abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26190564
ik heb de pil gewoon netjes op tijd geslikt alleen heb ik gisteravond last gehad van dunne ontlasting (1 keer) maar dit was wel binnen de 3 uur na het innemen van de pil. verder had ik de dag ervoor ook last van wat dunne ontlasting alleen niet rond het tijdstip van innemen van de pil (had het meer van tevoren en dan ook nog een aantal uren voor het innemen). zondag ook gewoon de pil op tijd geslikt. dit is trouwens wel weer de 1e week (begonnen op zaterdag) en ik heb zondagmiddag nog sex gehad. werkt de pil nu minder en moet ik me zorgen gaan maken dat ik nu zwanger kan zijn?? het is niet zo dat ik hele erge diarree heb gehad ofzo, alleen 1 keer dunne ontlasting binnen 3 uur na het slikken van de pil. ik kan alleen nergens terugvinden wat ik hiermee moet doen (ook niet echt in de bijsluiter want daar hebben ze het echt over waterige en hevige diarree maar dat was het niet. maar er werd dan wel verwezen naar het vergeten van de pil in week 1).
pi_26190636
Die pil is allang opgenomen door je bloed na drie uur. Lijkt me alleen dat als je tijdens hevige diarree de pil slikt dat 'ie dan niet genoeg kans heeft om opgenomen te worden.

Maar goed, zulke dingen kan je beter aan je dokter vragen denk ik.
pi_26190669
Was er niet zoiets dat als je diarree had, dat de pil dan een stuk onveiliger was ofzoiets?
  woensdag 13 april 2005 @ 11:18:40 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_26190746
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:14 schreef DaYwALKuR het volgende:
Was er niet zoiets dat als je diarree had, dat de pil dan een stuk onveiliger was ofzoiets?
Ja, maar dan moet je wel echt leeglopen.

Wat de TS het beste had kunnen doen was op dat moment gewoon nog een pil slikken, een keertje te veel is niet zo erg en het is ook geen ramp als je eens een paar uur later bent dan normaal. Binnen 12 uur slikken en er is geen probleem.

Ik zou nu toch wel even de rest van de maand dubbelop veilig doen. En lees even de bijsluiter van je pil, want daar staat precies in welke periodes van je pil het belangrijker is dan in andere.
  woensdag 13 april 2005 @ 11:20:06 #5
74844 GaRleC
bamosenlamus.nl
pi_26190781
Vrouwen poepen tog niet ?
http://www.bamosenlamus.nl .... Het trio dat geen 3 namen nodig heeft !
  woensdag 13 april 2005 @ 11:25:38 #6
118655 Rocco_jr
Nolius je weet wat je bent!
pi_26190918
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:14 schreef DaYwALKuR het volgende:
Yup, zie de bijsluiter overgeven is ook zoiets...
I love my followers & fans!
  woensdag 13 april 2005 @ 13:23:30 #7
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_26193995
De pil is alleen onveilig als het om een infectie gaat naar mijn weten... Normale diarree is niet gevaarlijk...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_26194230
quote:
Op woensdag 13 april 2005 11:13 schreef Conflict het volgende:
Die pil is allang opgenomen door je bloed na drie uur. Lijkt me alleen dat als je tijdens hevige diarree de pil slikt dat 'ie dan niet genoeg kans heeft om opgenomen te worden.

Maar goed, zulke dingen kan je beter aan je dokter vragen denk ik.
De pil is nog NIET in het bloed opgenomen na drie uur, sterker nog, hij bevindt zich voor een groot gedeelte nog in de maag. Spugen binnen drie uur is dus een probleem, dan moet je direct een nieuwe pil innemen, omdat deze anders geldt als niet ingenomen.
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:23 schreef MikeyMan het volgende:
De pil is alleen onveilig als het om een infectie gaat naar mijn weten... Normale diarree is niet gevaarlijk...
Klopt (moet ook wel, ik heb jou tenslotte als bron)...

Het moet dan gaan om waterdunne ontlasting, dus niet een beetje dun, maar letterlijk dat het er uit spuit en nagenoeg kleurloos is, zonder stukjes erin (klinkt niet smakelijk, maar goed).

Verder moet die infectie dan ook nog eens in de dunne darm zijn, dat is namelijk de plek waar stoffen worden opgenomen in het bloed. De meeste diarree komt door problemen met de dikke darm, daar waar slechts vocht uit de ontlasting wordt gehaald, en bij een kleine infectie hier wordt de ontlasting dunnig.

Geldt bovenstaande, dan moet je inderdaad naar de regels van vergeten in de 1e week kijken (aangezien je ook in je eerste week zit). Binnen 12 uur had je hem nog kunnen innemen, maar ik neem aan dat dat nu te laat is. Doe dat voortaan iig, als je niet zeker van je zaak bent.

Ben je er niet zeker van, bel dan even de huisarts, deze kan je beter te woord staan en je evt. de morning after pil voorschrijven. Maar ik denk, gezien het verhaal dat het gewoon dunnig was, dat je je helemaal nergens druk over hoeft te maken.

edit, niet helemaal gelezen, stukje weggehaald
  woensdag 13 april 2005 @ 13:35:56 #9
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_26194343
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:32 schreef innovative het volgende:

[..]
Het moet dan gaan om waterdunne ontlasting, dus niet een beetje dun, maar letterlijk dat het er uit spuit en nagenoeg kleurloos is, zonder stukjes erin (klinkt niet smakelijk, maar goed).
das zelfs voor mij nieuw... kleurloos
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_26194465
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:35 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

das zelfs voor mij nieuw... kleurloos
Ja, niet helemaal goed uitgedrukt, maar het is geen vaste massa, eerder water, met een héél lichte kleur...
pi_26197922
Euhm, even serieus:
Bij zulke ontlasting die jij omschrijft innovative, kan ik denk ik het volgende plaatsen:
Als je het gevoel hebt opgelucht te zijn na de ontlasting is er dus niets aan de hand.
Als het rete pijn doet tijdens de ontlasting, en je je naderhand ronuit belabberd voelt, is er dus WEL iets mis...

Bij genoemde infectie voel je je namelijk euh, best dood, en denk je niet echt meer aan seks. Misschien dat dat enigszins als guideline kan gelden?
pi_26198203
quote:
Op woensdag 13 april 2005 13:32 schreef innovative het volgende:

[..]

De pil is nog NIET in het bloed opgenomen na drie uur,
Wel.
quote:
De pil en diarree
Op vakantie, maar ook thuis, kun je te maken krijgen met braken of diarree. Wanneer je binnen drie uur na het slikken van de pil moet overgeven, is de anticonceptiepil nog niet door je lichaam opgenomen. Neem dan een extra pil uit je reservestrip. Na drie uur is de pil in het bloed opgenomen. Als je één keer last van diarree hebt, kun je handelen zoals bij het braken. Heb je langduriger diarree, dan is de hele pilcyclus verstoord en moet je tijdens het innemen van de rest van de strip een ander voorbehoedmiddel gebruiken. Als je dus tijdens de vakantie voortdurend last hebt van maagstoornissen en diarree, dan is het beste er niet helemaal op te vertrouwen en er een condoom bij te gebruiken. Wanneer je – op vakantie of elders – geneesmiddelen gaat gebruiken, vertel dan aan de dokter dat je de pil slikt en check de bijsluiter van medicijnen die je gebruikt. Sommige geneesmiddelen kunnen de werking van de pil namelijk beïnvloeden (onder andere antibiotica of Norit). bron
Maar goed, het gaat hier over dunne ontlasting, da's idd heel iets anders dan diarree
quote:
Diarree
We spreken van diarree als u meerdere keren per dag veel en/of vaak waterdunne ontlasting hebt. Sommige mensen denken dat ze diarree hebben als hun ontlasting wat minder vast is dan anders, maar dat is niet zo. Diarree wordt ook wel buikloop genoemd.

Wat zijn de klachten?
Voorop staat meestal waterdunne ontlasting, enkele tot vele malen per dag. De aandrang om naar het toilet te gaan is dringend; ophouden lukt meestal niet. De ontlasting is niet alleen waterdun, maar heeft vaak ook een andere kleur en geur. Andere klachten (kunnen) zijn: hevige buikkrampen, koorts, misselijkheid, braken en een algeheel gevoel van ziek zijn.
bron: maag, lever en darmstichting

[ Bericht 1% gewijzigd door Conflict op 13-04-2005 16:10:21 ]
  woensdag 13 april 2005 @ 16:04:12 #13
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_26198291
Hmm.. dit had ik begin vd maand aan de hand.... Flinke buikgriep met braken en diarree. Ik had al 6 pillen ingenomen van de strip, maar de 7e werd dus moeilijk . Huisarts gebeld: iets gekregen dat misselijkheid en diarree tegenging en snellere opname bevorderde en toen moest ik 2 pillen tegelijk innemen. Dat gedaan en drie uur binnen gehouden.

Of het goed is gekomen weet ik nog niet, moet maandag m'n periode krijgen, maar ik ga uit van wel, pil nog binnen 12 uur ingenomen, 2 stuks en met medicatie.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_26214403
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:00 schreef Conflict het volgende:

[..]

Wel.
[..]

Maar goed, het gaat hier over dunne ontlasting, da's idd heel iets anders dan diarree
[..]

Zal ik je wat leuks vertellen? In mijn bijsluiter staat het volgende:
quote:
Als u binnen drie tot vier uur na het innemen van een tablet moet overgeven, is er een kans dat de werkzame stoffen niet volledig in het lichaam worden opgenomen.
Die drie uur houd ik dus níét als grens aan, ik ga uit van vier uur... Ze zullen het er niet voor niks in vermelden...
  donderdag 14 april 2005 @ 09:09:17 #15
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_26214638
Zelf zou ik geen risico nemen en het tot aan het einde van de strip met een condoom doen. Temeer omdat dit alles zich in week 1 heeft afgespeeld, de 'gevaarlijkste' periode om de pil te vergeten. Al was het maar voor je eigen gemoedsrust..
Collega van mij heeft trouwens een kind gekregen door diarree bij pilgebruik.
Maar goed, niet helemaal vergelijkbaar want ze heeft de ziekte van Crohn..dat is wel even wat ernstiger dan een paar keer de dunne.
pi_26216408
quote:
Op donderdag 14 april 2005 09:09 schreef Aventura het volgende:
Zelf zou ik geen risico nemen en het tot aan het einde van de strip met een condoom doen. Temeer omdat dit alles zich in week 1 heeft afgespeeld, de 'gevaarlijkste' periode om de pil te vergeten. Al was het maar voor je eigen gemoedsrust..
Collega van mij heeft trouwens een kind gekregen door diarree bij pilgebruik.
Maar goed, niet helemaal vergelijkbaar want ze heeft de ziekte van Crohn..dat is wel even wat ernstiger dan een paar keer de dunne.
Klopt, Crohn heeft ontstekingen aan de dunne darm tot gevolg, en laat dat nou juist de plaats in je lichaam zijn waar dit soort werkzame stoffen worden opgenomen...

De meeste diarree komt door problemen met de dikke darm, en dan is er niks aan de hand...
pi_26227795
quote:
Op woensdag 13 april 2005 15:49 schreef Enil het volgende:
Bij genoemde infectie voel je je namelijk euh, best dood, en denk je niet echt meer aan seks. Misschien dat dat enigszins als guideline kan gelden?
Dus wel, Je moet eens weten hoeveel meisjes zwanger raken doordat ze de pil nemen, diaree hebben en vervolgens toch (onveilige) seks hebben.
~
pi_26231856
quote:
Op donderdag 14 april 2005 18:23 schreef Flubbel het volgende:

[..]

Dus wel, Je moet eens weten hoeveel meisjes zwanger raken doordat ze de pil nemen, diaree hebben en vervolgens toch (onveilige) seks hebben.
Moet je daarbij niet vergeten dat, wanneer je echt waterdunne diarree in week 1 hebt, het telt als het vergeten van de pil, waardoor je een week niet beschermd bent.

Na een dagje of 5 ben je meestal wel weer opgeknapt (zo niet, dan ben je inmiddels opgenomen)... Je denkt niet meer na bij die diarree in combinatie met de pil (goed, ik wel, maar er schijnen mensen te zijn die het risico op kinderen kunnen vergeten ), begint een lekkere vrijpartij en *oeps* ben je toch niet beschermd, door diarree, terwijl je je allang weer prima voelt...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')