quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:19 schreef -erwin- het volgende:
Bijstand is altijd het minimum lijkt me.
Dat is niet helemaal waar volgens mij.quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:16 schreef Conflict het volgende:
Waarom krijgt een arbeidsongeschikte maar 70% van het minimum
En als je nou arbeidsongeschikt bent, voor je gaat werken?quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar volgens mij.
Je krijgt als "volledig en duurzaam" arbeidsongeschikte een tijdelijke uitkering van 70% van je laatstverdiende salaris voor de duur van een jaar of twee. Daarna is er een vervolguitkering op bijstandsniveau (70% van het minimumloon dus). Afhankelijk van je aantal gewerkte jaren is daar ook nog toeslag op.
Bijstandsniveau is overigens zo'n 850 euro per maand, en het is daar mee mogelijk om normaal van te leven zonder te frauderen etc.
Kun je nagaan hoe het voor bijstandsmoeders moet zijn.quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:35 schreef Conflict het volgende:
[..]
En als je nou arbeidsongeschikt bent, voor je gaat werken?
Uiteindelijk heb je dus 70% van het minimum, dat is dus 759 euro (bij mij)
Als ik de huur, verzekeringen, telefoon en energie betaal, heb ik nog 150 euro. Daar is niet van te leven, al loop je in kleding van de wibra en eet je alleen voedsel van de LIDL.
ja ok, alleen is moeder worden een keuze.quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:40 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Kun je nagaan hoe het voor bijstandsmoeders moet zijn.
Dat gaat natuurlijk niet voor 100% van de gevallen op.quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:46 schreef Conflict het volgende:
[..]
ja ok, alleen is moeder worden een keuze.
99,99999% wel.quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:49 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat gaat natuurlijk niet voor 100% van de gevallen op.
Maria had ook nergens om gevraagd.
Heb je huursubsidie? Maak je gebruik van alle aftrekposten bij het claimen van teruggave van belasting?quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:35 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als ik de huur, verzekeringen, telefoon en energie betaal, heb ik nog 150 euro. Daar is niet van te leven, al loop je in kleding van de wibra en eet je alleen voedsel van de LIDL.
Volgens mij is de fout die jij maakt dat je denkt dat het 70% van het minimum is. Dat staat volgens mij nergens. Waar is het anders een minimum voor. Je krijgt of 70% van het laatst verdiende loon (dat kan theoretisch dus best veel geld zijn) of het minimum. Nooit minder dan het minimum. Tenminste, bij arbeidsongeschiktheid.quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:35 schreef Conflict het volgende:
[..]
Conflict bedoelt volgens mij 70% van het minimumLOON.quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:06 schreef Dante_A het volgende:
[..]
Volgens mij is de fout die jij maakt dat je denkt dat het 70% van het minimum is. (...)
Mensen die arbeidsongeschikt zijn kunnen inderdaad gewoon werken, wat zeur ik eigenlijk?quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:07 schreef Liegebeest het volgende:
Waar heb je een telefoon voor nodig![]()
Als het je niet bevalt kun je natuurlijk ook altijd nog gaan werken ...
Wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:10 schreef JoPiDo het volgende:
in Amerika krijg je na 2 jaar uitkering voedselbonnen, dus wat zeik je
Wat is de waarde van die bonnen dan?quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:22 schreef Doekje het volgende:
[..]
Dat jij het hier eigenlijk nog erg goed hebt
4 mcDonalds menu's, 3 zakken chips en 5 repen chocolade. Ohja, en 7 liter cola.quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:26 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wat is de waarde van die bonnen dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |