Haar afwezigheid is derhalve per definitie controversieel.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:26 schreef SCH het volgende:
Voor een nuance, voor wat het waard is de tussenstand van stand.nl
De afwezigheid van Beatrix bij de uitvaart van de paus is een belediging
Eens (49%)
Oneens (51%)
Ik vind 't zowieso gezeik. Degenen die het ongepast vinden dat zij er niet bij is zijn gewoon die altijd en eeuwige sikkeneurige ouwe koningshuishaters, die maar over hun belastingcenten lopen te balken etc...quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:43 schreef B.A.Trix het volgende:
Misschien had ze al een afspraak vandaag...ik snap niet waarom er zo'n drukte over wordt gemaakt.. In de geschiedenisboeken zal heus niet komen te staan " Op 8 april 2005 werd Paus Johannes Paulus begraven maar de koningin van Nderland was er niet bij" Er is gekozen om er niet heen te gaan.. en daar hebben we t maar mee te doen toch??
De Paus weet echt niet alles wat er omgaat in het Vaticaan, JP II was in mijn opinie integer in zijn uitspraken en opinie over dit soort zaken maar aan de andere kant, de Paus is zowel onfeilbaar als een staatshoofd wat inhoud dat hij vaak terughoudend moet zijn met het uitten van zijn gedachten over dit soort onderwerpen.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:29 schreef pyl het volgende:
[..]
Mmmm, da's waar Tijger, maar de paus was toch een beetje aan de late kant met zijn expliciete uitspraken. Hoe het precies zat, kan ik me nu niet herinneren, maar er is wel degelijk sprake geweest van een doofpotje dat aanvankelijk door het Vaticaan werd gezocht.
Vind ik niet, ik vermoed dat haar beslissing gebaseerd zal zijn op haar geloofsovertuiging en Beatrix is wel degelijk gelovig en ik vermoed dat zij weinig opheeft met het katholieke geloof.quote:
Waarom makkelijk als 't ook moeilijk kan?quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Paus weet echt niet alles wat er omgaat in het Vaticaan, JP II was in mijn opinie integer in zijn uitspraken en opinie over dit soort zaken maar aan de andere kant, de Paus is zowel onfeilbaar als een staatshoofd wat inhoud dat hij vaak terughoudend moet zijn met het uitten van zijn gedachten over dit soort onderwerpen.
Wat ik ervan opmaak is dat JP II het zat was en de Amerikaanse kardinalen en bischoppen naar Rome heeft verodonneerd toen hij in zag dat men te laks omging met deze materie. Ik kan mij uiteraard vergissen, Machiavelli was een amateur vergeleken met Vaticaanse politieke machinaties.
Een minderwaardigheidscomplex van een Nederlandse katholiek, is waar dit volgens mij op lijkt. Die man trekt allerlei conclusies die ontzettend vergezocht zijn, en zoekt een betekenis achter iets wat misschien niets bijzonders te betekenen heeft. We zullen het niet weten, want de koningin zal zich er natuurlijk niet over uitlaten, maar volgens mij is het niet bedoeld als een statement.quote:Op vrijdag 8 april 2005 15:24 schreef CANARIS het volgende:
een uitstekende brief uit de telegraaf , die ik persoonlijk zo kan ondertekenen
Beste redactie,
Het wegblijven van het Koninklijke Huis getuigt van een groot gebrek aan eerbied en respect voor de Katholieke Kerk alsmede voor de katholieken in Nederland. Hiermee onderschrijft H.M. met haar eigen gedrag dat Nederland een natie in verval is waar aspecten als normen en waarden, innerlijke beschaving en respect voor de medemens inmiddels ver te zoeken zijn.
Na de schandalig negatieve en zelfs ronduit agressieve bejegening van de Paus in 1985 onderstreept de Koningin, wiens jaarlijkse uitlatingen over normen en waarden en moraal nu zeer gerelativeerd dienen te worden, het dedain van Nederland voor de katholieke kerk. De verkeerde priorisering door een tweede huwelijk van een voor de troon geboren Prins Charles te prefereren boven het afscheid van een gekozen geestelijk vader van de katholieke kerk die zijn hele leven in dienst heeft gesteld voor de verbreiding van de vrede, normenherstel en liefde voor de medemens, is des te stuitender en indiceert een blijkbaar sterk aanwezig elitair gevoel.
Bovendien een anticlimax voor Nederland na een week van twijfelachtig herdenken en rouw waarin, in plaats van respectbetuiging, met name benadrukt werden de zogenaamde "verkeerde waarden" van de katholieke kerk. Een piepklein progressief landje met een chronisch gebrek aan beschaving en omgangsvormen legt een 2000 jaar oud instituut graag uit wat er allemaal onjuist is aan haar waardenstelsel. Dat noemen wij tolerant. De argumenten om te emigreren worden steeds talrijker.
Beschamend en stuitend. Met vriendelijke groet,
Bart J.A.M. Peters, Amsterdam
Dus wij en het Koningshuis moeten wel respect hebben voor de waarden en normen van de katholieken maar omgekeerd geld dat uiteraard niet, de Paus mag homofilie tot 'Ideologie van het kwaad' uitroepen en da's geen probleem. Respect voor Nederland en zijn wetten? Nou nee.quote:
Schijnbaar kun je alleen respect tonen door als makke lammetjes achter het Vaticaan aan te lopen zonder zelf na te denken. Respect moet van twee kanten komen en zolang de ene kant (het Vaticaan / de paus) een land vergelijkt met Nazi-Duitsland dan kun je ervan uitgaan dat het respect van de kant van het Vaticaan ook niet aanwezig is. Door spierballentaal te bezigen heeft nog niemand respect afgedwongen, alleen maar fellere tegenstrijdigheden.quote:Op vrijdag 8 april 2005 15:24 schreef CANARIS het volgende:
een uitstekende brief uit de telegraaf , die ik persoonlijk zo kan ondertekenen
Beste redactie,
Het wegblijven van het Koninklijke Huis getuigt van een groot gebrek aan eerbied en respect voor de Katholieke Kerk alsmede voor de katholieken in Nederland. Hiermee onderschrijft H.M. met haar eigen gedrag dat Nederland een natie in verval is waar aspecten als normen en waarden, innerlijke beschaving en respect voor de medemens inmiddels ver te zoeken zijn.
Beatrix gaat ook niet naar het huwelijk van Prins Charles.quote:Na de schandalig negatieve en zelfs ronduit agressieve bejegening van de Paus in 1985 onderstreept de Koningin, wiens jaarlijkse uitlatingen over normen en waarden en moraal nu zeer gerelativeerd dienen te worden, het dedain van Nederland voor de katholieke kerk. De verkeerde priorisering door een tweede huwelijk van een voor de troon geboren Prins Charles te prefereren boven het afscheid van een gekozen geestelijk vader van de katholieke kerk die zijn hele leven in dienst heeft gesteld voor de verbreiding van de vrede, normenherstel en liefde voor de medemens, is des te stuitender en indiceert een blijkbaar sterk aanwezig elitair gevoel.
De paus is in de regeringsverklaring voldoende geëerd voor zijn geringe bijdrage aan de bestrijding van het communisme. Het communisme is overigens (voor het overgrote deel) ten val gebracht door de inzet en opofferingsgeest van de plaatselijke bevolking. Daar heeft de paus zijdelings aan meegewerkt.quote:Bovendien een anticlimax voor Nederland na een week van twijfelachtig herdenken en rouw waarin, in plaats van respectbetuiging, met name benadrukt werden de zogenaamde "verkeerde waarden" van de katholieke kerk.
Het vaticaan is nog kleiner.quote:Een piepklein progressief landje met een chronisch gebrek aan beschaving en omgangsvormen legt een 2000 jaar oud instituut graag uit wat er allemaal onjuist is aan haar waardenstelsel.
Telerant betekent dat je ook mensen met een andere mening respecteerd, het Vaticaan heeft daar schijnbaar moeite mee.quote:Dat noemen wij tolerant.
Ik hou je niet tegen.quote:De argumenten om te emigreren worden steeds talrijker.
Gisteravond bij Barend & Van Dorp was het juist andersom.quote:Op vrijdag 8 april 2005 14:26 schreef SCH het volgende:
De afwezigheid van Beatrix bij de uitvaart van de paus is een belediging.
Eens (49%)
Oneens (51%)
over et algemeen ben ik het redelijk met je eens,quote:Op vrijdag 8 april 2005 16:13 schreef AvispaCS het volgende:
Door spierballentaal te bezigen heeft nog niemand respect afgedwongen, alleen maar fellere tegenstrijdigheden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |