abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:02:55 #1
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_26077275
Om maar met de deur in huis te vallen; ik kan dus razendsnel het aantal letters uit een zin of woord tellen, maar ik kan nergens op internet hierover iets vinden. Ook in mijn omgeving heb ik nooit van iemand anders gehoord die het ook kon. Met woorden hoef ik het aantal letters niet eens echt te tellen, dan 'zie' ik het gewoon. Het aantal letters is voor mij net zo vanzelfsprekend als de betekenis van het woord. 'Vroeger' (ik ben nu 16) kon ik ook erg snel hoofdrekenen, dit ben ik een beetje verleerd.

Nou is mijn vraag of iemand weet hoe dit heet (als het uberhaupt een naam heeft) of dat iemand hier ergens informatie over heeft oid.

Bvd.
It's okay to be white
pi_26077299
Ik kan het sneller, met word
I need you tonight
’cause I’m not sleeping
There’s something about you girl
That makes me sweat
pi_26077345
Ken je de film Rainman?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:07:09 #4
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_26077366
Géén idee hoe het heet.
- Maar ik kan het ook .. Daarnaast kan ik héél gemakkelijk achterste voren praten
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:09:54 #5
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_26077423
Jordy: Nee niet gezien, mijn mentor heeft me er toevallig wel een keer op gewezen.

iZiL: Dan ben jij de eerste die ik tegenkom die het ook kan Achterste voren praten kan ik weer niet.

Hoe doe jij het ? Met zinnen deel ik de zin in groepjes van (bijvoorbeeld) 5. Bijvoorbeeld deze zin; Bijvo-orbee-lddez-ezin. 3x5 = 15 + 4 = 19.
It's okay to be white
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:15:08 #6
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_26077557
@ Chokeme;

ik lees gewoon de zin. Daarbij kan ik de letters per term gewoon in me hoofd bijelkaar optellen. Bijv;
'ik lees gewoon de zin. Daarbij kan ik de letters per term gewoon in me hoofd bijelkaar optellen'
2+4+6+2+3=17, 7+3+2+2 etc etc...

Daarnaast speel ik meer met de woorden die ik lees of hoor
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:20:09 #7
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_26077700
Op die manier kan ik het ook Ik moet het alleen niet te vaak doen want dan wordt het een gewoonte. Dwz dat ik het continu doe, automatisch. En dat is best wel irritant
It's okay to be white
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:21:17 #8
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_26077730
met nadruk op 'als ik me verveel'..
- Soms besef ik niet eens dat ik het doe ..
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:22:39 #9
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_26077768
Same here

Je bent toevallig niet autistisch ofzo ? Ik niet, tot zover ik weet iig
It's okay to be white
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:25:50 #10
117388 iZiL
Princesse (A)
pi_26077860
uhuu ..
Tot zover er bij mij bekend is, niet
  vrijdag 8 april 2005 @ 18:28:29 #11
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_26077934
Ok
It's okay to be white
  vrijdag 8 april 2005 @ 19:04:32 #12
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_26078926
2 letters!!
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  vrijdag 8 april 2005 @ 19:59:41 #13
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_26080471
Hey! Jij kan het ook!
It's okay to be white
pi_26080691
Het is denk ik ook een kwestie van "algoritmes" kennen. Ik weet nog goed hoe mn wiskundeleraar vroeger zomaar kon vertellen wat 96*96 was, daar hoefde hij amper bij na te denken. Totdat je erachter komt dat (x-a)*(x+a)=x2-a2 . En dat je het dus omschrijft als 90*102 + 36.

Mn broer kan trouwens ook zomaar in een zin willekeurig letters vervangen, en dat dan toch snel oprakelen. Wat resulteert in wekkere larme kakkie boffie's enzo
  zaterdag 9 april 2005 @ 01:22:25 #15
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_26088856
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 20:07 schreef Haushofer het volgende:
Het is denk ik ook een kwestie van "algoritmes" kennen. Ik weet nog goed hoe mn wiskundeleraar vroeger zomaar kon vertellen wat 96*96 was, daar hoefde hij amper bij na te denken. Totdat je erachter komt dat (x-a)*(x+a)=x2-a2 . En dat je het dus omschrijft als 90*102 + 36.
Algoritmes zijn bepaalde getallen die je uit het hoofd kent ? Heb er nooit van gehoord. Ik snap wel wat je bedoelt (nouja, de formule snap ik niet, wiskunde is verbazend genoeg niet mijn sterkste punt en ik heb niet bijster goed opgelet de laatste jaren op school.)
quote:
Mn broer kan trouwens ook zomaar in een zin willekeurig letters vervangen, en dat dan toch snel oprakelen. Wat resulteert in wekkere larme kakkie boffie's enzo
Dat is ook wel leip ja. Mij overkomt het wel regelmatig per ongeluk
It's okay to be white
pi_26090970
quote:
Algoritmes zijn bepaalde getallen die je uit het hoofd kent ?
Neuh, algoritmes zijn als het ware methodes om dingen uit te rekenen. Soms kunnen die aangeboren zijn, maar met name autisten weten vaak niet hoe ze bepaalde dingen uitrekenen (bijvoorbeeld die tweeling die van elke datum kon vertellen wat voor dag het was). Misschien dat je ook zoiets met woorden kunt ontwikkelen.
pi_26091110
Er was heel vroeger bij 'Wedden Dat' wel eens iemand die dat ook kon. Dan werd er een bladzijde uit een boek voorgelezen en dan kon hij naderhand precies zeggen hoeveel letters er opgelezen waren. Zoiets was het. Lukt jou dat ook?
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_26091121
Naja, dat doe ik dus ook, al zo'n 35 jaar.
Vroeger was Wedden Dat op TV, met Jos Brink nog, die had toen een man te gast die dit ook kon, maar ik telde nog véel sneller.
Wel had ik toen de behoefte met die man te praten, hoe hij het ervaarde.

Eigenlijk ben ik het grootste gedeelte van de dag aan het tellen; en ook tafels aan het opzeggen.
Alle voorwerpen waar tekst op staat: tellen maar. Bomen langs de weg tellen als ik in de auto zit...
Je zou denken dat je daar stapelgek van wordt, het lijkt wel een dwangneurose, maar ik heb nergens last van, word er juist rustig van.

Op internet staat wel iets over teldwang te lezen, maar dat wijkt toch teveel af vind ik.
Vrienden van me vinden het maar vreemd, en als er ergens een lang woord voorkomt kijken ze me direct aan.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_26091127
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 09:37 schreef Suijk het volgende:
Er was heel vroeger bij 'Wedden Dat' wel eens iemand die dat ook kon. Dan werd er een bladzijde uit een boek voorgelezen en dan kon hij naderhand precies zeggen hoeveel letters er opgelezen waren. Zoiets was het. Lukt jou dat ook?
Gamma.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_26091162

Wel bizar dat je de hele dag aan het tellen bent zeg...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_26091167
Bloemen in een vaas, tegeltjes als je op de wc zit, voorwerpen op de tafel.
En niet 1 keer, maar telkens opnieuw beginnen.
En met muziek op de achtergrond op de maat van die muziek.

Sick, eigenlijk...
pi_26091283
En ik had een 4 voor wiskunde, dus daar geloof ik niet zo in.

Ik draaf een beetje door, zo gek dat hier een topic over is geopend terwijl je jezelf al jaren als een rariteit beschouwd...
  zaterdag 9 april 2005 @ 10:43:49 #23
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26091877
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 09:54 schreef CartWOman het volgende:

Ik draaf een beetje door, zo gek dat hier een topic over is geopend terwijl je jezelf al jaren als een rariteit beschouwd...
Om het even om te draaien : Vind je het niet erg arrogant om te denken dat je de enige bent?

Maar zonder gekheid, voor zover ik tot nu toe heb kunnen nagaan geldt voor alles waarin je denkt de enige te zijn dat je verre van uniek bent.. Alles komt wel vaker voor, al komt natuurlijk niet alles even vaak voor. Gezien je doorgaans niet vaak praat over dat soort dingen, lijkt het ook inderdaad of je de enige bent.

Het aantal letters in een zin of woord direct zien heb ik overigens niet. Ik heb wel dat ik een hele hoop andere dingen tel.
pi_26092073
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 10:43 schreef Alicey het volgende:

Om het even om te draaien : Vind je het niet erg arrogant om te denken dat je de enige bent?
Ben er niet trots op maar vind het wel een bijzonder iets.
Om dit nou direct arrogantie te noemen... tsssk
quote:
Maar zonder gekheid, voor zover ik tot nu toe heb kunnen nagaan geldt voor alles waarin je denkt de enige te zijn dat je verre van uniek bent.. Alles komt wel vaker voor, al komt natuurlijk niet alles even vaak voor. Gezien je doorgaans niet vaak praat over dat soort dingen, lijkt het ook inderdaad of je de enige bent.
Ik heb in al die jaren hier toch veel mensen over gesproken, en er was niemand die dit herkende, ook niet in hun omgeving.
  zaterdag 9 april 2005 @ 11:00:26 #25
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_26092093
Vroeger had ik dit ook, ik lees even mee, best interessant
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: