Poznan vonden wij de mooiste stad die we hebben bezocht. De kerk hebben we ook bekeken en die is inderdaad ongelooflijk mooi.quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:31 schreef nickybol het volgende:
Sorry ik heb niet het hele topic gezien. Ben zelf in Poznan geweest. Een hele mooie cathedraal daar. Je moet er wel rekening mee houden dat de autowegen buiten de grote stad meestal 1baans zijn dus het rijden schiet niet erg op. Het openbaar vervoer is goed te doen in de stad.
Ja. http://home.planet.nl/~inside-outside/quote:Op dinsdag 10 mei 2005 22:31 schreef nickybol het volgende:
offtopic: is er een soort organisatie die penvrienden regelt voor terdoodveroordeelden?
geeft niet johquote:Op donderdag 12 mei 2005 20:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Sorry, kroegtijger, ik houd helemáál niet van uitgaan. Warschau vond ik zelf niks. Verslag komt nog, maar ik vind het een sfeerloze, veel te commerciële stad. Poznan is véél mooier en gezelliger.
http://www.caravanhandboek.nl/lijst/maxsnel.htmquote:Op woensdag 8 juni 2005 12:21 schreef JDude het volgende:
Kan iemand me vertellen wat de maximumsnelheden in Polen zijn voor een personenauto met aanhanger?
Dank!quote:Op woensdag 8 juni 2005 12:27 schreef qu63 het volgende:
[..]
http://www.caravanhandboek.nl/lijst/maxsnel.htm
Daar staat het
ik heb nog een leuk video-filmpje ervan gemaakt een jaar of 2 geleden... 3 rijen dik inhalen en een grote vrachtauto op je af zien komen...quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vond het rijden alleszins meevallen in Polen.
Ach, wij hadden een chauffeuse die normaal rally's rijdt.quote:Op donderdag 9 juni 2005 12:35 schreef kroegtijger het volgende:
ik heb nog een leuk video-filmpje ervan gemaakt een jaar of 2 geleden... 3 rijen dik inhalen en een grote vrachtauto op je af zien komen...
dat ging net aan goedpas later toen we het filmpje terug zagen viel het ons op hoe close het eigenlijk was
![]()
coolquote:Op donderdag 9 juni 2005 12:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ach, wij hadden een chauffeuse die normaal rally's rijdt.Volgend jaar gaat ze een rally naar Peking doen.
Je vergeet een stukje: Tik 5 biertjes weg en geef vervolgens je eigen invulling aan wat verstandig is... enz. enz.quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:30 schreef kroegtijger het volgende:
tsja, maar neem het maar niet te nauw hoor.... in polen auto rijden is heel...erm...creatiefGeef gewoon je eigen invulling aan wat verstandig is om te doen, en doe daar een klein beetje onverantwoord rijgedrag bij en je hebt een poolse rijstijl....
![]()
* kroegtijger mag over 3 weken weer bwoappen naar warschau
quote:Op maandag 13 juni 2005 12:46 schreef CalamityJane het volgende:
[..]
Je vergeet een stukje: Tik 5 biertjes weg en geef vervolgens je eigen invulling aan wat verstandig is... enz. enz.![]()
quote:Op maandag 13 juni 2005 12:53 schreef kroegtijger het volgende:
[..]fantastisch daar. Je kijkt van te voren even op de kaart, ziet dat er een snelweg moet lopen... rijd die kant op en plots....snelweg stopt.... Die was nog niet helemaal af...
Dat komt wel redelijk overeen met de laatste keer dat ik in die hoek was (vorig jaar) maar dat zegt ook niet alles natuurlijk..misschien is de tolweg ondertussen al wel klaar op die resterende 50 km. Als je met een DKV-pasje je tolwegen wilt betalen (mocht je die hebben) zorg dan dat je je auto-papieren bij de hand hebt... daar willen ze in polen nog wel eens om vragen omdat ze normaal alleen vrachtwagens met DKV-tankpasjes zienquote:Op maandag 25 juli 2005 16:25 schreef JDude het volgende:
[..]
Het plan is nu om via Hengelo, Hannover, Berlijn, Cottbus richting Polen te rijden en dan de E40 via Wroclaw, Katowice naar Kraków.
Kan iemand me vertellen of die weg al af is?
In mijn Wegenatlas van Europa is Berlijn-Grens snelweg, dan de eerste 60 kilometer (ongeveer) na de grens niet en dan weer wel tot een slordige 50 km voor Katowice, en dan het laatste stuk Katowice-Krakow weer snelweg.
Ben benieuwd wat er van klopt![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |