quote:
Op dinsdag 5 april 2005 18:09 schreef Sterke_Yerke het volgende:@TS
Ik kan me deels in je stelling vinden. Maar ik ben bang dat variabele snelheiden te moeilijk zijn. Jij gaf aan dat je automobilisten op de hoogte wil bringen van matrix-borden. Nu, heb je enig idee, hoeveel van deze borden nodig zijn? Elke afslag, elke oprit. Ook is het discutabel wanneer het weer goed genoeg is voor 150 km/uur of als er lokaal een sneeuwbuitje valt, dan gaat het 150-120-150?
Verder ben ik wel onder de indruk van de getallen, die in het begin staan. Je hebt waarschijnlijk gelijk over de marge verdubbeling; het aantal boetes van 10% snelheidsovertreding blijft gehandhaafd, het haalt dus niet veel uit. Maar is het dan niet een betere oplossing om boete's exponentieel te laten verlopen, tenminste meer?
Het aantal matrixborden dat nodig is is groot, maar zeker in de randstad zijn deze al aanwezig. Wat betreft opritten, daar kun je ze evt. neerzetten. Hoewel, als de matrixborden al bij de snelweg staan, duurt het slechts hooguit een kilometer voor ze een matrixbord passeren, maar het zou beter zijn omze bij de opritten te plaatsen.
De precieze bepaling van wanneer 120 of 140 is natuurlijk een beetje willekeurig. Om exact dezelfde redenen als een beginner op de motor 25kW mag hebben, en je met je normale rijbewijs 3500 kg mag rijden. De lijn is duidelijk, maar deze had net zo goed iets anders kunnen liggen. Maar je zou het kunnen ophangen aan vochtigheidvan het wegdek, buitentemperatuur en/ of zicht.
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 16:11 schreef Menyo het volgende:Wat de TS aangeeft is dat mensen zich aan de snelheid houden op het moment dat zij deze redelijk achten. Dat is nu vaak niet het geval. Ik kan een paar plekken opnoemen waar niemand te hard rijd, omdat de snelheid daar goed is afgestemd op het wegbeeld e.d. Andersom zijn er ook tal van voorbeelden te noemen. Plekken waar de max. snelheid totaal krankzinnig is.
Juist. Dat is ook wat het SWOV laatst onderzocht heeft. Als de snelheid redelijk is, houdt men zich er meer aan.
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 15:50 schreef ThaFreak het volgende:ten eerste regels zijn regels en wie ze overtreed loopt kans op gepakt/geflitst te worden, eigen schuld dikke bult!
Klopt. Ik bestrijd het flitsen ook niet, ik bestrijd de regels erachter.
quote:
wat wel zal helpen is bv het volgende.....
2x gepakt met 0-10km/u dan pas een boete
bovende 10 km/u te hard, direct hard aanpakken, rij ontzegging 1 maand!
moet je eens zien hoe snel het gedaan is met de hardrijders
Dus eigenlijk onder de +10 een soort gedoogbeleid invoeren? Je mag te hard rijden tot je 1x gepakt wordt, daarna moet je op gaan passen voor boetes? Lijkt me niet echt wenselijk.
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 15:28 schreef hermandeperman het volgende: En dan? Regels zijn regels en daar heb je je nu eenmaal aan te houden. Het opvragen van het bewijs van het kodak-moment doet daar mijns inziens niets aan af. Of wil je zeggen dat je door het opvragen van het kodak-moment je met argumenten aan kunt komen bij de rechter van: "ja maar het was midden in de nacht"?
Voor de rest ben ik het totaal met je collumn eens daar niet van, maar ik vraag me alleen af wat het nut is van het opvragen van het kodak-moment...
Het opvragen van bewijs is een duidelijk signaal van de mensen dat ze het niet eens zijn met het huidige beleid. De politiek gaat daar pas naar luisteren als daar een financiele prikkel voor is. De officier en de rechter vegen die bezwaarschriften natuurlijk zo van tafel.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides