Sluit me aan bij fuif en Martin.Wijs man trouwens die Bodar.I.ig, grapje moet kunnen maar sommige dingen die ik hier gelezen heb vind ik best kinderachtig en respectloos. Ook al deel je de kerkelijke mening niet wil nog niet zeggen dat de mensen die er wel in geloven afgezeken moeten worden .Kijk eens naar je eigen en begin bijjezelf en heb respect voor een ander. De maatschappij dat ben jij.... enzo.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:32 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Dat is precies waar priester Bodar het gisteren over had in het programma Boring en Van Dorp. Hij zei ook inderdaad, dat de Nederlanders (dit zei hij impliciet natuurlijk) eigenlijk een stel domme mensen zijn, die niet eens weten wat er nu werkelijk gaande is buiten de grenzen van hun bekrompen en niets betekenend landje. Ik ben het met je eens!
Daar kan ik mij juist zo enorm aan ergeren. Mensen komen dan idd met zo'n enorme dooddoener aanzetten en nog het leukste, hahahaahha, "mensen moeten zelf nadenken." Dan vraag je ze: "oh oke, wat is jouw visie?" En dan het antwoord, hahaahahaahahah: "ja euh, daar denk ik niet over na, wat ik niet kan zien geloof ik niet, duhuh." Kortom, 80% van de niet-gelovigen betichten de gelovigen van datgene waar zij zelf aan lijden.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:49 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik heb geen idee. Wat denk jezelf? Dat ik het lachwekkend vind dat iemand de volkomen dooddoener over de gebroeders Grimm weer eens van stal haalt? Waar slaat dat op?
Jammer dat ik je reactie niet kan verwijderenquote:Op zaterdag 2 april 2005 22:00 schreef Sidekick het volgende:
Nou en? In die pausmobiel stoppen en gewoon doorgaan. Mensen zullen het verschil toch niet zien.
Eensch.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:49 schreef Klonk het volgende:
[..]
juist, ik heb net onz uit de active topic list gehaald, gewoon niet respectvol, kijk een beetje gokken op wanneer die sterft is tot daar aan toe, maar de bagger die daar nu omhoog komt is te triestig voor woorden.
omdat ik me eerst kapot ergerde aan de posts van ilona nog iets...quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:46 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Waarom val jij eigenlijk opeens zo uit tegen mij?
Je bent na het 2de jaar van de MAVO gestopt met werken, hebt toen 10 jaar putjesgeschept, bent vervolgens ontslagen omdat je collega's je vonden stinken en zit vanaf toen in de WW te genieten van ons geld?quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:48 schreef kL0j00h het volgende:
-kappen nu-
Nergens, maar zoals je al zelf aangeeft, discussies over het geloof is een aaneenschakeling van dooddoeners.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:49 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Ik heb geen idee. Wat denk jezelf? Dat ik het lachwekkend vind dat iemand de volkomen dooddoener over de gebroeders Grimm weer eens van stal haalt? Waar slaat dat op?
Dom...?Ja...dom in het context waar jij het over hebt...nee natuurlijk niet.quote:Nogal eens, ja. Waren die voor het overige ook allemaal dom?
Ik heb al in meerdere serieuze geloofstopics aangegeven (in het verleden) dat ik niet een hardcore katholiek ben, maar alleen zo opgevoed met toevallig een speciaal gevoel daarbij. Wat moet ik dan anders volgens jou? Huilend voor de kerk hier in de stad gaan staan te bidden?quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:49 schreef Tobbes het volgende:
@Fuifduif. Ik heb trouwens wel een beetje mijn twijfels bij een zogenaamde 'katholiek' die amper een uur na het overlijden van zijn 'papa' kansloos op een forum zit.
Simpel maar treffend uitgedrukt.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:00 schreef milagro het volgende:
dag ouderwetse maar ook lieve Paus
Rust zacht.
Je hebt zojuist kunnen lezen dat je met disrespectvolle uitingen uitstekend terecht kan in ONZ.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:54 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Waarom? Ik blijf liever hier aangezien in het vrij ONZinnig vind om iemand respect te betuigen die in mijn optiek weinig tot niks betekend heeft voor deze wereld
Nee, maar een beetje broederlijk op de bank liggen met een kaarsje aan en beetje op de tv volgen wat er allemaal gebeurd is wel het minste wat je kan doen.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:53 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik heb al in meerdere serieuze geloofstopics aangegeven (in het verleden) dat ik niet een hardcore katholiek ben, maar alleen zo opgevoed met toevallig een speciaal gevoel daarbij. Wat moet ik dan anders volgens jou? Huilend voor de kerk hier in de stad gaan staan te bidden?
Akkoord, ik heb inderdaad te impulsief en buiten de maat gereageerd. Maar was jij een hele tijd geleden niet degene die in mijn fotoboek schreef dat ik een kloon ben? Waarom neem je mij, als je daar overtuigd van bent, dan wel serieus in mijn opvattingen?quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:52 schreef Mirage het volgende:
omdat ik me eerst kapot ergerde aan de posts van ilona nog iets...
vervolgens lees ik jouw haatdragende arrogante posts en sla ik helemaal achterover dat zelfs iemand waarvan ik respect voro de Paus van had verwacht zich misdraagt ( naar mijn idee hoor je je vanuit een vorm van respect naar de man niet zo beledigend, generaliserend en met gebrek aan fatsoen op te stellen ).
Ik ben eigenlijk ontzettend teleurgesteld.
Mijn levensovertuiging/ geloof komt absoluut niet overeen met de jouwe ( met veel van je stellingen ben ik het dus ook oneens), maar ik heb wel respect voor deze zaken. Ik vind het jammer om te zien dat je je zo laat gaan terwijl ik juist dacht dat jij iemand was met waarden en normen ( of ze nou vanuit dezelfde basis komen als die van mij of niet )
Eeeeh....nou... juist NIET hoor als je mijn reactie goed hebt gelezen:quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Je onderschat het belang wat de Rooms Katholieke Kerk voor heelveel mensen heeft in het dagelijkse leven.
Ik onderschat juist niet de behoefte van vele kuddeschapen aan een extern geloofsysteem dat hen voorkauwt hoe ze moeten leven en denken met een externe surrogaat pappie aan het hoofd van zo'n systeem ('geestelijk' leider zoals jij dat noemt), die zij gezellig saamhorrig met de andere schapen die dezelfde religieuze indoctrinatie van kinds af aan hebben 'genoten' en zich eigen hebben gemaakt, kunnen aanbidden en bepaalde emoties op projecteren.quote:Ja, maar deze man vertegenwoordigde voor een heleboel dweperige schapen dan ook een soort surrogaat pappie/opie waaraan zij zich hadden vastgehecht met een zelf gecreëerde emotionele navelstreng...
Zal ik je anders een plezier doen door die enorme muur voor je gezicht weg te halen? Mischien dat bepaalde dingen in de toekomst dan wel zullen aankomenquote:Op zaterdag 2 april 2005 22:54 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Je hebt zojuist kunnen lezen dat je met disrespectvolle uitingen uitstekend terecht kan in ONZ.
Ik ga zo weer kijkenquote:Op zaterdag 2 april 2005 22:55 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Nee, maar een beetje broederlijk op de bank liggen met een kaarsje aan en beetje op de tv volgen wat er allemaal gebeurd is wel het minste wat je kan doen.
Mooi he!!quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:00 schreef HAL9000S het volgende:
Mooi he!!vooral de krampachtige houding van 'jullie zijn dom en snappen het allemaal gewoon niet' is echt vermakelijk om zien!! Hypocrisie ten top!!
Handje schudden?quote:Op zaterdag 2 april 2005 23:00 schreef HAL9000S het volgende:
Mooi he!!vooral de krampachtige houding van 'jullie zijn dom en snappen het allemaal gewoon niet' is echt vermakelijk om zien!! Hypocrisie ten top!!
Hier ben ik het 100% mee eens.quote:Op zaterdag 2 april 2005 22:34 schreef HAL9000S het volgende:
Je mening baseren op een 'boek' van duizenden jaren oud dat qua inhoud gelijk staat aan een van de betere werken van de Gebroeders Grimm is in mijn optiek nog altijd kwadratisch dommer
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |