abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 april 2005 @ 11:54:15 #1
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_26344037
Sinds een paar weken heb ik daar vergaande interesse in en het is dan ook niet uitgesloten dat ik dit jaar nog al die spullen ga kopen en een hippe kitsurfer zal worden. Kan iemand mij vertellen wat het ongeveer kost om alles te kopen, bij voorkeur 2e hands ofzo.
En is het makkelijk te leren? En hoe vaak kan je in Nederland deze sport beoefenen? Ik heb wel angst voor diep water maar wellicht kan ik een reddingsvest dragen.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_26344664
www.vliegerforum.nl www.hanglos.nl

Verder is het verstandig eerst les te nemen en zal je voor een complete beginnersset moeten denken aan 750 tot 1000,-
Band of Fok!kers Battlefield 2 Clan
84.244.162.88:16567 - Band of Fok!kkers Battlefield 2 Ranked Public Server
pi_26344782
Ik ben een windsurfer
Misschien wel leuk om je op te abonneren is SOUL is een blad waar heel veel info en tricks te vinden zijn mbt surfen. http://www.soulonline.nl/ eerst was het blad nog gratis nu helaas niet meer.
a dirty mind is a joy forever
Forum admin Jump: webicon weggehaald wegens veiligheidswaarschuwing.
  woensdag 20 april 2005 @ 11:07:54 #4
3485 kavorka
lure of the animal
pi_26369795
http://www.kitesurf.nl/

Voor jou in de buurt:

- Hoek van Holland
"Ook in Hoek van Holland is het goed vertoeven! Wel geheel en al tegen de hoek aan, dus richting haven. Uiteraard in voor- en najaar stukken rustiger; maar het gaat wel."
Met dank aan: William Hogervorst
- 'S Gravenzande
Tegenwoordig helemaak into kitesurfen de plaatselijke Surfclub. Afslag 'S gravenzande strand, 200 mtr links van de strand opgang, een clubhuis met kleedruimte en stalling. Ideale windrichting ZW en NO.
Met dank aan: Henk

Voor je spullen kan je hier kijken:

Flight Rental International b.v.
Kreeklaan 9
2691 KX 's-Gravenzande
Tel: 0174-441544
Fax:0174-441544
http://surf.to/kitesurfing

Tweedehands kites:

Cabrinha C02 8.2mtr. ¤ 249,- (kite only)
Cabrinha Black Tip 10 ¤ 249,- (kite only)
Naish X2 10.0 ¤ 299,- (kite only)
Naish ARX 9.5 ¤ 249,-
Naish Aero1 10 ¤ 399,-

Tweedehands boards:
North M2 125cm ¤ 399,-
North Jaime Pro S ¤ 449,-
North Dragon S ¤ 449,-

Voor rond de ¤ 700 zou je dus klaar kunnen zijn. Succes!

[ Bericht 44% gewijzigd door kavorka op 20-04-2005 11:15:59 ]
animal magnetism sexual attractive state
pi_26369851
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:54 schreef yvette1982 het volgende:
Sinds een paar weken heb ik daar vergaande interesse in en het is dan ook niet uitgesloten dat ik dit jaar nog al die spullen ga kopen en een hippe kitsurfer zal worden. Kan iemand mij vertellen wat het ongeveer kost om alles te kopen, bij voorkeur 2e hands ofzo.
En is het makkelijk te leren? En hoe vaak kan je in Nederland deze sport beoefenen? Ik heb wel angst voor diep water maar wellicht kan ik een reddingsvest dragen.
op zandvoort wordt t ook nog vaak gedaan. en daar heb je ook een speciale 'sufer'strandtent. misschien kan je die eens bezoeken. is aan het begin van de boulevard, bij de rotonde (dicthbij het circuit)
pi_26379681
lijkt me gaaf! !:)
pi_26379790
http://www.kiteboardles.nl/
www.kitetravel.nl

Mijn liefje houdt zich er mee bezig en het schijnt heel leuk te zijn, maar wel behhoorlijk lastig en zwaar. Ik zou het dus niet onderschatten, maar het lijkt me wel erg tof
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_26380570
quote:
Op woensdag 20 april 2005 11:07 schreef kavorka het volgende:
Cabrinha Black Tip 10 ¤ 249,- (kite only)

Tweedehands boards:
North M2 125cm ¤ 399,-

Voor rond de ¤ 700 zou je dus klaar kunnen zijn. Succes!
Erg leuk en aardig hoor maar:
a) een 10m2 is pas leuk bij ik geloof een bft of 6 en hoger. Voor gemiddeld gewicht kijk je vaak al naar een 16m2 om in de lente een beetje leuk te kunnen varen.
b) er zit geen harnas bij, zonder harnas kan je simpelweg niet kitesurfen (in theorie wel maar in praktijk is het niet mogelijk)
c) er zitten geen lijnen bij, uitleg lijkt me overbodig.
d) er zit geen bar bij, zonder besturing is het wat lastig.

Kortom, voor rond de 700,- ben je echt niet helemaal klaar en heb je zeker geen set waarmee je met een normale wind het water op kan.

De beste plek om te oefenen blijft overigens of het Veluwemeer of het Autostrand. Weinig golven en ondiep water, perfect dus.
  vrijdag 22 april 2005 @ 11:26:02 #9
83103 yvette1982
Respect is slechts een trend.
pi_26427214
quote:
Op woensdag 20 april 2005 17:25 schreef Ripley het volgende:
http://www.kiteboardles.nl/
www.kitetravel.nl

Mijn liefje houdt zich er mee bezig en het schijnt heel leuk te zijn, maar wel behhoorlijk lastig en zwaar. Ik zou het dus niet onderschatten, maar het lijkt me wel erg tof
Ach over het algemeen ben ik altijd wel goed geweest in sport. Dus ik verwacht hier ook geen lessen voor nodig te hebben.
Het enige wat me lastig lijkt is dat ik dus vrees voor diep water heb, en het is vast niet hip als ik alleen in het ondiepe kitesurf.
In het dagelijks leven is iedereen een acteur.
pi_26429360
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 11:26 schreef yvette1982 het volgende:
Ach over het algemeen ben ik altijd wel goed geweest in sport. Dus ik verwacht hier ook geen lessen voor nodig te hebben.
Neem toch maar lessen, bij kitesurfen zijn de vliegers zo groot dat ze je alle kanten op kunnen sleuren. Ze zijn zo groot omdat je in het water meer weerstand hebt, daarmee wil je geen fouten maken en zeker weten waar je mee bezig bent.

Wat je wel kan doen is een normale 4lijns vlieger te kopen en daar mee te gaan spelen zodat je een beetje doorkrijgt hoe het principe werkt.
pi_26430885
HEt lijkt wel of ej alleen wil gaan kite surfen omdat het hip is? Of vind je het ook nog leuk?

Ik heb een tijdje gekite surft (ben windsrufer en leek me leuk voor erbij) en een cursus is aan te raden. Kite surfen is namelijk een gevaarlijke sport waarbij toch al enkele doden zijn gevallen. Er zijn enkele veiligheids regeltjes waar je gewoon aan moet houden. Ook het oplaten van een kite is niet echt makkelijk en vraagt enige gewenning. Die dingen produceren enorm veel kracht en zijn niet als een gewone kite op te laten.

Koop geen high aspect ratio kite maar een echte (low aspect) beginners kite. Deze zijn makkelijker te vliegen, stabiler en 'trekken' veel minder. Koop ook bij voorkeur een 'moderne' kite. Liefst een 2004 of 2005 model. Ontwikkelingen gaan snel op kite gebied en de laatste modellen zijn veeel makkelijker te vliegen dat de eerdere modellen.

Je angst voor diep water zul je moeten overwinnen.. Vooral in het begin bepaal je niet altijd zelf welke kant je op gaat!!!

Als je meer info wil, stuur gerudt een mailtje...
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
pi_26431015
quote:
Op woensdag 20 april 2005 17:55 schreef UnleashMitch het volgende:

[..]

Erg leuk en aardig hoor maar:
a) een 10m2 is pas leuk bij ik geloof een bft of 6 en hoger. Voor gemiddeld gewicht kijk je vaak al naar een 16m2 om in de lente een beetje leuk te kunnen varen.
b) er zit geen harnas bij, zonder harnas kan je simpelweg niet kitesurfen (in theorie wel maar in praktijk is het niet mogelijk)
c) er zitten geen lijnen bij, uitleg lijkt me overbodig.
d) er zit geen bar bij, zonder besturing is het wat lastig.

Kortom, voor rond de 700,- ben je echt niet helemaal klaar en heb je zeker geen set waarmee je met een normale wind het water op kan.

De beste plek om te oefenen blijft overigens of het Veluwemeer of het Autostrand. Weinig golven en ondiep water, perfect dus.
Ik zou om te beginnen voor een 14 of 16 meter gaan. Harnas noemen we in het algemeen een trapeze en die heb je bij een 4 lijns kite gewoon nodig anders kun je niet de-poweren. Een bar + lijnen kost zo rond de ¤125.- en een trapeze zit zo rond de ¤165.- (beide nieuw dan).
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination
  vrijdag 22 april 2005 @ 14:58:30 #13
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26432547
Ok lekkere instelling, "ik sport veel dus ik heb geen les nodig". Je wil ni weten hoeveel ongelukken er gebeuren met kitesurfen en hoeveel stranden daar door verboden voor kiten zijn, of speciale kitezones hebben gekregen. straks kan je nergens meer kiten door idioten die hun kite ni onder controle hebben of graag dood willen.

hoe sportief je ook bent, neem g^&%domme gewoon les! Het is ook niet niet stoer ofzo en je leert via de les wee andere beginnende kiters kennen, dus nog een sociale functie ook.
Zown kite heeft enorm veel kracht dus die kan je ni ff zomaar midden in de wind oplaten want dan vlieg je 20 meter omhoog en ben je een mooie 3d graffiti tekening op een flatgebouw en kan je een bezoek brengen aan onze ex paus.

Het is echt een gevaarlijke maar zo ontzetend gave sport, ik kitesurf zelf al 2 jaar en ik adviseer je echt om eerst les te nemen en wees niet eigenwijs. Als je gaat kiten zal het vanwege de enorme populariteit ook heel druk zijn op het water wat als beginner niet leuk is, maar dankzij de lessen weet je dr wel mee om te gaan. met de lessen zal je niet meteen leren varen, tenzij je een natuurtalentje bent omdat je natuurlijk zo sportief bent, maar je leert de kite onder controle houden wat het belangrijkste is.

Het beste is beginnen met een 14 meter kite, met een intermediate aspect rate zodat je niet een te snelle kite hebt maar je wel lang mee voorruit kan, voor windkracht 4-5 bft, afhankelijk van je gewicht dan uiteraard en een makkelijk beginners twintip boardje, moet je even op www.kitehigh.nl, www.hanglos.nl kijken, niet op kitesurf.nl want das echt een KUTsite.
Verder heb je een trapeze nodig, zittrapeze of heuptrapeze wat jij lekker vind, een goed surfpak voor zomer, 3kwart broek en korte mouwen en vanaf september/oktober moet je wel een winter surfpak hebben en schoentjes voor stenen en schelpen op de bodem.
Begin het beste gewoon op het ijsselmeer of ander meer met vlak water en ondiep water en niet meteen de zee opgaan.

succes en doe dr wat mee
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
pi_26448688
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:53 schreef TA het volgende:
Ik zou om te beginnen voor een 14 of 16 meter gaan. Harnas noemen we in het algemeen een trapeze
Tja ik ben dan ook een buggyer, daar is het harnas
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')