Nee helaas, Niet-Rokers streven toch net iets te vaak niet haalbare doelen na, ook jij zal gewoon sterven, ik hoop voor je dat het een lange tijd na mij zal zijn, dan kan je je alsnog een beetje tevreden stellen met je 'gelijk'...quote:Op maandag 11 april 2005 17:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wij overleven het wel. Wij roken namelijk niet.
Ja, ik vergat even dat niet-rokers onsterfelijk zijn. dom dom domquote:Op maandag 11 april 2005 17:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wij overleven het wel. Wij roken namelijk niet.
Meerokenquote:Op maandag 11 april 2005 17:22 schreef Lienekien het volgende:
Wie heeft het over onsterfelijkheid? Maar ik ga niet dood door sigarettenrook.
Gelukkig hoef ik niet mee te roken.quote:Op maandag 11 april 2005 17:26 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Meeroken![]()
Er zijn trouwens genoeg 'enge' ziektes om de dood een beetje interessant te maken.
We're all SCREWED!!!quote:Op maandag 11 april 2005 17:28 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gelukkig hoef ik niet mee te roken.
En ja, er blijven gelukkig nog voldoende potentiële doodsoorzaken over.
bewijsstuk 'B' (na het opvoeren van Adolf Hitler als overtuigd Niet-Roker toch het sterkste argument voor acceptatie van de Rokers als positieve kracht in onze Maatschappij)quote:
Nee, ik bedoel niet dat rokers een stoppoging wagen omdat ze gedwongen worden.quote:Op maandag 11 april 2005 17:03 schreef RM-rf het volgende:
Maar waar de vrijheid van Godsdient tegenwoordig iedere vorm van jodelatie-aanbidders beschermd, is er geen enkele beshutting meer voor de arme rokers ..
En de inquisiteurs en heksenjagers van weleer botvieren hun behoefte aan heksenjachten met rokers-pesterijtjes die toch werkelijk van een ondermaats niveau zijn, je zou dr bijna misselijk van worden (en gele tanden krijgen)
Goed punt. Jezelf koste wat kost gif toedienen is idd een Darwin-award waard.quote:Op maandag 11 april 2005 17:08 schreef Nickthedick het volgende:
Niet-rokers zijn een stel huillies. Ik beschouw tabak als een evolutionaire filter.
Caffeine.. Coffee.. Chocolate.. Wine and Wine Sherry.. Apple Juice Concentrate Extract and Skins.. Korreltje zout..quote:Op maandag 11 april 2005 16:03 schreef Conorach het volgende:
Tel de chemicaliën en bekende voedings-genots-stoffen die je hoofd laten denken dat roken oké is
Wat zit er in een sigaret?
Dat er nicotine en teer inzitten dat wisten we al lang. Maar je hebt je ongetwijfeld wel eens afgevraagd: wat zit er nou nog meer in? Nou... heel veel meer!!!
De 599 ingrediënten in een sigaret:
[...]
bron: http://www.nssmr.nl/nssmr_ing.html
Ik heb het hier over meerokers, ik ben van plan om zoveel mogelijk van die whiners het graf in te helpenquote:Op maandag 11 april 2005 18:01 schreef HenryHill het volgende:
Goed punt. Jezelf koste wat kost gif toedienen is idd een Darwin-award waard.
En als je denkt dat niet-rokers huilies zijn, wil ik de rokers wel eens horen als er geen sigaretten in huis liggen...
Ow zo. Als ik jou was zou ik ff een sigaretje opsteken, het klinkt alsof je wel wat ontspanning kan gebruiken met al deze frustratiesquote:Op maandag 11 april 2005 18:57 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
Ik heb het hier over meerokers, ik ben van plan om zoveel mogelijk van die whiners het graf in te helpen![]()
Jij was toch gestopt met rokenquote:Op maandag 11 april 2005 14:53 schreef DarkElf het volgende:
[..]
klopt mijn allergoloog vindt dat ook maar in zijn jaren van het behandelen van mensen met astma waren het aantal mensen die daarbij rookten echt heel groot.
W8, dan ga ik even in de buurt van een niet-roker een sigaret opsteken. (*heeft trouwens al 48 uur geen peuk meer aangeraakt).quote:Op maandag 11 april 2005 19:02 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ow zo. Als ik jou was zou ik ff een sigaretje opsteken, het klinkt alsof je wel wat ontspanning kan gebruiken met al deze frustraties![]()
Maar het is niet verslavendquote:Op maandag 11 april 2005 19:11 schreef Nickthedick het volgende:
[..]
W8, dan ga ik even in de buurt van een niet-roker een sigaret opsteken. (*heeft trouwens al 48 uur geen peuk meer aangeraakt).
Ik stop elke maand wel een paar dagen, dan weer een week, of 2 weken; no biggie. Als ik een paar dagen bij familie ben (met kerst bijv.) rook ik ook niet, 'k heb nog nooit last van verslavingsverschijnselen gehad ofzo.quote:Op maandag 11 april 2005 19:15 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Maar het is niet verslavend
Sorry, kon het niet laten. Maar 48 uur is heel netjes, feitelijk ben je nu al gestopt. Als je het vol zou willen houden dan he.
ik vermoed dat de eigenaar van de rechterlong even dood is als die van de linkerlong ....quote:
Clinton deed toch andere dingen met die sigarenquote:Op maandag 11 april 2005 15:17 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Jozef Stalin ook, Winston Churchill, Bill Clinton .... de Groote Staatsmannen moeten gewoon roken ...
enkel Adolf Hilter was een overtuigd niet-roker en de eerste die het roken in zijn omgeving verbood
En maar smoesjes blijven verzinnenquote:Op maandag 11 april 2005 21:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik vermoed dat de eigenaar van de rechterlong even dood is als die van de linkerlong ....
Hoezo smoesje? Het is toch zo.quote:Op maandag 11 april 2005 21:21 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
En maar smoesjes blijven verzinnen![]()
Roze is voor homo'squote:Op maandag 11 april 2005 21:08 schreef TheDon1985 het volgende:
Rokers lijden aan een cognitieve dissonantie:
Maar ondertussen...
[afbeelding]
quote:Op maandag 11 april 2005 21:15 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ik vermoed dat de eigenaar van de rechterlong even dood is als die van de linkerlong ....
Even een toevoeging; rokers verliezen hun tanden en kiezen eerder, rokers hebben ook een verhoogd risico op mondkanker,tongkanker, speekselkliertumoren,mondbodemkanker en het kan voorkomen dat een halve onderkaak en tong verwijderd moet worden.........................................nou, denk hier nog maar eens over na voordat je weer een peuk opsteektquote:Op maandag 11 april 2005 14:39 schreef frankium het volgende:
Wetenschappelijk bewijs
Op sigarettenpakjes staan sinds enige tijd waarschuwingen zoals 'Roken is dodelijk' en 'Rokers sterven jonger'. Er bestaat wetenschappelijk bewijs dat roken leidt tot een aantal soorten kanker, waaronder longkanker, nierkanker en baarmoederhalskanker.
Maar ook hart- en vaatziekten, bronchitis en longemfyseem kunnen door roken zijn veroorzaakt. Tot slot heeft tabak een negatieve invloed op het uiterlijk. Roken veroudert bijvoorbeeld de huid sneller, verkleurt het gebit en tast het zelfs aan.
Zelfs dat is een aflopende zaak aan het wordenquote:Op maandag 11 april 2005 22:04 schreef FlyingFox het volgende:
[..]
Jij hebt dan weer andere verslavingen waardoor je de 60 niet haalt.
Echt mooi is dat he? Helemaal zichzelf indekkenquote:Op maandag 11 april 2005 21:21 schreef Boy_Snakeye het volgende:
[..]
En maar smoesjes blijven verzinnen![]()
True.quote:Op maandag 11 april 2005 21:08 schreef TheDon1985 het volgende:
Rokers lijden aan een cognitieve dissonantie.
Wat is de positieve waarde van koffie en vet eten als ik vragen mag ? (en dat laatste zeker als het door de vettax straks 5 euro voor een burgertje is ?)quote:Op maandag 11 april 2005 22:27 schreef HenryHill het volgende:
[..]
True.
Hoe zou jij anders voor jezelf verklaren dat je rookt omdat je verslaafd bent, dat het bakken vol met geld kost en dat je jezelf ermee om zeep helpt, zonder dat je er ook maar 1 positieve reden tegenover kan zetten? Dan hou je toch geen eigenwaarde meer over![]()
En dusquote:
Mocht ik ooit behoefte hebben aan meer eigenwaarde, dan stop ik toch gewoon met roken ...quote:Op maandag 11 april 2005 22:27 schreef HenryHill het volgende:
Hoe zou jij anders voor jezelf verklaren dat je rookt omdat je verslaafd bent, dat het bakken vol met geld kost en dat je jezelf ermee om zeep helpt, zonder dat je er ook maar 1 positieve reden tegenover kan zetten? Dan hou je toch geen eigenwaarde meer over![]()
Volgens mij heb ik iemand op z'n teentjes getrapt...quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:58 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Mocht ik ooit behoefte hebben aan meer eigenwaarde, dan stop ik toch gewoon met roken ...![]()
dat is het leuke, je eigenwaarde heeft dan nog groeiruimte, jij zal ermee moeten leven dat het moeilijk is ooit een beter mens dan nu te worden, tenzij je andere zwakheden bezit: een heroine-verslaving, of misschien compulsieve masturbatie-drang?
nee hoorquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:15 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik iemand op z'n teentjes getrapt...![]()
Wat is het nu, behoort een mens nu wel veel eigenwaarde te hebben, of juist niet ...?quote:En als je je eigenwaarde alleen kunt opkrikken door niet te roken, dan heb je niet veel om voor te leven
Ik weet niet op welk chaotisch industrieterrein of langs welke zes baans snelweg jij woont, maar hier valt het wel mee hoor allemaalquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:24 schreef nossio het volgende:
Roken of buiten een rondje lopen.
Of je nu wilt of niet je longen gaan toch naar de kl*te.
Met roken bouw ik nog wat weerstand op
Rotterdamquote:Op dinsdag 12 april 2005 10:36 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Ik weet niet op welk chaotisch industrieterrein of langs welke zes baans snelweg jij woont, maar hier valt het wel mee hoor allemaal
tsja, dat slaat echt helemaal nergens op? Het enige positieve effect wat roken heeft is dat het bepaalde hersenfuncties tijdelijk stimuleert. En dan nog is het de vraag of dat gunstig is.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:24 schreef nossio het volgende:
Hou nou is op met dat gezeik over kanker,en al die andere klachten.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:41 schreef GKLQuake het volgende:
[..]
tsja, dat slaat echt helemaal nergens op? Het enige positieve effect wat roken heeft is dat het bepaalde hersenfuncties tijdelijk stimuleert. En dan nog is het de vraag of dat gunstig is.
Effecten op je longen:
Het epitheel in de bronchieen raakt geirriteer en gaat meer slijm produceren en kan reactiever worden. Daardoor verkleint de diameter (benauwdheid) Het slijm moet toch naar boven dus ga je veel hoesten, vooral 's ochtends als de zwaartekracht niet meer tegengewerkt heeft.
Ben je in een iets verder stadium dan raakt je slijmvlies in voorstadia van een carcinoom en als je pech hebt krijg je dan kanker. Verder verslechtert de functie van de trilhaartjes die vuil en slijm wegwerken, waardoor slijm blijft hangen. Dit kan leiden tot longontstekingen en ernstig verslechterde conditie.
Verder verslapt de wand van de longblaasjes waardoor de totale oppervlakte voor zuurstof en CO2 diffusie verkleint. Tevens wordt uitademen moeilijker. (bronchitis + emfyseem) (COPD)
Totdat je bij die mensen van rond de 55-65 hoort die aan een fles zuurstof zitten en geen 50meter meer kunnen lopen. Heb ik het nog niet eens over kanker...![]()
Of die Niet Rokers die hun Roken-is-Slecht-evangelisatie en ik-draag-het-leed-der-wereld-op-mijn-schouders-houding moeten bekopen met een vroegtijdige hartinfarct ..quote:
Sjaak ik ben ook serieus.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:58 schreef GKLQuake het volgende:
nossio, ik ben serieus hoor, je zit duidelijk in de ontkenningsfase.
Ik ben 6e jaars geneeskunde en heb mijn co-schappen gehad. Op de longziekten afdeling was echt 85% procent rokers die steeds terugkomen voor stootkuurtjes prednison tegen hun chronische bronchitis. Terwijl ze vaak wel gewoon doorroken! Die mensen hebben een longfunctie waar je niet blij van wordt. Nogmaals die hoeven geen kanker te hebben.
De rest heeft ofwel kanker, of het zijn jonge mensen met een zeldzame afwijking of een astma verergering.
Ik denk dat jij niet helemaal door hebt dat misschien anderen _niet_ helemaal serieus zijn ....quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:58 schreef GKLQuake het volgende:
nossio, ik ben serieus hoor, je zit duidelijk in de ontkenningsfase.
Maar stel nou dat je nooit gerookt hebt, dan weet je nooit hoe dat is. Als je dan erg ziek wordt, zonder dat je het bijpassende genot er van hebt gehad, is dat natuurlijk helemaal zuur.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:14 schreef GKLQuake het volgende:
En als je straks werkelijk wat krijgt, of zwaar functie verliest, wat heb je dan nog aan je argument van dat je het anders ook wel had gekregen. Dan gaat het echt knagen. Okee ik hou erover op, moet je het zelf maar weten.
"genot" .... ?quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar stel nou dat je nooit gerookt hebt, dan weet je nooit hoe dat is. Als je dan erg ziek wordt, zonder dat je het bijpassende genot er van hebt gehad, is dat natuurlijk helemaal zuur.
Stel dat je nog nooit gerookt hebt??quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Maar stel nou dat je nooit gerookt hebt, dan weet je nooit hoe dat is. Als je dan erg ziek wordt, zonder dat je het bijpassende genot er van hebt gehad, is dat natuurlijk helemaal zuur.
2e hands rook haalt het natuurlijk niet bij originele rook.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:21 schreef Noax het volgende:
[..]
Stel dat je nog nooit gerookt hebt??
Hoe kan dat nou, immers bijna overal mag nog gerookt worden, met meeroken krijg je imo ook genoeg binnen.
Ik heb het 1x geprobeerd en ik kan me NIET voorstellen dat iemand het een genot vindt....quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:21 schreef Alicey het volgende:
2e hands rook haalt het natuurlijk niet bij originele rook.
Dat is een beperking van je eigen voorstellingsvermogen. Hiermee acht ik bewezen dat rokers fantasierijker zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:23 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ik heb het 1x geprobeerd en ik kan me NIET voorstellen dat iemand het een genot vindt....
Zo sluit ik regelmatig een stofzuigerslang op de uitlaat van mijn auto aan.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:24 schreef nossio het volgende:
die had ik toch al nietquote:Op maandag 11 april 2005 14:46 schreef frankium het volgende:
Alhoewel het verband tussen roken en impotentie wetenschappelijk duidelijke vastgesteld is, zijn zeer weinig rokers zich bewust van de risico's die zij met hun seksuele leven nemen........
Dus, bestel deze ook maar vast.
[afbeelding]
Ik heb anderhalf jaar gerookt. Wat een genot om van die verslaving af te zijn!quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zo'n 10 jaar, en het is inderdaad veel beter voor je reukvermogen, smaak, conditie en lichaamsgeur.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:25 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik heb anderhalf jaar gerookt. Wat een genot om van die verslaving af te zijn!![]()
En ik die dacht dat ik als roker al stoer was. respect.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:24 schreef Noax het volgende:
[..]
Zo sluit ik regelmatig een stofzuigerslang op de uitlaat van mijn auto aan.
Vervolgens ga ik in de auto zitten met de ramen goed dicht.
De stofzuigerslang neem ik in de mond, en flink inhaleren maar.
Goed voor de weerstand man!
Dat hebben rokers in het begin ook hoor. Het is ook niet lekker, maar na verloop van tijd wen je er aan. En de gewenning aan de smaak plus de drang om te roken leidt ertoe om te zeggen dat men het lekker vind.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:23 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Ik heb het 1x geprobeerd en ik kan me NIET voorstellen dat iemand het een genot vindt....
Je wordt er geil van als je vrouwen ziet roken? Die is nieuw voor mij.quote:Ok, ik moet toegeven dat ik het niet vind stinken en dat het er wel lekker kan uitzien bij een vrouw, maar echt lekker vinden, nee
Het is gewoon goor, punt uit...quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:23 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is een beperking van je eigen voorstellingsvermogen. Hiermee acht ik bewezen dat rokers fantasierijker zijn.
Ik denk dat de Rokers hier zou moeten ingrijpen, en dan doodzieke Niet-Rokers als hun gelijken moeten opnemen, hen het gevoel geven dat long-ziektes zonder dat je ooit gerookt heeft ook even cool is, als Roken zelf (misschien kan de rookindustrie daar via een reclamecampagne aan meedragen, dat de Marlboro-cowboys ook een niet-rokende astma-patient-cowboy in hun midden krijgen, uit politiek-correct oogpunt)quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat roken er dan minder goor uit zietquote:Op dinsdag 12 april 2005 11:27 schreef HenryHill het volgende:
Je wordt er geil van als je vrouwen ziet roken? Die is nieuw voor mij.![]()
kan je wat langer blijven zitten en voor de zekerheid de kiertjes afplakken?quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:24 schreef Noax het volgende:
[..]
Het is blijkbaar zo verslavend dat je het zelfs gaat opnemen voor die kankerstokjesquote:Op dinsdag 12 april 2005 11:30 schreef HenryHill het volgende:
Holy shit RM-rf... roken is blijkbaar niet alleen slecht voor je longen, maar ook voor de zuurstoftoevoer naar je hersenen. Wat klets je allemaal man.
Rokers generaliseren altijd zo.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:30 schreef HenryHill het volgende:
Holy shit RM-rf... roken is blijkbaar niet alleen slecht voor je longen, maar ook voor de zuurstoftoevoer naar je hersenen. Wat klets je allemaal man.
Ook een jonge vrouw die rookt vind ik niet aantrekkelijk hoor.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:28 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel dat roken er dan minder goor uit zietDan bijv. een oude, verrimpelde, shag-rokende vrouw of bouwvakker
De manier waarop het gebeurt kan heel veel uitmakenquote:Op dinsdag 12 april 2005 11:34 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ook een jonge vrouw die rookt vind ik niet aantrekkelijk hoor.
Ja, dat doe ik dus ook... degenen die zeggen dat dat schadelijk is voor de gezondheid, spreken niet de waarheid.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:24 schreef Noax het volgende:
[..]
Orale fixatie?quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:35 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
De manier waarop het gebeurt kan heel veel uitmaken
Dat zou je ook kunnen bewerkstelligen met b.v. een lolliequote:Op dinsdag 12 april 2005 11:35 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Iddquote:Op dinsdag 12 april 2005 11:38 schreef Noax het volgende:
[..]
Dat zou je ook kunnen bewerkstelligen met b.v. een lollie
Wat ik al dacht, een orale fixatie!quote:
Bronquote:Een kind of persoon kan blijven steken in een bepaalde fase van zijn ontwikkeling. Dit wordt fixatie genoemd. Wanneer iemand is blijven steken in de orale fase, wordt dit orale fixatie genoemd. De volwassene heeft dan een grote neiging tot dingen die met de mond te maken hebben: snoepen, zuigen, bijten etc.
O ja?quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:40 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ik al dacht, een orale fixatie!![]()
Oh, God natuurlijk... Ik ben echt blond geloof ik.quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:35 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Dat je er eerst aan moet wennen, waarom zul je die moeite nemen?quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:27 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Dat hebben rokers in het begin ook hoor. Het is ook niet lekker, maar na verloop van tijd wen je er aan. En de gewenning aan de smaak plus de drang om te roken leidt ertoe om te zeggen dat men het lekker vind.
[..]
Om erbij te horen natuurlijkquote:Op dinsdag 12 april 2005 11:55 schreef Noax het volgende:
[..]
Dat je er eerst aan moet wennen, waarom zul je die moeite nemen?
Als je het niet lekker vind, waarom dan moeite gaan doen om het wel lekker te vinden... Snap ik niet.
Tja, die blijkbaar nietquote:Op dinsdag 12 april 2005 11:56 schreef Noax het volgende:
Om er bij te horen? Je hebt toch zelf ook wel een mening lijkt me?
quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:56 schreef Noax het volgende:
Om er bij te horen? Je hebt toch zelf ook wel een mening lijkt me?
@ HenryHill,quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:11 schreef Noax het volgende:
[quote]Op dinsdag 12 april 2005 11:29 schreef nossio het volgende:
[..]
kan je wat langer blijven zitten en voor de zekerheid de kiertjes afplakken?
Dit om het plezier extra te verhogen
Ik verblijf er soms dagen, kun je nagaan hoe goed mijn weerstand wel niet is geworden.
Je zou het ook es moeten proberen, ik wil je wel helpen met het aftapen van de deuren/ramen van je auto.
Ook maak ik je deuren zo ongedaan dat je er niet zomaar uitstapt wanneer het je even teveel wordt.
Het is namelijk een kwestie van wennen, even door die zure appel heen bijten, zeg maar!
Heb jij vrienden? Kijk maar eens welke overeenkomsten jij met ze hebt qua smaak voor muziek, cafe's, interesses, etc. Die voorkeuren, dat heb jij echt niet allemaal zelf bedacht hoor, dat is een heel sociaal groepsproces geweest dat daar voor heeft gezorgd.quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:12 schreef Noax het volgende:
[..]
@ HenryHill,
Naief?
Weet je wat naief is? Dat je je laat meeslapen met de rest van de meute.
Tenzij je niet zo'n groepsmens bent.quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:16 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Heb jij vrienden? Kijk maar eens welke overeenkomsten jij met ze hebt qua smaak voor muziek, cafe's, interesses, etc. Die voorkeuren, dat heb jij echt niet allemaal zelf bedacht hoor, dat is een heel sociaal groepsproces geweest dat daar voor heeft gezorgd.
Ergo: iedereen laat zich door anderen meeslepen. Ook jij.
Oh, de een laat zich meer dan de ander meeslepen, en de een heeft ook meer vrienden dan de ander, dus verschil genoeg. Maar zelfs mensen die zichzelf geen groepsmensen vinden kleden zich niet helemaal wereldvreemd, en nemen ten minste een beetje de moeite om sociaal geaccepteerd te worden (hetzij door klasgenoten, door collega's, etc).quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Tenzij je niet zo'n groepsmens bent.
Maar bij moedwillig je eigen gezondheid versjtieren ligt wel een grens.quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:24 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Oh, de een laat zich meer dan de ander meeslepen, en de een heeft ook meer vrienden dan de ander, dus verschil genoeg. Maar zelfs mensen die zichzelf geen groepsmensen vinden kleden zich niet helemaal wereldvreemd, en nemen ten minste een beetje de moeite om sociaal geaccepteerd te worden (hetzij door klasgenoten, door collega's, etc).
Dus iedereen wordt wel in meer of mindere mate beinvloed.
Ik heb behoorlijk wat mensen om me heen, maar deze mensen zoek ik niet uit omdat ze overeenkomsten met mij vertonen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:16 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Heb jij vrienden? Kijk maar eens welke overeenkomsten jij met ze hebt qua smaak voor muziek, cafe's, interesses, etc. Die voorkeuren, dat heb jij echt niet allemaal zelf bedacht hoor, dat is een heel sociaal groepsproces geweest dat daar voor heeft gezorgd.
Ergo: iedereen laat zich door anderen meeslepen. Ook jij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |