abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2005 @ 09:53:07 #1
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26241693
quote:

Geen aanstekers meer op Amerikaanse luchthavens
WASHINGTON - De Amerikaanse luchthavens controleren vanaf donderdag of passagiers na de douanecontrole nog in het bezit zijn van aanstekers. Het verbod op aanstekers is onderdeel van het anti-terrorismebeleid van de Verenigde Staten.

Het vervoeren van aanstekers buiten de handbagage was al verboden, dus resteert nu weinig anders dan de aanstekers thuis te laten, aldus The Transport Security Administration in een persbericht.

De maatregel vloeit voort uit een poging die Richard Reid, de zogeheten bomschoenman, deed in 2001. Hij probeerde tevergeefs explosieven in zijn schoenen tot ontploffing te brengen in een Amerikaans vliegtuig. Hij gebruikte overigens lucifers, maar volgens de Amerikaanse volksvertegenwoordiging was het hem met een aansteker wel gelukt. Daarom richt de maatregel zich alleen op aanstekers.

Lucifers behoren niet tot de verboden goederen, behalve die soorten lucifers die aan elk ruw oppervlak tot ontbranding gebracht kunnen worden.
Vanaf gisteren is het dus ook verboden aanstekers mee te nemen in de cabine. Laat je (dure) aansteker dus thuis want hij wordt in beslag genomen! Alhoewel me nog niet duidelijk is of ook op bijv. Schiphol gecontroleerd gaat worden op vluchten naar de Verenigde Staten, zul je als je bijv. moet overstappen in de VS gechecked worden.

Tip: neem lucifers mee:
quote:
The ban does not include matches. Passengers still may carry aboard a plane up to four books of safety matches. Not allowed on planes are "strike anywhere" matches, which can be struck using any abrasive surface.
bron: http://edition.cnn.com/20(...)rs.ban.ap/index.html

[ Bericht 0% gewijzigd door Litman op 15-04-2005 10:03:39 ]
"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_26241949
Ja stel je voor wat je allemaal kan doen met een aansteker .... Er zijn in het verleden ook zoveel ongelukken en aanslagen geweest m.b.v. aanstekers..pfff
Gelukkig kan je met lucifers niks aansteken......
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
pi_26241993
Wat is het toch een achterlijk gebeuren daar, kloteland.
pi_26242004
Wat triest, dat alles baseren op één ongeval. Geen aansteker mee mogen nemen omdat een onf andere mongool vroeger een bom in zijn schoen had die hij aan zou kunnen hebben gestoken met een aansteker, maar omdat hij lucifers gebruikte en het daarmee niet lukte zijn lucifers wel toegestaan! Strak plan!
pi_26242042
En elke gerenomeerde terrorist gebruikt tegenwoordig een mobieltje voor de onsteking. Of je wekker...
  vrijdag 15 april 2005 @ 10:14:18 #6
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_26242138
Ach, bommen kun je natuurlijk niet aansteken met lucifers, of wil je met je McGuyver-zelfbouw-lasbrander door de cockpit deur heen branden met lucifers?

Het is weer duidelijk, de VS zijn duidelijk de weg kwijt en hyper paranoide...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 15 april 2005 @ 10:15:36 #7
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26242168
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:08 schreef boyv het volgende:
Wat triest, dat alles baseren op één ongeval. Geen aansteker mee mogen nemen omdat een onf andere mongool vroeger een bom in zijn schoen had die hij aan zou kunnen hebben gestoken met een aansteker, maar omdat hij lucifers gebruikte en het daarmee niet lukte zijn lucifers wel toegestaan! Strak plan!
De reden dat lucifers wel mogen is dat de detectieapparatuur ze niet kan opsporen:
quote:
David Stempler, president of the Air Travelers Association, said the lighter ban is long overdue. But he said matches ought to be included, too.

"The problem with the TSA on the matches is the inability to detect them," Stempler said.
Niet zo'n sterke reden dus..........
pi_26242238
Ze zijn gewoon aan het kijken hoever ze kunnen gaan en hoeveel mensen het accepteren.

Habituation is the key, slow change the method.
pi_26242282
En terecht, je hebt nergens een aansteker voor nodig.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
pi_26242465
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:05 schreef Sapientiea het volgende:
Ja stel je voor wat je allemaal kan doen met een aansteker .... Er zijn in het verleden ook zoveel ongelukken en aanslagen geweest m.b.v. aanstekers..pfff
Gelukkig kan je met lucifers niks aansteken......
Uhm.... aansteker hard tegen iets aangooien = boem?
In een propje papier wikkelen, papier aansteken, aansteker smelt = boem?
Kweenie hoor.... zo maar 2 ideeën die bij me op komen die ik als kleine jongen deed. Er zullen vast nog wel meer dingen te vinden zijn, voor de inventieve terroristen onder ons.
www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
  vrijdag 15 april 2005 @ 10:38:39 #11
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26242666
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:21 schreef Gremen het volgende:
En terecht, je hebt nergens een aansteker voor nodig.
Op zich heb je gelijk, als je echt wilt (en er zijn tegenwoordig mensen die écht willen) kun je redelijk wat schade aanrichten met een aansteker (of met lucifers): stoelen, dekens, papier, kranten etc. kun je vrij makkelijk laten branden. Het vliegtuig zal niet gelijk neerstorten, maar paniek en chaos kun je er wel mee creëren.

Ik ben daarom ook niet tegen het verbod, maar verbiedt dan ook lucifers....

[ Bericht 1% gewijzigd door Litman op 15-04-2005 10:44:20 ]
  Moderator vrijdag 15 april 2005 @ 11:09:10 #12
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26243292
Aha. Dat wordt dus een pakje lucifers mee.

Zijn flessen drank trouwens al verboden? Want die kun je natuurlijk stuk slaan en dan heb je een soort van steekwapen. Of hebben ze daar nog niet aan gedacht?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 15 april 2005 @ 11:23:58 #13
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26243658
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 11:09 schreef UIO_AMS het volgende:
Aha. Dat wordt dus een pakje lucifers mee.

Zijn flessen drank trouwens al verboden? Want die kun je natuurlijk stuk slaan en dan heb je een soort van steekwapen. Of hebben ze daar nog niet aan gedacht?
Hier is de lijst met verboden spullen: http://www.tsa.gov/interw(...)lish_4-1-2005_v2.pdf

Ik zie nog geen bottles staan.........

Proost!

pi_26248219
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 10:29 schreef Deadl0ck het volgende:

[..]

Uhm.... aansteker hard tegen iets aangooien = boem?
In een propje papier wikkelen, papier aansteken, aansteker smelt = boem?
Kweenie hoor.... zo maar 2 ideeën die bij me op komen die ik als kleine jongen deed. Er zullen vast nog wel meer dingen te vinden zijn, voor de inventieve terroristen onder ons.
ok ik ben het met je eens dat die dingen zouden kunnen! Maar welke van deze is instaat om een vliegtuig bv neer te halen of iemand te dwingen ??

Ik heb een beter idee, men neme sterke drank (liefst eentje met 80% alcohol) ram hem kapot en pak je doosje lucifers.....
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:54:06 #15
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26248941
Van de KLM-site:
quote:
Vanaf 14 april verbiedt de VS aanstekers aan boord van alle vluchten en in steriele gebieden op luchthavens

Onlangs heeft de Amerikaanse Transportation Security Administration een verbod uitgevaardigd op aanstekers op alle vluchten van, naar en binnen de Verenigde Staten. Dit verbiedt passagiers om aanstekers bij zich te dragen of mee te nemen in hun ingecheckte bagage of handbagage. Dit verbod geldt ook voor de zogenoemde ‘steriele’ gebieden van luchthavens waar vluchten van, naar of binnen de VS worden afgehandeld. Alle aanstekers worden verboden voorbij de veiligheidscontrolepunten op luchthavens. Onder ‘aanstekers’ wordt verstaan: butaangas- en benzineaanstekers (type Zippo), elektrische of batterijaanstekers en fantasieontwerpen. Als gevolg van dit verbod zullen passagiers er zich bewust van moeten zijn dat vanaf 14 april 2005 alle aanstekers die ze bij zich dragen door de bevoegde instanties kunnen worden ingenomen bij de controlepunten op de luchthaven.
Als ik het goed begrijp wordt er in Nederland dus al gecheckt op aanstekers....
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:54:41 #16
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26250419
Jamaica en Barbados doen ook mee......
quote:
Jamaica and Barbados join the US in banning lighters on all flights amid fears they could be used to ignite bombs
bron: http://travel.timesonline.co.uk/article/0,,10295-1509279,00.html
Hoop dat het hier bij blijft, want niets is lekkerder dan een sigaretje nadat je weer veilig bent geland!
pi_26250556
Misschien moeten ze ook maar eens passagiers gaan verbieden. Tot nu toe is gebleken dat terroristen zich altijd als passagier voordeden.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_26250697
quote:
De maatregel vloeit voort uit een poging die Richard Reid, de zogeheten bomschoenman, deed in 2001. Hij probeerde tevergeefs explosieven in zijn schoenen tot ontploffing te brengen in een Amerikaans vliegtuig.
Het valt mij eerlijk gezegd nog mee dat de Amerikanen het dragen van schoenen nog niet verboden hebben naar aanleiding van dit voorval, zou dat de volgende stap zijn?
  zaterdag 16 april 2005 @ 23:12:08 #19
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26284442
IK was zo grappig om bestek te kopen. Ik had in me handbagage bestek, pizzasnijder, flessenopener, ijsschep van CocaCola.

De messen moesten toch echt uit de koffer .. de enige optie die ik had was het op te sturen naar mezelf.

Het ventje die me behandelde bij de douna vond het bespottelijk wat hij aan het doen was.
Hij ging met z'n vingers voelen aan de pizzasnijder ging vervolgens naar 3 /4 andere ventjes . .de pizzasnijder mag .. het staat niet op de lijst. wat een fun. De vorken van het bestek was niet eens een issue.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 16 april 2005 @ 23:14:51 #20
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_26284531
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:06 schreef ixio het volgende:

[..]

Het valt mij eerlijk gezegd nog mee dat de Amerikanen het dragen van schoenen nog niet verboden hebben naar aanleiding van dit voorval, zou dat de volgende stap zijn?
Iedereen moest toch echt wel zijn schoenen uit trekken bij de doune. En werd het door de xray gehaald. Dus het zijn geen grapjes.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 april 2005 @ 23:14:52 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26284533
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:00 schreef wonko het volgende:
Misschien moeten ze ook maar eens passagiers gaan verbieden. Tot nu toe is gebleken dat terroristen zich altijd als passagier voordeden.
pi_26284933
wat ik ook zo vreemd vind:
dit mag niet: (schuifmaat) die moest ik in mijn eigen koffer in het bagageruim gaan stoppen een paar jaar terug (volkomen terecht, mijn fout, dacht dat ie daar ook inzat, mis, zat in mijn rugtasje)

maar als je dit

door midden breekt, heb je ook een loeischerp wapen

maargoed...
-
pi_26284993
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 23:12 schreef Lambiekje het volgende:
IK was zo grappig om bestek te kopen. Ik had in me handbagage bestek, pizzasnijder, flessenopener, ijsschep van CocaCola.

De messen moesten toch echt uit de koffer .. de enige optie die ik had was het op te sturen naar mezelf.

Het ventje die me behandelde bij de douna vond het bespottelijk wat hij aan het doen was.
Hij ging met z'n vingers voelen aan de pizzasnijder ging vervolgens naar 3 /4 andere ventjes . .de pizzasnijder mag .. het staat niet op de lijst. wat een fun. De vorken van het bestek was niet eens een issue.
En bij werd de koffer (voor het bagageruim) dus teruggehaald, wat ik moest doen was het volgende, ik liet mijn rugtas bij de doune liggen (kon ik sneller rennen) en ik moest rennen naar de balie van Britisch Airways, daar stond de koffer (die was dus terug gehaald), die zipte ik daar open, deed de schuifmaat erin en ik kon weer naar de douane rennen. Daar werd ik nog een keer uitvoerig opnieuw gechecked, en kon doorgaan. Kijk, zo kan het ook.
-
pi_26285105
ach het kan nog aparter: mijn vader ging een keer met Delta Airlines naar Atlanta en werd dus ook uitvoerig gecontroleerd op mogelijke wapens, maar in het vliegtuig zelf kreeg hij zijn maaltijd geserveerd: compleet met loeischerp metalen mes!!!
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_26285140
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 23:37 schreef Leipo666 het volgende:
ach het kan nog aparter: mijn vader ging een keer met Delta Airlines naar Atlanta en werd dus ook uitvoerig gecontroleerd op mogelijke wapens, maar in het vliegtuig zelf kreeg hij zijn maaltijd geserveerd: compleet met loeischerp metalen mes!!!
Maar dat is een binnenlandse vlucht? Die zijn per definitie altijd veel minder gecontroleerd, best vreemd eigenlijk.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')