abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 april 2005 @ 00:39:17 #101
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_26262607
omdat kyllian al dagen loopt te zeuren over dat hij jarig is heb ik een aftel kalender voor hem gemaakt
  † In Memoriam † zaterdag 16 april 2005 @ 07:58:48 #102
37843 lady-wrb
kortaf
pi_26265076
wat leuk babyfeet!
als luca dat ziet wil die er ook een
vertel eens hoe je dat gemaakt hebt

(ik moet ideetjes op doen, want luca wil een spongebob kamer )
pi_26279664
Dat is vrolijk geworden babyfeet!!!!!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zaterdag 16 april 2005 @ 20:34:22 #104
34891 melonovy
La Kutschie
pi_26280187
Gewoon zonde om af te strepen... daar is ie veel te leuk voor geworden...
Het voelt goed hè?
A je to!
  FOK!fossiel zaterdag 16 april 2005 @ 20:35:33 #105
2628 Karin
pi_26280213
Wouw wat leuk babyfeet. Vraag me ook af hoe je dat gemaakt hebt. Met stickers?
  zaterdag 16 april 2005 @ 21:47:57 #106
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_26282002
nee heb ik in exel gemaakt en er gewoon plaatjes in gezet en die tot het hokjes grote verkleind heel makkelijk en leuk om te doen

dankje voor de complimentjes
pi_26284536
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:52 schreef babyfeet het volgende:

knorretje nou nog een foto dat alicia het aan heeft maar ik vind het echt super mooi hoor
je kan echt trots op jezelf zijn dat je zulke leuke kleding kan maken echt waar

en ik had gistern een wit shirtje van d'r gebatikt en haar een lappie gegeven om ook te kliederen, dat kwam er nog aardig leuk uit, dus broekkie van in elkaar geflanst

zaterdag 16 april 2005 @ 23:18:02 #108
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_26284632
Knor, heb je een nieuwe naaimachine? Ik zie allemaal mooie borduurseltjes
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26284688
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 23:18 schreef E.T. het volgende:
Knor, heb je een nieuwe naaimachine? Ik zie allemaal mooie borduurseltjes
ja heb alweer een nieuwe (alleen hoop ik dat deze wel een hele tijd meegaat)
  zaterdag 16 april 2005 @ 23:23:21 #110
3011 E.T.
pi_26284776
Jip & Janneke zijn cool als borduurseltjes
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_26284833
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 23:23 schreef E.T. het volgende:
Jip & Janneke zijn cool als borduurseltjes
wil morgen kijken naar mooi lakenkatoen om een dekbedovertrek van te maken vol met jip en janneke voor haar verjaardag (misschien nog voor d epop een dekentje bijpassend erbij en een pyjama.

Ow en niet alleen jip en jannee is cool hoor, ben nu bezig met het omzetten van de care bears
pi_26284866
Janneke is sowieso cool

Staat haar errug leuk! En volgens mij is ze er zelf ook blij mee!
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26284883
Ik dacht overgens dat het de stof was
Het voelt heerlijk!!!!
pi_26284888
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 23:27 schreef jessie het volgende:
Janneke is sowieso cool

Staat haar errug leuk! En volgens mij is ze er zelf ook blij mee!
(we kunnen op janneke's jurkje een janneke maken )
pi_26284912
Is wel leuk!!!
Het voelt heerlijk!!!!
  † In Memoriam † zondag 17 april 2005 @ 17:36:07 #116
43556 miss_dynastie
pi_26300991
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 00:39 schreef babyfeet het volgende:
omdat kyllian al dagen loopt te zeuren over dat hij jarig is heb ik een aftel kalender voor hem gemaakt
[afbeelding]
Leuk
  † In Memoriam † zondag 17 april 2005 @ 17:43:39 #117
37843 lady-wrb
kortaf
pi_26301213
wat heb je voor naaimachine knor? ( * lady-wrb is ook wel weer eens aan een nieuwe toe)
pi_26301915
quote:
Op zondag 17 april 2005 17:43 schreef lady-wrb het volgende:
wat heb je voor naaimachine knor? ( * lady-wrb is ook wel weer eens aan een nieuwe toe)
ikheb nu een borduur/naaimachine brother 3100d en daarnaast eentje van de aldi (om geen tijdverspilling te hebben en twee dingen tegelijk te kunnen doen)

pi_26302662
Babyfeet wat leuk gedaan die kalender! Zal Kyllian wel erg trots op zijn!

Knorretje.. wow.. die creaties van jou! Ik denk dat menig vrouw jaloers is op jouw creativiteit! Ik in ieder geval wel Ziet er echt super uit!
Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
  zondag 17 april 2005 @ 19:17:52 #120
3011 E.T.
pi_26303698
Wauw knor!!
pi_26304715
--edit---

[ Bericht 48% gewijzigd door Gelderland op 17-04-2005 22:15:53 ]
Haleloeja
pi_26306310
Wow Knor dat is een hele mooie machine!!!
  zondag 17 april 2005 @ 20:56:57 #123
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_26306397
knor wat staat het haar geweldig zeg
en een mooie machine heb je
pi_26306655
Ben er ook supersuper blij mee dat ik hem (eindelijk) heb. Het heeft wat jaartjes geduurd maar heb dan nu ook wat. Al kan ik nu alweer verlekkerd kijken naar nieuwere modellen (maar dat zal altijd wel blijven zo). Eerst deze maar eens terugverdienen en dan zien we wel weer verder
pi_26307480
Ik blijf nog wel ff kwijlen, want die machines zijn zo duur.
Ik heb wel enorm gelachen op les, daar kwam iemand aan met een hele dure machine. Ze ging er voor het eerst mee aan de slag en dat ding maakte toch een herrie, terwijl de machine van mijn kennis 30 jaar oud is (bernina) en bijna geen geluid maakte. Je moet dus ook daar op letten.
Ik heb trouwens de machine van 70 euro van de Macro en die doet het prima!
pi_26308131
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:34 schreef Anitra het volgende:
Ik blijf nog wel ff kwijlen, want die machines zijn zo duur.
Ik heb wel enorm gelachen op les, daar kwam iemand aan met een hele dure machine. Ze ging er voor het eerst mee aan de slag en dat ding maakte toch een herrie, terwijl de machine van mijn kennis 30 jaar oud is (bernina) en bijna geen geluid maakte. Je moet dus ook daar op letten.
Ik heb trouwens de machine van 70 euro van de Macro en die doet het prima!
Ja de machine die ik er naast heb staan van de aldi was ook 70 euro en een prima dingetje en wordt nog steeds gebruikt. De brother is compleet computergestuurd wat voor mij (en voor jou eigenlijk ook) het grootste voordeel op levert in het geen gebruik hoeven te maken van een voetpedaal. Telkens als ik genaaid had leverde dat toch napijnop omdat je verkeerd zit etc etc. Dat heb ik nu dus niet meer. 1 druk op de knop en hij naait. Nooit meer een verkeerde houding (mits ikzelf wel goed erachter ga zitten) hij knipt de draden met een druk op de knop af, dus hoef ook nooit meer steeds de beweging naar de schaar te maken waarbij je toch onxymetrische handelingen maakt etc. Voor mij woog dat genoeg op om hem te kopen, daarnaast wou ik erg graag een borduurmachine hebben
pi_26308277
Ja psies dat zijn dingen die idd een nadeel zijn. Ik heb nu een andere stoel en dat helpt wel iets, maar idd de schraa ligt altijd op een plaats waar je niet bij kan en dus rare bewegingen maakt. Voetpendaal is idd rot. Ik wil er ook graag 1 alleen mijn portomonee vind dat het niet kan We gaan dus duimen op de koninginnendagloterij, half nederlad heeft zich terug getrokken voor die loterij dus meer kan voor mij
Ik wil wel eens gaan kijken hoe zo'n machine werkt.
pi_26308283
Wat zijn nu echte aanraders voor de beginnende naaimachinegebruiker? Ik denk dat ik allereerst maar op zoek ga naar een leuk 2e (3e?4e?5e?) handsmachientje, aangezien ik vroeger niet veel verder kwam dan recht toe rechtaan een zakdoek omzomen. Maar krijg allemaal "ik wil ook!" kriebels!

Zijn er bepaalde dingen waar je als beginner echt niet buiten kan qua mogelijkheden? bepaalde merken die beter zijn? Iemand toevallig ook nog enigzins een idee wat ik kwijt zou zijn aan een degelijke 2e (3e? 4e? 5e?) handsmachine?
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_26308468
quote:
Op zondag 17 april 2005 22:02 schreef Anitra het volgende:
Ja psies dat zijn dingen die idd een nadeel zijn. Ik heb nu een andere stoel en dat helpt wel iets, maar idd de schraa ligt altijd op een plaats waar je niet bij kan en dus rare bewegingen maakt. Voetpendaal is idd rot. Ik wil er ook graag 1 alleen mijn portomonee vind dat het niet kan We gaan dus duimen op de koninginnendagloterij, half nederlad heeft zich terug getrokken voor die loterij dus meer kan voor mij
Ik wil wel eens gaan kijken hoe zo'n machine werkt.
Ik zou haast zeggen kom eens langs, maar ik weet met honderd procent zeker dat djulian dat niet gaat trekken. (Wij komen hier op dit moment om in de kattenharen , stof etc )

Ik heb er een tijdje voor gespaard (veel enquettes ingevuld online en betaalmailtjes. en had het mazeltje dat bij mijn ontslag begin dit jaar mijn resterende vakantie dagen werden uitbetaald, anders had ik ook nog een aardig tijdje door mogen sparen)
pi_26308537
quote:
Op zondag 17 april 2005 22:03 schreef Luckepuk het volgende:
Wat zijn nu echte aanraders voor de beginnende naaimachinegebruiker? Ik denk dat ik allereerst maar op zoek ga naar een leuk 2e (3e?4e?5e?) handsmachientje, aangezien ik vroeger niet veel verder kwam dan recht toe rechtaan een zakdoek omzomen. Maar krijg allemaal "ik wil ook!" kriebels!

Zijn er bepaalde dingen waar je als beginner echt niet buiten kan qua mogelijkheden? bepaalde merken die beter zijn? Iemand toevallig ook nog enigzins een idee wat ik kwijt zou zijn aan een degelijke 2e (3e? 4e? 5e?) handsmachine?
de machine die de aldi en lidl zo nu en dan aanbieden voor 69 euro zijn prima machine's recht , zigzag, paar siersteken, knoopsgat. Leuk dingetje wat zijn geld snel terugverdient en waar je in mijn ogen niet snel een miskoop aan heb. Heb hem n een jaar en er al van alles op genaaid, dik dun, knuffels, spijkergoed en nog nooit problemen. Op marktplaats willen ze zo nu en dan ook nog wel eens voor wederverkoop aangeboden worden.
pi_26308605
luckepuck als je zoekt op naaimachine en lifetec op marktplaats, staan er drie van de 'aldi machines' te koop (25, 50 en 75 euro, jessie en ik hebben er destijds 69.95 voor betaald)
pi_26308668
quote:
Op zondag 17 april 2005 22:14 schreef Knorretje het volgende:
luckepuck als je zoekt op naaimachine en lifetec op marktplaats, staan er drie van de 'aldi machines' te koop (25, 50 en 75 euro, jessie en ik hebben er destijds 69.95 voor betaald)
Knorretje; srry dat we storen in dit topic maar beantwoord/lees je je mail nog die naar jolanda@fok.nl gestuurd wordt, want wij hebben je een mailtje gestuurd (voor het keldertje) maar horen/zien maar niets terug....
Haleloeja
pi_26308691
He thanks! *richting marktplaats rent*
Kijk ook eens op de vernieuwde site van Susanne
pi_26308710
quote:
Op zondag 17 april 2005 22:16 schreef Gelderland het volgende:

[..]

@Knorretjesrry dat we storen in dit topic maar beantwoord/lees je je mail nog die naar jolanda@fok.nl gestuurd wordt, want wij hebben je een mailtje gestuurd (voor het keldertje) maar horen/zien maar niets terug....
ten eerste is het verstandig om dit hier niet meer te doen, vervolg post worden verwijderd. Ten tweee heb ik naar aanleiding van de vorige post allang een mail terug gestuurd.
pi_26308829
Idd die machines van de aldi, lidl of zoals ik van de macro zijn leuke dingen voor weinig geld hoor Luckepuck.
pi_26308860
quote:
Op zondag 17 april 2005 22:09 schreef Knorretje het volgende:

[..]

Ik zou haast zeggen kom eens langs, maar ik weet met honderd procent zeker dat djulian dat niet gaat trekken. (Wij komen hier op dit moment om in de kattenharen , stof etc )

Ik heb er een tijdje voor gespaard (veel enquettes ingevuld online en betaalmailtjes. en had het mazeltje dat bij mijn ontslag begin dit jaar mijn resterende vakantie dagen werden uitbetaald, anders had ik ook nog een aardig tijdje door mogen sparen)
Is idd niet verstandig.
  † In Memoriam † zondag 17 april 2005 @ 22:35:09 #137
7074 moussy
kuttekop
pi_26309250
crea met een tafel, kan dat hier ook?

Ik kan op dit moment de beweging "gas te geven" zo noemt René dat niet maken, dus mijn naaiproject ligt even stil
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_26309825
quote:
Op zondag 17 april 2005 22:35 schreef moussy het volgende:
crea met een tafel, kan dat hier ook?

tuurlijk, alle creativiteit is leuk (en leerzaam)
quote:
Ik kan op dit moment de beweging "gas te geven" zo noemt René dat niet maken, dus mijn naaiproject ligt even stil
ow en das zo frustrerend.en met je hand lukt ook niet ?? Zo heb ik het ook wel eens gedaan pendaal op de tafel (of tussen de benen) en dan met je hand maar erop duwen tot je zere schouders of ellebogen hebt. (draaien aan het 'wiel' leverde nog meer pijn op dus daar ben ik heel snel mee gestopt)
  maandag 18 april 2005 @ 00:10:19 #139
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_26312142
LB is vol goede moed begonnen, tweedehands naaimachine gescoord en bij oude familie op zolder bleken allemaal dingen liggen die ik ooit had gemaakt in een tijd waarvan ik me niet veel kan herinneren. Maar toen ik gister wat probeerde wist ik nog wel hoe alles werkte dus nu kan ik alsnog aan de slag gaan met als groot project, Jolietjes verjaardagscadeau

Die twee poppen, de blanke en de bruine, vind ze zo lief, wil ze maken voor mijn dochter.
Bij gebrek aan materiaal heb ik nu alleen nog maar 2 monden gemaakt maar ik heb moed en zin, nu nog geduld
pi_26320435
Knorretje, erg leuk hoor al die kleding die je zelf maakt voor Alicia! Vooral dat batik achtige shirt en broekje is erg leuk, hoe maak je zo iets als ik vragen mag?
pi_26320556
quote:
Op vrijdag 8 april 2005 14:02 schreef Knorretje het volgende:
ow en voor jongetjes kun je ook best leuke dingen maken hoor:

[afbeelding]
[afbeelding]
(helaas wat donkere foto's)
Is dit het pakje uit de burda kinder special? Model 615 en 617 toevallig?

Luchtbel volgens mij is dat een priegel werk, maar wel heel leuk!!!
  Admin maandag 18 april 2005 @ 15:42:51 #142
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_26324484
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:02 schreef Faja-Lobi het volgende:
Knorretje, erg leuk hoor al die kleding die je zelf maakt voor Alicia! Vooral dat batik achtige shirt en broekje is erg leuk, hoe maak je zo iets als ik vragen mag?
zo'n potje dylon koud water verf, fixtie zakje, zout shirt en evt touw/en of kwast. spul oplossen in water, shirt wassen en nat laten, daar waar je geen verf wil hebben doe je een stuk touw omheen of leg je een knoop in het shirt of vouw je het goed strak dubbel. Dan shirt in het verf bad ffies goed roeren dat hij goed de verf op kan nemen, dan een uurtje laten liggen, uitspelen, evt een tweede ronde met een andere kleur (denk aan de 'mengcode' ) wassen met een klein beetje azijn en dragen maar.

anitra: volgens mij wel, zal straks nog ffies kijken (hij stond afgebeeld in geel oranje met bloemen en normaal met mouwen. (maar die wilden er niet in dus is het een bodywarmertje geworden )
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_26324667
Ik ben dus bezig met hetzelfde setje
pi_26324797
Qua verf zou ik eigenlijk meer voor Procion gaan en niet die Dylon (bij mij bloedt dat soms nog eeuwen na, geen peil op te trekken. die coldfix is gewoon dure soda trouwens). Oa te koop bij dreamline.
En is batik niet meer met kaarsvet ofzo? Dit ziet er meer tiedye achtig uit. Maar ik kan me vergissen hoor

Oja, en wat mijn zoons qua verven erg leuk vinden is zijde of wol verven met voedselkleurstof. Grote zijden sjaal (hier regelmatig bij de kringloop) nat maken met huishoudazijn, met een beetje voedselkleurstof (van de toko) in een bakje in de magnetron en een paar minuten zappen. Wordt erg mooi. Ze doen er vervolgens vanalles mee, het is de zee of het dak van de hut of een prinsessejurk of een riddercape.
Wol (sokkenwol) kan je op dezelfde manier verven, zoon kiest de kleur en ik brei er sokken van voor hem

[ Bericht 44% gewijzigd door anneja op 18-04-2005 16:01:39 (toevoeging) ]
  Admin maandag 18 april 2005 @ 15:59:07 #145
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_26324839
ah succes. Ik heb hem op die bewuste warme zondag onlangs gemaakt, jayden bleek totaal geen zomerkleding te hebben en het moest dus super snel af en haastige spoed is zelden goed. Kreeg dus met geen mogelijkheid die mouwen er fatsoenlijk in dus, tada dan maar geen mouwen en een shirt er onder..
  Admin maandag 18 april 2005 @ 15:59:57 #146
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_26324860
quote:
Op maandag 18 april 2005 15:57 schreef anneja het volgende:
Qua verf zou ik eigenlijk meer voor Procion gaan en niet die Dylon (bij mij bloedt dat soms nog eeuwen na, geen peil op te trekken. die coldfix is gewoon dure soda trouwens). Oa te koop bij dreamline.
En is batik niet meer met kaarsvet ofzo? Dit ziet er meer tiedye achtig uit. Maar ik kan me vergissen hoor
ja maar met kaarsvet spelen met een peuter erbij die wil helpen zag ik niet zitten..
pi_26324885
Ik vind het wel stoer zonder mouwen hoor.
Broekje hier is af en ben nu begonnen met het shirt, dus ben benieuwd naar de mouwen
pi_26324929
quote:
Op maandag 18 april 2005 15:59 schreef Danny het volgende:

[..]

ja maar met kaarsvet spelen met een peuter erbij die wil helpen zag ik niet zitten..
ja, tis meer dat ik niet wist dat batik meer inhield dan kliederen met was en daarna verven.
  dinsdag 19 april 2005 @ 00:23:05 #149
106819 Smirre
Geselli Gemelli
pi_26338370
Heb zojuist mijn kin weer aan mijn gezicht gedrukt. Lag op de grond namelijk.
LEUK wat hier te zien is.
Knorretje, wel een paar vraagjes voor jou? Is dit jouw persoonlijke topic? Het ene crea-thea-ding na het andere komt langs (alsof het allemaal niets is). En eh.... of je bent héél handig of je hebt beslist tijd over.
Je hoort het: Ik ben helemaaaaaal niet jaloers!
Ik maak alleen kleding voor mezelf. Mijn kindjes passen alles in maat 62/68 en daar doe ik geen moeite voor. Ik pas in niet veel , vandaar mijn crea-gedrag. Maar daar is sinds een paar maanden weinig meer van over. Een paar positiebroeken is het laatste wat ik gemaakt heb.
pi_26339979
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 00:23 schreef Smirre het volgende:
Heb zojuist mijn kin weer aan mijn gezicht gedrukt. Lag op de grond namelijk.
LEUK wat hier te zien is.
Knorretje, wel een paar vraagjes voor jou? Is dit jouw persoonlijke topic? Het ene crea-thea-ding na het andere komt langs (alsof het allemaal niets is). En eh.... of je bent héél handig of je hebt beslist tijd over.
Je hoort het: Ik ben helemaaaaaal niet jaloers!
Ik maak alleen kleding voor mezelf. Mijn kindjes passen alles in maat 62/68 en daar doe ik geen moeite voor. Ik pas in niet veel , vandaar mijn crea-gedrag. Maar daar is sinds een paar maanden weinig meer van over. Een paar positiebroeken is het laatste wat ik gemaakt heb.
Daar begint het jammergenoeg wel een beetje op te lijken he, maar hoop nog steeds door enthousiastme meer mensen aan de creativiteit te helpen (op wat voor manier dan ook). Tijd over, nee jammergenoeg niet, meestal te kort. Maar ik maak er wel gewoon tijd voor vrij.Veel dingetjes kunnen gewoon samen met de kids of terwijl de jongste slaapt en de oudst speelt. Of als het hele huis in diepe rust is smorgens vroeg of s'avonds laat.

De jongste pa hier ook in 68 maar kan het niet laten daar niet ook voor te naaien hoor. De oudste schommelt tussen babymaat en peutermaat in dus moet ik wel voor maken want anders past er niks goed of is het te babyachtig bij haar leeftijd. En ik maak dus niets voor mezelf, al ligt er nu voor het eerst een strokenrok voor mij en alicia in de planning uit dezelfde stof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')