bron: http://www.volkskrant.nl/binnenland/1112937802394.html /radioquote:
zaterdag 9 april 2005 uur.
Bouterse: arrestatie heeft grote gevolgen
Van onze verslaggever Stieven Ramdharie
PARAMARIBO - De Surinaamse presidentskandidaat Desi Bouterse waarschuwt de Surinaamse en Nederlandse regering vandaag in de Volkskrant voor ernstige gevolgen mochten ze hem willen arresteren voor de decembermoorden of voor zijn drugsveroordeling.
'Mijn arrestatie zal grote consequenties hebben', dreigt Bouterse in een interview dat is gehouden tijdens zijn campagne in het Surinaamse binnenland. 'Het zal niet van een leien dakje gaan.'
De oud-bevelhebber, die met zijn NDP bij de verkiezingen van 25 mei hoge ogen gooit om de grootste partij te worden, zegt niet wat er zal gebeuren. Hij maakte eerder toespelingen op het grote aantal Nederlanders dat in Suriname verblijft.
Bouterse behoort tot een groep van 26 oud-militairen en voormalige politici die door justitie in Paramaribo zijn aangeklaagd voor hun betrokkenheid bij de executie van vijftien tegenstanders op 8 december 1982 in Fort Zeelandia. Verwacht wordt dat de berechting van Bouterse door de krijgsraad na de verkiezingen zal beginnen.
Volgens Gerard Spong, speciale adviseur van de Surinaamse regering in deze zaak, valt niet aan de arrestatie van de oud-bevelhebber te ontkomen. Politie en Justitie in Paramaribo onderzoeken volgens Spong al jaren hoe de oud-bevelhebber kan worden opgepakt.
Bouterse zegt zich niet opgejaagd te voelen. 'Ik maak mij er niet druk om. Dit ding speelt alleen in jullie hoofd.' De oud-legerleider beschuldigde Nederland in februari nog van pogingen hem in handen te krijgen om zijn celstraf van elf jaar wegens drugshandel uit te zitten in Nederland.
Hij waarschuwde Den Haag toen eveneens. 'Breng uw onderdanen hier niet in gevaar', riep Bouterse. 'Ik bedreig niet, ik waarschuw.'
Nederlandse mariniers doen jungle-trainingen rond Pikin Saron in het binnenland. De oud-bevelhebber heeft er een buitenverblijf.
hij maakt anders een zeer goede kans de verkiezingen van 25 mei te gaan winnen. Als dat zo is dan gaan we nog wat beleven! Alle peilingen wijzen erop dat de NDP van Bouterse de grootste wordt (met als gevolg dat Desi dus wederom president wordt)quote:Op zaterdag 9 april 2005 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:Bouterse
Megalomaan eerste klas die nog steeds denkt dat de (Surinaamse) wereld op hem zit te wachten. Oppakken die moordenaar, verbannen naar een ver eiland en nooit meer over praten.
quote:Op zaterdag 9 april 2005 09:47 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[afbeelding]
""Bouta" tijdens zijn vorige presidentsschap.
Nee, hij doelt denk ik op Johan Remkes.quote:Op zaterdag 9 april 2005 10:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Oeh! Een rokende ashoop!! Denkt Boutje soms dat ie kernwapens bezit?
Bouterse gaat in Suriname de verkiezingen winnen in elk geval. De rest van de wereld zit niet echt meer op hem te wachten, maar ook dat kan weer vriendjes opleveren.quote:Op zaterdag 9 april 2005 09:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:Bouterse
Megalomaan eerste klas die nog steeds denkt dat de (Surinaamse) wereld op hem zit te wachten. Oppakken die moordenaar, verbannen naar een ver eiland en nooit meer over praten.
laat harigekerel het niet horenquote:Op zaterdag 9 april 2005 13:34 schreef Klonk het volgende:
mannen met baarden zijn gewoon niet vertrouwen...........
onderschat hem niet. Bouterse heeft special forces en zijn speciale circel3 commando. Hij kan in Nederland voor flinke chaos zorgen!! Bouterse kan Nederland nog naar de ondergang brengen.quote:Op zaterdag 9 april 2005 14:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
laat harigekerel het niet horen![]()
verder bij een gewapend conflict moet hij zowieso het veld ruimen want de VS zal NL met deze zaak steunen
Hoe zie je dat voor je?quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Bouterse kan Nederland nog naar de ondergang brengen.
Seedorf gaat nog meer penalty's missen?quote:Op zaterdag 9 april 2005 21:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Hij kan in Nederland voor flinke chaos zorgen!! Bouterse kan Nederland nog naar de ondergang brengen.
Naar de ondergang nog welquote:Op zaterdag 9 april 2005 21:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
onderschat hem niet. Bouterse heeft special forces en zijn speciale circel3 commando. Hij kan in Nederland voor flinke chaos zorgen!! Bouterse kan Nederland nog naar de ondergang brengen.
Die Boutersequote:Op zaterdag 9 april 2005 21:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
hilarisch... misschien wordt Bouterse dan toch mij favoriete 'wereldleider' ... [afbeelding]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |