Ja, maar dan moet je wel echt leeglopen.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:14 schreef DaYwALKuR het volgende:
Was er niet zoiets dat als je diarree had, dat de pil dan een stuk onveiliger was ofzoiets?
Yup, zie de bijsluiterquote:Op woensdag 13 april 2005 11:14 schreef DaYwALKuR het volgende:
Was er niet zoiets dat als je diarree had, dat de pil dan een stuk onveiliger was ofzoiets?
De pil is nog NIET in het bloed opgenomen na drie uur, sterker nog, hij bevindt zich voor een groot gedeelte nog in de maag. Spugen binnen drie uur is dus een probleem, dan moet je direct een nieuwe pil innemen, omdat deze anders geldt als niet ingenomen.quote:Op woensdag 13 april 2005 11:13 schreef Conflict het volgende:
Die pil is allang opgenomen door je bloed na drie uur. Lijkt me alleen dat als je tijdens hevige diarree de pil slikt dat 'ie dan niet genoeg kans heeft om opgenomen te worden.
Maar goed, zulke dingen kan je beter aan je dokter vragen denk ik.
Klopt (moet ook wel, ik heb jou tenslotte als bron)...quote:Op woensdag 13 april 2005 13:23 schreef MikeyMan het volgende:
De pil is alleen onveilig als het om een infectie gaat naar mijn weten... Normale diarree is niet gevaarlijk...
das zelfs voor mij nieuw... kleurloosquote:Op woensdag 13 april 2005 13:32 schreef innovative het volgende:
[..]
Het moet dan gaan om waterdunne ontlasting, dus niet een beetje dun, maar letterlijk dat het er uit spuit en nagenoeg kleurloos is, zonder stukjes erin (klinkt niet smakelijk, maar goed).
Ja, niet helemaal goed uitgedrukt, maar het is geen vaste massa, eerder water, met een héél lichte kleur...quote:Op woensdag 13 april 2005 13:35 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
das zelfs voor mij nieuw... kleurloos![]()
Wel.quote:Op woensdag 13 april 2005 13:32 schreef innovative het volgende:
[..]
De pil is nog NIET in het bloed opgenomen na drie uur,
Maar goed, het gaat hier over dunne ontlasting, da's idd heel iets anders dan diarreequote:De pil en diarree
Op vakantie, maar ook thuis, kun je te maken krijgen met braken of diarree. Wanneer je binnen drie uur na het slikken van de pil moet overgeven, is de anticonceptiepil nog niet door je lichaam opgenomen. Neem dan een extra pil uit je reservestrip. Na drie uur is de pil in het bloed opgenomen. Als je één keer last van diarree hebt, kun je handelen zoals bij het braken. Heb je langduriger diarree, dan is de hele pilcyclus verstoord en moet je tijdens het innemen van de rest van de strip een ander voorbehoedmiddel gebruiken. Als je dus tijdens de vakantie voortdurend last hebt van maagstoornissen en diarree, dan is het beste er niet helemaal op te vertrouwen en er een condoom bij te gebruiken. Wanneer je – op vakantie of elders – geneesmiddelen gaat gebruiken, vertel dan aan de dokter dat je de pil slikt en check de bijsluiter van medicijnen die je gebruikt. Sommige geneesmiddelen kunnen de werking van de pil namelijk beïnvloeden (onder andere antibiotica of Norit). bron
quote:Diarree
We spreken van diarree als u meerdere keren per dag veel en/of vaak waterdunne ontlasting hebt. Sommige mensen denken dat ze diarree hebben als hun ontlasting wat minder vast is dan anders, maar dat is niet zo. Diarree wordt ook wel buikloop genoemd.
Wat zijn de klachten?
Voorop staat meestal waterdunne ontlasting, enkele tot vele malen per dag. De aandrang om naar het toilet te gaan is dringend; ophouden lukt meestal niet. De ontlasting is niet alleen waterdun, maar heeft vaak ook een andere kleur en geur. Andere klachten (kunnen) zijn: hevige buikkrampen, koorts, misselijkheid, braken en een algeheel gevoel van ziek zijn.
bron: maag, lever en darmstichting
Zal ik je wat leuks vertellen? In mijn bijsluiter staat het volgende:quote:Op woensdag 13 april 2005 16:00 schreef Conflict het volgende:
[..]
Wel.
[..]
Maar goed, het gaat hier over dunne ontlasting, da's idd heel iets anders dan diarree
[..]
![]()
Die drie uur houd ik dus níét als grens aan, ik ga uit van vier uur... Ze zullen het er niet voor niks in vermelden...quote:Als u binnen drie tot vier uur na het innemen van een tablet moet overgeven, is er een kans dat de werkzame stoffen niet volledig in het lichaam worden opgenomen.
Klopt, Crohn heeft ontstekingen aan de dunne darm tot gevolg, en laat dat nou juist de plaats in je lichaam zijn waar dit soort werkzame stoffen worden opgenomen...quote:Op donderdag 14 april 2005 09:09 schreef Aventura het volgende:
Zelf zou ik geen risico nemen en het tot aan het einde van de strip met een condoom doen. Temeer omdat dit alles zich in week 1 heeft afgespeeld, de 'gevaarlijkste' periode om de pil te vergeten. Al was het maar voor je eigen gemoedsrust..
Collega van mij heeft trouwens een kind gekregen door diarree bij pilgebruik.
Maar goed, niet helemaal vergelijkbaar want ze heeft de ziekte van Crohn..dat is wel even wat ernstiger dan een paar keer de dunne.
Dus wel, Je moet eens weten hoeveel meisjes zwanger raken doordat ze de pil nemen, diaree hebben en vervolgens toch (onveilige) seks hebben.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:49 schreef Enil het volgende:
Bij genoemde infectie voel je je namelijk euh, best dood, en denk je niet echt meer aan seks. Misschien dat dat enigszins als guideline kan gelden?
Moet je daarbij niet vergeten dat, wanneer je echt waterdunne diarree in week 1 hebt, het telt als het vergeten van de pil, waardoor je een week niet beschermd bent.quote:Op donderdag 14 april 2005 18:23 schreef Flubbel het volgende:
[..]
Dus wel, Je moet eens weten hoeveel meisjes zwanger raken doordat ze de pil nemen, diaree hebben en vervolgens toch (onveilige) seks hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |