abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26328630
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:29 schreef ikke_ook het volgende:
Je moet geen wachtwoord in je cookie zetten, ook niet encrypt.

Uit een eerder topic gevist: interessant linkje over beveiliging/inloggen
Hey, die site was ik al een tijdje kwijt. Thx
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_26328756
Sinds wanneer heb jij sites nodig??
  maandag 18 april 2005 @ 18:54:52 #103
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_26329287
tnx voor dat linkje. Handige shit
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_26330282
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:35 schreef ikke_ook het volgende:
Sinds wanneer heb jij sites nodig??
Die link had ik Darkomen willen geven als antwoord op z'n vraag.
pi_26330327
quote:
Op maandag 18 april 2005 16:57 schreef DionysuZ het volgende:
ik gebruik zelf md5 om het wachtwoord te encrypten. Bij mij staan de inlog wachtwoorden in een database, dubbel md5 gecrypt en als je inlogt krijg je een cookie met je wachtwoord enkel md5 gecrypt. Als mensen je cookie immers achterhalen hebben ze anders ook meteen je wachtwoord. En in mijn geval de hash van het wachtwoord, daarom in de db dubbel. Kan het beter?
Nou dankzij die pagina weet je dus dat het veel beter kan!
quote:
Overigens heb ik de wachtwoorden van de database etc. in een tekst bestand gezet en in een directory gepleurd die ik met een .htaccess file met de volgende inhoud heb beveiligd
[..]

ik ben niet zo'n held op beveiligingsgebied dus als iemand me kan vertellen hoe het beter kan
Kritische info zoals wachtwoorden en inlognamen kun je beter helemaal buiten de www root houden, indien mogelijk. Een htaccess pw kan in theorie gehacked worden, bijv gesniffed als je geen ssl gebruikt, of gewoon met brute force geraden als je wachtwoord niet veilig genoeg is. De info ligt dan voor het oprapen. Als je een bestand buiten de www root plaatst dan kan de webserver ze niet eens bereiken en zijn ze ook onbereikbaar voor bezoekers. Jij kan de info dan wel bereiken via een ssh verbinding. En als je dan echt secure wil zijn dan maak je de verbinding met een private/public rsa key pair van ten minste 2048 bits grootte, met een 40 tekens lange passphrase.
Unox, the worst operating system.
  maandag 18 april 2005 @ 19:57:07 #106
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_26330820
probleem is dat ik niet buiten de www root bestanden kan plaatsen. Tis nie mijn server en die mogelijkheid wordt me niet geboden. Maar mijn .htaccess bestand bevat geen paswoord, slechts een "Deny all" zodat je er gewoon niet van buiten in kan. Maar misschien dat iemand weet hoe veilig een directory is als er een .htaccess file in staat met als inhoud:

1
2
3
4
<Limit GET POST PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_26331005
Je kan ze ook de permissie 600 geven (als de server tenminste goed is geconfigureerd, anders kan je er zelf ook niet meer bij )
Unox, the worst operating system.
  maandag 18 april 2005 @ 20:06:57 #108
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_26331060
hm nu je het zegt, ik zal dat eens proberen
  maandag 18 april 2005 @ 20:10:10 #109
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_26331129
600 werkte niet, maar 700 wel.
pi_26331712
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:35 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

DIe heb ik nu ook, bedankt

en ik zie dat ik het veilig doe , md5, ip opslaan, online status veld, geen pw of username in cookie of sessie
pi_26331717
Das handig, dat linkje Wel een beetje dom om niet gewoon aan dat 1 of 0 (wel of niet ingelogd) te denken. Hoef ik dat bestand ook niet elke keer te openen...
quote:
DutchBlood:
En ik zie het probleem met het includen niet zo, als je je include bestand gewoon een .php extensie geeft krijgt degene die de filename weet in principe niks te zien, zolang je niks print in je include-bestand dus.
in het includebestand wordt enkel waardes gegeven aan variables. Dus je krijgt idd niets te zien.

Maar mocht iemand weten welk bestand ik gebruik, in een eigen script dat bestand include, en ook nog weet welke variablenaam ik er aan heb gegeven (of kun je niet via het debuggen alle variable bekijken?) en dat vervolgens simpel weg print.

Maar wanneer ik md5() gebruik, maakt het ook niet veel uit of hij dat te zien komt...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 18 april 2005 @ 22:36:03 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26335121
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:29 schreef ikke_ook het volgende:

Uit een eerder topic gevist: interessant linkje over beveiliging/inloggen

Iemand al meer info over OOP?
  Lieve Belg maandag 18 april 2005 @ 22:44:15 #113
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_26335394
De OP voor dit topic kan nu gevonden worden op http://wiki.fok.nl/index.php/OP/PHP.

Aanpassen mag, zolang deze maar beter uitkomt dan de huidige

Ook handig: http://wiki.fok.nl/index.php/PHP
Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wįy minder braaf en lief dan hij lijkt
&nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; &nbsp; «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
pi_26336365
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

http://www.phppatterns.com, met een lijst OOPhp tuts
  dinsdag 19 april 2005 @ 04:04:59 #115
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26339858
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

en http://phpclasses.half2.nl/browse/
En site met een verzameling php classes.

Zelf gebruik ik voor mijn database een class, werkt wel fijn
pi_26341834
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:46 schreef Darkomen het volgende:

[..]

DIe heb ik nu ook, bedankt

en ik zie dat ik het veilig doe , md5, ip opslaan, online status veld, geen pw of username in cookie of sessie
Wat ik me afvraag, waarom geen usernames in sessies ? Staat ook niks over op die website (over veilig inlog systeem).
ne okuyon, bokmu var?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 april 2005 @ 10:20:13 #117
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26342222
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 10:03 schreef saban het volgende:

[..]

Wat ik me afvraag, waarom geen usernames in sessies ? Staat ook niks over op die website (over veilig inlog systeem).
Om dezelfde reden als het password. Het is simpelweg te onderscheppen, en hoe meer info een potentiele hacker eenvoudig kan onderscheppen, des te eenvoudiger de hack wordt

-edit- overigens, voor 1 of ander boerelullen site-tje met een cmsje zal ik me niet zoveel zorgen maken als ik jou was
pi_26342321
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 10:20 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Om dezelfde reden als het password. Het is simpelweg te onderscheppen, en hoe meer info een potentiele hacker eenvoudig kan onderscheppen, des te eenvoudiger de hack wordt

-edit- overigens, voor 1 of ander boerelullen site-tje met een cmsje zal ik me niet zoveel zorgen maken als ik jou was
Een loginnaam kan de hacker toch wel verkrijgen, via het forum bijvoorbeeld, daarom snap ik de nut er niet van.
Website/project waar ik aan werk is geen boerelul site maar een serieuze grote project en ja ik sla usernames op in sessies.
ne okuyon, bokmu var?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 april 2005 @ 10:26:55 #119
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26342374
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 10:24 schreef saban het volgende:

[..]

Een loginnaam kan de hacker toch wel verkrijgen, via het forum bijvoorbeeld, daarom snap ik de nut er niet van.
Welk forum?

[quote]
Website/project waar ik aan werk is geen boerelul site maar een serieuze grote project en ja ik sla usernames op in sessies.
Waarom?
pi_26342491
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 10:26 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom?
De vraag is waarom niet.
Bijvoorbeeld als je wilt doen, Welkom $username, waarom niet ?
Ik bedoel, hoe wil je het anders doen, een user-id in de sessie stoppen en steeds een nieuwe query uitvoeren oid ?

/edit
Ik bedoel, zoiets als FOK! bijvoorbeeld, een hacker kan mijn login naam toch gewoon zien
ne okuyon, bokmu var?
pi_26342622
quote:
Op maandag 18 april 2005 19:35 schreef SuperRembo het volgende:
Ik heb die link even bekeken maar er staan een hoop merkwaardige dingen in.
Ten eerste het rare idee dat je geen username (user) in je sessie zou mogen opslaan. Dat is natuurlijk de reinste onzin, dat mag wel. Of je nu aan de hand van een variabele controleert of een gebruikers is aangemeld of een volledige user maakt het risico niet groter of kleiner. Oftewel username in sessie stoppen mag wel.

Verder wordt er voorgeteld een database te gebruiken voor het langdurig aangemeld houden van personen. Ook dit is not done, het creeert juist een beveiligings risico. Een database is hier tevens niet voor bedoeld.
pi_26343099
quote:
Op zondag 17 april 2005 22:52 schreef rekenwonder het volgende:
Ik zal maar niet vragen wat je niet snapt. Ik kan me van mezelf herinneren dat ik de overstap naar OO ook een zeer lastige vond en dat ik ook zeer moeilijk kon aangeven wat ik niet snapte. Het paradoxale was dat ook niemand mij kon uitleggen wat OO nou precies inhield. Maar ergens is het kwartje toch nog gevallen. En het heeft een beter mens van me gemaakt!

Wellicht dat collega MarkVleth er iets nuttigs over te melden heeft?
Dat heb ik uiteraard, Object georienteerd programmeren is voornamelijk classificeren.
Net zoals in bijvoorbeeld het dierenrijk. We hebben de classificatie Warmbloedigen en een daarvan afgeleide classificatie zou bijvoorbeeld katachtigen kunnen zijn. Katachtigen is een uitbreiding op warmbloedigen. En dan zien we gelijk een voordeel. We hoeven de classificatie niet nogmaals te schrijven, we breiden deze enkel uit. Het is dus een vorm van gestructureerd programmeren, niets meer niets minder.
pi_26343269
ik heb even een vraag je over reguliere expressie waar ik zelf echt even niet uit kom.

Ik heb de volgende code om de url tussen [img] en [/img] te halen.
1
2
3
<?php
preg_match_all
('/\[img\](.*?)\[\/img\]/si' , $tekst, $url);
?>

Maar nu wil ik ook dat hij ook de url vindt die tussen [limg] en [/limg] vindt en ook die tussen [limg] en [/limg] is er toevallig iemand die mij zou kunnen vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg ik heb al ongeveer een dag zitten klooien met reguliere expressies en echt gaan snappen doe ik het niet...
pi_26343968
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:16 schreef myz het volgende:
ik heb even een vraag je over reguliere expressie waar ik zelf echt even niet uit kom.

Ik heb de volgende code om de url tussen [afbeelding] te halen.
[ code verwijderd ]

Maar nu wil ik ook dat hij ook de url vindt die tussen [afbeelding] vindt en ook die tussen [afbeelding] is er toevallig iemand die mij zou kunnen vertellen hoe ik dat voor elkaar krijg ik heb al ongeveer een dag zitten klooien met reguliere expressies en echt gaan snappen doe ik het niet...
Kijk hier even
ne okuyon, bokmu var?
pi_26344457
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 11:51 schreef saban het volgende:

[..]

Kijk hier even
Ik geloof dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest wat ik wil.

Ik heb een script gemaakt dat als er in een nieuws bericht een plaatje tussen [img] en [/img] staat dat dan het plaatje word gedownload naar mijn eigen server. Wat ik dan doe met
1
2
3
<?php
preg_match_all
('/\[img\](.*?)\[\/img\]/si' , $tekst, $url);
?>
is de url's die tussen [img] en [/img] staan downloaden naar de eigen server. Als ik dat heb gedaan moet ik natuurlijk ook nog even de link die er eerst stond herschrijven zodat het plaatje van de eigen server word gebruikt.

Wat is nu het probleem: Met boven staande code word alleen alles tussen [img] en [/img] gevonden maar ik wil ook dat [limg], [/limg], [rimg] en [/rimg] gevonden worden zodat daar ook de plaatjes van worden gedownload en de urls worden herschreven.

Hoop dat ik nu wel duidelijk ben in wat ik wil bereiken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')