Momenteel schiet ik niet, ik heb namelijk geen boogquote:Op woensdag 29 maart 2006 08:27 schreef buitenbeentje het volgende:
Houd je je boog ook schuin? En waar schiet je momenteel mee?
En zelf een boog maken is ook een optie hoor.![]()
Ik wilde eigenlijk een gele, tweety.quote:Op maandag 10 april 2006 23:02 schreef RaptorNL het volgende:
Ik kan niet wachten tot ik er fotos van kan maken .... als hoyt nu maar eens opschiet met die latjesMaargoed, wel strak in de hoogglans die boog zeg ... mooi met bijpassende pees en stabi
![]()
Ik vond de Eclipse goed genoeg voor mij. Eerder heb ik een aantal maanden geschoten met de Aerotec. Die is een stuk zwaarder. De Eclipse heeft een deflex stand van het handvat. Je verliest 2 pond aan kracht. Maar hij is heel rustig in de hand.quote:Op maandag 10 april 2006 22:59 schreef buitenbeentje het volgende:
Coole kleurtjes.![]()
Hoyt Eclipse zo te zien, hoe schiet dat?
Ik schiet met een handheld release. Ik heb in het begin geschoten met een pols release, een Fletch Hunter Shorty. Prima ding. Nu schiet ik met de Carter Hole Thing 2000 en Target 4.quote:Op maandag 10 april 2006 23:08 schreef buitenbeentje het volgende:
Scottie, schiet jij je compound met losser of ankertab? Ik zit er over te denken een compoud te kopen, maar ben er nog niet helemaal uit wat ik daar mee wil namelijk. Ik zal niet de eerste zijn die zijn losse zonder polsband achter de pijl aan ziet vliegen doordat hij zijn hand open deed in plaats van de trekker over te halen.![]()
Zo te zien heb je dan een behoorlijke treklengte.quote:Op maandag 10 april 2006 23:17 schreef buitenbeentje het volgende:
Hmm, leerzaam. Misschien toch binnen niet al te lange tijd maar eens bij JVD of Van Buggenum gaan kijken. Heb je eventueel nog tips over trekkracht of zo? Momenteel schiet ik een 70" 38# waar ik een slordige 45 pond of zo uit haal. Ik krijg ook overal commentaar omdat ik 2314 schiet.![]()
JvD heeft nog een aantal BowTec compounds.quote:Op maandag 10 april 2006 23:17 schreef buitenbeentje het volgende:
Hmm, leerzaam. Misschien toch binnen niet al te lange tijd maar eens bij JVD of Van Buggenum gaan kijken. Heb je eventueel nog tips over trekkracht of zo? Momenteel schiet ik een 70" 38# waar ik een slordige 45 pond of zo uit haal. Ik krijg ook overal commentaar omdat ik 2314 schiet.![]()
Wat JVD momenteel aan compound in de aanbieding heeft is voornamelijk 50 pond een zwaarder. terwijl daar toch best een paar leuke modellen bij staan zo op het oog.
hoe werkt dit dan? is dit een soort (contra)gewicht waardoor het moeilijker wordt om de boog uit balans te brengen, of doet het ding 'actief' iets?quote:Op maandag 10 april 2006 22:39 schreef buitenbeentje het volgende: Hier net onder wordt de stabilisatie geschroefd, de spreten naar voor en achter. De stabilisatie heeft meerdere functies. De hoofdfuncties zijn tijdens het richten de boog stil houden en bij het lossen de boog ongeveer op zijn plaats houden tot de pijl van de pees af is.
je trekt de pees dus uit met behulp van zo'n ankertab? ipv met je handen?quote:Op maandag 10 april 2006 22:39 schreef buitenbeentje het volgende:Een ander stukje bescherming is de ankertab. Deze dient er zowel voor om de vingers waar de pees mee uitgetrokken wordt bij het lossen te beschermen als om een vast punt te bieden bij het vast zetten van de hand onder de kin (het ankeren, vandaar de naam).
In je profiel: Geslacht: Man.quote:Op donderdag 13 april 2006 10:50 schreef marinake het volgende:
ik ben 6e geworden bij de dames bowhunter recurve.
Wedstrijden zijn okee.quote:Op vrijdag 14 april 2006 13:29 schreef teigan het volgende:
ik ga eind mei ws. een keer aan een wedstrijd meedoen... Ik zit bij de nnhf, en daar zal het dus een wedstrijd van worden.. Ik word eerst twee keer in de hoogste klasse ingedeeld, en daarna pas in een klasse geplaatst geloof ik, maar dat zie ik dan wel weer..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |