een gezeur om niets.
Er rijdt vanuit Groningen helemaal geen trein richting Rotterdam dus wat een onzin. De intercity Groningen - Dvd/A'dam centraal had hier geen vertraging door.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:58 schreef robh het volgende:
[..]
Ik vind het maar kulredenaties hoor.
In Groningen had men zelfs last van de vertragingen die onstonden door die grapjassen. Dus aanstelleritus durf ik het niet te noemen.
En of het nu eens in de twee jaar plaatsvindt of 50 keer per jaar doet niet ter zake.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:58 schreef robh het volgende:
[..]
Ik vind het maar kulredenaties hoor.
In Groningen had men zelfs last van de vertragingen die onstonden door die grapjassen. Dus aanstelleritus durf ik het niet te noemen.
Dat is mijn fout dan. Ik dacht alleen de intercity naar dvd/a'dam centraal waarvoor je dan moet overstappen op amersfoort.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:05 schreef Chadi het volgende:
Er gaat wel een trein vanuit groningen naar Rotterdam hoor.
Wordt gekoppeld in Utrecht of in Amersfoort. Deel gaat naar den haag deel naar rotterdam.
Dat was gewoon de schuld van de NS, die die trein lange tijd stil laat staan en er nog een fnoord trein naast zet ook... Kom op zeg. 'Gewone' passagiers waren na zo'n tijd ook buiten gaan kijken wat er aan de hand was.quote:Op dinsdag 19 april 2005 14:08 schreef Elgigante het volgende:
[..]
En of het nu eens in de twee jaar plaatsvindt of 50 keer per jaar doet niet ter zake.
Mijn zusje kwam vanaf Rotterdam met de trein naar Eindhoven en heeft daar 5!!! uur overgedaan, werkelijk belachelijk.
Stroomstoringen kunnen voorkomen, maar je kunt aan de treinpassagiers onmogelijk uitleggen dat ze drie keer zo'n lange reistijd hebben, omdat wat uit de kluiten gewassen pubers zich in Rotterdam niet in kunnen houden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |