abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36396102
Je hoeft niet te kicken, ik kom hier toch wel. Alleen ligt momenteel mijn internet er thuis uit.

Ik moet even rond vragen, maar in Eindhoven zit een bogenbouwer die hele mooie longbows bouwt. Na even zoeken kom ik onder andere uit op Blue Falcon Bows of dragonheart .
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36397796
Die eerste had ik zelf ook al gevonden die vind ik wel betrouwbaar overkomen. De 2e vind ik niet echt professioneel.
Ik vond zelf ook nog deze http://home.planet.nl/~macur001/menu.html een erg mooie site, alleen erg dure bogen. Wat is een normale prijs, en hoe zit dat met trekkracht. Ik ben zelf 188 en hou er wel van als ik een lange boog heb.
Ik schiet zelf ook intuitief, ik heb mezelf alleen ooit aangeleerd om met mijn linkerhand te schieten en de pijl aan de rechterkant te leggen. Op die manier schiet ik ook het best. Als ik de pijl aan de linkerkant leg, voelt het heel onnatuurlijk.
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
pi_36399055
Voor je techniek zou ik eens een tijdje les nemen bij een club, maar er zijn ook wel boeken in de handel die je een eind op weg kunnen helpen.

De prijzen zoals je ze op de site van Macura vind zijn zeer redelijke prijzen. Handgemaakte bogen blijven nou eenmaal exclusief. Een site die me ook nog te binnen schoot: http://www.bickerstaffebows.co.uk (prijzen in Engelse ponden!).
Trekkracht is iets persoonlijks. Het is voornamelijk afhankelijk van je lichaamsbouw, je techniek en de afstanden die je wil halen. Hierbij is de techniek dominant: als die niet op orde is kom je je in de loop van de tijd wel een keer tegen.
Zo te lezen is jouw linker oog dominant, en waarschijnlijk ben je ook linkshandig.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36399477
Hm ik kijk niet echt als ik schiet, ik doe het meer op mijn gevoel. Ik ben rechtshandig, maar mijn linker oog is wel dominant.
Ik heb een paar jaar geleden wel les gehad, daar werd ook geleerd dat ik de pijl links moest leggen. Maar gek genoeg schoot ik toen een stuk slechter dan wanneer ik het op mijn eigen manier deed.
pi_36454437
Houd je je boog ook schuin? En waar schiet je momenteel mee?

En zelf een boog maken is ook een optie hoor.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36455249
quote:
Op woensdag 29 maart 2006 08:27 schreef buitenbeentje het volgende:
Houd je je boog ook schuin? En waar schiet je momenteel mee?

En zelf een boog maken is ook een optie hoor.
Momenteel schiet ik niet, ik heb namelijk geen boog . Ik weet niet of ik hem schuin hou... voor mijn gevoel in ieder geval niet. Ik heb zelf helaas geen werkplaats ofzo waar ik een boog kan maken...
pi_36678865
Is het niet zo dat een volledig houten boog na een tijdje aan pondage inlevert?
Dit in tegenstelling tot composietbogen?
( ik schiet compound, dus heb er weinig verstand van, vraag het puur uit interesse )
pi_36678942
ik heb afgelopen week eens een keer de score bijgehouden..
over 30 pijlen schiet ik 199 punten, en daar ben ik wel redelijk tevreden mee, ik had 1 of 2 beurten die mindere gingen..
Eens zien hoe ik het over een paar maanden doe
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36681237
@pagathan: klopt, ze "verslijten". Afhankelijk van hoe vaak ze gebruikt worden, kwaliteit van het hout, hoe ze bewaard worden, etcetera. Na verloop van tijd gaan ze ook naar de pees staan zoals ze dat noemen, na het afspannen blijven ze een beetje krom staan.

@teigan: netjes hoor. Zeker als je het nog niet zo lang doet. Je kan beter rustig aan met je score omhoog klimmen als binnen twee maand bijna Olympisch kampioen kunnen worden. Een dip krijgt iedereen, maar degenen die zo snel klimmen vallen over het algemeen des te harder en dieper.

Gaat er trouwens nog iemand naar de indoor-3D in Laarbeek dit weekend?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36700429
buitenbeentje: ik ben er zelf ook wel tevreden mee eigenlijk, ik had een paar week ervoor met een wat zwaardere boog geschoten en kwam daarmee een stuk lager uit... Ik ga ook gewoon rustig door..

Weten jullie misschien een winkel waar je boogtassen voor compounds kan kopen?
Mijn vriend heeft nu een "caravan" en is op zoek naar iets anders.. Alleen kan hij op internet nog niet heel veel vinden..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_36701225
Kijk eens bij Van Buggenum (die heeft ze on-line staan) of 3D-archery (relatief dicht bij) voor een compound tas. Maar in principe heeft volgens mij iedere zichzelf respecterende handbooghandel die ook compounds verkoopt die dingen wel.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36701305
Dank je, die eerste site was ik nog niet tegengekomen, daar is denk ik wel iets te vinden voor hem!
pi_36701334
Jij bent er snel bij.

De twee links die ik net gaf en nog vel meer vind je trouwens op deze site.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36713681
@ buitenbeentje: Ik ben komende zondag in Laarbeek.
@ teigan: Ik ben niet zo dol op tassen voor een compound boog.
hoewel ze best wat bescherming bieden, voel ik me er niet prettig bij. Daarnaast heb ik altijd een hoop extra troep bij me, dan komt een koffer goed uit.
Koffers zijn alleen vaak erg duur ( voor een goede ), Ik heb zelf een koffer ingericht en bekleed.
bij de muziekhandel een gitaarkoffer gekocht, leeggehaald, en opnieuw bekleed.
ziet er toppie uit! voor de langer ATA bogen zijnner uiteraard ook bas-koffers hahaha!
pi_36714041
pagathan, ik zeg wel tas, maar ik weet niet precies wat mijn vriend wil.. Hij heeft nu iig een kunststof koffer die eigenlijk te groot is, en ook niet makkelijk meegaat in de auto. Hij is er zelf ook nog niet uit of hij echt een tas wil, of toch ook weer een koffer, maar dan een slag(of twee) kleiner..
pi_36722227
Hee pagatan, ik schiet ook zondag, 9 uur in Aarle Rixtel.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36725410
Wist niet dat er een FOK handboog topic was Bij deze meld ik me ook maar dan .... Ben sinds afgelopen augustus weer actief aan het schieten geslagen. Aangezien mijn pa zijn oude boog nog had liggen en ik het wel weer eens wilde proberen. Op zich lukt het al weer vrij aardig, aangezien ik dus geen gemiddelde had van vorig jaar afgelopen maand met het team mooi 3e geworden op het nk indoor. En afgelopen week voor het eerst buiten gestaan om even te trainen, krijg al helemaal zin in het zomer seizoen.
Daarom ben ik momenteel aan het wachten op mijn nieuwe boog, aangezien Hoyt G3 latten bij de distributeur alleen tm 34# en vanaf 40# op voorraad zijn zit er helaas wat levertijd op. Maargoed ik kan nog even lekker doorknallen met mijn oude boogje ....
pi_36726219
Oeh, G3 latten. Daar schiet ik ook mee, 38 pond. Ik neem aan dat je al bij JVD geïnformerd hebt?

En hoe gaat je boog er verder uit zien?

[ Bericht 14% gewijzigd door buitenbeentje op 06-04-2006 23:58:01 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36726770
Idd maar bij jvd zijn ze dus niet op voorraad Verder Hoyt Matrix 2006 blue fusion middenstuk besteld, een van de laatste aangezien die fusion reeks er weer uit ging heb ik gehoord. De rest pak ik voorlopig even over van mijn oude boog, carbofast stabilisatie en yamaha carbon visier.

Een groot nadeel er aan is dat ik de boog dadelijk de schuld niet meer kan geven
pi_36729207
Dat kan je wel, maar niemand die je zal geloven.

Hoe zwaar wou je gaan schieten? Ik kan je overigens wel aanraden op den duur over te stappen op Beiter. Ik had AGF carbon stabilisatie, maar met de Beiter is alles net weer even wat stabieler.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36744121
Op den duur misschien ja .... maar ben officieel nog maar een student Met nog wat meer geldrovende hobbys .... dus weinig keus.

Heb 38# latten besteld. Heb op het moment 36# latten en hier haal ik momenteel 38# uit. En ik wil nog wat zwaarder, dus 38# latten is voorlopig precies wat ik nodig heb ....
pi_36839169
hmm, moet binnenkort toch ook maar eens een keer bij een vereniging gaan kijken
er zit hier alleen niet zoveel in de buurt (Gorinchem) heb ik de indruk...

nou ben ik een complete n00b op dit gebied (echt he, ik heb nog nooit een echte boog van dichtbij gezien), maar kan iemand me uitleggen wat al die uitstekende dingen aan een boog als deze zijn?

(plaatje komt van ergens eerder uit dit topic)

Dit soort bogen ziet er erg tof uit vind ik, maar ik denk dat mijn voorkeur toch naar een 'ouderwetse' longbow uit zou gaan
pi_36839740
Dat ding van boven naar beneden heet het middenstuk. Hier worden de latten in gestoken, waarna deze met de pees op spanning worden gebracht. Dat groene ding van links naar rechts boven aan de foto is van het hek op de achtergrond en hoort dus niet bij de boog.
Gaan we verder naar beneden, komen we het vizier tegen, gevolgd door de oplegger en button. Hier ligt de pijl respectievelijk op en tegen. De oplegger kan makkelijk door de langsrazende pijl weggedrukt worden. De button compenseert het slingeren van de pijl als gevolg van het lossen. Pijlen zijn een hoofdstuk appart, die zijn er in hout, glasfiber, aluminium, carbon en aluminium/carbon. Ieder met een specifiek doel en prijsklasse.
Hieronder zit de handgreep. Hier net onder wordt de stabilisatie geschroefd, de spreten naar voor en achter. De stabilisatie heeft meerdere functies. De hoofdfuncties zijn tijdens het richten de boog stil houden en bij het lossen de boog ongeveer op zijn plaats houden tot de pijl van de pees af is.
Op de onderarm is de armbeschermer zichtbaar. Bij losfouten een bijna onmisbaar stukje uitrusting. Een pees kan zeer venijnig aankomen en mooie bloeduitstortingen geven. Tussen de vingers is met goed kijken een zogeheten vingersling aanwezig. Bij het schieten wordt als het goed is de hand ontspannen gehouden. Hierdoor kan de boog bij het schot uit de hand springen. Doordat de vingersling tussen de duim en wijs- of middelvinger om de boog heen zit wordt deze opgevangen. Een ander stukje bescherming is de ankertab. Deze dient er zowel voor om de vingers waar de pees mee uitgetrokken wordt bij het lossen te beschermen als om een vast punt te bieden bij het vast zetten van de hand onder de kin (het ankeren, vandaar de naam).

Het schieten met een longbow is niet te vergelijken met het schieten met een topklasse freestyle recurve boog als hierboven, een compound boog of welk ander type boog dan ook. En allen hebben zo hun eigen charme en bestaansrecht.

Op boven- en onderstaande foto's kan je trouwens mooi zien hoe diverse fabrikanten proberen een zo stijf mogelijk middenstuk te maken: dooe een beugel voor of achterlangs te fabriceren. Dit heeft als voordeel een "droger" gevoel bij het schot, maar het geeft wel extra spanningen in de materiaal.

[ Bericht 9% gewijzigd door buitenbeentje op 10-04-2006 23:01:59 ]
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36840548
Afgelopen weekend een foto van mijn recurve gemaakt...

pi_36840721
Coole kleurtjes.

Hoyt Eclipse zo te zien, hoe schiet dat?
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36840800
Ik kan niet wachten tot ik er fotos van kan maken .... als hoyt nu maar eens opschiet met die latjes Maargoed, wel strak in de hoogglans die boog zeg ... mooi met bijpassende pees en stabi
pi_36840830
En m'n compound....

pi_36840897
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:02 schreef RaptorNL het volgende:
Ik kan niet wachten tot ik er fotos van kan maken .... als hoyt nu maar eens opschiet met die latjes Maargoed, wel strak in de hoogglans die boog zeg ... mooi met bijpassende pees en stabi
Ik wilde eigenlijk een gele, tweety.
Maar dan zat ik nu nog te wachten. Die zijn nog niet geleverd.
Mijn oranje geval kwam in december, als eerste in Nederland.
Aangezien ik geen zin had om te wachten...

Inmiddels zitten er 36 ponds Vector latten in. Schiet wel lekker.
pi_36840978
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:59 schreef buitenbeentje het volgende:
Coole kleurtjes.

Hoyt Eclipse zo te zien, hoe schiet dat?
Ik vond de Eclipse goed genoeg voor mij. Eerder heb ik een aantal maanden geschoten met de Aerotec. Die is een stuk zwaarder. De Eclipse heeft een deflex stand van het handvat. Je verliest 2 pond aan kracht. Maar hij is heel rustig in de hand.

De Helix was een optie. Maar die waren in december niet leverbaar. En ik had geen zin om nog langer te schieten met de KAP Chalenger. Omdat die boog en mijn hand het niet eens waren met elkaar.

Mogelijk komen er binnen een paar maanden een tweetal Helix(en) in da house.
Maar da's afhankelijk van een schiet collega, die wel eens wat kan regelen.
Hopelijk houdt ie zich aan zijn woord.
pi_36841054
Scottie, schiet jij je compound met losser of ankertab? Ik zit er over te denken een compoud te kopen, maar ben er nog niet helemaal uit wat ik daar mee wil namelijk. Ik zal niet de eerste zijn die zijn losse zonder polsband achter de pijl aan ziet vliegen doordat hij zijn hand open deed in plaats van de trekker over te halen.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36841237
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:08 schreef buitenbeentje het volgende:
Scottie, schiet jij je compound met losser of ankertab? Ik zit er over te denken een compoud te kopen, maar ben er nog niet helemaal uit wat ik daar mee wil namelijk. Ik zal niet de eerste zijn die zijn losse zonder polsband achter de pijl aan ziet vliegen doordat hij zijn hand open deed in plaats van de trekker over te halen.
Ik schiet met een handheld release. Ik heb in het begin geschoten met een pols release, een Fletch Hunter Shorty. Prima ding. Nu schiet ik met de Carter Hole Thing 2000 en Target 4.
Met de HT los ik met de pink. Dat is mijn favoriete apparaat.
Het is een kwestie van de behuizing te gebruiken als trigger, door op rugspanning te trekken.
Dus niet lossen, ondanks dat het de naam losser vaak krijgt.
Persoonlijk ben ik voorstander van een boog met een harde stop. Dit om goed op rugspanning te kunnen schieten.
pi_36841356
Hmm, leerzaam. Misschien toch binnen niet al te lange tijd maar eens bij JVD of Van Buggenum gaan kijken. Heb je eventueel nog tips over trekkracht of zo? Momenteel schiet ik een 70" 38# waar ik een slordige 45 pond of zo uit haal. Ik krijg ook overal commentaar omdat ik 2314 schiet.

Wat JVD momenteel aan compound in de aanbieding heeft is voornamelijk 50 pond een zwaarder. terwijl daar toch best een paar leuke modellen bij staan zo op het oog.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36841766
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:17 schreef buitenbeentje het volgende:
Hmm, leerzaam. Misschien toch binnen niet al te lange tijd maar eens bij JVD of Van Buggenum gaan kijken. Heb je eventueel nog tips over trekkracht of zo? Momenteel schiet ik een 70" 38# waar ik een slordige 45 pond of zo uit haal. Ik krijg ook overal commentaar omdat ik 2314 schiet.
Zo te zien heb je dan een behoorlijke treklengte.
Dan zou ik kiezen voor een boog met een niet al te kleine spanhoogte, eerder groot. Dit omdat je met een hele lange treklengte in het nadeel bent. (braceheight)

Als je 38 pond recurve de baas kan en er zelfs nog meer uit haalt, dan kan je makkelijk een compound tussen 50 en 60 pond de baas.
De meeste zijn instelbaar tussen deze waardes. Begin op 52 pond en na een tijdje kom je aan iets van 57 tot 59 a 60 (als de boog de specs haalt, door een goede pees en kabelset en tuning)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar Hoyt.
Maar PSE en BowTec heb ik ook geschoten. Die doen het ook goed.
Mathews heb ik nog niet geschoten. Ben niet zo'n voorstander van een lang middenstuk.
Vond bijvoorbeeld de Trykon van Hoyt ook niet echt mijn boog.
Ik heb een aantal Protecs gehad. Die schieten goed. Zijn behoorlijk vriendelijk. De stop is redelijk hard.

Afhankelijk van je budget is er meestal wel iets te vinden.
Hou rekening met de spullen die je bij de boog nodig hebt. Die kosten vaak net zoveel als de boog zelf.

Als de niet voor snelheid gaat, dan zou een XT3000 lat een goede keuze zijn. (Hoyt)
Die is wat langer, dus kan je met een kleinere cam toch een goede lengte maken.
Kleinere cam geeft meestal een hardere stop (bij goede tuning)
Langere lat is wat vergeeflijker, je levert iets van 4 fps in, volgens mij niet echt meetbaar.

Een 2314 pijl is altijd nog beter als indoor 18 meter met X-10 pijlen schieten.
Zo'n dikke pijl stopt beter in de achterwand als een dunne carbon pijl.
Met de compound kan je een 2315 schieten.
pi_36841939
quote:
Op maandag 10 april 2006 23:17 schreef buitenbeentje het volgende:

Wat JVD momenteel aan compound in de aanbieding heeft is voornamelijk 50 pond een zwaarder. terwijl daar toch best een paar leuke modellen bij staan zo op het oog.
JvD heeft nog een aantal BowTec compounds.
Een Pro 40 Dually schiet ook wel goed. Je dient alleen vriend te worden met het handvat en kantelen van de boog bij het uittrekken. Daarna schiet ie harstikke lekker.
Voor het geld waarvoor de 2004 modellen eruit gaan, koop je niks beters denk ik.
(nieuw)

Kwa Hoyt is het aanbod dun. Zeker in de langere treklengtes. Die zijn het eerste weg.

Eventueel bij Europe Archery, in Baarschot:
http://shop.europearchery.com/product_info.php?cPath=170_172&products_id=1789
Een Hoyt Protec XT3000 met command cam +
45 - 55 pond instelbaar.
pi_36842587
Dan denk ik dat ik maar eens ga kijken voor een BowTec, JVD is hier 10 minuten rijden vandaan. Eens kijken wat ze in mijn treklengte nog hebben.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36850315
Hallo collega handboogschutters,

Ik las in het topic dat er meerdere schutters naar de indoor 3d van Unicorn zijn geweest.

Nu ben ik (en de rest van Bowhuntingteam Unicorn) wel benieuwd wat jullie er van vonden.
Tips voor de volgende jaren zijn natuurlijk ook welkom.

De uitslag en foto's probeer ik deze week (woensdag / donderdag) op de stie te zetten: www.bowhuntingteam-unicorn.nl

Bart van der Zanden
Administrator ( & schutter) Bowhuntingteam Unicorn
Extra gegevens
Hieronder kun je enkele extra dingen voor in je profiel invullen. De hieronder getoonde velden verschijnen bij elke post die je op het forum doet. Overige profielgegevens kun je na je registratie invullen via de profiepagina.
pi_36851385
Hee Bart, de wedstrijd was weer zeer de moeite waard. Goed gevarieerd opgezet en een goede oefening. En een leuk assortiment beesten.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36853791
@buitenbeentje: bedankt voor je uitleg, het is een me een hoop duidelijker geworden!
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:39 schreef buitenbeentje het volgende: Hier net onder wordt de stabilisatie geschroefd, de spreten naar voor en achter. De stabilisatie heeft meerdere functies. De hoofdfuncties zijn tijdens het richten de boog stil houden en bij het lossen de boog ongeveer op zijn plaats houden tot de pijl van de pees af is.
hoe werkt dit dan? is dit een soort (contra)gewicht waardoor het moeilijker wordt om de boog uit balans te brengen, of doet het ding 'actief' iets?
quote:
Op maandag 10 april 2006 22:39 schreef buitenbeentje het volgende:Een ander stukje bescherming is de ankertab. Deze dient er zowel voor om de vingers waar de pees mee uitgetrokken wordt bij het lossen te beschermen als om een vast punt te bieden bij het vast zetten van de hand onder de kin (het ankeren, vandaar de naam).
je trekt de pees dus uit met behulp van zo'n ankertab? ipv met je handen?

binnenkort toch maar eens bij een vereniging gaan kijken, krijg er wel zin in zo
pi_36854405
Graag gedaan.

De stabilisatie bestaat meestal uit 3 sprieten met aan het uiteinde een gewicht. Neem maar eens een lange stok en beweeg die van links naar rechts en terug. Plak vervolgens aan het eind van de stok een gewichtje en probeer het nog eens. Je zal nu merken dat het gewicht liever op zijn plaats wil blijvenhangen. Zodoende.

De pees wordt inderdaad met behulp van bij voorbeeld een ankertab uitgetrokken. Andere mogelijkheden zijn bij voorbeeld een schiethandschoen of een losser (mag alleen bij compound, bij recurve met speciale toestemming).

Bij een vereniging gaan kijken is een uitstekend idee. Daar kan je namelijk alles van dicht bij bekijken (nooit aan een boog komen zonder toestemming van de schutter) en ze het hemd van het lijf vragen. Bij veel clubs kan je vaak eerst enige tijd schieten zonder bijkomende kosten of tegen een geringe vergoeding.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36875581
Hoi Bart, de organisatie was weer helemaal toppie dit jaar.
Dit was mijn derde 3D bij Unicorn, heb het weer prima naar mijn zin gehad.
volgens mij ook nog redelijk geschoten, al heb ik hier en daar wat puntjes laten liggen.
De appeltjes waren echte pijlenverslinders dit jaar, twee pijlen op stuk!!! beide appels geraakt, echter 1 daadwerkelijk gevallen.
Ik kijk al weer helemaal uit naar de 3D van Lelystad in Juni.
hartelijk bedankt voor een geweldige middag,
van die andere Bart

Zijn er nog meer mensen in Laarbeek geweest?

@ buitenbeentje: wanneer je met een losser gaat schieten doet de as-tot-as-lengte er niet zo toe, maar wil je met een tab schieten dat moet je rekening houden met een langere as-tot-as-lengte.
Bij korte A-T-A bogen is de hoek die de pees bij de nok maakt bij volledig uitgetrokken boog te klein voor je vingers, dat schiet niet prettig.
pi_36877849
Pagathan, helemaal mee eens.

En bedankt voor de tip mbt. de peeshoek, daar had ik nog niet aan gedacht.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36894486
Als ik al die buitenwedstrijden zo hoor kan ik niet wachten .... gisteren de uitnodigingen voor 25m RK team en individueel weer binnen gehad. Moet nog even kijken welke ik mee ga schieten allemaal.

En Xcalibur gewoon gaan kijken bij een vereniging. Als je het helemaal goed wil leren heb je de eerste maanden nog geen hulpmiddelen als stabilisatie nodig etc.
pi_36914105
gedeeld 16e in Laarbeek, had iets meer ingezeten.
Heb hier en daar wat puntjes gemorst.
desondanks, na de score in Loon op Zand best tevreden.

@ Buitenbeentje, kennen wij elkaar niet van Loon op Zand?
Ik zag in je profiel dat je Wouter heette, nu staan er twee Wouters bij de uitslagen.
Met een van hen heb ik vorig jaar in Loon op Zand geschoten.
pi_36914405
ik ben 6e geworden bij de dames bowhunter recurve.
ik schiet alleen met hout, heb een reebok big game 33 pond.
ben pas een jaar aan het schieten, doordat mijn vriend me heeft meegenomen naar zijn vereniging in tilburg. daarna naar de animal in lierop en ik was verkocht!
leuk dat er eindelijk een forum is over boogschieten.

[ Bericht 0% gewijzigd door marinake op 13-04-2006 10:59:12 ]
pi_36914826
@pagathan: Even de foto's terug gekeken: dat was in de wintereditie van vorig jaar.
Als het goed is heeft Rob de foto's, en anders kan ik ze je wel een keer sturen.
quote:
Op donderdag 13 april 2006 10:50 schreef marinake het volgende:
ik ben 6e geworden bij de dames bowhunter recurve.
In je profiel: Geslacht: Man.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_36917765
heh, oeps, foutje, ik zal het ff aanpassen.
pi_36950296
Ja, heb de foto's ook Buitenbeentje.
Rob en ik schieten beide bij Attila, dus toch!
pi_36952017
ik ga eind mei ws. een keer aan een wedstrijd meedoen... Ik zit bij de nnhf, en daar zal het dus een wedstrijd van worden.. Ik word eerst twee keer in de hoogste klasse ingedeeld, en daarna pas in een klasse geplaatst geloof ik, maar dat zie ik dan wel weer..
pi_36952911
quote:
Op vrijdag 14 april 2006 13:29 schreef teigan het volgende:
ik ga eind mei ws. een keer aan een wedstrijd meedoen... Ik zit bij de nnhf, en daar zal het dus een wedstrijd van worden.. Ik word eerst twee keer in de hoogste klasse ingedeeld, en daarna pas in een klasse geplaatst geloof ik, maar dat zie ik dan wel weer..
Wedstrijden zijn okee. Kijk ook eens naar de andere schutters die staan te schieten en vooral naar hoe ze de pees tegen hun gezicht leggen, houding, booghand, hoe ze ankeren en zo voort. Veel succes.
Work mode_ [ ] on
__________ [x] off
relax mode_ [x] on
__________ [ ] off
pi_37076919
naar welke 3d wedstrijden gaan jullie allemaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')