waar gaat dit heen , dit gaat echt foutquote:VENRAY - De politie in Venray is nog heel de nacht extra waakzaam naar aanleiding van een vechtpartij tussen enkele tientallen mensen eerder op de avond. De mensen raakten slaags nadat de ruiten van een moskee ingegooid waren.
Bij de vechtpartij liep een persoon een hoofdwond op. De politie hield ook een 21-jarige man uit Zwolle aan. Hij was in het bezit van een wapenstok. Het is onduidelijk of de man bij de vechtpartij betrokken was.
Bron : Telegraaf
Rustig Meki, wees blij dat dit niet in Uden isquote:
jah maar het loopt door tot Venrayquote:Op zondag 3 april 2005 00:24 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Rustig Meki, wees blij dat dit niet in Uden is.
Het zijn domme boeren Meki, die dit soort dingen doen. Die interesseert het geen biet dat het uit de klauwen loopt.quote:Op zondag 3 april 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
[..]
jah maar het loopt door tot Venray
waarom zien de mensen het gewoon niet in dat ze fout bezig zijn want zo lokken ze andere tegen-actie op
en wat vind je dan van die recente rellen in zeist?quote:Op zondag 3 april 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
[..]
waarom zien de mensen het gewoon niet in dat ze fout bezig zijn want zo lokken ze andere tegen-actie op
Ik snap sowieso niet wat mensen in Venray doen.quote:Op zondag 3 april 2005 00:58 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Ik snap niet wat iemand uit Zwolle in Venray doet.
Dat doen ze al jaren.quote:Op zondag 3 april 2005 02:03 schreef pieter_pontiac het volgende:
Gooien ze nu al hun eigen ramen in?
quote:
Een wat langer bericht. 60 Turken tegen 20 "lonsdalers". Waar gaat het heen met die Turken en "lonsdalers"?quote:Vechtpartij Venray na ingooien ruiten moskee
Uitgegeven: 3 april 2005 02:30
VENRAY - De politie in Venray is nog heel de nacht extra waakzaam naar aanleiding van een vechtpartij tussen enkele tientallen mensen eerder op de avond. De mensen raakten slaags, nadat de ruiten van een moskee ingegooid waren.
Volgens getuigen raakte zaterdagavond een groep van ongeveer zestig mensen van Turkse afkomst slaags met een twintigtal zogenoemde 'Lonsdale-jongeren'. Zij dragen kleding van het merk Lonsdale, dat vaak wordt geassocieerd met de racistische White Power-beweging.
De politie wist de vechtjassen te scheiden, waarop de Lonsdalers zich terugtrokken in een café, maar het bleef onrustig. Bij de gevechten raakte een persoon gewond. Hij is overgebracht naar het ziekenhuis.
Uitgaanscentrum
De politie zette de ME in om de orde te handhaven, bevestigde een woordvoerster van de politie zaterdagavond. De helft van de ingezette ME'ers patrouilleerde door het uitgaanscentrum, de andere helft werd uit voorzorg achter de hand gehouden.
Het extra toezicht in het centrum leidde tot de aanhouding van een 21-jarige man uit Zwolle. Hij was in het bezit van een wapenstok. Het is onduidelijk of de man bij de vechtpartij betrokken was.
Conflict
Venray was al eerder het toneel van schermutselingen tussen rechts-radicale 'Lonsdale-jeugd' en allochtonen. De politie probeert door gesprekken het langslepende conflict te deëscaleren.
Vooral in de driehoek Venlo-Helden-Venray wonen veel plattelandsjongeren met rechts-radicale en xenofobe sympathieën, bleek eerder uit een onderzoek door politie en justitie.
Ook hier komt Prem vaak, zie je al een verband?quote:Op zondag 3 april 2005 00:26 schreef Meki het volgende:
[..]
60 Turkenquote:Op zondag 3 april 2005 09:47 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
[..]
Een wat langer bericht. 60 Turken tegen 20 "lonsdalers". Waar gaat het heen met die Turken en "lonsdalers"?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ware toedracht. Zijn die ruiten eerst ingegooid en zijn toen de Turken verschenen? In dat geval geef ik de Turken meer credits. Of kwamen de Turken dreigen en rellen en gingen toen de ruiten van de moskee rinkeldekinkel? In dat geval weer credits aan de "lonsdalers".quote:Op zondag 3 april 2005 10:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
60 Turken. Die gasten kunnen het ook nooit eens zonder hun familie heh.
Overigens wel triest dat Turken de dupe worden van alle negatieve publiciteit rondom moslims. Terwijl we toch allemaal weten dat het echte moslimtuig zich in een heel andere hoek bevindt. Magoed.
Ik heb een zeer sterk vermoeden van het eerste, maar ik weet het niet zeker.quote:Op zondag 3 april 2005 10:17 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de ware toedracht. Zijn die ruiten eerst ingegooid en zijn toen de Turken verschenen? In dat geval geef ik de Turken meer credits. Of kwamen de Turken dreigen en rellen en gingen toen de ruiten van de moskee rinkeldekinkel? In dat geval weer credits aan de "lonsdalers".
Ik wil niet direct zeggen dat de Turkse groep 'schorum' is, omdat er voor allochtonen in dit land nu eenmaal andere standaarden geldenquote:Overall: Beide groepen zijn schorum, weg ermee.
Ik zou geen conclusies willen trekken voordat de feiten bekend zijn. Het is niet bekend wat de oorzaak van deze vechtpartij is. Maar ik heb altijd geleerd dat waar twee vechten ook twee schuld hebben.quote:Op zondag 3 april 2005 10:21 schreef Lemmeb het volgende:
Ik heb een zeer sterk vermoeden van het eerste, maar ik weet het niet zeker.
Ja, allochtonen mogen in Nederland de wet aan hun laars lappen. Er is straatterreur van een groep allochtonen (bijv. Amsterdam, Tilburg) en er wordt een gesprek met ze aangegaan om hun problemen te bespreken. Er is straatterreur van een groep autochtonen (bijv. Uden) en er kan niet hard genoeg tegen worden opgetreden. Er zijn zelfs speciale klinieken waar allochtone kinderen onder dokorstoezicht kunnen worden mishandeld onder het mom van besnijdenissen.quote:Ik wil niet direct zeggen dat de Turkse groep 'schorum' is, omdat er voor allochtonen in dit land nu eenmaal andere standaarden gelden.
Dan staan ze (allochtonen) weer op hun achterse benen en schreeuwen op hun hardst dat het gaat om neo-nazi´s, discriminatie of rascisme. Dit terwijl in hun groep discriminatie, rascisme en/of anti-semitisme ook geen onbekende zaken zijn.quote:Maar dit 'voor eigen rechter spelen' valt ook niet goed te praten. Wat denken ze eigenlijk wel niet??? Dat moet je als autochtoon eens doen, met al je vrienden en hun families de lokale kut-Marokkanen te lijf gaan. Dan is de wereld ineens te klein.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |