Dat ze absoluut geen bewijs hebben dat dit zo is, neemt de kans dat het écht zo is natuurlijk niet weg. Het is zo vreselijk omdat je helemaal niet weet waar je aan toe bent.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:59 schreef Amando het volgende:
Helaas is het zo dat mensen in deze consumptiemaatschappij de dood zien als iets vreselijks.
Terwijl ze absoluut geen bewijs hebben dat dat ook zo is.
Ik denk niet dat mensen bang zijn voor de dood, maar bang zijn voor het onbekende.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:59 schreef Amando het volgende:
Vaak hoor je atheisten zeggen, "Ik geloof niet in god, als hij er was , waarom is er dan zoveel ellende in de wereld, en daarmee wijzend naar Tsunami ed."
Als je echter dingen in breed perspectief gaat zien, dan is "de dood" op zich niet erg.
Je word gewoon uit deze dimensie gehaald en in een andere geplaatst.....
Helaas is het zo dat mensen in deze consumptiemaatschappij de dood zien als iets vreselijks.
Het gaat in die gevallen dan ook niet om de dood, maar om de manier waarop, lijkt me.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:59 schreef Amando het volgende:
Vaak hoor je atheisten zeggen, "Ik geloof niet in god, als hij er was , waarom is er dan zoveel ellende in de wereld, en daarmee wijzend naar Tsunami ed."
Als je echter dingen in breed perspectief gaat zien, dan is "de dood" op zich niet erg.
Dat hoeft niet, want iedereen die al overleden is die je kent, is daar al, dus t valt wel mee...quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:09 schreef Eldiablo het volgende:
[..]
Ik denk niet dat mensen bang zijn voor de dood, maar bang zijn voor het onbekende.
ene jezus christus (bij benadering was die 2000 jaar.)quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:14 schreef ParadiseLost het volgende:
Cool wat is er 2000 jaar terug dan verzonnen?
inderdaad. de dood op zich is niet erg. je bent dood. het is mogelijk vervelend voor nabestaanden.quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:59 schreef Amando het volgende:
Dat lijkt me idd ook het allerergste... en kan en wil ik me nauwelijks voorstellen...quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:13 schreef desaparacido het volgende:
Is het niet zo dat het juist lastig is om het leven en je geliefden te verruilen voor het onbekende?
Als je sterft, neem je afscheid van alles en iedereen om je heen. Lijkt me moeilijk, ik kan me goed voorstellen dat mensen de dood als iets vreselijks voorstellen.
quote:Op dinsdag 5 april 2005 16:59 schreef Amando het volgende:
Dat dus.quote:Terwijl ze absoluut geen bewijs hebben dat dat ook zo is.
er was laatst een documentaire op een belgische zender over een man die een hersentumor had en voor zelfdoding had gekozen.quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:16 schreef xstatic1975 het volgende:
Dood zijn is niet zo erg (voel je niks van), wel voor de nabestaanden.
Doodgaan lijkt mij wel erg, helemaal als het langzaam gebeurt, zowel voor diegene die doodgaat als de nabestaanden.
nee, het gerucht bleef overleven omdat mensen het WILLEN geloven. mensen hebben hoop nodig in hun leven, daarom kiezen veel mensen ervoor in GOD te geloven, want dan komt alles toch wel goed enzo.... ik probeer het nuchterder in te zien maar dat lukt mij niet altijd.quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:21 schreef Radyhyn het volgende:
Het christelijke geloof heeft weinig te maken met het huidige zicht op de dood.
De oude egyptenaren en andere oude volkeren geloofden ook al in een 'hiernamaals'.
Als het zo diep geworteld is.. dit geloof.. misschien zit er dan toch een kern van waarheid in
Als het zo kan zou het wel fijn zijn, jammer genoeg gaan veel mensen langzaam dood aan een pijnlijke ziekte als kanker. Maar goed waar gaat het hier over? Over doodgaan of dood zijn?quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:18 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
er was laatst een documentaire op een belgische zender over een man die een hersentumor had en voor zelfdoding had gekozen.
hij sliep in, dus via een drankje en een pilletje... het laatste wat hij zei was:"ik had nooit gedacht dat dit zo heerlijk was" (het inslapen dus)
dus als ik dan toch ooit doodga, hoop ik dat het daarop gaat lijken.
over dood zijn ben ik snel uitgepraat want dan is er niets meer (imho)quote:Op dinsdag 5 april 2005 17:26 schreef xstatic1975 het volgende:
[..]
Als het zo kan zou het wel fijn zijn, jammer genoeg gaan veel mensen langzaam dood aan een pijnlijke ziekte als kanker. Maar goed waar gaat het hier over? Over doodgaan of dood zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |