Lekker is dat.quote:Werkstraf voor mishandeling van voetganger
winschoten - De rechtbank van Groningen heeft de 47-jarige ondernemer Tjeerd S. uit Veendam veroordeeld tot een werkstraf van 240 uur wegens een poging tot zware mishandeling. S. reed vorig jaar met zijn auto in op een Winschoter. Dit gebeurde voor het St. Lucas Ziekenhuis in Winschoten. Aanleiding was dat de voetganger zijn middelvinger naar hem opstak. De voetganger deed dit omdat hij kort daarvoor bijna was aangereden door diezelfde automobilist op het zebrapad. Ook gaf hij de voetganger een vuistslag in het gezicht. Het openbaar ministerie had de ondernemer in eerste instantie poging tot doodslag ten laste gelegd. Het vonnis is conform de eis.
Ga maar in Feedback janken, kwal.quote:Op woensdag 13 april 2005 09:12 schreef SCH het volgende:
Jeemig - kunnen we niet een speciaal subforum "rechtbankuitspraken waar robh het niet mee eens is" openen.
poging zware mishandeling is wat anders dan (eenvoudige) mishandeling.quote:Op woensdag 13 april 2005 09:12 schreef robh het volgende:
[..]
Lekker is dat.
Tot 2 keer toe word je ondersteboven gereden, krijg je een vuist in je gezicht en dan durven ze ook nog te beweren dat het mishandeling is?
Laffe uitspraak.
Nee, poging tot zware mishandeling. Wat had je dan voor kwalificatie in gedachte?quote:Op woensdag 13 april 2005 09:12 schreef robh het volgende:
[..]
Lekker is dat.
Tot 2 keer toe word je ondersteboven gereden, krijg je een vuist in je gezicht en dan durven ze ook nog te beweren dat het mishandeling is?
Laffe uitspraak.
Ik vond poging tot doodslag wel een hele goede. Daarvoor rij je toch mensen aan?quote:Op woensdag 13 april 2005 10:18 schreef Pool het volgende:
Nee, poging tot zware mishandeling. Wat had je dan voor kwalificatie in gedachte?
De straf had wat mij betreft inderdaad wat hoger gemogen, maar dat is ook mogelijk onder poging tot zware mishandeling, daar kun je net zo goed iemand een paar jaar voor in de bak gooien. Voor poging tot doodslag is veel zwaarder bewijs nodig, dan moet het OM ook kunnen bewijzen dat die chauffeur opzet had op het doden van de voetganger. Dat bewijs was hier blijkbaar niet aanwezig.quote:Op woensdag 13 april 2005 10:28 schreef robh het volgende:
[..]
Ik vond poging tot doodslag wel een hele goede. Daarvoor rij je toch mensen aan?
Wat ik ook niet snap is dat de man gewoon weer rond mag tuffen. De politie had meteen zijn rijbewijs moeten verscheuren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |