Ik heb me er laatst toevallig nog in verdiept: Zoals ik het begrepen hebt kun je een lening aanvragn (via jouw IB-Groep op internet). Dit moet je dus doen voordat je de lening wilt hebben, want het gaat pas in vanaf de volgende keer dat je stufi krijgt (dus als je het nu zou aanvragen, krijg je het pas rond 25 april). Je kunt een vast bedrag lenen (400 zoveel of zelfs 700 zoveel, afhankelijk van je persoonlijke (ouders: financiele) situatie (al opgebouwde schuld, die overigens kwijtgescholden wordt als je je studie haalt), maar dit kun je wijzigen tot die 50 euro in de maand via diezelfde jouw IB-Groep. Je kan het terugbetalen wanneer je zelf wilt, maar meestal begin je na het eindigen van je studie, binnen tien jaar moet je zoveel mogelijk terugbetalen, als je daarna nog geld hebt staan en je kunt aantonen dat je in die afgelopen tien jaar niet meer had kunnen betalen, dan wordt het restant kwijtgescholden.
Ik vind de site van de IB-Groep er niet erg informatief over, dus als de tijd komt dat ik ga lenen, ga ik iemand opbellen van die IB-Groep die me aan me handje mag vertellen hoe alles precies werkt.. Ik heb nog wel een folder gedownload via de IB-groep die over het terugbetalen ging, als je die niet kunt vinden via de IB-site wil ik hem je wel mailen.
Triumph starts with a try and ends with an oempfh