Ok lekkere instelling, "ik sport veel dus ik heb geen les nodig". Je wil ni weten hoeveel ongelukken er gebeuren met kitesurfen en hoeveel stranden daar door verboden voor kiten zijn, of speciale kitezones hebben gekregen. straks kan je nergens meer kiten door idioten die hun kite ni onder controle hebben of graag dood willen.
hoe sportief je ook bent, neem g^&%domme gewoon les! Het is ook niet niet stoer ofzo en je leert via de les wee andere beginnende kiters kennen, dus nog een sociale functie ook.
Zown kite heeft enorm veel kracht dus die kan je ni ff zomaar midden in de wind oplaten want dan vlieg je 20 meter omhoog en ben je een mooie 3d graffiti tekening op een flatgebouw en kan je een bezoek brengen aan onze ex paus.
Het is echt een gevaarlijke maar zo ontzetend gave sport, ik kitesurf zelf al 2 jaar en ik adviseer je echt om eerst les te nemen en wees niet eigenwijs. Als je gaat kiten zal het vanwege de enorme populariteit ook heel druk zijn op het water wat als beginner niet leuk is, maar dankzij de lessen weet je dr wel mee om te gaan. met de lessen zal je niet meteen leren varen, tenzij je een natuurtalentje bent omdat je natuurlijk zo sportief bent, maar je leert de kite onder controle houden wat het belangrijkste is.
Het beste is beginnen met een 14 meter kite, met een intermediate aspect rate zodat je niet een te snelle kite hebt maar je wel lang mee voorruit kan, voor windkracht 4-5 bft, afhankelijk van je gewicht dan uiteraard en een makkelijk beginners twintip boardje, moet je even op
www.kitehigh.nl,
www.hanglos.nl kijken, niet op kitesurf.nl want das echt een KUTsite.
Verder heb je een trapeze nodig, zittrapeze of heuptrapeze wat jij lekker vind, een goed surfpak voor zomer, 3kwart broek en korte mouwen en vanaf september/oktober moet je wel een winter surfpak hebben en schoentjes voor stenen en schelpen op de bodem.
Begin het beste gewoon op het ijsselmeer of ander meer met vlak water en ondiep water en niet meteen de zee opgaan.
succes en doe dr wat mee
Liftverhalen
http://liftendehollander.web-log.nlEnjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.