Ik vraag het me af of die mongolen echt geen enkel idee hebben hoe lamlendig en irritant ze eigenlijk zijn.
Oscar mag dan nog zo'n grote klootzak zijn geweest, hij werkte tenminste. Als die man een juten zak vol kittens van een klif af had gegooid, en daarbij manisch lachte, dan kon ik me nog wel voorstellen dat de rest hem er graag uit wilde werken, maar Ocar heeft geen puppy geschopt, geen hamsters tegen de vooruit van een auto gegooid, dus ik snap al die verontwaardiging en ophef niet zo.
Oscar werkt, en de veredelde zakken etter en pus snappen niet dat ze juist de mensen nodig hebben die werken. Ze vinden het concept van werk bizar en onwerkelijk, ze hebben hun kop zo diep in hun eigen reet gestoken en voelen zich zo godsongenadig belangrijk en diepzinnig, dat het hele zaakje binnen vier dagen in elkaar zou storten van pure ellende als ze het mindere volk zoals Oscar niet daar rond hadden lopen om alles op te knappen en op te bouwen.
Wie hebben ze nu nog over die echt hard werken, welke sterke mannen hebben ze nog die een hok in elkaar kunnen zetten? Bernd, Manu en Peyman.
Bernd heeft er geen zin meer in, Manu drukt zijn snor, Peyman is te dom om in te zien dat hij gebruikt wordt.
Mathieu is te oud, en Matthijs is eigenlijk een van de wijven wat betreft zijn inbreng in het hele proces van bouwen, hij staat erbij en hij kijkt ernaar.
Zelden zoveel onsympathieke figuren gezien, en met iedere week die passeert haat ik het hele stel meer en meer.
Behalve Bernd en Manu. Bernd is een freak, maar hij werkt, en hij weet donders goed dat hij werkt, terwijl de wijven kijken hoe het haar op hun verlepte flamoezen groeit. Hij mag dan zo labiel zijn als een manisch depressieve puber met adhd, maar als hij een scherp voorwerp pakt en Ellen serveert voor het avondeten, dan zal ik hem dat niet kwalijk nemen, in stilte zal ik hem voor die bijdrage aan de samenleving bejubelen.
Manu is eigenlijk ook niet echt sympathiek, een gezichtsloos, kleurloos, figuur dat zich op de achtergrond houd omdat hij zijn kansen dan vergroot. Zo is het spel nu eenmaal.
Ellen, Matthijs, Bibi, die mogen voor mijn part daar blijven, toegang tot Nederland zou hen ontzegt moeten worden na dit programma. Terug de woestijn in, desnoods op een ijsschots zetten en af laten drijven naar de vergetelheid. Niemand die ze zal missen, en ik denk niet dat ze het door zouden hebben, want het enige licht dat zij ooit zien, is het licht van hun eigen bruine ster.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis