abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_25995807
Hallo
Ik pas laatst verhuisd en sinds die tijd krabben de katten aan de muur ( zacht behang.. foambehang). Er staan 2 krabpalen in huis, maar toch gebruiken ze mijn pasgeverfde muren...

wat kan ik hieraan doen?? Behalve hen op hun kop geven als ik ze het zie doen (wat maar weining is, ze doen het mn als ik er niet ben)

Alvast bedankt voor jullie tips
hoezo overvloed aan tijd? in mijn dromen zeker !
pi_25996028
Die van mijn doen dat ook als ze de kans krijgen.Er schijnt een geurtje te zijn wat je op de krabpaal kunt doen om ze te lokken(bij de dierenwinkel te koop)Heb het nog nooit geprobeerd maar wie weet werkt het.
01-08-2008
pi_25996067
Is het mogelijk om die beesten naar buiten te doen? Als ze namelijk buiten lopen slijten de nagels sneller en zullen ze minder snel je behang om zeep helpen.
pi_25996085
hmm je bedoelt die hormonenzooi?
katten van vriend van mij gaan helemaal uit hun dak als je dat ergens op spuit
grappig gezicht wel

maar is het niet gewoon gebied markeren?
daar heb je speciale geurthingies voor die je in het stopcontact steekt
die laten dan een geurtje achter waardoor ze niet meer de neiging hebben dingen et markeren

vermoed dat het niet is om de nagels te scherpen.. daar is je behang zowieso te zacht voor

[ Bericht 1% gewijzigd door Uhmmie op 05-04-2005 11:43:16 ]
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_25996204
Valeriaandruppels moet je hebben.
Een paar druppels op de krabpaal, beetje geduld, de kat regelmatig van de muur naar de krabpaal sjouwen, even confronteren met dat valeriaan & dan zijn ze vrij snel gehecht/verslaafd aan de krabpaal
pi_25996402
het is om territorium af te bakenen... kijken jullie nooit animal planet
  dinsdag 5 april 2005 @ 11:57:52 #7
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_25996592
Krabben om territorium af te bakenen? was dar niet zeiken?

Het helpt zeker wel om amonia op de muur te smeren, daar waar ze krabben iig! het is wat onplezierig, maar je kat zoekt vanzelf een nieuw vast krab plaatsje (de krabpaal) en dan hoef je ook geen amonia meer te smeren!

iig suc6
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 5 april 2005 @ 11:59:40 #8
106073 mafketel666
ja ligge ergens wel
pi_25996636
dan hebbie mazzel, die van mij gebruiken de bank

(edit : kommaatje verkeerd)
Smoke on the Horizon!
  dinsdag 5 april 2005 @ 12:11:09 #9
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_25996960
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 11:57 schreef SicSicSics het volgende:
Krabben om territorium af te bakenen? was dar niet zeiken?

Het helpt zeker wel om amonia op de muur te smeren, daar waar ze krabben iig! het is wat onplezierig, maar je kat zoekt vanzelf een nieuw vast krab plaatsje (de krabpaal) en dan hoef je ook geen amonia meer te smeren!

iig suc6
Nee, ook krabben en kopjes geven. Tussen de tenen zitten klieren die geurtjes afgeven, net als langs de bek.

En of het helpt om de muur in te smeren met ammonia... Ik betwijfel het, want dat vinden ze juist lekker ruiken.
The love you take is equal to the love you make.
  dinsdag 5 april 2005 @ 12:12:48 #10
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25996999
valeriaan druppels op de plekken waar ze wel mogen krabben, gewoon te koop bij de drogisterij, verslavend lekker voor de gemiddelde kat.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_25997026
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 11:40 schreef Conorach het volgende:
Valeriaandruppels moet je hebben.
Een paar druppels op de krabpaal, beetje geduld, de kat regelmatig van de muur naar de krabpaal sjouwen, even confronteren met dat valeriaan & dan zijn ze vrij snel gehecht/verslaafd aan de krabpaal
dat moet ik hebben!!! te koop bij de dierenwinkel?
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 12:12 schreef Klonk het volgende:
valeriaan druppels op de plekken waar ze wel mogen krabben, gewoon te koop bij de drogisterij, verslavend lekker voor de gemiddelde kat.
laat maar, ik zie het al
pi_25997269
ik ga wel weer in de weer met valeriaan en ms zet ik wel een stuk kurk of zo op de muur achter de deur.. daar zouden ze kunnen krabben (liever niet natuurlijk)

iig bedankt voor de tips tot nu toe
  dinsdag 5 april 2005 @ 12:27:15 #13
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_25997391
kurk zou ik niet doen, dat word een puinhoop
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  dinsdag 5 april 2005 @ 12:28:16 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_25997418
Azijn vinden ze heel goor maar voor mensen is de geur ook niet echt prettig.
wat ook wel eens wil helpen is voor even aluminiumfolie tegen de muur aan plakken, dat vinden ze akelig, en dat in combinatie met de valeriaan moet toch lukken.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_26000247
quote:
Op dinsdag 5 april 2005 11:24 schreef loezzie het volgende:
... maar toch gebruiken ze mijn pasgeverfde muren...
Dat doen ze....
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_26001005
Indien ze altijd op dezelfe plek krabben, is het misschien een idee om op die plek een kokosmat (deurmat) tegen de muur te hangen. Zo doe ik het althans; mijn katten krabben altijd op één plek bij de deur.
pi_26033888
Ik heb vandaag valeriaandruppels gehaald en aan de krabpaal en bijbehorende mand en plak gedaan.Ze vinden het HEERLIJK en zijn niet bij de krabpaal weg te slaan,je zou haast denken dat ze er krols van worden!!!Het is echt grappig om te zien,alleen krabben doen ze (nog) niet echt.
01-08-2008
pi_26033979
Als je pas verhuisd bent, kan het een kwestie zijn van territorium afbakenen. Dan zullen de katten ws bij de deuren krabben.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26034000
Ja, van valeriaan en kattekruid kunnen ze high worden!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_26044463
ze krabben achter de voordeur en langs de gehele muur in de gang.. het lijkt wel of 1 kat springt naar de lichtschakelaar en met "tikkertje" spelen gebruiken ze de muur als afzetplaats.. verder rekken ze zich uit en gebruiken de muur daarbij als steuntje..

valeriaan heb ik ook geprobeerd, maar ze gebruikten de krabpaal al, dus dat had weinig zin...
pi_26069559
hier ben ik dan heel gemeen

de vorige keer heb ik tabasco op de plekken gesmeerd waar hij krabde... daarna nooit meer gedaan
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  vrijdag 8 april 2005 @ 12:54:34 #22
46794 Berkery
Fat bastard
pi_26070282
Een beetje rigoreus misschien, maar zoek een leuk kleurtje structuur uit. Wij hadden eerst ook behang, maar dat verdween geleidelijk (de onderste meter).
No Dukes of Hazzard in the classroom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')