Daar heb ik mn kont mee afgeveegt!quote:Op maandag 11 april 2005 15:36 schreef lurf_doctor het volgende:
waar is je binas-boekje knulom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
de druk en tempratuur van het gas is ook wel handig om te weten.quote:Op maandag 11 april 2005 15:23 schreef STFU het volgende:
Ik ben bezig met een calculator.
En nu wil ik weten hoeveel GJ (GigaJoule) een M3 (kubieke meter Gas) is.
Wie van jullie weet de formule?
Ik had al gezocht google... misschien kijk ik verkeerd, excuus, maar kan t niet vindenom deze externe inhoud weer te geven is het noodzakelijk dat je toestemming geeft voor het gebruik van tracking en social mediacookies.Ja toon me deze inhoudmeer informatie
ik accepteer de cookies.
EDIT: het probleem waar ik tegen aanloop is dat er nogal verschillende versies zijn qua berekeningen, de ene site zegt 1GJ = 45 m3, de ander zegt; 1GJ = 28 m3.
ligt eraanquote:Op maandag 11 april 2005 15:59 schreef STFU het volgende:
Maar de temp. van het gas is toch gerelateerd aan de druk?
Thanks allemaal!!!!!!!!!!!!!!!
Klopt, maar de druk is ook gelinkt aan het volume van een gas. Daarvoor hebben we de aloude wet van Boyle: p x V = constant bij een gelijkblijvende temperatuur.quote:Op maandag 11 april 2005 15:59 schreef STFU het volgende:
Maar de temp. van het gas is toch gerelateerd aan de druk?
Even voor de volledigheid de gaswet:quote:Op maandag 11 april 2005 22:15 schreef Enigmatic het volgende:
[..]
Klopt, maar de druk is ook gelinkt aan het volume van een gas. Daarvoor hebben we de aloude wet van Boyle: p x V = constant bij een gelijkblijvende temperatuur.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop