Ik denk omdat het "niet verstaan" wordt geassocieerd met "niet duidelijk genoeg", zeg maar dezelfde reden dat mensen hard in hun mobieltje gaan praten als zij de ander niet verstaan.quote:Op zondag 17 april 2005 19:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom gaan mensen harder praten tegen iemand die hun taal niet verstaat?
Ik denk inderdaad dat dat ermee te maken heeft, maar je ziet soms mensen die steeds harder gaan praten en op het laatst staan te gillen, terwijl ze toch rationeel gezien kunnen weten dat die ander hen nooit verstaan zal.quote:Op zondag 17 april 2005 19:46 schreef Alicey het volgende:
Ik denk omdat het "niet verstaan" wordt geassocieerd met "niet duidelijk genoeg", zeg maar dezelfde reden dat mensen hard in hun mobieltje gaan praten als zij de ander niet verstaan.
Dat is iets cultureels lijkt het haast. Die persoon waar ik het in de SC over had was ook een Afrikaan. Bij bijvoorbeeld verjaardagen waren dus ook veel Afrikanen, en dan had je op een gegeven moment gewoon dat ze in een kring gingen staan of zitten, en het leek er haast op alsof ze hun best deden om de anderen zo goed mogelijk te overstemmen..quote:Op zondag 17 april 2005 19:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb het dan vooral over jonge zwarte mannen. Zostraks ook weer. Ik fietste door de stad en zag een groepje Afrikaans uitziende mannen. Je kon ze drie blokken verderop horen schreeuwen. Dit is iets wat mij al een paar jaar lang opvalt. Ik heb er geen last van, maar ik vraag me gewoon af waar het vandaan komt.
Uiterlijke symmetrie. De natuur lijkt daar een voorkeur voor te hebben. Wanneer de neus opzij zou groeien, zou dat niet symmetrisch zijn, en zouden wij dat als minder esthetisch ervaren.quote:Op zondag 17 april 2005 19:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom zit je neus van voren en niet opzij?
Ik denk omdat de ene schoen vaak iets beter bij de rest van de outfit past dan de andere.. Het is jammer dat schoenen zo kostbaar zijn.quote:Op zondag 17 april 2005 19:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom houden veel vrouwen zoveel van schoenen en tasjes?
Misschien dat een Afrikareiziger ons kan vertellen of het aldaar ook zo is. Maar dan nog rest de vraag: waarom? Ik bedoel, met het halve aantal decibellen kunnen ze elkaar nog altijd prima verstaan.quote:Op zondag 17 april 2005 19:52 schreef Alicey het volgende:
Dat is iets cultureels lijkt het haast. Die persoon waar ik het in de SC over had was ook een Afrikaan. Bij bijvoorbeeld verjaardagen waren dus ook veel Afrikanen, en dan had je op een gegeven moment gewoon dat ze in een kring gingen staan of zitten, en het leek er haast op alsof ze hun best deden om de anderen zo goed mogelijk te overstemmen..
Er zijn vrouwen die honderd paar schoenen hebben. Dat is echt niet alleen maar uit stijloverwegingen, er moet meer achter zitten. Er moet een soort biologisch mechanisme aan ten grondslag liggen.quote:Op zondag 17 april 2005 19:55 schreef Alicey het volgende:
Ik denk omdat de ene schoen vaak iets beter bij de rest van de outfit past dan de andere.. Het is jammer dat schoenen zo kostbaar zijn.Tasjes zijn gewoon nodig, omdat je anders nooit genoeg mee kunt nemen.
Ik vraag het mij af. Als ze niet zo achterlijk duur zouden zijn, had ik waarschijnlijk ook meer dan 5 paren.quote:Op zondag 17 april 2005 19:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Er zijn vrouwen die honderd paar schoenen hebben. Dat is echt niet alleen maar uit stijloverwegingen, er moet meer achter zitten.
Ikzelf heb wel aan een tas genoeg, moet wel een beetje stijlvol zijn.quote:Er moet een soort biologisch mechanisme aan ten grondslag liggen.En aan één tas heb je ook genoeg (ik heb er maar eentje, een eenvoudige linnen tas), maar de meeste vrouwen hebben een hele verzameling.
Het is een theorie, we weten niet eens of hij nu wel klopt, we kunne hem alleen niet weerleggen.quote:Op zondag 17 april 2005 20:22 schreef Reintje het volgende:
Wat ik mij altijd afvraag:
Klopt de relativiteitstheorie van Einstein als de lichtsnelheid niet constant is?
Nee, een constante lichtsnelheid is een axioma waarop de relativiteitstheorie is gebouwd.quote:Op zondag 17 april 2005 20:22 schreef Reintje het volgende:
Klopt de relativiteitstheorie van Einstein als de lichtsnelheid niet constant is?
E=mc2 heeft overigens niet direct iets met de relativiteitstheorie te maken.quote:Op zondag 17 april 2005 20:35 schreef Mr.Spock het volgende:
[..]
Het is een theorie, we weten niet eens of hij nu wel klopt, we kunne hem alleen niet weerleggen.
Maar als de lichtsnelheid niet constant zou zijn, zou de theorie dus aanpassing nodig hebben.
Als C kwadraat (de lichtsnelheid in E=M x C x C) niet constant is, zou dezelfde massa verschillende hoeveelheden van energie opleveren, wat dus niet echt aannemelijk of ooit waargenomen is.
Niet helemaal correct. We meten tijd door een afgelegde afstand af te lezen. Tijd zelf is echter geen afstand, maar de chronologie waarin verplaatsing in de ruimte wordt waargenomen.quote:Op zondag 17 april 2005 21:16 schreef trigt013 het volgende:
Tijd bestaat niet, maar we benoemen een afstand en hebben daar weer verwanten van afgeleid.
Jaar = de tijd die de aarde erover doet om rond de zon te gaan
Dag = de tijd die de aarde erover doet om rond te draaien
Maand = de tijd die de maan erover doet om rond de aarde te draaien
Uren = een deelbaar getal zodat je dagdelen kan benoem. (nacht is altijd nacht in zowel zomer en winter. ochtend en avond kennen donder en licht momenten en dag is altijd dag in zowel zomer en winter.) Was ook makkelijk om 2x12 uren op een circel te zetten (zonnewijzer)
Het zijn gewoon afstanden die we tijd noemen.
Ja.quote:Op zondag 17 april 2005 20:22 schreef Reintje het volgende:
Nee. Dat is een axioma. En als een axioma al niet klopt, dan klopt je theorie ook niet. Weer een vraag van het lijstjequote:Op zondag 17 april 2005 20:22 schreef Reintje het volgende:
Het feit dat iedereen zich er wel eens aan bezondigt maakt die zaken nog niet aanvaardbaar. Ze zijn sociaal onaanvaard omdat ze als smerig (stinkende scheten) of niet netjes (neuspeuteren) worden ervaren.quote:Op zondag 17 april 2005 19:43 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Waarom zijn zaken als neuspeuteren en scheten laten sociaal onaanvaard terwijl bijna iedereen zich aan beide zaken wel eens bezondigd?
Maar waarom worden ze alszodanig ervaren? Mensen vinden hun eigen scheten niet vies en ze vinden het ook niet vies als ze zelf in hun neus peuteren.quote:Op zondag 17 april 2005 22:12 schreef Maethor het volgende:
Het feit dat iedereen zich er wel eens aan bezondigt maakt die zaken nog niet aanvaardbaar. Ze zijn sociaal onaanvaard omdat ze als smerig (stinkende scheten) of niet netjes (neuspeuteren) worden ervaren.
Waarom is 'spugen op de grond' stoer?quote:Op zondag 17 april 2005 22:18 schreef Reya het volgende:
Die is niet zo moeilijk: tegenover andere mannen moeten - sommige! - mannen de macho uithangen, terwijl ze tegen vrouwen juist elegant willen zijn.
Geeeen idee, maar ik vermoed dat het bij sommige mensen wel zo wordt bevonden.quote:Op zondag 17 april 2005 22:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Waarom is 'spugen op de grond' stoer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |