Bron: www.rtlnieuws.nlquote:De bewijslast voor seksuele intimidatie wordt omgedraaid. In de toekomst hoeft iemand alleen een klacht in te dienen. Dat heeft het kabinet besloten.
Bewijzen
De beschuldigde moet dan bewijzen dat de klacht ongegrond is. Nu is het zo dat een werknemer moet bewijzen dat hij of zij seksueel of anderszins wordt geïntimideerd door zijn werkgever of een collega. Het voorstel volgt uit een Europese richtlijn tegen discriminatie op grond van geslacht. Door de verandering wordt iemand die beroep doet op de richtlijn, beter beschermd.
En dat gebeurt volgens mij behoorlijk vaakquote:Op vrijdag 8 april 2005 16:50 schreef Verbal het volgende:
[..]
Bron: www.rtlnieuws.nl
Nou fraai is dat... Het IS natuurlijk al moeilijk om als slachtoffer seksuele intimidatie te bewijzen (maar het ís mogelijk... bijvoorbeeld een dictafoon meenemen en gesprekken tapen ofzo), maar om je onschuld te bewijzen tegen een dergelijke aanklacht is toch godsonmogelijk?
Stel, een of andere muts begint te blêren dat je aan haar hebt gezeten... bewijs maar eens van niet.
Niet meer aan mutsen zitten, Vquote:Op vrijdag 8 april 2005 16:50 schreef Verbal het volgende:
Nou fraai is dat... Het IS natuurlijk al moeilijk om als slachtoffer seksuele intimidatie te bewijzen (maar het ís mogelijk... bijvoorbeeld een dictafoon meenemen en gesprekken tapen ofzo), maar om je onschuld te bewijzen tegen een dergelijke aanklacht is toch godsonmogelijk?
Stel, een of andere muts begint te blêren dat je aan haar hebt gezeten... bewijs maar eens van niet.
Ja, maar hoop dan wel dat je een mannelijke rechter krijgt want een vrouw gelooft JOU nooit natuurlijkquote:Op vrijdag 8 april 2005 16:58 schreef Monus het volgende:
En als ik (man zijnde) nou zeg dat een vrouw mij onzedelijk heeft betast, moet zij het dan ook bewijzen dat zij het niet heeft gedaan.![]()
Nee, ik denk dat het puur om civiele zaken gaat, het is gebaseerd op een EU richtlijn en ik dacht niet dat de EU die kon uitvaardigen voor strafrechterlijke zaken in de lidstaten.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:04 schreef heiden6 het volgende:
Goh, anders draai je even een van de principes van onze rechtsstaat hardhandig de nek om.
Gaat het hier ook over het strafrecht, of dat niet?
Zoiets verwacht ik ook, als een vrouw het zegt word er een hele drukte om gemaakt maar als een man het zegt word hij waarschijnlijk gewoon uitgelachen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, maar hoop dan wel dat je een mannelijke rechter krijgt want een vrouw gelooft JOU nooit natuurlijk![]()
Het gaat om ongewenste sexuele intimidatie.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:58 schreef Monus het volgende:
En als ik (man zijnde) nou zeg dat een vrouw mij onzedelijk heeft betast, moet zij het dan ook bewijzen dat zij het niet heeft gedaan.![]()
idd echt ronduit belachelijk. Leuk, geef je als leraar een kind een onvoldoende gaat ze je aanklagen wegens seksuele intimidatie. Hele slechte regeling dit.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:50 schreef Verbal het volgende:
Het enige probleem is dat mannen meestal redeneren, terwijl vrouwen meestal op gevoel reageren. Als je aan een vrouw zit en ze vindt je wel een aardige kerel, zal ze je niet aanklagen. Maar als je er niet bij was toen de good looks werden uitgedeeld, dan ben je dus direkt de lul.quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:58 schreef Tijger_m het volgende:
Serieus, dit is inderdaad een lastig verhaal maar het omgekeerde is net zo lastig, als iemand ontkent aan een persoon gezeten te hebben hoe bewijs je dan dat het wel zo is. Beetje een catch 22 situatie welke kant je de wet ook op draait.
Hahahaquote:Op vrijdag 8 april 2005 17:39 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het enige probleem is dat mannen meestal redeneren, terwijl vrouwen meestal op gevoel reageren. Als je aan een vrouw zit en ze vindt je wel een aardige kerel, zal ze je niet aanklagen. Maar als je er niet bij was toen de good looks werden uitgedeeld, dan ben je dus direkt de lul.
Ook kun je hoog springen of laag springen, maar een paar dagen per maand is het lontje van veel vrouwen een stuk korter dan op de andere dagen van die maand. Da's op zich niet erg, maar als je helemaal eerlijk wilt kunnen oordelen (wat een rechter dus behoort te doen) zul je dat dus wel mee moeten nemen in je overweging.
Ik wordt eerlijk gezegd ook een beetje bang door deze ontwikkeling.quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:30 schreef UnleashMitch het volgende:
idd echt ronduit belachelijk. Leuk, geef je als leraar een kind een onvoldoende gaat ze je aanklagen wegens seksuele intimidatie. Hele slechte regeling dit.
Totdat je een labielere homo tegenkomt die niet tegen afwijzing kanquote:Op vrijdag 8 april 2005 17:49 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik wordt eerlijk gezegd ook een beetje bang door deze ontwikkeling.
Ik ben 37, en ik skateboard regelmatig. Op het skatepark barst het altijd van de 14/15/16-jarige kinderen, pubers dus (no flame intended, ik ben er ook eentje geweest), onder andere meisjes waarbij de hormonen door het lijf gieren (alweer nofi, het is mij ook overkomen, dat ben ik nog lang niet vergeten).
Stel je nu voor dat er eentje mij interessant vindt vanwege mijn leeftijd/ervarenheid, dat soort dingen gebeuren wel. Ik moet haar dan natuurlijk afwijzen. Ueberhaupt op grond van het leeftijdsverschil, maar ook omdat ik nou eenmaal op vrouwen val die al wat stabieler zijn.
Je leest wel vaker in de krant van meisjes die iemand hebben beschuldigd van verkrachting, terwijl later blijkt dat ze het gelogen hebben en alleen maar wraak wilden nemen vanwege een afwijzing.
Tja, nu de bewijslast dus omgedraaid wordt, worden kleine pubermeisjes dus heel gevaarlijk om mee om te gaan...
Ik denk dat ik maar homo wordt ofzo, dan krijg je het een stuk makkelijker.
(Van Teletekst)quote:Als het aan het kabinet ligt,
wordt de bewijslast omgekeerd bij
seksuele intimidatie.Het slachtoffer
hoeft dan alleen nog maar aannemelijk
te maken dat hij of zij lastig is
gevallen,de beschuldigde moet bewijzen
dat dat niet klopt.
Daarom laten de meeste leerkrachten de deur openstaan als ze nog met een leerling iets moeten bespreken.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:48 schreef UnleashMitch het volgende:
Aannemlijk is ook zo'n vreemd woord. Als een leerling even alleen achter moet blijven in een lokaal om slechte cijfers te bespreken bij een leraar die al niet zo'n superreputatie heeft (niets crimineels maar beetje de loser v/d leraren zeg maar) dan kan het dus gebeuren dat zo iemand een hoger cijfer gaat afdwingen met als chantagemiddel seksuele intimidatie....
* werd ik geroepen?quote:Op vrijdag 8 april 2005 17:56 schreef djenneke het volgende:
[..]
Totdat je een labielere homo tegenkomt die niet tegen afwijzing kan![]()
Is dat geen regel bij de meeste scholen? Ik kan mij iig herinneren dat het verplicht was voor leraren op het Albeda College om ofwel een collega in dezelfde kamer te hebben of om de deur open te houden.quote:Op vrijdag 8 april 2005 18:53 schreef Gia het volgende:
Daarom laten de meeste leerkrachten de deur openstaan als ze nog met een leerling iets moeten bespreken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |