Waar komt die datum eigenlijk vandaan? De bron bij het forza = gold artikel heeft een bronvermelding naar IGN, maar daar staat niets over de Europese release. Verder zie ik nog steeds overal de 13e staan, dus waar kunnen we officieel lezen dat het de 6e wordt.
De oval is qua belichting super, al kan dat bij een lange race ook rete irritant worden met al die schaduwen die snel door je beeld flitsen. Het flitsen van het publiek is geinig, tot je er op let, en dan zie je dat het niet afgestemd is op een passerende auto maar gewoon een lopende animatie is (overigens werkt een flits maar tot 4 meter, maar die fout maken ze in meer spellen (door de domheid van het publiek
![]()
)). Publiek met vlaggen, Marshalls achter de vangrails, denk je dat de xbox dit spel op zijn sloffen draait ofzo
![]()
. Het publiek achter de vangrails is wat mij betreft genoeg, ook al zijn het maar lelijke 2d sprites, in geen enkel ander spel zie je details van deze orde.
Het Tunen in het spel is heel erg uitgebreidt, maar daarvoor moet je echt wat meer previews bekijken. Laten we het zo zeggen: het tunen in de GT serie is niets vergeleken met de diepgang van forza. Alles wat je gewend bent zal je kunnen instellen, and then some. Kijk voor de lol eens naar wat filmpjes van replays, waar ze de telemetrie data aanzetten, das voor een console racer gewoon ziekelijk.
Over het handschakelen, hoe kom je er nou bij dat je in zijn 1 door de bochten moet?.. Je moet ook niet gaan rijden als de automaat, dat ding schakelt veels te veel. Ik ga nooit een bocht in in zijn 1, minstens de 2e versnelling, maar dat is eigenlijk alleen het geval bij de chicane, en de laatste bocht. Voor de rest gewoon in zijn 3 of 4 door de bocht heen jakkeren, en gewoon op het goede moment gasgeven. Het knopje voor gelijk terug naar zijn 1 kan gewoon niet (je hebt in 1x veels te veel trekkracht waardoor je echt de rondte ingaat), totaal niet realistisch.
Onthouden in welke versnelling moet gewoon van Nature gaan, als ik bijv na het rechte stuk op de bocht afkom weet je dat je in zijn 5 rijdt, en die bocht erna gaat in zijn 2 met een klote lijn, of in zijn 3 met een goede lijn. Als je niet gevoelsmatig handmatig schakelt, kan je beter nog even met de automaat blijven rijden imho.
Wat is je snelste lap met de ferrari tot nu toe?
edit: 1.18.4 dus. Voordat ik vorige week weer met de evo begon, zat ik op een 1.11.7.