quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:14 schreef lelibel het volgende:[..]
Wat voel je? Wordt je erg nat? Ga je er van trillen? Dat soort dingen.. Ik heb geen idee wat het is, so you explain me
![]()
.
Trouwens de keren dat ik er redelijk tegenaan zat focuste ik me er juist wel op in de zin van express proberen mijn gedachten er een beetje erbij houden, express doorgaan als ik voel dat het wegzakt. Wil bij mij kennelijk dus andere resultaten opleveren?
oei, wat een moeilijke vraag. nou, ik ga een poging wagen.
als ik in die plateau fase kom, krijg ik gewoon een heerlijk gevoel, niks van samentrekken nog ofzo, het voelt gewoon ontzettend lekker. als er op dat moment, gewoon doorgegaan wordt, op de manier hoe het ging, dan zal ik klaarkomen. wordt er ineens even gestopt, of de snelheid of positie of wat dan ook wisselt, dan kan het zo pats over zijn. dan is het weg.
als het wel goed gaat, dan kom ik inderdaad klaar.
mijn ademhaling gaat sneller naarmate ik meer opgewonden raak, en hoe meer opgewonden, hoe meer geluid. als ik klaarkom, ga ik alle kanten op, [schokken, en een soort van stuiptrekken denk ik?] ik kom altijd nogal heftig klaar
![]()
het duurt ook vrij lang bij mij, kan zo een paar minuten aanhouden. dan vermindert het, en moet ik echt even tot rust komen. als het erg heftig is, ben ik even van de wereld. ik heb nog wel naschokken enzovoorts, duurt even voordat ik 'helemaal klaar ben' zeg maar
![]()
maarja, dit is voor iedereen echt zo persoonlijk en anders...
en tja.. dat focussen.. probeer het niet. geniet ervan, ga fantaseren ofzo. als je fantaseert en je komt bijna klaar, fantaseer vrolijk door, en focus je niet op het al dan niet klaarkomen, maar laat het over je heen komen, als een soort golf.