abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26168895
Quickie-Bat kom je meepraten?

Een aantal F&F-users zijn met de hond(en) op cursus op verschillende niveau's en men vond het leuk om daar eens met elkaar over te babbelen.

pi_26168927
Oe TS begint

Ayla heeft puppycursus, basis I en II en G&G I en II.
In augustus beginnen we met behendigheid.

En in de zomer doen we een zgn. carroussel om bezig te blijven voor de leuk. 6 weken 1 les. Kennismaken met flyball, behendigheid, wandelen in een groep, jacht/apporteren, speuren/sorteren en ehbo.
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:08:12 #3
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_26168962
Tink, dank
Ik zat me al af te vragen of ik nou een topic moest openen en zo ja hoe ik dat dan in moest richten

Mijn vraag i.i.g.: Wat is een goede hondenschool in Den Haag e.o???????
You saw her bathing on the roof, her beauty and the moonlight overthrew you
pi_26169354
Cursussen Leuk!
Ik heb met mijn oudste teef alleen een basisgehoorzaamheidscursus gelopen. Met mijn reu ga ik binnenkort supermodern een clickercursus volgen. Ik ben een groot liefhebber van clickertrainingen, ik pas ze zelf ook toe in mijn lessen. Ik vind het een top hulpmiddel en honden leren er zo razensnel van!
Oh Sprookjesbos? Er zit een hele goede hondenschool in Nootdorp/Pijnacker. Dat vind ik zelf echt de beste in die hele regio. Ik zal even een website voor je zoeken...
pi_26169380
Hondenschool Pijnacker**
De allereerste Kynotrain Hondenschool in Nederland
Telefoon 0654614207

Deze dus geen website helaas
pi_26169401
Tinkerbell waar train jij?
pi_26169445
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 13:24 schreef Quickie_Bat het volgende:
Tinkerbell waar train jij?
HondenSportVereniging Amersfoort (HSVA)
pi_26169692
Wij doen met onze hond gewoon een puppycursus, ik ga daarna nog wel eens verder kijken. Maar het is wel erg leuk om te doen
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_26169705
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 13:26 schreef Tinkerbell het volgende:

[..]

HondenSportVereniging Amersfoort (HSVA)
Ken jij dan ook Brenda Velu?
pi_26169836
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 13:36 schreef Quickie_Bat het volgende:

[..]

Ken jij dan ook Brenda Velu?
Das een intructrice toch, dacht ik gezien te hebben op de website. Maar ik ken nog vrijwel niemand, want ben er jaren geleden voor het laatst geweest met mijn vorige hond. Met Ayla ga ik pas volgende maand (zomercursus en dan in augustus de behendigheid). Heb alleen gesproken met het cursussecretariaat en mensen die er nu trainen
pi_26169904
Ik en mijn hond zijn bij basis II heel snel opgehouden met de saaie gehoorzaamheid.
Ik ben inmiddels al 2 jaar bezig met behendigheid.
In de regio organiseren we fun wedstrijden voor hobby-isten. meerdere prijsjes binnen gehaald
Hondenclub Sirius in Oirsbeek www.hcsirius.nl
"St-Patrick's Day"
  dinsdag 12 april 2005 @ 14:03:41 #12
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_26170298
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 13:23 schreef Quickie_Bat het volgende:
Hondenschool Pijnacker**
De allereerste Kynotrain Hondenschool in Nederland
Telefoon 0654614207

Deze dus geen website helaas
Dank voor het opzoeken. Vanavond even met vriendlief overleggen of dit al dan niet te ver is. Via inet had ik zelf "randstadhondensport" gevonden. Ken je die ook toevallig??

Enneh...wat houdt kynotrain in?
  Moderator dinsdag 12 april 2005 @ 14:39:33 #13
5428 crew  miss_sly
pi_26171072
Wij zijn dus gisteren begonnen met de EG -instroom.
Misu is een jaar en had nog geen puppiecursus gehad en deze cursus sluit perfect aan bij ons

We doen het in Nijmegen bij http://www.kynologenclubnijmegen.nl/
Ik denk dat we in ieder geval ook verder gaan voor VEG. Als Misu er dan nog zin in heeft, gaan we verder kijken. Ik wist niet dat er zoveel opties waren
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_26173629
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 14:03 schreef Sprookjesbos het volgende:

[..]

Dank voor het opzoeken. Vanavond even met vriendlief overleggen of dit al dan niet te ver is. Via inet had ik zelf "randstadhondensport" gevonden. Ken je die ook toevallig??

Enneh...wat houdt kynotrain in?
Nee die ken ik helaas niet. Kynotrain is een soort van franchiser in hondenscholen, ze hebben op zich wel een goede visie en van deze hondenschool weet ik toevallig dat zij echt heel leuk lesgeeft. Maar het beste is toch altijd een keer kijken of een proefles meedoen of het je bevalt of niet
pi_26174470
Doen jullie ook spelletjes met je hond?

Ik laat Ayla over de tuinbankjes heen springen, ik verstop snoepjes in de tuin of tijdens de wandeling, ik laat haar stukken terug hollen om een 'per ongeluk expres vergeten' bal of stok te halen, en gooi met ballen en stokken.

Wij en Ayla helemaal vinden dat leuk
  Moderator dinsdag 12 april 2005 @ 17:38:57 #16
5428 crew  miss_sly
pi_26175260
Misu moet nog leren spelen, denk ik
Zeker buiten, binnen gaat het nog wel met een balletje ofzo. Maar buiten terug laten lopen om iets op te halen? Dacht het niet hoor
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_26176775
Ik heb zo'n "chuck-it" zo'n stok om ballen heel ver weg te gooien: die is toch echt wel ideaal hoor . Qua gooiwerk ben ik echt erg en met zo'n ding gaat het een stuk beter . Wat ik ook wel eens doe tijdens een wandeling is een hond vastleggen aan een bankje of paal en dan haar lievelingsspeeltje laten zien en dan een meter of 50 verderop die verstoppen en haar dan losmaken en haar die laten zoeken. Ze flipt dan al compleet als ik terugkom bij d'r en ik haar bijna losmaak erg leuk
Oh en ik heb laatst zo'n bijtrol gekocht, die ze ook in de africhting gebruiken, die is ook favoriet hier ze kunnen er echt snoeihard in bijten en het gaat dus gewoon niet stuk
  woensdag 13 april 2005 @ 09:40:36 #18
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_26188840
Wat Casper een heeeeel leuk spelletje vindt is net doen of hij Oost-indisch doof is als ik hem roep Veel verder komen we met hem nog niet. Ik ben al een poosje bezig met hem zoekspelletjes te leren. Dan verstop ik een snoepje in mijn hand en wacht tot hij het met zijn snuit aanraakt. Het gaat langzaam bij hem, heel langzaam. Maar dat geeft niet. Het is nog een jonge hond dus we hebben nog jarenlang de tijd om hem spelletjes te leren.

Smekje is gek op achter dingen aanrennen. Dus dat laten we hem dan ook doen. Het terugbrengen en loslaten vergt nog wel enige oefening Wat Casper dan wel weer leuk vindt is te proberen het speelgoed van Smekje af te pakken. Samen doen ze wel trekspelletjes
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
  woensdag 13 april 2005 @ 10:00:23 #19
52212 Sprookjesbos
Life 's a fairytale
pi_26189191
Chakra d'r favoriete (zomer)spelletje is met een waterpistool zo'n supersooker welteverstaan.
Dit houdt in dat ik het gevaarte vul met water terwijl de hond wild om me heen danst
Vervolgens laat ik Chakra zitten en blijven dit lukt alleen als ik met m'n gezicht naar d'r toe en sooker op d'r gericht naar achter loop. Ik loop zo ver mogelijk naar achter en op het moment dat ik "ja" roep rent de hond de waterstraal tegemoet en wordt ze al happend zijknat en ik meestal ook

pi_26192123
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 18:44 schreef Quickie_Bat het volgende:
Ik heb zo'n "chuck-it" zo'n stok om ballen heel ver weg te gooien: die is toch echt wel ideaal hoor . Qua gooiwerk ben ik echt erg en met zo'n ding gaat het een stuk beter . Wat ik ook wel eens doe tijdens een wandeling is een hond vastleggen aan een bankje of paal en dan haar lievelingsspeeltje laten zien en dan een meter of 50 verderop die verstoppen en haar dan losmaken en haar die laten zoeken. Ze flipt dan al compleet als ik terugkom bij d'r en ik haar bijna losmaak erg leuk
Heb ik ook, een chuck-it
quote:
Op woensdag 13 april 2005 09:40 schreef Spindizzy het volgende:
Ik ben al een poosje bezig met hem zoekspelletjes te leren. Dan verstop ik een snoepje in mijn hand en wacht tot hij het met zijn snuit aanraakt. Het gaat langzaam bij hem, heel langzaam. Maar dat geeft niet. Het is nog een jonge hond dus we hebben nog jarenlang de tijd om hem spelletjes te leren.
Ik speel met Ayla het danoontje-spel. Drie bloempotjes, onder 1 ervan een snoepje en dan moet ze het goede potje omgooien. Misschien wat voor Cas?
pi_26271636
Ja helemaal ontopic is het niet, maar ik wil het wel graag hier schrijven omdat ik graag feedback wil hebben of ik iets verkeerd heb gedaan.

Ging van de week met Ayla wandelen. Het was, door omstandigheden, een andere tijd en plaats dan normaal. Normaal gesproken ga ik naar het bos, maar nu ging ik naar het speelveld in de buurt. Ik kom daar op zich wel vaker, maar op wat alternatieve tijden, gewoon om te spelen. Nou ja, dat doet er ook allemaal niet toe, behalve dan dat het iets anders dan anders was.

Enfin, via een paadje langs het water kan je op dat speelveld komen. Daar liep ik, met Ayla aan de lijn. Ik was nog niet op het veld dus, maar had er al wel zicht op. Naast dat paadje liggen wat bosjes en daarnaast een fietspad en daarnaast een grote weg.

Ik hoorde een geluid en toen ik omkeek zag ik een jongen op de fiets. Een zwarte hond liep er los naast en die kwam op Ayla afrennen. Tegelijkertijd komt op het veld aan de andere kant een man met hond aan. Die man doet zijn hond van de lijn en die hond komt ook op Ayla afrennen.

Er komen dus 2 honden op Ayla afgestormt. Nu heb ik altijd geleerd dat een aangelijnde hond tussen losse honden in het nadeel is. Die heeft geen bewegingsvrijheid. Dus ik doe Ayla ook van de lijn.

Vrolijk als ze is laat ze zich vervolgens opjagen door die zwarte hond (ze kon alleen maar rechtdoor richting veld, aan de ene kant bomen en de andere kant water). Met zijn tweeen rennen ze dus op de andere hond af, die op zijn beurt weer op Ayla en de zwarte hond af kwam rennen. Wat mij betreft dus niks aan de hand, alle staarten omhoog en ze lossen dat samen wel op.

Ik ben dus nog een eindje van het veld af zelf, maar zie die man op het veld wild met zijn armen zwaaien en zijn hond roepen, die niet komt maar door blijft rennen naar Ayla en de zwarte. Op het moment dat de honden elkaar ontmoeten begint de man met stenen en stokken te gooien naar Ayla. Die schrikt daar zo van dat ze als een speer uit de bocht er vandoor gaat. Het ging allemaal zo snel (zei die jongen van de zwarte hond ook later) dat het niet eens helemaal doordrong bij me. Ik was nog best een stukje af van het veld. Ik riep Ayla en wacht, wat normaal gesproken genoeg is, maar ik zag haar al niet meer. Heb een spierziekte, kan dus ook niet hard lopen zelf en hou een hond als Ayla maar eens bij. Weg Ayla dus toen ik op het veld aankwam.

De man had zijn hond alweer aan de lijn en ging aan het eind van het veld staan met zijn armen over elkaar, zijn vrouw erbij geroepen, om de boel te bekijken.

Ik Ayla zoeken, doodsbenauwd dat ze de grote weg op was geschoten. De zwarte hond was ook weggeschoten, maar al bij zijn baasje teruggekeerd. De jongen hielp me zoeken. Hij was laaiend, maar mijn paniek was genoeg om bij mij te blijven en niet die vent voor zijn bek te slaan. Enfin, op een gegeven moment kroop (kroop!! Op d'r buik schoof ze naar me toe) Ayla uit de bosjes naast de grote weg. Hart in mijn keel, maar ze was terug. Ze was duidelijk bang dat ik enorm boos was, maar zij heeft in mijn ogen niks verkeerd gedaan, behalve luisteren naar wacht, maar haar paniek was kennelijk groot.

Die man en zijn vrouw waren verdwenen toen de jongen en ik verhaal wilden gaan halen.

Maar nu zit ik met het volgende: heb ik nou wat verkeerd gedaan? Ik denk van niet zelf. Ik had Ayla aangelijnd kunnen houden, maar met 2 losse honden, die allebei ook nog naar d'r toe kwamen vond ik dat ik haar ook los kon laten. Ik denk dat die man juist een probleem had met zijn hond of dat ie niet wil dat zijn hond in aanraking komt met andere honden of dat ie bang is voor andere honden dan zijn eigen, Want waarom zou hij anders met stenen gooien? De jongen met de fiets zegt ook dat ik niks verkeerd deed. Maar ik weet het niet.
pi_26272365
Jij hebt niets verkeerd gedaan Tink.
Ik had hetzelfde gedaan als jij: Ayla los.
Wat die vent deed is belachelijk, ik ben helemaal verontwaardigd. Asociaal gedrag.
Jammer dat hij verdwenen is voordat je hem kon aanspreken op zijn wangedrag. En ik heb medelijden met zijn hond...
Pfffffffffff, gelukkig dat Ayla de weg niet is opgerend
Hoe is het nu met haar? En met jou?
pi_26273126
hmm als je hond niet in aanraking mag komen met andere honden.. of je raakt in paniek als je hond andere honden ziet..
misschien moet je dan gewoon je hond aanlijnen
scheelt hoop stress voor de rest van het park
rare vent
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_26274118
Tinkerbell, wat een verhaal zeg Maar ik vind dat je goed gehandeld hebt hoor.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_26274433
Tink, wat een achterlijke vent Ik kan uit je verhaal niet opmaken dat je ook maar iets verkeerds hebt gedaan!
Je hebt wat mij betrefd goed gehandeld
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')