abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2005 @ 15:18:14 #126
92908 Version1
Jerichoholic
pi_26405004
Daarnet ff langs de MacHouse in Rotterdam geweest om te vragen of studenten daar ook korting kregen enz.. zei die gast dat je 6% korting kreeg op de producten vanaf 100 euro.
Maar als ik via de onderwijs shop van apple de producten bekijk krijg je via internet ook korting op iPod socks en is de korting op de iPod mini wat hoger dan die 6%

beetje vreemd maargoed ik ga t denk ik via internet bestellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe is bv de levertijd en is de iPod bv heel binnengekomen enz?
_O_ Marco van Basten - Jari Litmanen _O_
New York Yankees; #2, #13, #20, #42, #46, #62, #65
We play today. We win today. Dassit.
pi_26405077
Skv, gewoon ff bellen prima service hoor
  donderdag 21 april 2005 @ 15:28:00 #128
92908 Version1
Jerichoholic
pi_26405294
je kan alleen met creditcard betalen als je via de site koopt ?
pi_26405516
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:28 schreef Version1 het volgende:
je kan alleen met creditcard betalen als je via de site koopt ?
Volgens mij kan het ook met vooruitbetaling
...of moet je dan voor meer dan 1.000 euro bestellen?

edit
Je kunt ook op Apple.com bestellen en betalen per overschrijving, zie hier.
Je hebt geluk dus
  donderdag 21 april 2005 @ 15:40:18 #130
92908 Version1
Jerichoholic
pi_26405622
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:36 schreef RubberenRobbie het volgende:

[..]

Volgens mij kan het ook met vooruitbetaling
...of moet je dan voor meer dan 1.000 euro bestellen?
http://promo.euro.apple.com/promo/helpmenu/ind/nl/paying.html
Op welke manier kan ik mijn bestelling betalen?

U kunt bij de Apple Store op de volgende manieren betalen:

Per creditcard
De Apple Store accepteert Visa, MasterCard en American Express als betalingswijze voor alle elektronische en telefonische bestellingen.

Als u met een creditcard wilt betalen, wordt uw bestelling gecontroleerd zodra u deze op het web plaatst. Zodra de bestelling is goedgekeurd (doorgaans nog dezelfde dag), wordt uw bestelling in behandeling genomen.

(...)

Per cheque
Bij bestellingen vanaf ¤ 1000,00 is betaling per cheque mogelijk.

Bankoverschrijving
Bij bestellingen vanaf ¤ 1000,00 is betaling per bankoverschrijving mogelijk.

Giro
Bij bestellingen vanaf ¤ 1000,00 is betaling per giro mogelijk.

Betalingen per cheque, bank- of giro-overschrijving nemen een aantal dagen in beslag aangezien deze per post worden verstuurd. Uw bestelling wordt pas verzonden nadat de overboeking heeft plaatsgevonden en uw betaling door Apple is ontvangen. Hierdoor kan de verwerking van de bestelling iets meer tijd in beslag nemen.

Als je kijkt op http://promo.euro.apple.c(...)nt.html#Anchor-49575
zie je weer nergens die 1000 euro staan

pi_26405716
Ik heb net ff getest (niet besteld ) of je ook een Shuffle per bankoverschrijving besteld kan worden. Ik krijg geen foutmelding te zien, dus kijk even of je het bestelproces af kan ronden.

Zo ja, snel betalen en hopen dat Apple daar geen problemen van maakt. Een jaar geleden was het inderdaad alleen mogelijk vanaf 1.000 euro, maar gezien het succes van de iPod snijdt Apple zich in zijn vingers als ze het niet toestaan. Niet iedereen in NL wil of kan een creditcard hebben.

Bovendien heb ze het verwerking van bank/giro-overschrijvingen uitbesteed aan Bibit. Dit deden ze vorig jaar nog niet, dus het is heel goed mogelijk dat je nu wel kan betalen per overschrijving. Probeer het, zou ik zeggen
  donderdag 21 april 2005 @ 15:48:57 #132
92908 Version1
Jerichoholic
pi_26405857
Bedankt voor je reactie iig!
Alleen ik moet nog ff wachten tot volgende week want dan krijg ik pas mn salaris binnen
pi_26406742
quote:
Op donderdag 21 april 2005 15:48 schreef Version1 het volgende:
Bedankt voor je reactie iig!
Alleen ik moet nog ff wachten tot volgende week want dan krijg ik pas mn salaris binnen
Da's wel een voordeel van een creditcard: nu bestellen, over een week met je salaris betalen

Kan ook heel gevaarlijk zijn
pi_26408548
Ik twijfel tussen een paar MP3spelers, en natuurlijk staat de ipod daar ook tussen. Maar alle HD spelers mankeren wel wat; of de bijgeleverde software schijnt een ramp te zijn, of dat ding is spuuglelijk, of er mist weer wat.
Nou had ik dus een paar vraagjes over de ipod 4GB:
- batterijduur is opgeschroefd van 8 naar 18 uur. Wordt dit een beetje gehaald bij 'gewoon' gebruik (en niet de hele tijd backlight aan etc)? Gaat het iig richting de 12..? Dat zou al wel fijn zijn.
- bij de nieuwe generatie zit ook geen adapter bijgeleverd las ik Serieus?

Met die studentenkorting wordt de prijs al wel wat interessanter ook trouwens Dan kan ik later wel een adapter kopen als dat handiger blijkt. Yay studentenkorting!

edit: trouwens, vorige week was ie op de website nog ¤199 of niet? Nu ¤183
Anywho, dat is het voorlopig Alvast bedankt voor de aandacht
Tap tap tap
pi_26416169
Ik ben aan het bedenken om een ipod mini te kopen, ik wil hem vooral voor in de auto gaan gebruiken. Ik heb op mijn autoradio een aux in ingang (tulpstekker) Kan ik de ipod gewoon hierop aansluiten? Normaal doe ik in de koptelefoonuitgang van mijn mp3 speler gewoon een tulpstekker en de andere kant in de radio maar op de site van apple zie ik dat de koptelefoon aansluiting bij de ipod mini meer rechthoekig is. Iemand ervaring of id?
pi_26417373
Ohja, die iPod mini 4gb, schijnt nu 18 uur ipv 8 uur te doen.
Hoe weet ik welke ik te pakken heb? Dat ik niet bijv een van 18 uur heb die een beetje kapot aan het gaan is en nog maar 7 uur meegaat?
Is dit te controleren met het serienummer? Of ligt het aan een firmware upgrade?

[ Bericht 7% gewijzigd door Skv op 21-04-2005 23:41:59 ]
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_26418586
quote:
Op donderdag 21 april 2005 22:24 schreef DynamicMaster het volgende:
Ik ben aan het bedenken om een ipod mini te kopen, ik wil hem vooral voor in de auto gaan gebruiken. Ik heb op mijn autoradio een aux in ingang (tulpstekker) Kan ik de ipod gewoon hierop aansluiten? Normaal doe ik in de koptelefoonuitgang van mijn mp3 speler gewoon een tulpstekker en de andere kant in de radio maar op de site van apple zie ik dat de koptelefoon aansluiting bij de ipod mini meer rechthoekig is. Iemand ervaring of id?
In de mini kan je geloof ik elke soort headphones schuiven hoor.
pi_26421096
quote:
Op donderdag 21 april 2005 23:00 schreef Skv het volgende:
Ohja, die iPod mini 4gb, schijnt nu 18 uur ipv 8 uur te doen.
Hoe weet ik welke ik te pakken heb? Dat ik niet bijv een van 18 uur heb die een beetje kapot aan het gaan is en nog maar 7 uur meegaat?
Is dit te controleren met het serienummer? Of ligt het aan een firmware upgrade?
De nieuwe hebben de kleur van de rest van de ipod ook op de figuurtjes op t clickwheel zitten.

Dit zijn bijvoorbeeld oude; zie de pauze en play button op clickwheel; deze zijn grijs.
Nieuwe generatie; bij deze bijvoorbeeld zijn ze blauw:

Tenminste, zo heb ik het mezelf wijsgemaakt.
Tap tap tap
pi_26423473
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 01:17 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De nieuwe hebben de kleur van de rest van de ipod ook op de figuurtjes op t clickwheel zitten.

[afbeelding]
Dit zijn bijvoorbeeld oude; zie de pauze en play button op clickwheel; deze zijn grijs.
Nieuwe generatie; bij deze bijvoorbeeld zijn ze blauw:
[afbeelding]
Tenminste, zo heb ik het mezelf wijsgemaakt.
Klopt helemaal
  vrijdag 22 april 2005 @ 07:45:18 #140
67670 Skv
Cynist.
pi_26423495
Laat het nou zo zijn, dat ik een grijze iPod mini krijg..
Dan zijn die dingetjes natuurlijk ook grijs
  vrijdag 22 april 2005 @ 07:45:51 #141
67670 Skv
Cynist.
pi_26423497
Die hold button, daaronder is het oranje? Heeft dat ook te maken met nieuwe generatie?
pi_26423504
Op de achterkant staat bij de nieuwe 4GB of 6GB, bij de ouwe geen aanduiding

en bij de ouwe is het onder hold ook oranje
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_26424618
ik las vanmorgen dat de ipods duurder werden?
pi_26427024
waar?
dan mag ik opschieten
Tap tap tap
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:22:25 #145
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_26428696
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 11:19 schreef CherryLips het volgende:
waar?
dan mag ik opschieten
quote:
Branchevereniging ICT~Office heeft in een brief, gericht aan premier Balkenende in zijn functie als voorzitter van het innovatieplatform, bezwaar gemaakt tegen het plan van Stichting de Thuiskopie voor kopieerheffingen op nieuwe datadragende producten, zoals mp3-spelers, harddiskrecorders, en in de toekomst mogelijk ook op computers en mobieltjes. De brief roept Balkenende op de nieuwe 'marktverstorende' kopieerheffingen voorlopig te bevriezen, en een open discussie te initiëren over de 'modernisering van het systeem van auteursrechtvergoeding voor privé-gebruik'. De brief is gezamelijk opgesteld met FIAR - de lobbyclub van de bruingoedsector - en mede ondertekend door de directeuren van Apple, Dell, Epson, Hewlett-Packard, Intel, Lexmark, Nokia, Philips, Siemens en Sony.

Laptop omringd door muziekdragers en online muziekwinkelOp blanco muziekdragers zoals cd's, dvd's en audio- en videocassettes, wordt al langer een auteursrechtvergoeding geheven. De nieuwe plannen van Stichting de Thuiskopie zouden voorzien in een heffing van 3,28 euro per gigabyte opslagcapaciteit voor nieuwe ict-producten en volgens B. Taselaar van ICT~Office is een dergelijke heffing binnen twee maanden te verwachten. Voor een mp3-speler met 1GB flashgeheugen lijkt deze heffing misschien nog te overzien, maar een Apple iPod met 40GB aan opslagcapaciteit zou hierdoor in één klap 131 euro duurder worden. Onacceptabel, vinden de fabrikanten, die hun marges zien slinken.
For great justice!
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:35:54 #146
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26429072
Achterlijke heffingen.
Via itunes e.d. wordt er steeds meer muziek gewoon LEGAAL gedownload. En dan zou je ook nog een heffing moeten betalen. Belachelijk. Daarnaast koop ik vaak gewoon cd's en die mp3 ik.

Let ook op de heerlijk dogmatische manier van redeneren op een site als www.stichtingnorma.nl:
quote:
Net als bij het thuiskopiëren op de traditionele dragers wordt ook hier het originele product niet meer gekocht. De uitvoerend kunstenaars leiden dus ernstige schade als er geen financiële compensatie komt voor het privé kopiëren op deze dragers.
Bron: http://www.stichtingnorma.nl/s/d/117/cont.1.php?s90p58
Dat is toch om moedeloos van te worden. Laat ze hun energie liever steken in goede alternatieven om goedkoop en goed aan digitale muziek te komen of hier voorlichting over geven.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_26430085
Nouja, ik ontken niet dat ik weleens een cd'tje downloadt, maar dat is alleen als ze te duur zijn en ze zijn ook nog in de minderheid in m'n collectie. Maar dat zijn wij; er zijn duizenden mensen die helemaal nooit meer cd's of dvd's kopen en dan zijn wij dus weer de lul.

Maar heeft niemand antwoord op m'n vraag over de batterijduur van de nieuwe generatie ipod minis? Hoe lang gaan ze nu ongeveer mee? (dus niet de 18uur die ze horen mee te gaan, maar zoals ze in werkelijkheid meegaan )
Tap tap tap
  vrijdag 22 april 2005 @ 13:20:31 #148
67670 Skv
Cynist.
pi_26430222
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 07:47 schreef Thetallguy het volgende:
Op de achterkant staat bij de nieuwe 4GB of 6GB, bij de ouwe geen aanduiding

en bij de ouwe is het onder hold ook oranje
Dan heb ik dus een ouwe.
kan ik niet gaan zeuren bij de macstore dat ik een nieuwe wil, omdat die batterij normaal is, en ide van mij niet?
pi_26430333
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:20 schreef Skv het volgende:

[..]

Dan heb ik dus een ouwe.
kan ik niet gaan zeuren bij de macstore dat ik een nieuwe wil, omdat die batterij normaal is, en ide van mij niet?
tuurlijk kan dat niet.. anders had iedereen nu wel zo'n nieuwe
  vrijdag 22 april 2005 @ 13:48:54 #150
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_26430898
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 13:14 schreef CherryLips het volgende:
Nouja, ik ontken niet dat ik weleens een cd'tje downloadt, maar dat is alleen als ze te duur zijn en ze zijn ook nog in de minderheid in m'n collectie. Maar dat zijn wij; er zijn duizenden mensen die helemaal nooit meer cd's of dvd's kopen en dan zijn wij dus weer de lul.
Ja maar door de legale downloads zijn er ook steeds meer mensen die digitaal muziek kopen. Zeker omdat peer 2 peer netwerken steeds meer vervuilen en omdat uploaden strafbaar is en waarschijnlijk uiteindelijk toch wel aangepakt zal worden. Dus het is een probleem wat zichzelf oplost en dan ontstaat er vanzelf wel weer een goede balans tussen kopen en kopieren. En zo hoort het ook, want nieuwe muziek ontdek je vooral ook door kopieren van vrienden/internet. Zo is het en zo zal het ook moeten blijven.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')