Hey, die site was ik al een tijdje kwijt. Thxquote:Op maandag 18 april 2005 18:29 schreef ikke_ook het volgende:
Je moet geen wachtwoord in je cookie zetten, ook niet encrypt.
Uit een eerder topic gevist: interessant linkje over beveiliging/inloggen
Nou dankzij die pagina weet je dus dat het veel beter kan!quote:Op maandag 18 april 2005 16:57 schreef DionysuZ het volgende:
ik gebruik zelf md5 om het wachtwoord te encrypten. Bij mij staan de inlog wachtwoorden in een database, dubbel md5 gecrypt en als je inlogt krijg je een cookie met je wachtwoord enkel md5 gecrypt. Als mensen je cookie immers achterhalen hebben ze anders ook meteen je wachtwoord. En in mijn geval de hash van het wachtwoord, daarom in de db dubbel. Kan het beter?
Kritische info zoals wachtwoorden en inlognamen kun je beter helemaal buiten de www root houden, indien mogelijk. Een htaccess pw kan in theorie gehacked worden, bijv gesniffed als je geen ssl gebruikt, of gewoon met brute force geraden als je wachtwoord niet veilig genoeg is. De info ligt dan voor het oprapen. Als je een bestand buiten de www root plaatst dan kan de webserver ze niet eens bereiken en zijn ze ook onbereikbaar voor bezoekers. Jij kan de info dan wel bereiken via een ssh verbinding. En als je dan echt secure wil zijn dan maak je de verbinding met een private/public rsa key pair van ten minste 2048 bits grootte, met een 40 tekens lange passphrase.quote:Overigens heb ik de wachtwoorden van de database etc. in een tekst bestand gezet en in een directory gepleurd die ik met een .htaccess file met de volgende inhoud heb beveiligd
[..]
ik ben niet zo'n held op beveiligingsgebied dus als iemand me kan vertellen hoe het beter kan
1 2 3 4 | <Limit GET POST PUT DELETE> order deny,allow deny from all </Limit> |
DIe heb ik nu ook, bedanktquote:Op maandag 18 april 2005 19:35 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Die link had ik Darkomen willen geven als antwoord op z'n vraag.
in het includebestand wordt enkel waardes gegeven aan variables. Dus je krijgt idd niets te zien.quote:DutchBlood:
En ik zie het probleem met het includen niet zo, als je je include bestand gewoon een .php extensie geeft krijgt degene die de filename weet in principe niks te zien, zolang je niks print in je include-bestand dus.
quote:Op maandag 18 april 2005 18:29 schreef ikke_ook het volgende:
Uit een eerder topic gevist: interessant linkje over beveiliging/inloggen
en http://phpclasses.half2.nl/browse/quote:
Wat ik me afvraag, waarom geen usernames in sessies ? Staat ook niks over op die website (over veilig inlog systeem).quote:Op maandag 18 april 2005 20:46 schreef Darkomen het volgende:
[..]
DIe heb ik nu ook, bedankt
en ik zie dat ik het veilig doe, md5, ip opslaan, online status veld, geen pw of username in cookie of sessie
Om dezelfde reden als het password. Het is simpelweg te onderscheppen, en hoe meer info een potentiele hacker eenvoudig kan onderscheppen, des te eenvoudiger de hack wordtquote:Op dinsdag 19 april 2005 10:03 schreef saban het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, waarom geen usernames in sessies ? Staat ook niks over op die website (over veilig inlog systeem).
Een loginnaam kan de hacker toch wel verkrijgen, via het forum bijvoorbeeld, daarom snap ik de nut er niet van.quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:20 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als het password. Het is simpelweg te onderscheppen, en hoe meer info een potentiele hacker eenvoudig kan onderscheppen, des te eenvoudiger de hack wordt
-edit- overigens, voor 1 of ander boerelullen site-tje met een cmsje zal ik me niet zoveel zorgen maken als ik jou was
Waarom?quote:Op dinsdag 19 april 2005 10:24 schreef saban het volgende:
[..]
Een loginnaam kan de hacker toch wel verkrijgen, via het forum bijvoorbeeld, daarom snap ik de nut er niet van.
Welk forum?
[quote]
Website/project waar ik aan werk is geen boerelul site maar een serieuze grote project en ja ik sla usernames op in sessies.
De vraag is waarom niet.quote:
Ik heb die link even bekeken maar er staan een hoop merkwaardige dingen in.quote:Op maandag 18 april 2005 19:35 schreef SuperRembo het volgende:
Die link had ik Darkomen willen geven als antwoord op z'n vraag.
Dat heb ik uiteraard, Object georienteerd programmeren is voornamelijk classificeren.quote:Op zondag 17 april 2005 22:52 schreef rekenwonder het volgende:
Ik zal maar niet vragen wat je niet snapt. Ik kan me van mezelf herinneren dat ik de overstap naar OO ook een zeer lastige vond en dat ik ook zeer moeilijk kon aangeven wat ik niet snapte. Het paradoxale was dat ook niemand mij kon uitleggen wat OO nou precies inhield. Maar ergens is het kwartje toch nog gevallen. En het heeft een beter mens van me gemaakt!
Wellicht dat collega MarkVleth er iets nuttigs over te melden heeft?
1 2 3 | <?php preg_match_all('/\[img\](.*?)\[\/img\]/si' , $tekst, $url); ?> |
Kijk hier evenquote:Op dinsdag 19 april 2005 11:16 schreef myz het volgende:
ik heb even een vraag je over reguliere expressie waar ik zelf echt even niet uit kom.
Ik heb de volgende code om de url tussen [afbeelding] te halen.
[ code verwijderd ]
Maar nu wil ik ook dat hij ook de url vindt die tussen [afbeelding] vindt en ook die tussen [afbeelding] is er toevallig iemand die mij zou kunnen vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg ik heb al ongeveer een dag zitten klooien met reguliere expressies en echt gaan snappen doe ik het niet...
Ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest wat ik wil.quote:
1 2 3 | <?php preg_match_all('/\[img\](.*?)\[\/img\]/si' , $tekst, $url); ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |