abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30060869
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 12:27 schreef Nevermind het volgende:
Heb je een element dat het id 'cmdToolbars' heeft?
Je kan overigens beter de javascriptconsole van firefox gebruiken. En foutopsporing uitschakelen in IE, want dat is erg irritant.
Ja, die is er
  zaterdag 10 september 2005 @ 16:35:30 #202
115062 onderjas
Eigenlijk een trui
pi_30456097
Ik wil een half doorzichtige tabel maken, hoe doe ik dat?

En heeft iemand een tutorial voor van die ronde randen de plaatsen om een tabel.
pi_30456846
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 16:35 schreef onderjas het volgende:
Ik wil een half doorzichtige tabel maken, hoe doe ik dat?

En heeft iemand een tutorial voor van die ronde randen de plaatsen om een tabel.
Dat doe je niet met javascript maar met css. Zie [CSS] voor dummies - Deel 2.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_30463588
Kan ook met javascript:

document.getElementById('idnaam').filters.alpha.opacity=opacity; (internet explorer)
document.getElementById('idnaam').style.MozOpacity=opacity/100; (mozilla)

Je moet dan wel je tabel een id geven en deze id neerzetten waar nu idnaam staat
de variabele opacity is een getal tussen 0 en 100
  † In Memoriam † maandag 12 september 2005 @ 07:54:27 #205
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_30505949
Ja, wat je nu doet is gewoon de CSS toewijzen via javascript, als js uit staat wordt het niet gestyled maar als je het in de CSS zet dan rendert het wel gewoon goed in elke browser die CSS ondersteund...
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
http://pc-fr34k.hyves.nl/blog/
pi_30547262
Ja, maar met javascript kan je de opacity variabel maken door het bijvoorbeeld in een functie te zetten, dat kan je met CSS niet doen.
pi_31001973
Ik wil een checkbox hebben, maar zodra ik hem aanklik wil ik een Ja/Nee venster krijgen met: "Weet je het zeker...."

Bij een klik op Nee gaat de checkbox uit, en bij Ja blijft hij aanstaan.
Kan iemand dat maken voor me
pi_31002569
In paar minuten ingeklopt en dus compleet ongetest:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<script type="text/javascript" language="Javascript">
function zekerweten(chk) {
   if (!chk.checked) {
      if (!confirm("Weet je het zeker?")) {
         return false;
      } else {
         return true;
      }
   } else {
      return true;
   }
}
</script>

<form name="bla" action="blaat">

[..]

<input type="checkbox" name="foo" onclick="return zekerweten(this);">

[..]

</form>
Unox, the worst operating system.
pi_31004194
Als ik hem aanklik gebeurt er niks, als ik hem uitklik dan zie ik pas die confirm...
klopt niet echt...
pi_31005133
ff aanpassen:(!chk.checked) word dan (chk.checked) als ik het goed heb
pi_31005475
Ja, klopt, lekker onlogisch; de checkbox moet eigenlijk pas checked worden als de onclick een true teruggeeft; niet daarvoor al. Maar dat werkt dus blijkbaar anders, dat klopt eigenlijk niet. Zoals Darkomen zegt werkt het scriptje zoals je wil (nu wel getest).
Unox, the worst operating system.
pi_31008667
Ik heb een pagina met twee frames. In het linkerframe (navigatie) staat linkjes, als je er op klikt wordt dynamisch een iframe gegenereerd in het rechterframe (desk). Met dynamisch bedoel ik dat de BODY van desk gewijzigd wordt, op deze wijze: (de <body>-tag in desk heeft het id par gekregen)

navigatie:
1
2
3
4
5
6
7
8
function newWindow( name, src, title, help, width, height, top, left )
{
  winCounter++;
  winID = 'win'+winCounter;
  parent.desk.updBody('(heel veel html geknipt) <iframe id="'+winID+'frame" 
name="'+winID+'frame" src="p/'+src+'?ref='+winID+'" style="width: 100%; 
height: 100%; border: 0;"></iframe> (heel veel html geknipt)', name);
}

desk:
1
2
3
4
function updBody( html, name )
{
    document.getElementById("par").innerHTML = document.getElementById("par").innerHTML + html;
}

De dynamisch gemaakte iframes hebben dus allemaal een eigen id en een eigen name - waarde.

En nu het probleem:
Ik open een iframe waarin ik wat rondsurf, bijvoorbeeld op Google. Als ik hierna een willekeurige andere iframe open, zijn alle al aanwezige iframes gereset naar hun beginpagina. De code uit de BODY van desk wordt dus compleet opnieuw geladen. Dit was iets wat ik compleet over het hoofd heb gezien tijdens het maken.

Dit is dus niet de bedoeling, de iframes moeten op hun huidige locatie blijven staan. Is er een andere manier om dit te doen werken? Dus, om alleen de nieuwe content te renderen, in plaats van de hele pagina opnieuw op te bouwen?
pi_31009083
Ik bedenk me net:
Als ik op desk nou 10 divjes neerzet, die onzichtbaar zijn, genaamd iframe1 t/m iframe10.
Als er op een link in navigatie wordt geklikt, wordt het eerste divje in desk herschreven naar de html voor de iframe. Als er op nog een link in navigatie wordt geklikt, wordt het tweede divje in desk herschreven, etc. Als er voor de 11e keer op een link in navigatie geklikt wordt, wordt het eerste divje herschreven naar de nieuwe iframe.

Op deze manier kunnen er nooit meer dan 10 schermpjes tegelijk zijn, maar dat is voor het doel van het script ook niet belangrijk, aangezien er amper ruimte is voor meer dan 3 schermen tegelijk. Maar, de hele pagina hoeft niet opnieuw gerendert te worden op deze manier. Klopt dit?
pi_31011195
Je kan div's laten zien en verbergen zoals ik bij borntobewild.nl (Ik heb ook wel hulp nodig met het menu op http://www.borntobewild.nl/test_layout/ , het submenu laad 1of 2 pixels lager in Firefox dan in IE)doe via:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
function toggle_news(id) 
   { 
   if (document.all)
      {
      shorta = document.all('news_short_'+id);
      shorta.style.display = ( shorta.style.display == 'block' ? 'none' : 'block');
      full = document.all('news_full_'+id);
      full.style.display = ( full.style.display == 'block' ? 'none' : 'block');
      more_news = document.all('more_news_'+id);

}
   else
      {
      var shorta = document.getElementById('news_short_'+id); 
      shorta.style.display = ( shorta.style.display == 'block' ? 'none' : 'block');
      var full = document.getElementById('news_full_'+id); 
      full.style.display = ( full.style.display == 'block' ? 'none' : 'block');
      }
   }
pi_31011895
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:29 schreef Darkomen het volgende:
Je kan div's laten zien en verbergen zoals ik bij borntobewild.nl (Ik heb ook wel hulp nodig met het menu op http://www.borntobewild.nl/test_layout/ , het submenu laad 1of 2 pixels lager in Firefox dan in IE)doe via:
[ code verwijderd ]
Waarom gebruik je niet gewoon suckerfish dropdowns? Simpel en doeltreffend.

Dat hele stuk met document.all kan je wel vergeten, IE werkt ook met document.getElementById.

Als ik de pagina reload met Ctrl+F5 dan staat het menu ongeveer 20px te hoog.
Dat kleine verschil waar jij 't over hebt zal waarschijnlijk iets met padding, borders of magins te maken hebben.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_31012367
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:29 schreef Darkomen het volgende:
[ code verwijderd ]
Dankje, maar ik weet wel hoe ik div's kan tonen en verbergen
Wat ik als oplossing had gegeven werkt prima in Firefox, zelfs een hoop andere fouten zijn daarmee opgelost. Maar IE is nu weer compleet buggy, bah. Vervelend om iets goed cross-browser te maken.
  donderdag 29 september 2005 @ 17:19:59 #217
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_31031702
Nou, weer een vraagje voor jullie. Ik ben een ontzettende JS dummie, dus ik zit hier denk ik wel goed .
Ik wil namelijk een javascriptje hebben die de plaatjes verandert, zoals de Fok PI. Graag krijg ik dan een alertje met "welk plaatje wil je veranderen" en dat je dan de url in moet voegen en dan een alert met "welk plaajte wil je invoegen". Maar het moet wel als bladwijzer te doen zijn!
Nu zeggen jullie natuurlijk UTFG oid, maar ik weet niet hoe je dus alles als bladwijzer kan activeren. Wie kan mij helpen
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 18:49:37 #218
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31034077
Uhmmm ik snap niet helemaal wat je wilt doen maar als ik het goed begrijp wil je dat als iemand op een plaatje klikt je een url in kan voeren en dat het plaatje dan veranderd in het plaatje van die url?
Wij zijn artificial intelligence. Overclock jezelf maar hou jezelf wel goed koel.
Ik ben gematigd verslaafd aan drugs-ik kan stoppen voor een periode of altijd-maar altijd is zo lang-leef in zonde met mate(n)
pi_31035034
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:45 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Dat hele stuk met document.all kan je wel vergeten, IE werkt ook met document.getElementById.

Dat kleine verschil waar jij 't over hebt zal waarschijnlijk iets met padding, borders of magins te maken hebben.
Omdat ik wilde patsen dat ik het ook zelf kon, en de mijne werkt ook niet slecht op de overbodige code
Ik ga eens naar die site kijken, dat de submenu's 20px hoger komen waneer je refreshed is iets wat ik idd ook ineens tegen kwam ik zal wel wat hebben gerotzooid.
Tnx voor de tips, ik ga ff rondkijken en aanpassen

[ Bericht 3% gewijzigd door Darkomen op 29-09-2005 19:41:51 ]
  donderdag 29 september 2005 @ 19:53:32 #220
120139 freiss
pi_31036350
quote:
Op donderdag 29 september 2005 18:49 schreef pc-fr34k het volgende:
Uhmmm ik snap niet helemaal wat je wilt doen maar als ik het goed begrijp wil je dat als iemand op een plaatje klikt je een url in kan voeren en dat het plaatje dan veranderd in het plaatje van die url?
Nee, het hoeft alleen maar voor mezelf, dus als ik op een bladwijzer klik in FF, dan die functie oid wordt uitgevoerd, net zoals bij Fok PI bladwijzer:
1javascript:(function(){rb=document.reply.posticon[0];rb.value=prompt('voer PI nummer in',49);rb.selected=true;il=document.getElementsByTagName('img');for(i=0;i<il.length;i++){if(il[i].getAttribute('alt')=='icoon'){ src=il[i].getAttribute('src');si=0;while(si!=-1){si=src.indexOf('/',si+1);ls=si==-1?ls:si;};il[i].setAttribute('src',src.substr(0,ls+1)+rb.value+'.gif');};};})();

zoiets als dit dus.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 19:59:49 #221
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31036588
Oke, dat is hetzelfde als dat je het op een onclick oid zet in je code zelf. Wat moet er nou precies gebeuren, een prompt waar je een url invult en dan moet welk plaatje die url worden?
  donderdag 29 september 2005 @ 20:26:14 #222
120139 freiss
pi_31037578
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:59 schreef pc-fr34k het volgende:
Oke, dat is hetzelfde als dat je het op een onclick oid zet in je code zelf. Wat moet er nou precies gebeuren, een prompt waar je een url invult en dan moet welk plaatje die url worden?
ja bijvoorbeeld een bladwijzer en als je er dan op drukt, je de url van een plaatje opgeeft (bijv mijn usericon) en dan een andere url opgeeft en dat dan het plaatje verandert in de 2e URL. Nu wel duidelijk?
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  donderdag 29 september 2005 @ 20:27:19 #223
120139 freiss
pi_31037617
Als ik niet zo'n noob was in JS, had ik het wel zelf gedaan.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  † In Memoriam † donderdag 29 september 2005 @ 21:45:59 #224
67005 pc-fr34k
"Internet=Telepathie"
pi_31040814
Jij bedoeld dat hij het plaatje dat de source heeft van de eerste url de source krijgt van de tweede url?
pi_31042516
quote:
Op woensdag 28 september 2005 22:45 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Krijg hem alleen niet met divs werkend in IE
Dan maar mn hele css slopen en opnieuw beginnen

[ Bericht 26% gewijzigd door Darkomen op 29-09-2005 23:12:33 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')