Ja,quote:Op maandag 20 februari 2006 16:10 schreef DaFan het volgende:
DiRadical:
Die code van jou gaat om de 1 sec in de If functie? En dat 5x?
Het kan.quote:Op maandag 20 februari 2006 16:30 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Is het niet beter om een API timer te gebruiken?
Deze code moet dan in een module:
[ code verwijderd ]
Dit mag in een module staan, maar ook in een form:
[ code verwijderd ]
Deze code moet in de form staan:
[ code verwijderd ]
Om de timer te starten gebruik je: StartTimer1
Om de timer te stoppen gebruik je: StopTimer1
Owja, niet op de stop knop van VB drukken voordat je een API timer gestopt hebt, anders crasht VB
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 | If blnCrime = True Then StartCrime = StartCrime - 1 If StartCrime = 0 Then btnCrime.Caption = "Crime" blnCrime = False btnCrime.Enabled = True Exit Sub End If btnCrime.Caption = StartCrime Else: btnCrime.Caption = "Crime" End If If blnCar = True Then StartCar = StartCar - 1 If StartCar = 0 Then btnCar.Caption = "Car" blnCar = False btnCar.Enabled = True Exit Sub End If btnCar.Caption = StartCar Else: btnCar.Caption = "Car" End If End If |
Met een knop ofzo?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 20:52 schreef woutabest het volgende:
Ik weet vanaf het begin al dat ik meerdere forms in één project kan stoppen. Dan moet het dus ook mogelijk zijn om tussen die twee te switchen.
Hoe doe ik dat? Ik draai hier VB.net 2003
1 2 3 4 5 6 | Form1.Hide Form2.Show End Sub |
1 |
Dan krijg ik de volgende melding:quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:55 schreef DaFan het volgende:
[..]
<formnaam>.Show zou gewoon moeten werken![]()
1 |
Staan ze wel in dezelfde application? Want hij vraagt nu om een Object terwijl bij 2 Forms in dezelfde Application dat niet nodig is (omdat het object hetzelfde is).quote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:58 schreef woutabest het volgende:
[..]
Dan krijg ik de volgende melding:
[ code verwijderd ]
Niet in .NETquote:Op dinsdag 21 februari 2006 21:55 schreef DaFan het volgende:
[..]
<formnaam>.Show zou gewoon moeten werken![]()
1 2 | frm.show |
Als je meerdere schermen wilt, kun je natuurlijk ook een MDI applicatie maken.quote:Op woensdag 22 februari 2006 12:07 schreef woutabest het volgende:
het werkt!
dankje!
Ook DeFan natuurlijk bedankt, je deed je best
MDI is Multiple Document Interface waarbij je een scherm hebt waarin de andere scherm geopend wordenquote:Op woensdag 22 februari 2006 13:30 schreef woutabest het volgende:
Toch leuk, al die termen die ik niet snap.
Ik probeer een klokje te maken. Als ik op een knop in MainMenu1 druk, komt form2 tevoorschijn waarin ik alles kan invoeren.
Nu moet ik nog even iets vinden waarbij ik de data over kan brengen. Zelf zit ik te denken aan om het op te slaan in een .txt bestand, en dat ik mijn programma dan 'refresh'.
Opslaan wil ik toch wel, dus dat wordt niet veel meer werk.
Dit zit toch al in MS Outlook ?quote:Op woensdag 22 februari 2006 15:11 schreef woutabest het volgende:
Een simpel progje dat aftelt naar een bepaalde datum en tijd en als het zover is een melding geeft. Zegmaar een 'kom van de computer af' of een 'je hebt een afspraak'.
Zal wel niet erg moeilijk zijn
1 2 3 4 5 6 7 | On Error GoTo topathErr toDir.path = QueryValue(HKEY_CURRENT_USER, "Software\quicktreecopy", "todir") GoTo topathklaar topathErr: toDir.path = "c:" topathklaar: |
Als je todrive.path fout gaat, moet je IF toch ook fout.quote:Op vrijdag 7 april 2006 12:56 schreef Chandler het volgende:
Ik zit met een klein probleem:
[ code verwijderd ]
het probleem zit in todrive.path maar kan niet zorgen dat wanneer het path fout is het script naar de volgende goto gaat? wat doe ik fout?
1 2 3 4 5 6 7 8 | If QueryValue(HKEY_CURRENT_USER, "Software\quicktreecopy", "todir") > "" Then toDir.path = QueryValue(HKEY_CURRENT_USER, "Software\quicktreecopy", "todir") GoTo topathklaar End If topathErr: toDir.path = "c:" topathklaar: |
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |