Ik heb er net met BB op IRC al hartelijk om moeten lachen, maar bij deze presenteer ik U de hoogtepunten uit de mail die ik net kreeg van de Treinjongen:
Ik zei in mijn mail iets over mijn moeder die bezorgd was als ik laat in de trein zat, waarop hij deze reactie gaf:
quote:
Zo laat, zo alleen; heb je dan niks van je moeder geleerd, dacht ik nog, voor een luttele seconde. Blijkbaar wel; dat bezorgdheid relatief is en overbezorgdheid onnodig. Moeders -zucht- wat dat betreft zitten we in hetzelfde bootje, varend naar onafhankelijkheid.
Vervolgens zei hij over zijn studie het volgende:
quote:
Echter doe ik internationaal gerichte economie. Of het direct bij me past weet ik niet, het doel dat ik ermee voor ogen heb, is anderen woonachtig in vergelegen werelddelen te helpen overleven. En naast genegenheid komt kennis over het materiele daarbij goed van pas, denk ik.
Ik had in mijn mail gezegd dat ik geschiedenis studeer. Zijn reactie daarop:
quote:
Zo blijft dus ook nog genoeg over van elkaar om te ontdekken, bij een volgend digitaal treffen, of bij een volgende keer dat we schuin tegenover mekaar kunnen zitten, lachend om de grappige dingen uit de geschiedenis, vragen stellend bij andere gebeurtenissen in het verleden, onderwijl zelf geschiedenis schrijvend.
Persoonlijke favoriet:
quote:
In ieder geval wens ik je een fijn weekend nog, en hoop ik je niet te bezorgd te hebben gemaakt door deze mail niet voor het noen aan je te hebben verstuurd, ik bedoel het
goed.
"Noen."
![]()
.
Maar, daar had hij uitleg voor:
quote:
het taalgebruik wijkt iets af van het normaal gesprokene, schrijvend naar een geschiedenis studerende dame, gaat dat op een of andere manier automatisch zo.
![]()
Mijn gedachte: Als ik informatica studeerde, had ie me dan in Java geschreven ?
![]()
.
Met andere woorden. Lieve single GPD'ers, inclusief mezelf, doe dit dus NIET. Een klassiek voorbeeld van een mail zoals het NIET in goede aarde valt.
Kromme tenen toppers: het bootje naar de onafhankelijkheid en noen.