abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2005 @ 16:51:39 #26
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_26150478
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:43 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik weet niet hoor, maar zou je niet gewoon eens beginnen met leren programmeren in plaats van als eis te stellen dat je de volgende Linus Torvalds wordt? Tegen de tijd dat je weet hoe je een besturingssysteem in elkaar zit heb je een volgende programmeertaal in een week geleerd.
niets aan toe te voegen...
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  maandag 11 april 2005 @ 16:53:22 #27
52200 ViPeRII
It's a good day to die
pi_26150511
Echt ik voel hier iets van de TS aan met klok en klepel e.d.
-- ViPeRII --
  maandag 11 april 2005 @ 16:59:37 #28
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_26150635
-edit- overbodig

[ Bericht 95% gewijzigd door QuietGuy op 12-04-2005 13:08:11 ]
zzz
pi_26151030
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:42 schreef ViPeRII het volgende:
Een besturings systeem ga je NIET maar dan ook NOOIT kunnen programmeren in een van bovengenoemde talen!
Volgens mij is Linux (de eerste versie althans) gewoon in C geschreven.
Dacht ik. Als in: weet ik niet zeker.
pi_26151087
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:42 schreef ViPeRII het volgende:
Een besturings systeem ga je NIET maar dan ook NOOIT kunnen programmeren in een van bovengenoemde talen!
Daarvoor moet je veel dieper in de pc graven, en dus of machinetaal schrijven (geen aanrader) of iets met assembler, waar ik me ook van af vraag of dat kan.
Euh, gewoon met C, C++, Pascal, enz.. gaat dat prima hoor
pi_26153253
quote:
Op maandag 11 april 2005 17:17 schreef markvleth het volgende:

[..]

Euh, gewoon met C, C++, Pascal, enz.. gaat dat prima hoor
Enige onderbouwing of voorbeelden toevallig?
Nu met transparante user-icon!
pi_26153461
Als je echt geen ervaring met programmeren hebt zal je toch echt eerst een basis moeten hebben. Pascal lijkt me hier wel aardig voor. Met een goeie basis en wat meer ervaring zul je ook makkelijker andere talen aanleren en begrijpen. Maar voor de rest is het erg afhankelijk van wat je wilt maken.
Oh, and that's a bad miss!
pi_26153876
quote:
Op maandag 11 april 2005 19:03 schreef Brentmeister het volgende:
Als je echt geen ervaring met programmeren hebt zal je toch echt eerst een basis moeten hebben. Pascal lijkt me hier wel aardig voor. Met een goeie basis en wat meer ervaring zul je ook makkelijker andere talen aanleren en begrijpen. Maar voor de rest is het erg afhankelijk van wat je wilt maken.
Bij de Hogeschool beginnen ze met BlueJ omdat Pascal verouderd is...
pi_26154017
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:15 schreef DaYwALKuR het volgende:
Makkelijk: Pascal / BlueJ
Gevorderde: Delphi, C, C++

3. De meeste geavanceerde programmeertaal is iets met Java, bijv BlueJ ofzoiets...
BlueJ schotel je nu voor als taal, terwijl java daar de taal achter is. Bluej is prima om mee te beginnen dan, daarna overstappen naar jbuilder
pi_26154074
quote:
Op maandag 11 april 2005 19:21 schreef DaYwALKuR het volgende:

Bij de erasmus universiteit doen ze het ook met java via bluej, omdat wanneer je met java leert programmeren je ook direct in het object georienteerde terecht komt. Als je eerst naar een oudere taal gaat, moet je dan ook weer overstappen enzo wat niet wenselijk kan zijn.
pi_26154195
quote:
Op maandag 11 april 2005 18:53 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
Enige onderbouwing of voorbeelden toevallig?
Linux kernel geschreven in C, Beos geschreven in C(++)
pi_26154723
quote:
Op maandag 11 april 2005 19:21 schreef DaYwALKuR het volgende:
Hmm ik had nog nooit gehoord van BlueJ, dus heb ik even gekeken op hun website. Het is dus eigelijk niets anders dan ide met geintegreerde uml editor. Wel jammer dat er domweg gramatica fouten op zo'n educatief georenteerde website staan. Verder staan er in hun voorbeelden ook een aantal dingen die niet conform de camelBack notatie zijn.
  maandag 11 april 2005 @ 20:09:23 #38
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_26155226
Geen programmeerervaring en dan een OS bouwen? Kans-loos. .

Ontopic: makkelijke programmeertaal? Probeer dan Ruby eens!
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_26155818
Even voor de duidelijkheid:
linux is gebouwd door 100en programmeurs. deze hebben er nog een lange tijd over gedaan. Veel plezier, en ik kom je sourcecode wel opgraven als je dood bent.

Verder is het niet mogelijk om een kernel te schrijven in C++/JAVA of elke andere programmeer taal die over het OS ligt. je zult dieper moeten gaan en assambler moeten leren. Ik kan je dit niet aanraden omdat dit zeer fucking moeilijk is. En dan de kans dat je tot een windows xp komt wel gezegt precies 0%. Dos zou je in je eentje na moeten kunnen maken.

Ik wil je hierbij heel wat eenzame uurtjes achter je computer wensen.

Wat je het best kunt doen is voor .NET gaan. VB is aan te raden voor beginners. Geen pure code, en wel een begin maken door te scripten. Als je C++ wilt gaan doen kun je eerst php leren, hier heb je sowieso veel aan en legt de basis dmv classes/functions. Java is ook weer wat anders, en is een erg leuke duidelijke programmeertaal. Al heel snel heb je een leuke applet gemaakt, die je op bijvoorbeeld je site kunt zetten.
pi_26156789
quote:
Op maandag 11 april 2005 20:34 schreef Woutey het volgende:
Verder is het niet mogelijk om een kernel te schrijven in C++/JAVA of elke andere programmeer taal die over het OS ligt. je zult dieper moeten gaan en assambler moeten leren. Ik kan je dit niet aanraden omdat dit zeer fucking moeilijk is. En dan de kans dat je tot een windows xp komt wel gezegt precies 0%. Dos zou je in je eentje na moeten kunnen maken.
Zoals je eerder al had kunnen lezen:
B U L L S H I T ! ! !

Alleen in geinterpreteerde talen kun je geen OS schrijven (script talen, java). Maar juist C, C++ of pascal zijn prima geschikt. Overigens is php wel een van de slechste manieren om programmeren te leren, het is de meest ondoordachte taal verkrijgbaar (alleen al door inconsistente naamgeving).
  maandag 11 april 2005 @ 21:18:18 #41
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_26156955
quote:
Op maandag 11 april 2005 21:11 schreef markvleth het volgende:

[..]

Zoals je eerder al had kunnen lezen:
B U L L S H I T ! ! !

Alleen in geinterpreteerde talen kun je geen OS schrijven (script talen, java). Maar juist C, C++ of pascal zijn prima geschikt. Overigens is php wel een van de slechste manieren om programmeren te leren, het is de meest ondoordachte taal verkrijgbaar (alleen al door inconsistente naamgeving).
Nee man, linus heeft zijn hele OS in assembler geschreven, daarom is het ook zo platform onafhankelijk.
[KNE]-Mod
pi_26157221
Gewoon met Java beginnen, op mijn opleiding (ICT op hogeschool) krijg ik het eerste jaar ook alleen Java. Het is een moderne taal (objectgeorienteerd enzo) en vrij makkelijk vergeleken met C++ e.d. Verder is het gewoon een goede basis voor andere talen, je leert iig omgaan met allerlei onderdelen van programmeertalen in het algemeen. En als je bluej met bijbehorend boek gebruikt moet je het helemaal goed kunnen leren.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 april 2005 @ 21:34:25 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26157384
quote:
Op maandag 11 april 2005 16:15 schreef DaYwALKuR het volgende:

3. De meeste geavanceerde programmeertaal is iets met Java, bijv BlueJ ofzoiets...

Ik denk dat C++ iets geavanceerder is.
En dan hebben we het nog niet over assembley
pi_26158529
quote:
Op maandag 11 april 2005 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Een dergelijke opmerking brengt natuurlijk inherent de vraag met zich mee: "Wat maakt een taal geavanceerd?"
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 11 april 2005 @ 22:20:39 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26158574
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:18 schreef markvleth het volgende:

[..]

Een dergelijke opmerking brengt natuurlijk inherent de vraag met zich mee: "Wat maakt een taal geavanceerd?"
Met zo min mogelijk overhead zoveel mogelijk doen lijkt me wel een aardige definitie.
pi_26159012
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:20 schreef Swetsenegger het volgende:
Met zo min mogelijk overhead zoveel mogelijk doen lijkt me wel een aardige definitie.
Vind ik een beetje vaag klinken, dat heeft eerder met de compiler te maken. Alleen geinterpreteerde talen hebben namelijk echt iets zoals overhead, zijn ze daarmee dan minder geavanceerd?
pi_26159367
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:43 schreef markvleth het volgende:

[..]

Vind ik een beetje vaag klinken, dat heeft eerder met de compiler te maken. Alleen geinterpreteerde talen hebben namelijk echt iets zoals overhead, zijn ze daarmee dan minder geavanceerd?
Ga je eigenlijk altijd van die onzinigge discussie's aan?

En geloof me, als Swets iets zegt dan is het vaak ook wel zo
Nu met transparante user-icon!
pi_26159593
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:59 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
Ga je eigenlijk altijd van die onzinigge discussie's aan?
Het is maar wat je onzinnig noemt, TS spreekt van een geavanceerde taal. Dan is het toch wel fijn om te weten wat iedereen daar onder verstaat.
quote:
Op maandag 11 april 2005 22:59 schreef Captain_Le_Chuck het volgende:
En geloof me, als Swets iets zegt dan is het vaak ook wel zo
Vaak wel, niet altijd En geloof me, nu niet
pi_26159717
quote:
Op maandag 11 april 2005 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
Of juist niet. Assembly is eigenlijk heel erg abstract. Of zelfs eenvoudig. Het aantal instructies en de bij-effecten van elke instructie is vrij beperkt. Vergelijk dat eens met de complexiteit van een taal als C++.
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_26160363
Toen ik je reacties las dacht ik aan een kerel van 14 jaar met niet al te veel kennis. Als ik naar je profiel kijk, dan kopt het
quote:
Geboortedatum: 1989-10-30
Opleiding: Vmbo
Beroep: Student
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')