En het Jodendom is gebasseerd op....?quote:Op donderdag 7 april 2005 13:25 schreef ParadiseLost het volgende:
Er komt iemand die een aantal dingen samenpakt en zegt dat hij een profeet is, er zijn allerlei mafkezen die dat geloven en tada een nieuw geloof. Maar hoe de grote geloven zijn ontstaan.. ach alles is gebaseerd op het Jodendom
quote:Op donderdag 7 april 2005 13:45 schreef Haushofer het volgende:
[..]
En het Jodendom is gebasseerd op....?
Kan dus nog leuk worden hier.quote:Het begrip religie is zeer moeilijk, zo niet onmogelijk te definiëren. Vele tientallen definities zijn geopperd, maar geen enkele definitie wordt universeel geaccepteerd. Iedereen heeft echter een ideee wat met religie wordt bedoeld.
Even de Thora lezen, dan weet je het.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:45 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ontstaan:quote:Op donderdag 7 april 2005 13:45 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het Christendom is toch echt voortgekomen uit een sekte hoor... Ik denk dat het een kwestie is van invloedrijke mensen die zich met zo´n groep sekte leden inlaat, kortom, omstandigheden. onder andere dan.quote:Op donderdag 7 april 2005 13:14 schreef gr8w8 het volgende:
Wat zijn nou de voorwaarden voor het ontstaan van een nieuw geloof?
Of die nou letterlijk gesticht is of gegroeid uit een reeks tradities, dat maakt niet uit. Ik bedoel hier wel geloof in de zin dat er een God of Goden vereerd worden. Tuurlijk, er zijn een hoop sektes, maar dat zijn geen geloven, zegt mijn boerenverstand me. Misschien kunnen ze wel uitgroeien tot, maar toch. Wat zorgt daar dan voor? Wat maakt het nu? Het aantal volgelingen? Of kun je pas na een twee eeuwen continue aanwezigheid spreken over een geloof in plaats van een substroming of sekte? Is het erkenning door overheden? Wat dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |