abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 april 2005 @ 22:33:40 #1
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26208005
Ik ben werkelijk totaal geschokt van het volgende verhaal...

http://www.ouders.nl/mopi2005-thuisbevalling.htm

Ik las het voor het eerst in een damesblad, en even later op de site van een ander forum.
Blijkbaar is deze mevrouw heel trots op wat ze gedaan heeft, na een keizersnede tegen de adviezen in, thuis bevallen, zonder vk .

En nou heeft ze een veel betere band met haar tweede kind, door de (in mijn ogen onverantwoorde) thuisbevalling.

Ik heb er eerlijk waar niet van geslapen.....
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_26208155
Bah ik word doodziek van die Calvinistische inslag. Lijden loutert? Wat een bullshit. Niet janken maar lijden? Onzin. Of je nou een kind baart met een ruggenprik, of onder narcose met een keizersnede: het is en blijft een enorme prestatie.
En een betere band met je kind omdat je -onnodig- pijn en risico's hebt gelopen? Nou ik zie het verband echt niet.
  woensdag 13 april 2005 @ 22:38:32 #3
30488 coolbabe
My little pwny
pi_26208164
Wat een vreselijk verhaal
80 uur bevallen, 5 uur persen en de placenta die pas na 35 uur kwam.
Hoe krijg ik bloedarmoede en een baarmoederontsteking, les 1
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_26208214
Er loopt trouwens op het forum van ouders.nl ook een discussie over dat stuk, misschien ook wel intressant om te lezen:
klik voor het forum

Ik vind het een triest iets, dat je om je eigen "trauma" te verwerken zo´n groot risico neemt....

[ Bericht 15% gewijzigd door Luckepuk op 13-04-2005 22:56:50 ]
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  FOK!fossiel woensdag 13 april 2005 @ 22:40:36 #5
2628 Karin
pi_26208239
Mijn nekharen staan recht overeind
pi_26208263
Kan iemand voor mij die layout vern**kende link misschien aanpassen? Ik ben echt blont o pdat gebied volgens mij?
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
  woensdag 13 april 2005 @ 22:43:17 #7
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26208316
Godallemachtig, wat een eng, fanatiek mens!
  woensdag 13 april 2005 @ 22:43:34 #8
103793 kozakken
Living the life
pi_26208324
Tja Leah, je had me natuurlijk al nieuwschierig gemaakt, maar wat ik vooral in het artikel eruit vond springen (voor mij persoonlijk)
""Ik heb 80 uur actief bevallen waarvan 5 uur persen. De placenta kwam er 35 uur later uit."
IK MOET ER NIET AAN DENKEN.
En hoezo zonder hulp: Internet rules, lijkt het hier te zijn.
Nou, dat lijkt toch ook op verloskundige hulp op afstand?
Maar goed, ieder zijn eigen keuze. zolang ik het maar niet hoef (of het niet op voorhand weet, je weet natuurlijk nooit)
Ik kan me niet voorstellen dat het zo'n fijne vredige bevalling was zoals zij het nu opschrijft. Want dan ga je bv ook niet op het internet op zoek naar alle gegevens.
Daar tegenover staat dan wel dat ook vroeger iedereen 'gewoon thuis enzo' beviel.
Ik lees in haar verhaal ook trouwens een enorm trouma van de eerste bevalling en een bijzonder slechte communucatie. Maar om nu meteen te zeggen dat de keizersnee onnodig was... tja, daarvoor ben ik er zelf niet bijgeweest.

Ten slotte (ik vind wel meer hoor, maar zo is 't ook wel genoeg) vind ik het jammer dat ze voor haar gevoel een beter band heeft met haar tweede kind. Dat doet af aan het feit dat dit ook haar tweede (!) kind was. Dat scheelt een heel stuk in het zien van signalen, denk ik zo.
pi_26208428
Bevallen zoals in de natuur... In de natuur gaan het bevallende dier en/of het jong dood als het misgaat. De kudde gaat verder, niemand die erom maalt. Het is tenslotte survival of the fittest. Die vrouw en man zullen vast niet hun schouders opgehaald hebben als het mis was gegaan met de kleine. Dan hadden ze wel weer iets gevonden om de schuld te kunnen geven.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_26208515
Hier gaan ook mijn haren van overeind staan. En of het nou de 1e of de 2e is kozakken er kunnen altijd dingen gebeuren dat je niet in de hand hebt. Kijk alleen maar eens naar de bevallingsverhalen hier op het forum. Ik krijg duidelijk het gevoel dat wat er ook gebeurde ze niet naar het ziekenhuis zou gaan, wat de gevolgen ook zouden zijn.
pi_26208539
Precies, ze klopt zichzelf op de borst nu de bevalling toevallig goed is verlopen.
En ze verdraait alles zodat het mooi in haar straatje past.
Ze praat er trouwens over alsof ze klaar is gekomen tijdens die bevalling, ze noemde het ook een sexuele ervaring? Weird.
  woensdag 13 april 2005 @ 22:52:01 #12
103793 kozakken
Living the life
pi_26208577
Uhm Anitra, ik denk dat je het anders hebt gelezen dan ik heb bedoeld. De 1e of 2e (mijn opmerking daarover) ging puur over haar gevoel een andere band met het kind te hebben.
pi_26208764
Yep ik ben te snel.
Sorry
  woensdag 13 april 2005 @ 23:01:36 #14
103793 kozakken
Living the life
pi_26208903
kan gebeuren in alle lawaai van woorden en zinnen
pi_26208985
Als er geen mogelijke compicaties waren en ze dit wou had ik haar toegejeuicht, maar ik vind dit wel een risico...
Voices tell me I'm the shit.
  woensdag 13 april 2005 @ 23:06:35 #16
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_26209071
Ik vind haar ook maar eng en fanatiek idd. Ik snap best dat een bevalling voor iemand iets persoonlijks is, wat je het liefst alleen of met je partner wilt doen. Een verloskundige kan zich dan ook wat op de achtergrond houden. Maar om het nu helemaal alleen te doen? Iemand met kennis van zaken mag niet helpen, maar een stelletje ervarings'deskundigen' op afstand zijn wel goed genoeg. Raar hoor. Het komt allemaal zo akelig op me over. En die placenta die nog even 35 uur blijft zitten lijkt me vreselijk. dat er dan nog geen belletje bij je gaat rinkelen...
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_26209154
Ik zou het nooit toejuichen, een bevalling zonder enige vorm van supervisie/begeleiding van een deskundige. Ook als er geen medische indicatie is, kan er van alles misgaan.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_26209291
Je hebt het niet altijd in de hand een bevalling, het ene kindje is nu eenmaal wat sneller als de ander ter wereld, en die mensen moeten het op dat moment ook zonder verloskundige/arts/gyn doen, daarna gaan die meestal wel door naar ziekenhuis/dokter.

Deze vrouw die vanwege een traumatische keizersnede (waar we verdere details ook niet van weten) waarschijnlijk heel erg onzeker geworden is voor de 2de bevalling aangezien ze liever hadden dat ze terug in het ziekenhuis zou bevallen voor mogelijke complicaties.
Ze koos een weg die voor vele idd beetje angstaanvallend is, bevallen zonder enige hulp, alleen met je partner (de tijd die ze erover deed lijkt me niet echt prettig te noemen en ook niet echt gezond)

Maar er zijn vast landen waar men ook zo bevalt, waar dit doodnormaal is, en die mensen hebben naar alle waarschijnlijkheid ook niet eens internet, waar in dit geval wel alle info vandaan gehaald is, ze kon in preciepe terug vallen op de mensen van de mails/forums/contacten, al wil ik daarmee niet zeggen dat nou zo slim en verantwoordelijk is.

En wat die band betrefd ik kan me er iets bij voorstellen, bij de ene neem ik aan dat ze onder narcose ofzo geweest is en dan voel je idd de "pijn"niet zoals bij een normale bevalling.
Zij heeft tenslotte tijdens deze "sexueel geaarde"op haar geheel eigen wijse met info van het world wide web samen met haar Partner haar kind gebaard... Op een voor hun zo bijzondere mannier met voor hun gelukkig goede afloop.
Wat natuurlijk niet inhoud dat ze ineens niet meer van haar andere zoon houd die toevallig via een keizersnede geboren is.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 13 april 2005 @ 23:14:31 #19
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26209328
Ik "moest" een ks bij mijn tweede, omdat ze het litteken niet vertrouwden, en eenmaal op de Ok bleek dat er al een gat in het litteken zat. Dat is ook de reden dat me dit zo raakt, je kunt zonder deskundige hulp toch nooit in de gaten hebben wat er allemaal in je lijf gebeurt? En 5 uur persen... hebben ze dan ondertussen zelf naar de harttonen van de baby geluisterd, vraag ik me af?
  woensdag 13 april 2005 @ 23:18:14 #20
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26209481
Ik heb bij mijn eerste een helse ks gehad, maar als die niet gedaan was had ik nu een dood kind gehad. Ik heb een prima band met hem, misschien wel juist door het gevoel dat het alllemaal maar net goed gegaan is.
  woensdag 13 april 2005 @ 23:23:25 #21
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26209758
Ik had het al gezien maar durfde toen niet te lezen, nu toch maar gedaan.

Het doet me denken aan een topic dat een tijdje geleden op een ander forum stond over een vrouw die een bepaalde geloofsovertuiging had en daarom niet bij een verloskundige liep. Ze wilde wel hulp bij de bevalling. Bepaalde zorginstanties waren het daar niet mee eens, voor hen was het alles of niets. De discussie ging over wat deze vrouw nou aangeboden moest worden.

Het is een onderwerp dat bij mij heel erg speelt. Tuurlijk wil ik later nog kinderen, heb ik altijd gewild en wil ik nu nog steeds. Toch durf ik door de vorige keer denk ik nooit meer te bevallen, in ieder geval niet met de gevoelens die ik er nu over heb. Dan wordt het sowieso drama, toch denk ik. het was een one time thing. Dit gebeurd me niet weer.

Ik vind het dan ook werkelijk waar krankzinnig (en dat is zacht uitgedrukt) dat iemand die juist zou moeten weten wat er kan gebeuren als het allemaal anders loopt, het heft in eigen hand neemt en thuis gaat bevallen, alleen. Koste wat kost, want dat is het in mijn ogen als je 80 uur actief bezig bent met bevallen, 35 uur wacht op je placenta. Ik vraag me af wat voor een gevolgen zoiets kan hebben (Loena-tik??? enig idee???) Dat iemand daar een ouder kind aan bloot stelt vind ik ook uiterst bedenkelijk. Zoiets kan van de ene minuut op de andere omslaan.

' Ik had de overtuiging dat het zonder medische begeleiding slecht zou zijn afgelopen met mij en mijn kind. Zij hadden mij van de dood gered, zij hadden mijn baby van mijn defecte lichaam gered. '

Wat zou ze gedaan hebben als er echt iets mis zou gaan? Zou d'r man een arts mogen hebben inschakelen? Had ze er dan dood aan willen gaan?

Ik vind het echt te erg om te moeten lezen dat iemand een tweede bevalling (lees de geboorte van een kind) om de eerste te verwerken. Dat iemand een tweede kind moet krijgen om in te zien dat er dingen zo mis zijn tussen haar en haar eerste kind.
pi_26209824
"Bevallen is een seksuele, intieme, veilige belevenis. " Brrr
  woensdag 13 april 2005 @ 23:26:56 #23
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26209881
Ik denk dat als jij nog een keer zou bevallen Luchtbel, je wel zo wijs bent om je verhaal goed en duidelijk uit de doeken te doen, aan een vk/gyn die je vertrouwt.
  woensdag 13 april 2005 @ 23:28:34 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_26209940
quote:
Op woensdag 13 april 2005 23:25 schreef Tinkerbell het volgende:
"Bevallen is een seksuele, intieme, veilige belevenis. " Brrr
Vooral dat seksuele ontgaat mij volkomen, maar ik heb dan ook gefaald met een tweede KS , in haar optiek.
pi_26210031
Er staan sowieso een paar dingen in dat artikel die mij driftig maken, maar das persoonlijk.

Ik probeer nog te begrijpen wat ze zegt: ze zegt bevallen is geen medische aangelegenheid. Snap ik zover ik het zwart-wit lees, zwanger zijn is per slot van rekening ook geen ziekte. Maar willens en wetens zo'n bevalling aangaan . En net alsof ze alleen aan haar zelf dacht, zo komt het over. Hoe ver was ze gegaan uiteindelijk? Dood? Dood kind?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')