Ha, Hielke en Sietse! Appels jatten met Kees en Louw(?) en natuurlijk at Kees er weer zoveel dat hij misselijk werd!quote:Op donderdag 7 april 2005 10:51 schreef ChrisJX het volgende:
Blauwe overallsHielke en Sietse van De Kameleon droegen ook altijd blauwe overalls
Je hebt ook groene, maar die worden weer gedragen door tuinmannen...
Ghehe, dat zal niet zo snel gebeuren.quote:Op donderdag 7 april 2005 10:55 schreef BB-King het volgende:
Omdat als ze rode overalls aanhebben ze door de stieren worden aangevallen...
Serieus? Klinkt niet geheel onlogisch, maar je zou de koeien ook kunnen laten wennen aan bijv. een knalgele overall. Waarom de overalls blauw zijn wordt hiermee nog niet verklaard...quote:Op donderdag 7 april 2005 11:05 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Maar uit onderzoek is gebleken dat als een boer een andere kleur overall aantrekt de koeien voor hem wegrennen omdat ze hem niet herkennen. Ze schijnen "hun" boer in zijn blauwe overall te kennen en alles wat afwijkt is een "gevaar".
Ja inderdaad, bepaalde beroepen hebben bijna altijd een bepaalde kleur overall aan. Van sommige begrijp ik de functie ook wel bijv in de zuivel moet alles schoon en hygiënisch blijven en op een witte overall zie je vlekken e.d. veel beter..quote:Op donderdag 7 april 2005 11:07 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Er is toch een soort van kleurcode voor overalls? Boeren en automonteurs hebben altijd blauwe overalls, van die zuivelfiguren witte en houtbewerkingsmensen bruine. Schilders hebben volgens mij ook wit.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
Geeft inderdaad geen afdoende verklaring. En lijkt mij ook dat je ze aan whatever welke kleur kan laten wennen, zolang je maar degene bent die ze voert en verzorgt.quote:Op donderdag 7 april 2005 11:11 schreef Litman het volgende:
[..]
Serieus? Klinkt niet geheel onlogisch, maar je zou de koeien ook kunnen laten wennen aan bijv. een knalgele overall. Waarom de overalls blauw zijn wordt hiermee nog niet verklaard...
Stieren zijn kleurenblindquote:Op donderdag 7 april 2005 10:55 schreef BB-King het volgende:
Omdat als ze rode overalls aanhebben ze door de stieren worden aangevallen...
Niet helemaal, daarom valt rood zo opquote:Op donderdag 7 april 2005 11:33 schreef anderegebruikersnaam het volgende:
[..]
Stieren zijn kleurenblind![]()
Volgens mij ze juist voor rood kleuren blind.quote:Op donderdag 7 april 2005 12:03 schreef Troeta het volgende:
[..]
Niet helemaal, daarom valt rood zo op
Vliegen hebben blauwangst?quote:Op donderdag 7 april 2005 12:19 schreef MissHobje het volgende:
Blauw is rustgevend..en koel en weert vliegen
Ik ben teveel een Randstad-kind. Heb geen verstand van boerderijen, maar als jij 't zegt geloof ik je meteenquote:Op donderdag 7 april 2005 12:24 schreef MissHobje het volgende:
Waarom verfde ze anders boerderijen blauw van binnen vroeger, no fly;s en bleef lekker koel
Louw jaquote:Op donderdag 7 april 2005 11:00 schreef Litman het volgende:
Ha, Hielke en Sietse! Appels jatten met Kees en Louw(?) en natuurlijk at Kees er weer zoveel dat hij misselijk werd!
quote:Je wilt zeggen, dat de hele blauwe overall gekte bij de Kameleon begonnen is?
En was het in het bos?quote:Op donderdag 7 april 2005 11:49 schreef Molluck het volgende:
hadden ze toevallig ook blauwe helmen op?
En bedrijfskleuren dan? Meeste overalls van bedrijven zijn aangepast op de kleuren van het bedrijf zelf. Sommige hebben een functionele kleur, maar vaak is het gewoon ook smaak van het bedrijf.quote:Op donderdag 7 april 2005 11:07 schreef hond_in_de_goot het volgende:
Er is toch een soort van kleurcode voor overalls? Boeren en automonteurs hebben altijd blauwe overalls, van die zuivelfiguren witte en houtbewerkingsmensen bruine. Schilders hebben volgens mij ook wit.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |